نرم افزار 3DMAX

معرفي نرم افزار 3DMAX

نرم افزار هاي طراحي سه بعدي از جمله نرم افزار هايي بودند که با ورود خود به دنياي طراحي آن را دگرگون و محتول کردند.يکي از اين نرم افزارهاي طراحي سه بعدي که منجر به ايجاد تحولات بسيار عظيم و قابل توجهي در دنياي طراحي شد نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  است . 
نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX نرم افزاري است با قابليت هاي بسيار بالا در راستاي طراحي اشکال و اجسام مختلف به صورت سه بعدي . نرم افزار3DMAX  با توجه قابليت ها و توانايي هاي بسيار زياد خود امکان استفاده در موارد بسيار مختلف و متنوع را براي کاربران فراهم آورده است و به همين دليل يکي از پر کاربردترين و محبوب ترين نرم افزارهاي در حوزه طراحي سه بعدي به شمار مي رود و در رديف کاربردي ترين نرم افزارهاي دنيا جاي گرفته است . 

تاريخچه نرم افزار 3DMAX

نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX اولين با  در سال 1990 و با عنوان 3D Studio Autodesk  وارد بازار شد. اين 
نرم افزاربعد ها با نام  3DMAX به واسطه  شخصي به نام  Gray Yost با قابليت اجرا بر روي سيستم عامل هاي  داس روانه  بازار  شد .   نرم افزار 3DMAX با گذشت زمان  در نسخه هاي متنوع به بازار ارائه شد .نسخ جديد نرم افزار 3DMAX تحت عناوين مختلف با قابليت هاي متنوع و به روز رساني شده به بازار ارائه مي شد . در نهايت پس از آن که  شرکت Auto desk امتياز نرم افزار 3DMAX  را به صورت کامل خريداري فرمت نامگذاري آن نيز پيرو يک رويه ثابت شد و در حال حاضر آخرين نسخه نرم افزار 3DMAX با عنوانAutodesk 3DSMAX   در بازار موجود مي باشد . 

دوره آموزشی 3DMAX در زمره دوره های بسیار پر مخاطب است .

کاربردهاي نرم افزار3DMAX

همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم نرم افزار 3DMAX به دليل قابليت هاي بسيار بالايي که در زمينه شبيه سازي و طراحي سه بعدي دارد قابليت استفاده براي اهداف و مقاصد مختلف زيادي را داشته و به همين دليل در بسياري از شاخه و رشته هاي مرتبط با طراحي و به خصوص طراحي سه بعدي مورد استفاده قرار مي گيرد . در ادامه به برخي از اين رشته ها و شاخه ها اشاره خواهيم کرد . 
نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMA در شاخه ها و رشته مختلف زيادي از جمله رشته طراحي صنعتي ، رشته معماري ، رشته عمران ، رشته دکوراسيون داخلي و هر شاخه و رشته اي که نيازمند طراحي سه بعدي اجسام باشد مورد استفاده قرارمي گيرد . 
درادامه به اهمين کاربرد نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  در حوزه برخي از شاخه ها و رشته هاي ديگر اشاره خواهيم کرد . 
کاربرد نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX دررشته طراحي صنعتي : 
رشته طراحي صنعتي آميخته اي از هنر طراحي و دانش صنعتي است . به اين مفهوم که در اين رشته متخصصان طراحي صنعتي پس از آشنايي و اشراف بر دانش صنعتي و آموزش هنر طراحي اقدام به طراحي دستگاه ها و سايت هاي صنعتي مي نمايند و به همين دليل استفاده از نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX مي تواند منجر به افزايش سرعت و دقت در روند طراحي طراح هاي مورد نظر آن ها شود . همچنين ارائه طراح اي اوليه به صورت سه بعدي مي تواند تاثير به سزايي در روند کسب رضايت مشتريان داشته باشد . 
کاربرد نرم افزار 3DMAX در رشته معماري
رشته معماري يکي از رشته هاي بسيار پر طرفدار سال هاي اخير و به خصوص در ايران است .کارشناسان  رشته معماري از کاربران پر و پاقرص و دائمي نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX به شمار مي روند . نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX امکان طراحي نقشه هاي سه بعدي  را براي کارشناسان معماري در زمان کمتر و با دقت و کيفيت بيشتر فراهم مي آورد . همچنين استفاده از اين نرم افزار علاوه بر صرفه جويي در زمان ، هزينه و انرژي تاثيرات مثبت به سزايي در ميزان جلب و جذب اعتماد مشتريان خواهد داشت . 


کاربرد نرم افزارطراحي سه بعدي  3DMAX در ساخت انيميشن و جلوه هاي ويژه سينمايي : 
يکي از مهمترين و جذاب ترين  کاربردهاي نرم افزار 3DMAX ساخت نسل جديد انيميشن است  . 
کاربرد 3DMAX در طراحي طلا و جواهر: 
طراحي طلا و جواهر يکي از شاخه هايي است که در سال هاي اخير و با استفاده از نرم افزار طراحي 3DMAX محتول شده و از حالت سنتي به حالت مدرن در آمده است . اين نرم افزار با قابليت ها و نوار ابزار بسيار متنوع امکان ارائه طرح پيش از ساخت را براي مشتريان فراهم مي آورد . 
مزاياي آموزش 3DMAX
با توجه به اين که نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX نرم افزاري بسيار کاربردي و پر مخاطب مي باشد و در شاخه ها و رشته هاي مختلف مرتبط با طراحي قابل استفاده است گذراندن دوره هاي آموزشي نرم افزار طراحي 3DMAX  مي تواند مزايا و منافع زيادي براي فراگيران به همراه داشته باشد . 
اين نرم افزار تاثير بسيار زيادي در پيش بيني و ارزيابي پروژه ها دارد و در صورتي که پروژه هاي نياز به اصلاح و تغييرات خاص داشته باشند در مراحل قبل از اجرا آن ها را مشخص مي کند که منجر به صرفه جويي قابل توجهي در زمان ، انرژي و هزينه خواهد داشت . 

گواهینامه 3DMAX به منزله تبحر افراد در این زمینه است .

 قابليت هاي نرم افزار 3DMAX

در اين قسمت قابليت هاي بسيار مهم و قابل توجه نرم افزار طراحي 3DMAX که باعث برتري محرز آن نسبت به ساير نرم افزارهاي مشابه شده است را بر خواهيم شمرد .  
اولين قابليت منحصر به فرد نرم افزار طراحي  سه بعدي 3DMAX که آن را نسبت به ساير نرم افزارهاي مشابه برتر و کلربردي تري کرده است قابليت اجراي طرح هاي بسيار متفاوت و متنوع در اين نرم افزار است . نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  با تنوع زياد گزينه هاي موجود در نوار ابزار خود امکان طراحي اشکال و احجام مختلف در هر سايز ، رنگ و با هر نوع متريال مورد نظر را فراهم مي آورد . 
يکي از مهمترين ويژگي هاي بارز نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX اين است که برخلاف ساير نرم افزار هاي طراحي سه بعدي که تنها قابليت کار بر روي طرح هاي توليد شده با همان برنامه را دارند ، قابليت کار بر روي طرح هاي اجرا شده با ساير برنامه هاي طراحي سه بعدي را نيز دارد . 
نوار ابزار کامل و حرفه ايي و قابليت دانلود و افزودن ابزارهاي جديد و مورد نظر نيز يکي ديگر از ويژگي هاي بارز نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  است . 
قابليت استفاده از پلاگين ها قدرتمندي مانند V ray يکي ديگر از مزيت هاي و دلايل برتري نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  است . 
قابيلت متحرک سازي و صداگذاري نيز يکي ديگر ازويژگي هاي بارز اين نرم افزار طراحي سه بعدي به شمار مي رود . 
محيط جذاب که منجر به جلب توجه کاربران مي شود نيز يکي ديگر از عواملي است که اين برنامه را در مقايسه با ساير انواع نرم افزارهاي مشابه پر کاربر تر کرده است . 
و در آخرين  وجود آموزش ها و دستورالعمل هاي آموزشي  جامع و کامل به منظورتسهيل روند کاربري نرم افزار طراحي 3DMAX به زبان هاي انگليسي و فارسي نيز يکي ديگر از دلايل افزايش تعداد کاربران اين نرم افزار است . 

 بازار کار متخصصان 3DMAX و ميزان درآمد آن ها 

با توجه به قابليت استفاده از نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX متخصصان حرفه اي نرم افزار طراح سه بعدي3DMAX يا همان 3DMAX کارارن حرفه اي براي ورود به بازار کار شانس بسيار زيادي دارند زيرا اين افراد مي توانند در زمينه هاي مختلفي براي اشتغال اقدام نمايند . همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم اين افراد مي توانند در زمينه معماري ، عمران ، طراحي دکوراسيون داخلي ، طراحي صنعتي ، طراحي طلا و جواهر ، ساخت برنامه هاي  انيميشن  و بسياري شاخه هاي ديگر مشغول به کار شوند .همچنين اين افراد مي توانند به صورت پروژه اي با شرکت و سازمان هاي بزرگ همکاري نمايند . 
3DMAX کاران حرفه اي با توجه به ميزان تخصص و تبحر خود و همچنين با توجه به ساعات کاري روزانه خود مي توانند از سطح درآمد مطلوبي برخوردار شوند.  

آموزش 3DMAX می تواند زمینه ساز ورود افراد به بازار کار شود .

دوره هاي آموزشی 3DMAX

دوره هاي آموزشي نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX با توجه به کاربرد در عرصه هاي مختلف و قابليت هاي زياد يکي از پر مخاطب ترين و پر متقاضي ترين دوره هاي آموزشي به شمار مي رود . 
استقبال بسيار قابل توجه متقاضيان دوره هاي آموزشي نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX بسياري از مراکز آموزشي را بر آن داشت تا اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX نمايند . اما آنچه در اين ميان از اهميت ويژه اي برخوردار است انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر است . 
يکي از مراکز معتبر آموزشي که در راستاي پاسخ گويي به نيازهاي متقاضيان اقدام به برگزاري دروه هاي آموزشي نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX  کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . 
فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي کار با نرم افزار طراحي سه بعدي 3DMAX در پايان دوره موفق به اخذ مدرک 3DMAX معتبر نيز خواهند شد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس