تکنیک های فروش

فروشنده حرفه ای کیست
فروش حرفه ای به چه معناست ؟

در اوایل قرن 20 ام تمامی شرکت های خدماتی و محصولی را تولید می کردند و هدف از کار خود را کسب درآمد می گذاشتند و به همین دلیل هدف از فروش را آموزش به فروشنده جهت کسب سود می دانستند. با گذشت زمان بازار رشد عظیمی کرد و کم کم بحث مشتری به میدان آمد. از این جهت درمورد مشتری حرف می زنیم زیرا  اگر بخواهیم فروش موفقی از کار داشته باشیم باید نظر مشتری را درک کرده و آن را شناخته و از دیدگاه آن ها به حرکت درآمد و بر عکس آن اگر انجام گیرد قطعا با مشکل و شکست روبه رو خواهید شد.
در فروش محصولات باید دانست که مشتری چه چیزی نیاز دارد و بعد از آن مشخص نمایید که توانایی تهیه و تولید نیاز مشتری را دارید یا نه. به این معنا که باید به دنبال مشتری هایی باشید که توانایی حل مسائل و همچنین نیازهای آن ها را دارید. در این صورت است که برای مشتری ارزش قائل شده و در قبال آن مشتری برای ما ارزش افزا خواهد بود.
در مبحث فروش باید به مشتری کمک کرد تا برای خرید آن چه نیازش را برطرف می سازد برای وی ارزش به خرج داد. به طوری که ارزش از این نظر یا در قالب هزینه کمتر و یا کیفیت قرار دارد. برای آن که بدانیم کدام مورد برای مشتری نیز مهم است مواردی را مورد بررسی قرار می دهیم. 

ثبت نام دوره فروشندگی حرفه ای

فراگیری تکنیک های فروش برای فروشنده الزامی است

مراحل فروش شامل مواردی همچون :

- درک نیاز مشتری 
- فهمیدن آن چیزی که مشتری برای آن ارزش قائل است
- پیشنهادات راه حل هایی برای رفع نیاز مشتری با استفاده از ارزش
- جذب مشتری همراه با رضایت مشتری

فروشنده موفق کیست ؟

فروشنده ای می تواند موفق باشد که با استفاده از توانایی و مهارت های آموخته بتواند به راحتی محصول یا کالای خود را به مصرف کنندگان به فروش رساند. در اصل فروشنده ای را می توان موفق نامید که تسلط کامل بر محصولات خود داشته باشد و یا آن که بتواند در صورت نیاز به کدام یک از منابع برای پاسخگویی به سوال مشتری رجوع کند. همچنین یک فروشنده موفق باید بتواند این اطمینان را به مدیران خود دهد که نیروی فروش خوبی است و آگاهی کامل به محصول دارد و چگونگی انتقال آن ها را به مشتری می داند.
یک فروشنده از حرفه فروشندگی به طول کامل آگاهی دارد. در اصل فروش دارای راه هایی است که به روش صحیح باید اجرا شوند. ارزیابی و بررسی درست از بازار و رقبا، بررسی اطلاعات درباره نیاز مشتری، چگونگی برقراری تماس اولیه ،توان راه کارهای قوی و هوشمندانه خدمات و محصولات، برپایی جلسات فروش طی مراحل مذاکرات، دریافت سفارش، بستن قرارداد، پیگیری سفارشات ، ارایه مشاور به مشتری اینا جز یک فروش خوب به حساب می آیند و می تواند فروشنده را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل نماید.
فروشنده ای موفق است که مواردی را نیز در خود توسعه ببخشد این موردها شامل :
- نظم فردی و مدیریت زمان
- سالم بودن از نظر جسمانی
- از اخبار روز خبر داشته باشد
- قوه خلاقیت خود را افزایش دهد.
- حافظه خود را تقویت نماید
- افکار مثبت
- داشتن استقلال
- همدلی
- دارای صبر و حوصله
در صورت داشتن عوامل فوق یک فروشنده دارای فروش موفق در رابطه با فروش محصولات خود خواهد بود.

یک فروشنده علاوه بر مهارت های فروش باید تکنیک های فروش را در خود تقویت نماید

تکنیک های فروش 

در رابطه با فروش موفقیت آمیز تکنیک های فروشی هم وجود دارد که هر فروشنده با در نظر گرفتن آن می تواند هر فروش موفق آمیزی و کاربردی را برای توسعه کسب و کار خود داشته باشد. شما با یادگیری هر یک از تکنیک ها در حرفه فروش می توان در راه موفق قدم بردارید.
برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای در هر بخش از فروش ، باید دارنده یک مهارت و توانایی خاص باشید.
انجام در چه کاری مهم نیست،در اصل این مهم است که تکنیک های مورد استفاده فروشنده های بسیار حرفه ای در بخش های مختلف هر کار با هم فرق زیادی ندارند ولی باید به آن توجه زیادی شود.
یکی از مبحث های مهمی که در تبدیل شدن به یک فروشنده مهم است داشتن آگاهی از اطلاعات درمورد خدمات و به روز رسانی اطلاعات می باشد.
پیشنهاد ما  بر این است بدون آموزش فروش هر چقدر هم که تکنیک ها را تمرین نمایید باز هم به نتیجه منحصر به فرد خود نخواهید رسید پس از این رو دوره آموزش فروش حرفه ای را همراه با این تکنیک ها سپری نمایید.
1- در برخورد با مشتری با متانت رفتار نمایید :
یکی از مزایای ویژه در شبکه های اجتماعی در این است که فروشندهای حرفه ای مهارت توانایی پرورش را دارند. شما به عنوان یک فروشنده نام تجاری محصول را شناسایی کرده و برای مشتری نیز به اثبات رسانده اید و در فروش با رفتار صمیمی با آن ها برخورد نمایید.
2- از مقایسه با دیگر برندهای مطابق برند خود پرهیز کنید :
زمانی که مشتری با شما در رابطه با خدمات شرکت شما صحبت به میان می آورد کاملا باید حواستان باشد که اسم شرکت دیگر را نیاورید و مقایسه نکنید زیرا مشتری به تحقیق درباره دیگر برنده هایی می رود و از محصول برند شرکت شما دور می شود.
3- ناامید نگردید :
با توجه به فروشنده های حرفه ای و موفق درباره نامید شدن بازاریابان اینگونه توضیح داده اند که زمانی تماس بین 7 تا 10 تا دارند به طول می انجامد تا به هدف مورد نظر خود برسند ولی در رابطه با فروشنده های حرفه ای متوسط زمانی که تماس میان 5 تا 3 تا باشد ناامید گردیده و دست از تلاش برمیدارند. زمانی که در آموزش فروش و بازاریابی یاد بگیرید که چگونه در تماس های خود ناامید نگردید موفق تر به نتیجه خواهید رسید.
4- بهره گیری از قدرت زبان بدن :
در صورت استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی با جرات می توان گفت یکی از ابزارهای فروش به حساب می آید. بر اساس آمارها نشان داده شده است افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بازخورد بهتری از دیگر فروشندگان داشته اند که در رسانه های اجتماعی فعالیت کاری نداشتند. 
5- داشتن اعتماد به نفس :
با توجه به تحقیقات دیگر از فروشندگان حرفه ای زمانی که افراد با اعتماد به نفس کامل صحبت می کنند ، بیشتر مردم به حرفشان گوش می دهند و اینا همان خریدارانی خوبی برای محصول شما هستند. این گونه هم می توان گفت اگر چه فرد با اعتماد به نفسی نیستید ولی می توانید برای مشتریان خود وانمود کنید که بازاریاب قوی هستید.

آموزش فروش حرفه ای 

با توجه به آموزش فروش که پارس در اختیار شما دانشپذیران عزیز قرار می دهد ، تصمیم بر این دارد تا تکنیک ها و روش های  منحصر در کسب و کار را به شما آموزش دهد تا شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل نماید. به این نکته توجه داشته باشید زمانی که در حرفه فروشندگی رشد نمایید مهارت و توانایی بیشتری را می توانید یاد بگیرید و از بقیه فروشنده ها یک قدم جلوتر قرار گیرید.
اگر می خواهید همیشه یک فروشنده موفق باشید باید روش های  جدیدتری را برای فروش خود داشته باشید.

با شرکت در دوره آموزش فروش می توان فروش موفق تری داشت

ثبت نام دوره فروشندگی حرفه ای

دوره آموزش فروش حرفه ای 

مرکز آموزش مجازی پارس در نظر دارد افراد با انگیزه را وارد بازار کار بازاریابی و فروش نماید از این رو تصمیم بر این گرفته است تا دوره آموزش فروش حرفه ای را ، ارایه دهد از این رو پارس علاوه بر آموزش به همه دانشپذیران بعد از گذراندن دوره آموزش و آزمون مربوطه به همه دانشپذیران مدرک فروش حرفه ای و گواهینامه فروش حرفه ای نیز اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس