e
نرم افزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی (Maya)

دوره آموزش نرم افزار انیمیشن و مدل سازی سه بعدی (Maya)


دوره آموزشی نرم افزار Maya چه دوره ای است؟ در آموزش نرم‌افزار MAYA خواهید آموخت که چگونه با استفاده از روش‌های مدلسازی چندضلعی‌ و NURBS می‌توان انواع مدل‌های ثابت و متحرک سه بعدی را ایجاد و ویرایش کرد. در صحنه کار MAYA  می‌توان انواع عناصر مانند نور، دوربین، مدل‌های سه‌بعدی، و انواع مختلف اشکال را بدون هیچ محدودیتی ایجاد کرد. هریک از این پارامترها را می‌توان در گذر زمان تغییر داد و با ثبت آن...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آموزشی نرم افزار Maya چه دوره ای است؟

در آموزش نرم‌افزار MAYA خواهید آموخت که چگونه با استفاده از روش‌های مدلسازی چندضلعی‌ و NURBS می‌توان انواع مدل‌های ثابت و متحرک سه بعدی را ایجاد و ویرایش کرد. در صحنه کار MAYA  می‌توان انواع عناصر مانند نور، دوربین، مدل‌های سه‌بعدی، و انواع مختلف اشکال را بدون هیچ محدودیتی ایجاد کرد. هریک از این پارامترها را می‌توان در گذر زمان تغییر داد و با ثبت آن به ایجاد انیمیشن پرداخت.

درباره دوره:

مایا یک نرم افزار طراحی سه بعدی است که نخست توسط شرکت آلیاس. ویو فرانت به دنیا نشان داده شد و در سال ۲۰۰۵ شرکت اتودسک (Autodesk) آن را خریداری کرد و بعد از آن نسخه های جدید مایا با نام اتودسک مایا (Autodesk Maya) به بازار عرضه شدند.

مایا جزو پیشرفته ترین نرم‌افزار مدل سازی ، انیمیشن و متحرک سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین‌طور صنعت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکتهای بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می‌کنند. تکنولوژی نربز(NURBS) بکار رفته در این استودیو انیمیشن سازی، باعث کمک به طراحی بهینه اشیاء طبیعی از جمله چمن، گیاهان، مو و… می‌شود. توانایی بالا درRendering که با استفاده از موتور قدرتمند mental ray  وجود  Materialمتنوع در این نرم‌افزار از جمله مواردی است که به راحتی نمی توان از آن گذشت.

از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار، انعطاف‌پذیری در ساختار و قابلیت‌های شخصی سازی (customization) آن است که به کاربران حرفه‌ای اجازه می‌دهد به سادگی محیط برنامه را به آن شکل که می خواهند تغییر دهند. مایا یک نرم‌افزار جامع است که به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هر بخش ویرایش و ایجاد یکی از مراحل ساخت انیمیشن را برعهده دارد و نیاز کاربر را به نرم افزارهای جانبی به حد اقل می‌رساند.
از نرم افزار مایا در ایجاد موضوعات سه بعدی برای استفاده در سینما ، تلویزیون ، توسعه بازی و معماری استفاده می شود.  همچنین این نرم افزار در ابتدا برای سیستم عامل IRIX عرضه شده بود. البته نرم افزار مایا از آگوست 2008 تبدیل به یک مجموعه مجزا شد.

کاربران یک صحنه تعریف می کنند تا رسانه های یک پروژه خاص را استفاده و ویرایش کنند. صحنه ها قابل ذخیره سازی در فرمت های زیادی هستند اما فرمت پیش فرض نرم افزار مایا mb (Maya Binary) است. نرم افزار مایا از یک ساختار گرافیکی گره ای (Node)  استفاده می کند . هر کدام از صحنه ها مبتنی بر گره هستند و هر گره خصوصیات و سفارشی سازی مخصوص به خود را دارد. در نتیجه، نمایش بصری یک صحنه کاملا براساس یک شبکه گره های  متصل به هم است که به اطلاعات یکدیگر وابسته هستند.

آموزش: مطالب این دوره در 140 ساعت به صورت بسته آموزشی ارائه می گردد.

 

  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • اشنایی با  ایجاد سلسله مراتب و لایه ها،  ایجاد اشیاء چند ضلعی، کار با سطوح فرعی
برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول (مقدماتی)

  • ١ - آشنایی با نرم افزار
  • شروع کار با نرم افزار - آشنایی با محیط کاری - نماهای دید
  • ٢ - آشنایی با View Cube
  • کار با مکعب دید - تنظیمات View Cube
  • ٣ - کار با View Portها
  • پیمایش مدل و زوایای دید - شیوه های مختلف نمایش
  • ۴ - استفاده از محیط کاری
  • کار با Hotbox و Marking Menus - سفارشی کردن محیط کاری - ساختار پروژه های Maya
  • ۵ - مدل سازی Polygonal
  • رسم Polygonهای ساده (١) - رسم Polygonهای ساده (٢) - تنظیمات Polygonها
  • ۶ - ویرایش آبجکت ها
  • انتخاب آبجکت ها - جابجا کردن آبجکت ها -چرخاندن و تغییر اندازه آبجکت ها
  • ٧ - کار با نقطه Pivot و Snap
  • آشنایی با نقطه Pivot - خصوصیت Snap
  • ٨ - پانل های ویرایشی آبجکت ها
  • پانل Channel Box - پانل Attribute Editor
  • ٩ - سازماندهی آبجکت ها
  • آشنایی با Outliner - ایجاد سلسله مراتب - گروه بندی آبجکت ها - آشنایی با Hypergraph
  • ١٠ - مدیریت آبجکت ها
  • نمایش و عدم نمایش آبجکت ها - کار با لایه ها - ماسک های انتخاب
  • ١١ - ویرایش مدل های Polygonal (١)
  • مؤلفه های سازنده آبجکت - خصوصیت Soft Selection - نمایش سطوح Subdivision
  • ١٢ - ویرایش مدل های Polygonal (٢)
  • دستور Smooth - دستور Extrude - آشنایی با History آبجکت ها
  • ١٣ - مدل سازی ساختمان
  • شبیه سازی یک ساختمان (١) - شبیه سازی یک ساختمان (٢)
  • ١۴ - کار با تصاویر
  • ١۵ - مدل سازی پرنده
  • ایجاد بدن پرنده - ایجاد پاهای پرنده - ایجاد بال های پرنده
  • ١۶ - آشنایی با Normalها
  • کار با Face Normalها - کار با Vertex Normalها
  • ١٧ - آشنایی با ابزار Sculpt Geometry
  • ابزار Sculpt Geometry (١) - ابزار Sculpt Geometry (٢)
  • ١٨ - دستورات ویرایشی Polygonها
  • دستور Wedge - دستور Bevel
  • ١٩ - برش آبجکت ها (١)
  • ابزار Cut Faces - ابزار Multi-Cut
  • ٢٠ - برش آبجکت ها (٢)
  • دستور Bridge - شبیه سازی چشم ماهی
  • ٢١ - مدل سازی Symmetric
  • دستور Duplicate Special - دستور Mirror - ترکیب و ادغام رئوس
  • ٢٢ - سایر ابزارهای Polygon
  • کار با Booleanها - ابزار Crease
  • ٢٣ - آشنایی با Deformerها
  • آشنایی با دستور Lattice - کار با Deformerهای غیرخطی (١) - کار با Deformerهای غیرخطی (٢)
  • ٢۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ٢۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل دوم (متوسط)

  • ١ - مدل سازی NURBS
  • تفاوت آبجکت های Polygonal و NURBS - ایجاد سطوح NURBS (١) - ایجاد سطوح NURBS (٢) - ابزار Surface Editing
  • ٢ - طراحی زیر دریایی (١)
  • نحوه Map کردن تصویر بر روی سطوح NURBS - ایجاد بدنه زیر دریایی - ایجاد جزئیات بدنه
  • ٣ - طراحی زیر دریایی (٢)
  • جدا کردن سطوح NURBS - ساخت ملخک های پروانه
  • ۴ - ترسیم منحنی های NURBS (١)
  • ایجاد منحنی های CV - ابزارهای Ep Curve و Pencil Curve - ایجاد منحنی های Bezier
  • ۵ - ترسیم منحنی های NURBS (٢)
  • رسم کمان - ابزار Text
  • ۶ - ویرایش منحنی های NURBS
  • ابزار Curve Editing - افزودن جزئیات به منحنی - باز کردن و بستن منحنی ها
  • ٧ - روش های تکثیر منحنی ها
  • تکثیر منحنی ها - آفست کردن منحنی ها - تکثیر منحنی از یک سطح NURBS
  • ٨ - تبدیل منحنی ها به سطوح NURBS (١)
  • دستور Revolve - دستور Loft - ایجاد سایر قسمت های زیر دریایی
  • ٩ - تبدیل منحنی ها به سطوح NURBS (٢)
  • دستور Extrude - دستور Planar
  • ١٠ - باز و بسته کردن سطوح
  • ١١ - ایجاد و تصویر کردن منحنی
  • ایجاد منحنی بر روی سطوح - تصویر کردن منحنی بر روی سطوح
  • ١٢ - ویرایش سطوح NURBS
  • نحوه Trim کردن سطوح NURBS - کار با Booleanها - دستور Stitch
  • ١٣ - تبدیل سطوح NURBS به Polygonal
  • تبدیل سطوح NURBS به Polygonal
  • ١۴ - درج Materialها
  • ١۵ - خصوصیات Materialها
  • خصوصیات Materialها (١) - خصوصیات Materialها (٢)
  • ١۶ - اعمال Map
  • ١٧ - کار با Materialها
  • کار با Ramp - کار با Hypershade-کار با IPR - کار با Mental Ray Materials
  • ١٨ - درج تصاویر و گرادیان ها
  • استفاده از تصاویر Bitmap (١) - استفاده از تصاویر Bitmap (٢) - کار با بافت های Ramp
  • ١٩ - ایجاد شفافیت
  • ایجاد Transparency (١) - ایجاد Transparency (٢) - آشنایی با Specularity
  • ٢٠ - ایجاد بازتاب
  • ایجاد بازتاب در Maya Renderer - ایجاد بازتاب در Mental Ray Renderer
  • ٢١ - ایجاد برآمدگی و فرو رفتگی
  • کار با Bump Mapping - کار با Displacement Mapping
  • ٢٢ - اعمال بافت
  • اعمال بافت بر روی سطح - Map کردن تصویر بر روی سطوح چند ضلعی
  • ٢٣ - کار با UV Mapping
  • اصول ابتدایی UV Mapping (١) - اصول ابتدایی UV Mapping (٢) - اصلاح Mapها با کمک UV Texture Editor - اعمال UV Mapping در یک آبجکت پیچیده (١) - اعمال UV Mapping در یک آبجکت پیچیده (٢)
  • ۲۴ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ۲۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست

فصل سوم (پیشرفته)

  • ١ - مبانی انیمیشن
  • آشنایی با محیط ایجاد انیمیشن - ایجاد فریم های کلیدی - تنظیمات ایجاد انیمیشن - خصوصیت Auto Key
  • ٢ - ایجاد انیمیشن (١)
  • متحرک سازی Attribute - کپی و اعمال تغییر در فریم های کلیدی - ایجاد کلیدهای Breakdown
  • ٣ - ایجاد انیمیشن (٢)
  • آشنایی با Playblast - متحرک سازی در مسیر
  • ۴ - دنباله های حرکتی
  • ایجاد دنباله های حرکتی - خصوصیت Ghosting
  • ۵ - ویرایش انیمیشن
  • ویرایش کلیدها در Graph Editor‌ - ویرایش کلیدها در Dope sheet
  • ۶ - چرخه های انیمیشن
  • ٧ - قفل و پنهان کردن پارامترها
  • ٨ - استخوان بندی
  • مفاهیم استخوان بندی - ایجاد استخوان بندی
  • ٩ - ویرایش استخوان بندی
  • تغییر شکل Mesh‌توسط ابزار Skin - ابزار Paint Skin weights
  • ١٠ - متحرک سازی اسکلت
  • متحرک سازی اسکلت
  • ١١ - رندر
  • تنظیمات رندر - آشنایی با تنظیمات Maya Software Renderer‌ - آشنایی با تنظیمات Mental Ray Renderer - تعیین وضعیت رندر
  • ١٢ - انواع نور
  • انواع نور (١) - انواع نور (٢)
  • ١٣ - نور Ambient
  • ١٤ - ویرایش نور
  • ابزار Show Manipulator - تنظیمات ابزار Show Manipulator
  • ١۵ - سایه ها
  • سایه های Depth Map - سایه های Raytrace
  • ١۶ - خصوصیت Light Decay
  • خصوصیت Light Decay
  • ١٧ - افکت های نوری
  • ایجاد افکت های نور حجمی - خصوصیت Barn Doors در نورهای Spot - ایجاد افکت Lens Flare‌ - خصوصیت Gobo
  • ١٨ - دوربین (١)
  • ایجاد دوربین - آشنایی با خصوصیات دوربین (١) - آشنایی با خصوصیات دوربین (٢)
  • ١٩ - دوربین (٢)
  • درج تصویر پشت زمینه - ایجاد Gate و فریم های امن
  • ٢٠ - عمق میدان
  • افزودن عمق میدان - ایجاد Bokeh‌ با استفاده از Lens Shader
  • ٢١ - ایجاد افکت Motion Blur
  • ایجاد افکت Motion Blur در Maya Software Renderer ‌ - ایجاد افکت Motion Blur در Mental Ray Renderer
  • ٢٢ - رندر پیشرفته در Mental Ray
  • خصوصیت Final Gathering - تبدیل آبجکت ها به منبع نور - ایجاد Global Illumination
  • ٢٣ - خصوصیت Batch Render
  • ٢٤ - آزمون های عملی
  • شامل ۶ دوره آزمون
  • ٢۵ - آزمون های تستی
  • شامل ۶۰ عدد تست
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس