مدیریت اجرایی Mba چیست


مدیریت اجرایی چیست ؟

به طور کلی مدیریت اجرایی mba یا تیم مدیریتی ، یک تیم از افراد که در بالاترین سطح مدیریت یک سازمان است.  گاهی اوقات یک شرکت یا سازمان وظایف روزمره مدیریت دارند و دارای قدرت اجرایی خاص هستند که به آن ها و با اختیارات هیئت مدیره و یا سهامداران اعطا می شود.

 به طور کلی ، بالاترین سطح مسئولیت ها مخصوص به هیئت مدیره و کسانی که مالک شرکت ها (سهامداران) هستند وجود دارد. آنها بر مدیریت اجرایی تمرکز دارند و نه در فعالیت روزمره کسب و کار .

مدیران اجرایی مانند افسر اصلی مالی و افسر ارشد استراتژی می باشند. گاهی وقت ها مدیران ارشد در داخل شرکت ها به عنوان مدیر اجرایی، مدیران مالی وظایف سنگینی دارند که نیازمند آموزش دوره های مدیریت اجرایی می باشند که مرکز آموزش مجازی پارس موفق به ارایه این دوره آموزش مدیریت اجرایی شده است. مدیر تیم مستقیما مسئول مدیریت عملیات روزانه یک شرکت است.

دوره آموزشی  مدیریت اجرایی Mba

 

مدیریت اجرایی چیست

 

مدیر اجرایی (مدیر عامل) کیست ؟

مدیر عامل، به عنوان مدیر ارشد اجرایی که معمولا مسئول کل عملیات شرکت است ، به طور مستقیم به رییس و هیئت مدیره گزارش می دهد. مدیر عامل به کمک مدیر ارشد اجرایی،  مسئولیت  تصمیمات و ابتکارات ،که برای حفظ عملکرد صحیح شرکت است  را به عهده می گیرد . مدیر عامل نیز اغلب به عنوان رییس  شرکت تعیین می شود و یکی از مدیران داخلی می باشد.

مدیر اجرایی موظف به حصول هدف های ساده و کوتاه مدت نیست، بلکه بخشی از مسئولیت او تقویت و ترویج ارزش ها و هدف های سازمان است.

ارزش ها به جای اینکه به صورت عبارت پردازی های انگیزشی بی معنا مطرح شوند، باید به عمل و کردار تبدیل گردند، به عبارت دیگر به جای اینکه هدف توسط واژه مطرح شود با مجموعه رفتارها تعریف می گردد.

بهبود مديريت نيز مستلزم آگاهي و تسلط به دانش مديريت است. امروزه مديريت به عنوان يكي از شاخصه های معرفت بشري پيشرفت زيادي نموده است و آموزش و تحقيق در زمينه آن گسترش فراواني يافته است. با توجه به اهميت دانش مديريت در رشد و ارتقاء سازمان ها و جوامع، نظامهای عالي كشورها آموزش و تحقيق در حوزه مديريت را از نظر كيفي و كمي به سرعت توسعه داده اند.


مدیر ارشد کیست ؟

عنوان مدیر ارشد اغلب در سازمان های بزرگ با لایه های مختلف مدیریت وجود دارد. یک مدیر ارشد مسئولیت ها و اختیارات گسترده ای نسبت به یک مدیر دارد و معمولا نقش مدیر اصلی مدیران را گزارش می دهد.

ساختار مدیریت :

  1. شرکت ها دارای ساختار مدیریتی دوجانبه هستند که شامل هیئت مدیره و مدیریت اجرایی می باشند.
  2. هیئت مدیره ها،مدیریت عملکرد شرکت، و سازمان را از طرف سهامداران نظارت می کنند. همچنین در تعیین استراتژی شرکت مشارکت دارند.
  3. مدیریت اجرایی، به نوبه خود مسئولیت عملیات روزانه شرکت را بر عهده دارند.
  4. مدیرت اجرایی و هیئت مدیره ، دو بدن جداگانه هستند و هیچ کس به عنوان این دو عضو نیست.

فعالیت های لازم در زمینه مدیریت اجرایی عبارتند از:

۱) ایجاد سیستم ارتباط

2) تشویق و ترویج اقدامات لازم در این مورد و حمایت از آنها به منظور موفقیت آنها

3) تعریف و تدوین هدف

 

مسئولیت مدیران اجرایی :

هیچ لیست استانداردی از وظایف و مسئولیت های اصلی که توسط مقام مسئول اجرایی انجام می شود وجود ندارد. لیست زیر یک چشم انداز است و شامل توابع عمده ای می باشد که معمولا به شرح شغل افسران اجرایی می پردازند.

1- پشتیبانی اداری از اداره :

پشتیبانی از عملیات و مدیریت با مشاوره و اطلاع رسانی به اعضای هیئت مدیره، و حمایت از ارزیابی هیئت مدیره اجرایی

2- برنامه، محصول و تحویل خدمات

نظارت بر طراحی، بازاریابی، ارتقاء، تحویل و کیفیت برنامه ها، محصولات و خدمات

3-  مدیریت مالی، مالیاتی، ریسک و امکانات

بودجه سالانه برای تصویب هیئت مدیره و با احتیاط مدیریت منابع سازمان که در آن دستورالعمل های بودجه با توجه به قوانین و مقررات در حال حاضر پیشنهاد می شوند.

4-  مدیریت منابع انسانی

به طور موثر مدیریت منابع انسانی سازمان را با توجه به سیاست ها و روش های پرسنل واجد شرایط که به طور کامل مطابق با قوانین و مقررات جاری است، مدیریت می کنند.

5- روابط عمومی

روابط عمومی سازمان را تضمین می کند که مأموریت، برنامه ها، محصولات و خدمات آن به طور مداوم در ذهن قوی و به ذینفعان مربوطه ارائه کنند.

6-  جمع آوری وجوه (غیر انتفاعی)

نظارت بر برنامه ریزی و اجرای برنامه های جمع آوری منابع مالی، از جمله شناسایی نیازهای منابع، تحقیق در زمینه منابع مالی، ایجاد استراتژی برای رویکرد به تامین کنندگان و ارائه پیشنهادات مدیریت و مستند سازی سوابق جمع آوری می باشد.

کمیته اجرایی :

مدیریت اجرایی تعدادی از کمیته های را برای اجرایی کردن تصمیمات اعمال کرده است.

کمیته های اجرایی شامل :

 کمیته تحقیقاتی:

مدیریت تحقیقاتی، مسئول نمونه کارها و نمونه اولیه محصول را بر عهده دارد.

 کمیته توسعه محصول :

مدیریت توسعه محصول ، مسئول اوراق بهادار می باشد.

کمیته افشا :

مسئول نظارت بر افشای Novo Nordisk در بازارهای سرمایه است.

استخدام مدیران :

هیئت مدیره ، اعضای مدیریت اجرایی را تعیین می کند.

آموزش مدیریت اجرایی Mba

 

مسئولیت مدیران اجرایی

 

مدیریت اجرایی  Mba :

مدیریت ارشد کسب و کار mba  مخفف عبارت master of business administration  درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت حرفه ای در رشته تجارت است. این دوره برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا طراحی شد که حاصل آن صنعتی شدن کشور آمریکا و رویکرد علمی به مدیریت بود.

 

دوره آموزش mba  :

دانشپذیرانی که می خواهند عهده دار مسئولیت های مدیریتی شوند و دروس مدیریت را نگذرانده ، مرکز آموزش مجازی پارس موفق به برگزاری دوره های مدیریت اجرایی و مدیریت mba می باشد ، هدف مرکز آموزش مجازی پارس انتقال مفاهیم اساسی دوره آموزش mba  به صورت فشرده به مدیران  طراحی کرده که مشکلات و مسایل سازمان ها را بر اساس رهنمودهای دانش مدیریت و به طور نظم یافته شناسایی می کند و برای حل آن ها راه حل های مناسبی را می اندیشد.

 

رشته مدیریت اجرایی :

رشته مدیریت کسب و کار (MBA) شباهت زیادی با رشته مدیریت اجرایی (EMBA)   دارد. با این تفاوت که در مدیریت اجرایی دید مدیریتی تر است اما در رشته مدیریت کسب و کار نگاه فنی به مسائل مدیریتی بیشتر است و فارغ التحصیل رشته مدیریت کسب و کار بیشتر در حوزه فردی تخصص پیدا می کند….

 

هدف از گرایش مدیریت اجرایی :

با توجه به نیاز جامعه رو به رشد امروز کشور و با هدف مدیرانی که کارکردهای مدیریتی در سطح مختلف را به گونه ای رشد یافته را به اجرا درآوردند. تحليل مسایل و ارایه راهكارهاي قابل اجرا براي انواع واحدهاي توليدی و خدماتي، سيستمهاي اطلاع مديريت  (MIS)  ، مباحث رفتار سازماني و مديريت موثرمنابع انساني و در نهايت برنامه ريزی و مديريت  استراتژيک گوشه ای از موضوعات مورد بحث در مديريت اجرایي هستند كه در مورد بررسي قرار مي گيرند.

موسسه های سازمانی نمی توانند مسئولیت های سازمان را به یک فرد که قادر به مهارت های پیچیده مدیریتی است سپرد.

افرادی که این دوره را بگذرانند می توانند در زمینه های ذیل انجام وظیفه نمایند :

1-    اداره و راهبری موثر سازمان با یک بخش تخصصی از آن نظیر بخش های تولیدی، بازاریابی و فروش اطلاعات

2-    ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان

3-    طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب علمی در مدیریت

4-    کارآفرینی با ایجاد کارهای  جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمان های جدید

5-    ارایه خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های مزبور بر مدیران سازمان های اقتصادی و اجتماعی

 

مدرک مدیریت اجرایی Mba

 

هدف از گرایش مدیریت اجرایی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس