ماکان آریا پارسا مدیر خوش فکر و خلاق

 ماکان آریا پارسا متولد ۲۹ فرودین سال ۱۳۶۵ خورشیدی به عنوان یکی از کارآفرینان و مدیران مطرح و بنام ایرانی شناخته شده است. ماکان آریا پارسا با تکیه بر دانش و علمی که در دانشگاه های مطرح ایران و جهان آموخته در عرصه های گوناگون که در ادامه این مطلب هریک را معرفی می کنیم به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است.

شاید برای تان سوال پیش بیاید که ماکان آریا پارسا چگونه توانسته است به این حجم از موفقیت های پی در پی برسد.  رزومه ماکان آریا پارسا نشان می دهد که این فرد بدون هیچ رابطه و دادن بودجه ای موفق شده مدیریت چندین بیزنس و شرکت مهم در ایران را برعهده بگیرد و در این راه موفقیت های بی شماری را کسب کند. در ادامه این مطلب ضمن آشنا شدن با رزومه ماکان آریا پارسا برخی از دستاوردها و کارهای مهم این کارآفرین موفق ایرانی را به شما معرفی می کنیم.

فهرست مطالب

ماکان آریا پارسا

 

ماکان آریا پارسا کیست؟

دکتر ماکان آریا پارسا جوان ۳۶ ساله ای است که با یک فکر و ایده ی ناب قدم در میدان تجارت گذاشت. ماکان آریا پارسا بیش از ۱۰ سال پیش وارد میدان آموزش کشور شد. او با فکری که در سر داشت توانست جور دیگری نام آموزش مجازی را در میان مردم پررنگ کند و در راستای رفاه و آسایش بیشتر مردم قدم بردارد.

ماکان آریا پارسا فارغ التحصیل دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و امیر کبیر تهران و کارشناسی مهندسی صنایع می باشد. همچنین وی این روزها  به عنوان یکی از کارآفرینان جوان و نمونه کشور و سخنرانان انگیزشی شناخته می شود. آریا پارسا با کسب دانش و مهارت های ضروری به یکی از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی تبدیل شده.

وی با تاسیس یک مرکز آموزش بزرگ کار خود را در بستر آموزشی کشور آغاز کرد تا به تمام علاقه مندان به کسب مهارت کمک کند تا با دستی پر وارد بازار کار شوند. آریا پارسا پس از آن و بعد از گذشت مدتی کوتاه مجموعه ای دیگر را تاسیس و کار خود را روز به روز در تمام زمینه های آموزش های کسب و کار، مهاجرت، آموزش زبان و ... گسترش داد.

او نه تنها تا به امروز توانسته در حوزه آموزش خود را به یک مدیر موفق تبدیل کند بلکه توانسته با گسترده کردن کسب و کارش فضایی را برای اشتغال صدها نفر محیا کند. نیروهایی که هریک با هزاران امید و آرزو قدم در این هولدینگ بزرگ می گذارند و در آینده ای نi چندان دور به جایگاه بسیار خوبی می رسند.

سوابق تحصیلی و آموزشی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا دارای سوابق تحصیلی و آموزشی متعدد است که در زیر آنها را معرفی کردیم.

  • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان
  • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
  •  دارنده گواهینامه مدیریت کسب و کارMBA مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
  • دارنده گواهینامه دوره آموزش عالی حقوق تجارت و داوری


ماکان آریا پارسا چطور به افتخار کارآفرین برتر نائل شد؟

ریشه موفقیت ماکان آریا پارسا را می توان در استعداد و خلاقیت او پیدا کرد. ما باید بتوانیم نیازها را به درستی شناسایی کنیم و برای رفع آن ها به دنبال روش های خلاقانه ای باشیم که تا به حال به فکر هیچ کس نرسیده است. درست مانند ماکان آریا پارسا که با شم خلاقانه خود روش های رفع نیاز های خود و جامعه اش را پیدا کرد. او در این مسیر سختی های زیادی کشید پس کارآفرینی و خلاقیت نیازمند تحمل سختی ها و دشواری ها هم می باشد.

ماکان آریا پارسا کار خود را با بررسی نیاز های خود و البته جامعه اش شروع کرد. آنچه نظر او به خود جلب کرد، نیاز جامعه به آموزش بود. او به این اندیشید که اگر بتواند بستری را برای آموزش جوانان فراهم کند، زمینه های اشتغال برای آن ها ساده تر فراهم می شود. از همین روی تمام هم و غم خود را روی راه اندازی موسسات آموزشی و ارائه آموزش استاندارد و جامع به جوانان گذاشت.
 

 

سه عادت از کارآفرینان برتر جهان

به نظر شما، کارآفرینان موفق دنیا چه می کنند که دیگران نمی توانند آن را تکرار کنند؟ چرا برخی افراد از دیگران موفق ترند؟

بیایید با هم دیدگاه ماکان آریا پارسا در مورد عادت های موفق کارآفرینان جهان را بخوانیم.

اول: کارآفرینان موفق، بر خلاف دیدگاه عموم، چند کاره نیستند. آنها با اینکه به حوزه های مختلف وارد می شوند، ولی در هر برهه زمانی، تمرکزشان روی یک موضوع متمرکز است.

دوم: باز هم بر خلاف دیدگاه عموم، انها همواره مشغول کار نیستند. چون به این ترتیب، دیگر زمانی برای آزاد سازی ذهن و تفکر و ایده پردازی نخواهند داشت. پس در نظر داشته باشید که بعضی وقت ها لازم است هیچ کاری انجام ندهید و اجازه بدهید ذهنتان آزاد و رها باشد.

سوم: جسارت خروج از منطقه امن خودشان را دارند. مغز ما می خواهد همواره ما را در منطقه آسایش و راحتی نگه دارد. تا جرات خروج از این ناحیه و کسب تجربیات دشوار را نکنید، موفق نخواهید شد.

 

ماکان آریا پارسا چگونه اشتغال زایی کرد؟

[ماکان آریا پارسا] از سال ۱۳۸۸ با تاسیس مرکز آموزشی که پیش تر به آن اشاره شد و  گسترش آن به خوبی در راستای پیشرفت و همچنین اشتغال بیشتر جامعه قدم گذاشته است. ایشان ضرورت اشتغال زایی را برای ایجاد یک جامعه پویا، سرزنده و سالم به خوبی درک کرده است و به عنوان کارآفرین برتر کشور که دو بار به این عنوان دست پیدا کرده است، بر این باور است که با اشتغال زایی می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

به همین دلیل وی بخش اعظمی از فعالیت های حرفه ایش را روی مساله کارآفرینی و اشتغال زایی معطوف کردند و از آن به عنوان راه کاری برای حل مشکلات ناشی از بیکاری و آسیب های اجتماعی در میان جوانان استفاده می کند.
دکتر آریا پارسا نیز مانند هر مدیر و کارآفرین موفقی می داند، درصورتی که جامعه ای بخواهید به سوی پیشرفت و موفقیت حرکت کند، باید برای جوانان و افراد متخصص خود برنامه اشتغال داشته باشد. خب، چه کسی می خواهد ایران را به موفقیت برساند؟!؟ خود ما.

دکتر ماکان آریا پارسا کلاهبردار ها را مذمت می کند

افرادی که به اصطلاح دستی بر آتش دارند مانند کارآفرینان، این بستر برایشان فراهم است. پس باید تمام تلاش خود را بکنند که برای جوانان اشتغال زایی بکنند. فراموش نکنید که چرخه اقتصاد یک کشور بدون اشتغال زایی امکان پذیر نیست. برای موفقیت در این مسیر نیز باید تمام سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر و دوشادوش هم برای آن تلاش کنند.

نمی توان تمام انتظارات را از مسئولین دولتی داشت و یا تنها بر واحد های خصوصی تکیه کرد. این دو می توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند و به کمک هم جامعه ای برای جوانان ایجاد کنند که آن ها امکان کار و کسب درآمد در آن را داشته باشند.

به عنوان مثال خود ماکان آریا پارسا با تلاش های شبانه روزی در طی سال ها و همکاری بسیاری که با دانشگاه های دولتی و آزاد کشور داشته و از به استفاده از بستری که آن ها فراهم می کنند، توانسته خدمات ارزنده آموزشی را به جوانان ارائه کند.

برای مثال دکتر ماکان آریا پارسا تمامی مدارکی که به دانش پذیران خود اعطا می کند را به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران رسانیده است که این اعتبار آموزش های این دانش پذیران را نیز بیشتر می کند و می توانند به واسطه این گواهینامه هایی که دریافت می کنند، زود تر در کسب و کار های مختلف دولتی و خصوصی کاری پیدا کنند. از افتخارات ماکان آریا پارسا همین بس که هزاران جوان آموزش دیده و متخصص را وارد چرخه کار کرده است. ایشان همچنین مدل‌های تحلیل کسب و کار ارائه کرده است که به افراد و سازمان‌های زیادی کمک کرده تا کسب وکارشان را بهتر بشناسند.

 

 ماکان آریا پارسا

 

توانمندی ها و مهارت های فردی ماکان آریا پارسا

تا به اینجا کم و بیش با دکتر ماکان آریا پارسا آشنا شدید حال بد نیست که به مهارت ها و توانایی ها زیادی که در زمینه های گوناگون دارد، بگوییم. در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  •  مشاور مدیریت و بازاریابی و فروش
  • انجام پروژه های بازرگانی و فروش و بازاریابی
  • استقرار استاندارد های مدیریت کیفیت در سازمان ها
  • انجام پروژه های مربوط به حوزه آموزش عالی
  • انجام پروژه های مرتبط با مذاکرات و ارتباطات
  • انجام پروژه های مدیریت پروژه

 

لیست کتاب های ماکان آریا پارسا

لازم به ذکر است که آقای دکتر نویسنده و مترجم ماهری نیز می باشد که از نمونه آثارش می توان موارد زیر را نام برد:

  • توهم باهوشی ۱
  • توهم باهوشی ۲
  • ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت
  • روابط فرد و سازمان
  • فراتر از استراتژی
  • استوار
  • بازاریابی گوریلی
  • بازاریابی نوگرا
  • مذاکره با دستان خالی
  • آسایش در آرامش

تا کنون بالغ بر ۱۰ جلد کتاب و ۲۰ مقاله پژوهشی توسط وی تالیف و ترجمه شده است.

 

رازهای زندگی دکتر آریا پارسا از زبان خود او

راز اول ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا و آرزوها و رویاهایی که از کودکی همراه او بود:
من خانواده سرشناس و پولداری نداشتم و در یک خانواده کاملا معمولی زندگی می‌کردم. پدرم ارتشی و مادرم معلم بود و زندگی متوسطی داشتیم. اما من همواره می‌خواستم کارهای بزرگی انجام دهم و به فرد موفقی تبدیل شوم. اولین دوراهی زندگی من این بود که فرد معمولی بمانم یا اینکه به یک فرد تاثیر گذار و موفق تبدیل شوم. 
من همواره به این جمله معتقد بودم که ((من یا عالی هستم؛ یا هیچی نیستم...!))

ماکان آریا پارسا و آغاز یک راه زیبا: این آغاز یک فلسفه وجودی برای من بود. من در ابتدا تلاش کردم که به کسب تجربه بپردازم و شغل‌های گوناگونی را امتحان کنم. من از دوران نوجوانی کار کردن را شروع کردم و در کنارش به درس خواندن ادامه دادم.

ماکان آریا پارسا مدیر خوش فکر و جوان و کارآفرین

 

راز دوم ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا و شغل‌های گوناگون: شغل‌های مختلفی را امتحان کردم:
من شغل‌های گوناگونی را تجربه کردم که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:
•    کارهای ساختمانی
•    کتاب‌فروشی
•    تدریس خصوصی
•    کار فرش در شرکت‌های گوناگون و ...
ماکان آریا پارسا به پختگی رسید: کم کم توانستم به یک پختگی نسبی برسم و تجربه‌های مختلفی کسب کنم. من به تدریس خصوصی علاقه فراوانی داشتم و همزمان با دوران دانشجویی، تدریس خصوصی هم داشتم. به این صورت می‌توانستم خرج خود را دربیاورم و شهریه دانشگاه را پرداخت کنم. اما من هرگز از وضعیت خود راضی نبودم و افکار بزرگی در ذهن خود داشتم. درست است که درآمد خوبی داشتم اما همواره به این موضوع فکر می‌کردم که: (( تو باید کارهای بزرگی در زندگی انجام دهی...! تو رسالت مهم‌تری در زندگی داری...!)

ماکان آریا پارسا در چه همایش ها و سمینارهای خارجی حضور پیدا کرده است؟

دکتر [ماکان آریا پارسا] تاکنون در همایش ها، سمینارها و کنفرانس های بین المللی و داخلی زیادی شرکت کرده است. مهم ترین سمینارها و همایش های بین المللی که ماکان آریا پارسا در آنها شرکت کرده به شرح زیر هستند:

  • Leadership & Managemen  )Leading & Managing of sale)
  •  Challenge of change
  •  Communicating Negotiation & Sale Management
  •  The Creative Versatility of Press Advertising
  • Leadership & Heroes  The Challenge of Business
  •  Internal Auditor training course
  •  The Creative versatility of press Advertising
  • 6th world management forum
  • secend word management forum 2010
  •  The secend world advertising forum
  • Sales & marketing psychology
  • pars Development center of Electronic Training Courses

 

سابقه پژوهشی و تحقیقاتی ماکان آریا پارسا 

با نگاهی به سابقه پژوهشی ماکان آریا پارسا هم می بینیم این مدیر جوان فعالیت های مختلف و برجسته پژوهشی و تحقیقاتی در روزمه خود دارد. مهم ترین موارد آن ها را در زیر می بینید:

  •  نقش E-learning در کارآفرینی

  • شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی
  •  تاثیرآموزش الکترونیکی در فرهنگ کارآفرینی “بررسی مشکلات و رفع موانع” ،فصلنامه فرهنگی هنری “اندیشه هنر” سال نخست شماره ۲، زمستان

  •  Designing and testing a model for entrepreneurial development with a focus on individual, group, organizational and environmental components.  ارائه شده در اجلاس جهانی کار آفرینی و کسب و کار در کشور کانادا (حضور در اجلاس ۱۳۹۸)
  •  بررسی میزان تاثیر محرک های محیطی بر قصد تجارت اجتماعی با توجه به نقش میانجی تجربیات مشتریان مجازی کنفرانس بین المللی در قرن بیست و یکم ( در ایتالیا) ۱۳۹۷
  •  بررسی جهت گیری کارآفرینانه و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاری های جدید شرکت
  • ارزیابی و اولویت بندی موانع ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ارائه راهکارهایی جهت رفع این موانع

 

سخن پایانی

ماکان آریا پارسا از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی است. وی موسس و مدیر مرکز توسعه مجازی پارس www.elp.ir است و تا کنون ده ها کتاب در زمینه های متنوع ترجمه و به جامعه  علمی کشور ارائه کرده است. او دارای لوح سپاس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اتحادیه های مختلف میباشد. در این مقاله زندگی نامه آقای دکتر و بخشی از فعالیت ها و حوزه کاری وی را شرح داده‌ایم. آشنایی با زندگی نامه افراد موفق در رشد شخصیتی افراد بسیار موثر است.

 

سوالات متداول

1- ماکان آریا پارسا از چه سال وارد میدان تجارت شد؟

دکترآریا پارسا در سال ۱۳۸۸ اقدام به تاسیس یک مرکز آموزشی بزرگ نمود و برای رشد و توسعه آن و حضور فعال در بازارکار تلاش کرد.

 

2- مهم ترین آثار ترجمه شده توسط دکتر آریا پارسا کدام اند؟

از جمله آثاری که توسط ایشان ترجمه شده می توان به کتاب توهم باهشی ۱ و ۲، استوار، بازاریابی گوریلی، فراتر از استراتژی و مذاکره با دستان خالی اشاره کرد.

 

3- دکتر آرایا پارسا در چه حوزه هایی مشاوره می دهد؟

در حوزه های مدیریت و کسب و  کار.

 

4- مهمترین ویژگی دکتر آریا پارسا در رسیدن به موفقیت چیست؟

انگیزه و پشتکار

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

hosein
توی یکی از سمینارهای خارجی دکتر آریا پارسا رو دیدم. بسیار موفق هستن
رویا ملک
سرمایه گذاری در حوزه آموزش بهترین کاری ه که الان میشه واسه جوونا انجام داد.
زهرا صالحی
سلام من یک بار با دکتر ماکان آریا پارسا مشاوره داشتم خیلی تاثیر گذار بود واسم امکان مشاوره مجدد هست؟
کارشناس

سلام دوست عزیز میتونید برای گرفتن وقت به لینک https://macan.ir/booking-consult/ مراجعه کنید

عاطفه محمدی
همیشه برام الهام بخش بوده خوندن زندگینامه های افراد موفق. البته اینجا زندگینامه کامل تری رو باید منتشر می کردین. ولی تا همینج هم برای آشنایی با ایشون خوب بود. ممنون از شما و دکتر ماکان آریا پارسا.
کارشناس

????????????

کسری ناجی
ممنون از این زندگینامه. همیشه عاشق خوندن زندگینامه بودم. چون تجربه زیست سده‌ی بزرگان رو توش میشه خوند. از طرف من به دکتر ماکان آریا پارسا بگید دمت گرم و موفق باشی...????
ساحل
اگر ایشون مشاور هم هستن خیلی خوب میشه اگر از مشاوره های ایشون در جهت کسب و کار خودمون استفاده کنیم.
نیما
اینکه ایشون در این سن کتابهای مفیدی رو هم نوشتن خیلی عالیه. فکر میکنم اگر از این افراد الگو بگیریم و راهی رو که اونها رفتن ما هم بریم میتونه خیلی مفید و کمک کننده باشه
رها
چطور میتونم کتاب توهم باهوشی رو تهیه کنم؟
کارشناس

سلام رهای عزیز

شما در سایت 

https://macan.ir/shop/

می توانید برای تهیه کتاب هایی که مد نظرتون هست اقدام کنید

raha
این کتاب هایی که اسمشون رو آوردین برای فروش هم هستند؟
کارشناس

سلام رهای عزیز

بله شما برای تهیه کتاب ها می توانید به یکی از ادرس های زیر مراجعه کنید

https://macan.ir/shop/

می توانید برای تهیه کتاب هایی که مد نظرتون هست اقدام کنید

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس