قابلیت برنامه نویسی زبان ++c

تاریخچه زبان ++ C:

در سال 1979 شخصی به نام استراس تروپ فعالیت بر روی زبان c را شروع کرد. فکر جدید زبان C++ در موقع کار بر روی نظر دکتری خود به ذهن شخص استراس تروپ رسید. 

نخستین دستور تجاری در سال 1985 ارایه گردید. در سال 1983 نام زبان سی با کلاس (C) به سی پلاس پلاس (C++) تغییر پیدا کرد.
خصوصیت جدیدی همانند ارث بری چندگانه (برنامه نوسی چند گرا)، کلاس های انتزاعی، اعضای ایستای توابع، اعضای ثابت تابع، و اعضای حفاظت شده به آن اضافه شد.

هنگامیکه برنامه نویسی و کد نویسی در تمام چارچوب زندگی (مهارت، دانش و تجربه در نقشه های دیگر زندگی) رسمی می شود، ویژگی های را در خود ایجاد می نماید :

1- در تمام لحظات آشفته فکرهای خلاقانه :
تمام مدیران اجرایی سعی بر پیدا کردن راه کاری برای افزایش سود دهی و کم نمودن هزینه ها فرعی هستند. این بحث را باید زیر نظر داشت که کدنویسی و تکنولوژی، تاثیر زیادی در سازمان دهی و کنترل قسمت های مختلف کار را دارد و وارد شدن به آن، راه حل های خلاقانه تری نسبت به بهتر شدن کار دارد.

خصوصیت و کاربرد زبان C : 

- زبان سی اثرگذار ترین برنامه نویسی در دنیای کامپیوتر است.
- زبان سی c یک برنامه نویسی سطح میانی است.
- زبان سی دارای محدودیتی برای برنامه نویس ندارد.
- سی دارای سرعت بالا و قدرت انعطاف پذیری زیادی است.
- کلمات کلیدی در زبان سی کم است. 
- در زبان سی نسبت به حروف حساس است و همه کلمات کلیدی با حروف کوچک نوشته می شود.

++c  زیان برنامه نویسی سی  سی پلاس یک برنامه نویسی سطح میانی و شی گرا است

اهمیت زبان برنامه نویسی سی پلاس C++  :

- زبان سی در تمام دنیا وسیع است. 

قوانین برنامه C++ دارای خصوصیت های زیر است: 

- هر دستور زبان c به (;) پایان نمی پذیرد.
- طول یک دستور 255 کاراکتر است.
- در هر دستور می تواند یک یا چند سطر ادامه داشته باشد.
- در هر سطر چند دستور را می توان تایپ نمود.

قابلیت زبان برنامه نویسی C++ :

قابلیت های زبان برنامه نویسی C++  برخوردار از زبان های سطح بالا و پایین است که برای طراحی و تولید هر چه بهتر برنامه های کاربردی، روش های ساخت یافته و منظمی را از پیش آماده سازی می نماید.
نکته جالب : زبان سی پلاس پلاس به صورت همزمان دارای ویژگی سطح بالا و پایین می باشد زیرا یک زبان سطح میانی محسوب می گردد.
یکی از اساسی ترین زبان های برنامه نویسی که در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر در صنعت قابل استفاده است زبان C++ می باشد.
برنامه سی پلاس پلاس C++ تحت تاثیر بسیاری از زبان های برنامه نویسی قرار گرفته است مانند جاوا.
فقط زبان برنامه نویسی C++ است که صنعتی می باشد و بر اساس یک سری مفهومات ساخته می شود. حتی C++ برای ایجاد سخت افزار مورد استفاده قرار می گیرد.

زبان برنامه نویسی ++c یک زبان با خاصیت بالا شی گرا است

اهمیت زبان برنامه نویسی C++ :

در سال های گذشته اهمیت زبان برنامه نویسی C++ تا حدی کم شده است. با توجه به کارایی این نوع زبان ها ، قدرت محاسبات همیشه سریع تر از حد مورد لازم افزایش یافته است. 
درباره برنامه  C++ :
با زیاد شدن زبان های برنامه نویسی هایی در گذشته ، زبان برنامه نویسی C++ محبوب ترین زبان جهان قرار گرفته است. C++ یک کد ثابت از پلت فرم می باشد و در تمام سیستم عامل ها موجود می باشد. متخصصان برنامه نویس سی پلاس پلاس حجمی از برنامه های کاربردی برای سیستم های جاسازی شده، تلفن همراه و بازی ها و دیگر موارد را تولید می نمایید.
در دوره آموزش برنامه نویسی C++ تمامی اصول آموزش داده می شود. حتی سطح مهارت های برنامه نویسی شی گرا را فرا خواهید گرفت و تجربه های بیشتری با تمرین و آزمایش از برنامه های C++ به دست خواهید آورد.

ساختار  زبان C++ :

- محیطی برای نوشتن دستورات و ویرایش آن ها .
- کامپایلر C++ .
- کتابخانه استاندارد C++.

آموزش زبان سی پلاس پلاس (C++)

برنامه زبان سی پلاس پلاس باید از شش راه عبور نماید :
1- یک برنامه نویس، برنامه را در محیطی از نرم افزار می نویسد 
2- برنامه نویس پیش پردازنده، خط های برنامه را از نظر نوشتی صحیح می نماید اگر مشکلی داشت پیغام خطا برنامه را نشان می دهد  تا کاربر به رفع اشتباهات خود بپردازد.
3- کامپایلر برنامه را به زبان ماشین ترجمه و آن را ذخیره می نماید.
4- پیوند دهنده، کدهای زبان ماشین را به فایل های کتابخانه هایی که مورد نیاز است و استفاده می شوند را پیوند داده و یک فایل قابل اجرا بر روی دیسک می سازد.
5- بار کننده برنامه را در حافظه قرار می دهد.
6-  اجرا شدن دستورات برنامه توسط واحد پردازش

برنامه نویسی سی پلاس پلاس  ++c از برنامه های کاربردی رشته کامپیوتر است

برنامه های نوشته شده با C++ :

- برنامه سیستم های ادوبی (Adobe) :
Adobe System یکی از برنامه هایی کاربردی است و متشکل شده از فتوشاپ (Adobe Photoshop) ، پریمایر (Adobe Premier) ، (Image Ready) ، illustrator  می باشد ادوبی سیستم (Adobe system) در زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس (C++) نوشته شده است. برای مشاهده این کدها به مسیر Adobe open Source کلیک شود.
-    برنامه Google :
برنامه ای دیگر به نام گوگل نیز در سی پلاس پلاس (C++) نوشته شده است . همانند Google Chromium، و دیگری Map Reduce می باشد. و بسیاری دیگر از برنامه ها مانند GitHub که در زبان C++ نوشته شده است.
-    Mozilla:  
مرورگر موزیلا و تاندربرد (Thunderbird) و ایمیل (Mail) هم کدهای آن از نوع برنامه C++ نوشته شده است. این گونه برنامه ها را در doc docs MDN پیدا می کنند.
- سرور My SQL :
جالب ترین برنامه از پایگاه داده به نام MySQL است که برای کاهش در وقت و پول در وب سایت های با حجم بالا استفاده می شود. و برنامه MySQL برنامه آن از C++ نوشته شده است که آن را در GitHub می توان پیدا نمود.
-    Autodesk: نرم افزار اتودیسک متشکل از برنامه 3D MAX و مایا (Maya) که توسط شرکت Alias System تولید شده است و یکی از پروژه های C++ می باشد.
-    سیستم عامل مایکروسافت (Microsoft)  : 
بسیاری دیگر از برنامه هایی که با C++ برنامه نویسی شده است شامل ویندوز 95, 98 ، 200 ، XP می باشد. و دیگر برنامه ها شامل مایکروسافت آفیس ، اینترنت، اکسپلورر و ویژوال استودیو (Visuals studio)  در سی پلاس پلاس تشکیل شده است.
-    و دیگر برنامه ای که با سی پلاس پلاس نوشته شده است به نام سیستم عامل سیمبیان موجود می باشد و یکی از سیستم های موجود در گوشی تلفن همراه می باشد.

دوره آموزش برنامه نویسی C++  :

افراد علاقمند برای نوشتن برنامه نویسی و ساخت برنامه هایی دیگر با کد نویسی نیازمند آموزش C++ هستند از این رو مرکز آموزش مجازی پارس برای تمامی افراد علاقمند به برنامه نویسی دوره آموزش برنامه نویسی C++ را ارایه نموده است که در پایان آموزش پارس ، مدرک معتبر و گواهینامه برنامه نویسی C++ را به دانشپذیران اعطا می نماید.
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس