آموزش زبان برنامه نویسی c++

زبان برنامه نویسی c++

 

زبان برنامه نویسی c++ چیست؟

زبان برنامه نویسی C++ ،  زبانی شی محور و کلی است و در واقع بسط زبان برنامه نویسی  c محسوب می شود. بنابراین، میتوان c++  را به شیوه c یا شیوه شی محور ،کد بندی کرد. در شرایط خاص، کد بندی  به هر دو روش امکانپذیر است و این زبان برنامه نویسی،  نمونه کامل و موثری از یک زبان ترکیبی است. این زبان برنامه نویسی، به نوعی زبان سطح متوسط محسوب می شود زیرا ویژ گی های زبان سطح پایین و بالا را در بر می گیرد. از آنجایی که زبان برنامه نویسی c++ هم خصوصیات زبان  c و مفهوم جانبی زبان های  مختلف را داشت، در ابتدا  c چند زبانه  (c with classes)   نامیده میشد. این نرم افزار ، یکی از زبان های مشهور مورد استفاده در نرم افزارهای سیستمی، درایورها و اپلیکیشن های کلاینت- سرور است . 

خرید دوره زبان برنامه نویسی ++c 

 

زبان-برنامه-نویسی-c++-چیست؟

 

تاریخچه زبان برنامه نویسی c++

زبان برنامه نویسی c++ توسط (bjarne stroustrup)  ریاضیدان دانمارکی در سال  1358 شمسی توسعه یافت. در ابتدا، stroustrup  با برنامه ای به نام  stimula ( این نرم افزار یکی از برترین کامپوننت های موجود در بخش گزارش گیری و طراحی گزارشات بوده که می تواند با پیاده سازی در هر برنامه نرم افزاری کیفیت آن را از هر لحاظ بالا ببرد. ساخت گزاش های سریع و اشغال نکردن بخش زیادی از حافظه یکی دیگر از امکانات این نرم افزار نسبت به دیگر کامپوننت های ساخت گزارش می باشد.) کار میکرد که با توجه به اسمش برای شبیه سازی طراحی شده بود اما این نرم افزار بسیار کند عمل می کرد. بنابراین، او نرم افزار c چند زبانه را انتخاب کرد که مجموعه کاملی از زبان c  بود. هدف stroustrup از انتخاب c  چند زبانه ، اضافه کردن برنامه نویسی شی گرا به زبان c  بود که هنوز هم به خاطر قابلیت انتقال اش مورد توجه است. C چند زبانه علاو ه بر ویژ گی های زبان c ، دارای ویژگی هایی منحصر به فردی بود بنابراین، در سال 1362 شمسی، نام زبان c چند زبانه به c++ تغییر کرد. اپراتور ++ در برنامه c  ، اپراتوری است که برای افزایش یک متغیر استفاده میشود. در سال 1356 شمسی، stroutrrup  ، این زبان را زبان برنامه نویسی c++ نامگذاری کرد و از آن به بعد ، به عنوان یک محصول تجاری برای برنامه نویسی مورد استفاده قرار گرفت.

در این مقاله تخصصی قصد داریم به توضیح سر فصل های زبان برنامه نویسی c++چیست، کتاب آموزش زبان برنامه نویسی c++ ، آموزش زبان برنامه نویسی c++ ، کاربرد زبان برنامه نویسی c++ و پیش نیاز های زبان برنامه نویسی c++ بپردازیم.

 

تفاوت های زبان برنامه نویسی c++  با  c

ابتدا یاد آوری می کنیم که زبان برنامه نویسی c++  ، حالت توسعه یافته زبان  c  است. تفاوت های این دو زبان عبارتند از :

  • زبان برنامه نویسی c++  قابلیت استفاده مجدد از کد را دارد
  • زبان برنامه نویسی c++  قابلیت چند وجهی دارد در صورتی که c فاقد این قابلیت است
  • در برنامه نویسی c++  ، طراحی برنامه به صورت پایین به بالاست
  • در زبان برنامه نویسی c++  ، متصل کردن و ارتباط داده ها با استفاده از objects  به راحتی انجام می شود
  • مدیریت خطا در c بسیار سخت تر از c++  است
  • در c++، توابع مجازی معرفی شدند اما در c ، چنین چیزی وجود ندارد

 

کاربرد های زبان برنامه نویسی  c++

به طور معمول، اکثر نرم افزارها و برنامه هایی که در زندگی مدرن امروزی استفاه می شوند، توسط زبان های برنامه نویسی مادر و اصلی تهیه شده اند. زبان برنامه نویسی c++ نیز از جمله زبان های مادری است که در انواع صنایع از قبیل صنعت خودرو سازی ، صنعت فضایی ، سیستم های معماری و بانکی ، تجهیزات مدرن و سخت افزار های رباتیک ، سیستم های کامپیوتری و یا کنسول های بازی ، سیستم های خانگی ، رباتیک و هوش مصنوعی ، تجهیزات مجهز به انواع حسگر ها و هوش مصنوعی در علم پزشکی ، نرم افزار های مهندسی و همچنین سیستم های عامل و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد. علاوه بر این ، از این زبان برنامه نویسی برای نوشتن سیستم عامل استفاده می شود زیرا قابلیت هایی مانند عملکرد بالا، زبان پایه بودن ، عدم وابستگی ، ارتباط با دیگر سخت افزارها و مدیریت هوشمندانه را دارد. 

آموزش زبان برنامه نویسی ++c 

 

کاربردهای-زبان-برنامه نویسی-c++

 

آموزش زبان برنامه نویسی c++

مدتهای مدیدی است که زبان برنامه نویس c++ ، به عنوان زبان پایه شناخته شده است؛ از همین جهت، یکی از دروس اصلی و پایه برنامه نویسی در همه مقاطع دانشگاهی محسوب می شود. این زبان برنامه نویسی، نسبت به زبان های دیگر عمومیت بیشتری دارد و به پیش نیاز دیگری احتیاج ندارد. آموزش زبان برنامه نویسی c++ ،گسترده بوده و قدرت بیشتری دارد و آموزش آن نیز  شامل دو قسمت دستورات و ساختمان داده ها و مفاهیم شی گرایی می شود. این آموزش، برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی و علاقمندان به زبان های برنامه نویسی طراحی شده است.  در همین راستا، مرکز آموزش مجازی پارس نیز دوره زبان برنامه نویسی c++  را برای همه علاقمندان به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده تا بتوانند مطالب جدیدی آموخته و دیدگاه وسیع تری نسبت به این زبان برنامه نویسی پیدا کنند. 

 

پیش نیاز های زبان برنامه نویسی c++

اگر چه یادگیری زبان برنامه نویسی c++ ، به پیش نیاز دیگری احتیاج ندارد اما باید تا حدودی نسبت به این زبان برنامه نویسی شناخت پیدا کنیم تا بتوانیم فعالیت های مورد نظر را به راحتی با آن انجام دهیم. مقدمات و پیش نیاز های زبان برنامه نویسی c++ عبارتند از :

داده یا متغیر: معمولا برای حفظ اطلاعات یا ورودی و خروجی مان ، باید از متغیر هایی استفاده کنیم که امکان نام گذاری نیز دارند ( اسم متغیر نباید با عدد شروع شود). متغیرها به سه دسته متغیرها ی صحیح، اعشاری و کاراکتری تقسیم بندی می شوند.  

مقدار اولیه : باید برای متغیرهایی که ذکر شد، مقدار مشخصی تعیین کنیم.

مقادیر ثابت : باید برای متغیر ها، مقادیر ثابتی در نظر گرفت. 

عملگرهای محاسباتی: به کلیه نماد هایی گفته می شود که برای عملیات های محاسبه استفاده می شوند ( - برای تفریق کردن). 

عملگرهای رابطه ای : همان عملگر های بزرگتر و کوچکتر هستند .

تقدم عملگرها : زمانی که از چند عملگر در یک خط استفاه می کنیم، در واقع یک عبارت درست کرده ایم. معمولا در یک عبارت، قسمت های مهم را، داخل پرانتز می گذارند.

 

کتاب آموزش زبان برنامه نویسی c++

تنوع و گسترده گی تکنولوژی موجب شده تا علم برنامه نویسی ، به علم پیچیده ای تبدیل شده و شاخه های بسیاری داشته باشد. به همین منظور، افراد متخصص این زمینه سعی کرده اند تا دانسته ها و آموخته هایشان را در قالب کتاب در اختیار علاقمندان بگذارند تا آنها نیز از این زبان های برنامه نویسی برای نیل به اهداف مختلف شان استفاده کنند. از آنجایی که زبان برنامه نویسی c++، زبان پایه و مهمی است، کتابهای زیادی در زمینه تالیف شده که شامل کتاب های برنامه نویسی شی گرا به زبان c++ ، برنامه نویسی مقدماتی به زبان c++ ، کتاب مرجع کوچک کلاس برنامه نویسی c++ ، برنامه نویسی به زبان  c++  برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار  و مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی به زبان c++ هستند.

 

شخصیت مناسب برنامه نویس های  کامپیوتر

INTJ : این تیپ شخصیتی ، میتواند سیستم های پیچیده را درک کرده و با استفاده از خلاقیت خود، سیستم های جدیدی بسازد.

INYP : این تیپ شخصیتی ، میتواند مسائل مختلف را تحلیل کرده ، راه حل های خلاقانه ارائه دهد و به انجام کارهای پیچیده علاقمند است.

ISTJ : این تیپ شخصیتی ، دارای دقت زیاد و مهارت های فنی خوبی بوده و از انجام کارهایی که به تمرکز بالایی نیاز دارند ، لذت می برد. 

ISTP : این تیپ شخصیتی ، به تکنولوژی و پیچیدگی علاقمند بوده ، میتواند مسائل را به لحاظ منطقی تحلیل کرده و به جزیئات توجه زیادی دارد. 

مدرک زبان برنامه نویسی ++c 

 

شخصیت-مناسب-برنامه-نویس-های-کامپیوتر

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس