فیتنس بانوان

فیتنس بانوان

تعریف بدنسازی|bodybuilding

بدنسازی یا زیبایی اندام، یکی از ورزش هایی است که در آن از تمرین های مقاومتی برای رشد عضلات استفاده میشود. این ورزشکاران، پرورش دهنده اندام نام دارند که باید تمرین های منظمی داشته و برنامه تمرین خود را از مربی بدنسازی خود که از شرایط و وضعیت بدن او اطلاع دارد دریافت کند. 
تاریخچه بدنسازی به قرن 19 برمیگردد که در آن زمان، جوانان به اساطیر یونانی ( در این اساطیر، ویژگی های ظاهری مانند تناسبو عضلات موجب ستایش افراد میشد ) نگاه و دیدگاه تازه ای پیدا کردند و این جریان فکری، به شکل ورزش وزنه برداری نمود پیدا کرده و در ابتدا بین اروپایی ها رواج پیدا کرد. سپس، این ورزش و علاقه به تناسب اندام مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفت. "رانی کالمن" ، با 26 بار قهرمانی در مسابقات فدراسیون  جهانی بدنسازی و تناسب اندام، بزرگترین و معروفترین قهرمان این عرصه است. 
سر فصل های جالبی که در مقاله به آنها می پردازیم شامل تعریف بدنسازی، زیبایی اندام، بدنسازی در فوتبال ، مربی بدنسازی کیست، آموزش مربی بدنسازی ، دوره مربی بدنسازی ، مدرک مربی بدنسازی ، گواهینامه مربی بدنسازی ، بدنسازی زنان، فیتنس، ورزش فیتنس، فیتنس بانوان، پرورش اندام بانوان و پروررش اندام هستند. 

ثبت نام دوره آموزش پروش اندام و فیتنس

برنامه تمرین ورزشکارها توسط مربی نوشته میشود.

بدنسازی در فوتبال  

ورزش بدنسازی، یک ورزش سرعتی است که نیاز به چالاکی و استقامت زیادی داشته و فوتبالیست باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتوانند ضربات را با قدرتمند و با شتاب بزند. از این جهت، مربی بدنسازی باید برای تیم فوتبال انتخاب شود که از انواع ورزش ها و تمرینات مناسب اطلاع داشته و بداند برای هر ورزشکار چه نوع ورزشی مناسب است. 
علاوه براین، برای اجرای حرکات بدنسازی در فوتبال، تعداد جلسات باید مشخص بوده و انواع حرکات برای بالاتنه و پایین تنه انجام شود. همچنین، تمرینات هوازی نیز باید در این تمرینات گنجانده شده و کارایی آنها نیز در بازه های زمانی متفاوت بررسی و ارزیابی شود و در صورت لزوم حرکاتی اضافه و یا حذف شوند. مربی های بدنسازی دوره مربی بدنسازی را گذرانده و در این زمینه تجربیات ارزنده ای دارند. 

مربی بدنسازی کیست

مربی بدنسازی فردی است که در زمینه ورزش پرورش اندام و ورزش های مناسب برای رشد عضلات اطلاعات کافی و آکادمیک داشته و میتواند از آنها برای راهنمای و کمک به ورزشکاران استفاده کند. این مربی، با همه انواع حرکات ورزشی و مزیت ها و معایب آنها اشنایی داشته و میتواند تناسب آنها را برای هر ورزشکاری تشخیص دهد. 
علاوه بر این ، این مربی ها باید گواهینامه مربی بدنسازی داشته باشند تا بتواند به طور رسمی برای انواع ورزشکارها حرکات ورزشی مناسب در نظر گرفته و شیوه اجرا آنها را آموزش دهد. علاوه براین، مربی بدنسازی باید بتواند همه حرکات موثر برای بهبود حجم عضلات را آموخته، کارایی و تاثیر آنها را بررسی کند، در مورد مسابقات به ورزشکاران اطلاع دهند، در حین نوشتن تمرینات اسیب ورزشکار را در نظر داشته و برای انجام حرکات ورزشی ورزشکاران زمان بندی کند.  

مربی از شرایط بدن ورزشکار آگاه است.

آموزش مربی بدنسازی

مربی بدنسازی هر ورزش، جداگانه بوده و با توجه به نوع ورزش، تمرینات و حرکات خاصی را برای ورزشکار در نظر میگیرند. از این جهت، همه مربی ها باید تحصیلات آکادمیک داشته و به آناتومی بدن احاطه داشته باشند تا بتوانند حرکات مناسب هر ورزشکار را انتخاب کنند. علاوه بر این، مربی هایی که دوره مربی بدنسازی را گذرانده و گواهینامه مربی بدنسازی دریافت کرده باشند، با حساسیت های اینکا اشنایی بیشتری دارند. 
با توجه به اهمیت بدنسازی برای ورزش های مختلف ، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش مربی بدنسازی، را برای دانش پذیران علاقمند به ورزش ارایه کرده است. دوره مربی بدنسازی میتواند اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار همه دانش پذیران قرار داده و انها برای بر عهده گرفتن وظایف مربیگری آماده کند. علاوه بر این، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کنند ، مدرک مربی بدنسازی اعطا میشود.  

بدنسازی زنان

بدنسازی زنان، یکی از رشته های ورزشی است که اخیرا بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است و مزیت هایی نیز برای بانوان به همراه دارد. مزیت هایی این ورزش این است که منجر به سفت شدن عضلات و تناسب اندام بیشتر بانوان شده و کمک میکند تا آنها جوانتر به نظر برسند. البته، بانوان نباید این ورزش را مانند اقایان سنگین انجام بدهند زیرا امکان آسیب به عضلات وجود دارد. 
علاوه بر این، بانوان نیز باید برنامه تغذیه مشخص داشته و از خوردن انواع مکمل ها پرهیز کنند. همچنین، بانوانی که به بدنسازی روی می آورند، اندامی موزون و دخترانه داشته و با انجام تمرینات بدنسازی به سلاتی هر چه بیشتر خود کمک میکنند. این ورزشکاران میتوانند از بانوانی که دوره مربی بدنسازی را گذرانده و در این زمینه تجربه دارند، برای انجام حرکات ورزشی کمک بگیرند. 

بدنسازها باید قبل از تمرین حرکات کشش انجام دهند.

ثبت نام دوره آموزش پروش اندام و فیتنس

فیتنس

فیتنس، به معنای داشتن وضعیت جسمانی سالم بوده و افرادی که از نظر جسمانی در وضعیت خوبی باشند میتوانند همه کارها، فعالیت روزانه و انواع ورزش ها را به سهولت انجام داده و از آن لذت ببرند. در کشور ما، ورزش فیتنس بیشتر مود استقبال و استفاده بانوان بوده و بانون سعی میکنند برای داشتن اندام متناسب از تغذیه مناسب، ورزش متسط تا شدید و استراحت کافی بهره بگیرند. البته، افراد و بانوانی که دوره مربی بدنسازی را گذرانده اند، با این ورزش نیز اشنایی داشته و میتوانند دیگران را برای انجام آن هدایت و راهنمایی کنند. 
البته، تا پیش از انقلاب صنعتی ، فیتنس به صورت، توانایی هر فرد برای انجام کارها و وظایفش بدون خستگی تعریف میشود. اما، در جوامع صنعتی ، فیتنس به عنوان ملاک و معیاری برای ارزیابی توانایی هر فرد برای انجام کارامد فعالیت ها، مقاومت در برابر بیماری ها و شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است. 
در کل تفاوت هایی در فیتنس بانوان و پرورش اندام بانوان وجود دارد. هدف از بدنسازی، حجم دان به بدن است در حالی که در فیتنس، عضلات قوی تر شده و اندان متناسب میشوند.  علاوه براین، در ورزش بدنسازی هیچ گونه ظرافتی وجود نداشته و در آن از وزنه های سنگین استفاده میکنند.
از مهمترین مزیت های فیتنس بانوان میتوان به کاهش افسردگی، فرم دهی به پاها، افزایش تراکم استخوان ها، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند روماتیسم، سرطان سینه، روده بزرگ و ریه، دیابت و بیمار های قلبی عروقی، افزایش انرژی و اعتماد به نفس، کاهش استرس و ایجاد آرامش اشاره کرد. 
خوشبختانه، اخیرا بانوان ما تمایل زیادی نسبت به انواع ورزش از خود نشان داده و سلامتی شان را در درجه اولویت اهمیت قرار داده و از این طریق به پرورش نسلی سالم و امیدوار و با اعتماد به نفس کمک میکنند. البته، نه تنها بانوان بلکه همه علاقمندان به ورزش باید پیش از انتخاب نوع ورزش خود، شریط جسمانی شان را در نظر داشته و با توجه به محدودیت های خود اقدام به انخاب رشته ورزشی کنند تا آسیب جدی متوجه آنها نشود.  

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس