آشنایی با طراحی صفحات وب مقدماتی


آموزش طراحی صفحات وب مقدماتی

طراحی صفحات وب 

به طور کلی به فرایند ایجاد یک وب سایت ، طراحی صفحات وب می گویند . طراحی وب شامل بسیاری از مهارت ها و رشته های مختلف در تولید و نگهداری وب سایت ها می شود.طراحی صفحات وب شامل طراحی گرافیک وب، طرح بندی صفحه وب ، بهینه سازی موتور جستجوگر و تولید محتوا می باشد. در برنامه نویسی طراحی وب ، از سه پروتکل اصلی استفاده می شود :

  • HTML) :  Hypertext markup language)
  • HTTP) :  Hypertext Transfer Protocol)
  • URLS) : Uniform resource locator)

خرید دوره طراحی صفحات وب مقدماتی

 

طراحی-صفحات-وب 

 

تاریخچه وب سایت 

تیموتی جان برنرز- لی (  Timothy John Berners-Lee ) در سال 1370 ، اولین وب سایت را با تنها چند پاراگراف و یک لینک به ایمیل شخصی خود ، ایجاد کرد . این سایت را به عنوان اولین سایت و به نام خود ثبت کرد و بعد از آن بسیاری از افراد از این وب سایت استقبال کردند و طراحی وب روز به روز پیشرفت کرد  .


آموزش طراحی صفحات وب 


 وب سایت ها با استفاده از زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد می شوند . طراحان وب ، صفحات وب را با استفاده از تگ های HTML ایجاد می کنند که محتوای و ابرداده های هر صفحه را تعریف می کنند . طرح بندی و ظاهر عناصر در یک صفحه وب به طور معمول با استفاده از CSS تعریف می شود . بنابراین، بسیاری از وب سایت ها شامل ترکیبی از HTML و CSS است که نحوه تعیین هر صفحه در مرورگر را مشخص می کند. 

برخی از طراحان وب ترجیح می دهند صفحات را به صورت کد دستی (تایپ کردن HTML و CSS از ابتدا) ایجاد کنند اما برخی هم استفاده از ویرایشگرهایی مانند Adobe Dreamweaver  را ترجیح می دهند . این نوع ویرایشگر یک رابط بصری برای طراحی صفحه وب فراهم می کند و نرم افزار به طور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را ایجاد می کند .

یکی دیگر از راه های محبوب برای طراحی وب سایت ها با سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس ( WordPress ) و جوملا ( Joomla ) است .

 این خدمات قالب های وب سایت مختلفی را ارائه می دهد که می تواند به عنوان نقطه شروع برای یک وب سایت جدید مورد استفاده قرار گیرد . در حالی که HTML و CSS برای طراحی ظاهر و احساس یک وب سایت استفاده می شوند، تصاویر باید جداگانه ایجاد شوند .              

بنابراین طراحی گرافیکی ممکن است با طراحی وب همپوشانی داشته باشد، زیرا طراحان گرافیک اغلب تصاویر را برای استفاده در وب ایجاد می کنند. برخی از برنامه های گرافیکی مانند Adobe Photoshop  شامل گزینه " Save for Web  " است که امکان  آسان برای صادر  تصاویر در فرمت بهینه سازی شده برای انتشار وب می دهد.        


وب سایت static چیست  


وب سایت static  حاوی صفحات وب با محتوایی ثابت هستند و هر صفحه با httml  کد گذاری شده است وبرای هر بازدید کننده یک اطلاعات مشابه را نمایش می دهد . وب سایت های static از اساسی ترین وب سایت ها هستند که ایجاد آن از دیگر وب سایت ها آسان تر است .

سایت static می تواند به سادگی با چند صفحات HTML و انتشار آنها به یک وب سرور ایجاد شود. از آنجا که صفحات وب static دارای کد ثابت هستند، محتوای هر صفحه تغییر نمی کند مگر آنکه به صورت دستی از طریق وب مستر به روز شود .این وب سایت ، حاوی بسیاری از صفحات هستند و برای سایت های کوچکتر کاربرد دارد .

 

وب سایت dynamic چیست 


وب سایت dynamic شامل صفحات زیادی هستند که در زمان واقعی ایجاد می شوند  که این صفحات کد نویسی هایی مانند PHP یا ASP می باشد . اکثر وب سایت های بزرگ ، dynamic هستند چرا که نگه داری انها بسیار آسان تر از static است . 

این به این دلیل است که صفحات static  هر یک حاوی مطالب منحصر به فرد هستند، به این معنی که آنها برای تغییر ، باید به صورت دستی باز، ویرایش و منتشر شوند . این تغییر محتوای صفحه dynamic   ، مدیر وب ممکن است تنها نیاز به روز رسانی یک پایگاه داده داشته باشد و  برای سایت های بزرگ که حاوی صدها یا هزاران صفحه است مفید است.

وب سایت های dynamic  به اطلاعات از یک پایگاه داده دسترسی دارند و ، وب سایت های مبتنی بر پایگاه داده نیز نامیده می شوند.

آموزش طراحی صفحات وب مقدماتی 

 

وب-سایت-dynamic-چیست 


طراح وب کیست 


برای ایجاد یک وب سایت ، از متخصصان این حرفه استفاده می شود که به این متخصصان در زمینه طراحی وب سایت ، طراح وب می گویند . طراح وب بیشتر به طراحی و برنامه نویسی ظاهر سایت می پردازد و برنامه نویسان به تولید کد نرم افزاری مشغول هستند .طراح وب می تواند بر روی سایت های متفاوتی مانند سایت های تبلیغاتی ، آموزشی و یا حتی سایت های فروشگاه های اینترنتی ، کار کنند .

ساعات کاری طراح وب ، معمولا به صورت ازاد می باشد و الزاما احتیاج به حضور در محل کار ندارند و بعضا می توانند در منزل به کار خود ادامه می دهند .

با توجه به این که این حرفه ، علاقه مندان بسیاری در سراسر کشور دارد و بازارکار برای متخصصان این حرفه بسیار عالی است ، بسیاری از آموزشگاه ها ، دانشگاه ها ویا مراکز آموزشی معتبر اقدام به برگزاری این دوره ها کرده اند .یکی از این مراکز ، مرکز آموزش مجازی پارس می باشد .


مهارت های پایه برای یک طراح وب 


•    تسلط کافی بر روی html

•    تسلط کافی بر روی css

•    آشنایی با زبان برنامه نویسی JavaScript

•    آشنایی با نرم افزار Dream Weaver به عنوان اصلی ترین ابزار  برای طراحی و استفاده از  html یا CSS 

•    تسلط کافی بر روی نرم افزار Photoshop و در صورت نیاز نرم افزار flash 

•    تسل کافی با  زبانهای برنامه نویسی  ASP، PHP، Asp.Net  

•    آشنایی با یکی از نرم افزارهای بانک اطلاعاتی مانند  Access 


بهترین ابزار ها برای طراحی صفحات وب


تمامی طراحان وب ، برای طراحی نیاز به ابزار دارند .برای این کار ابزار های مختلفی وجود دارد . برخی از این ابزارها کاربرد بیشتری دارند و طراحان معمولا از آن ها استفاده بیشتری می کنند .در ادامه به برخی از این ابزارها اشاره خواهیم کرد : 


1. Dreamweaver

Dreamweaver یکی از ابزارهای مهم در طراحی و برنامه نویسی صفحات وب می باشد که با سیستم عامل های MAC و WINDOWS   کاملا سازگاری دارد . این  ابزار با نرم افزارهای دیگری همچون photoshop  نیز سازکاری دارد و امکان ویرایش را  به شما می دهد .


2. Firebug 

این ابزار رایگان که بر روی  firefox نصب شده است خطاهای وب را شناسایی ووب سایت را توسعه می دهد . به وسیله این ابزار مفید ،  می توانید به سادگی  کد html و css  را در وب بررسی کرده  تغییر دهید و همچنین وب سایت خود را عیب یابی کنید .

3. Adobe Brackets

Adobe Brackets ویرایش گر رایگانی است که HTML , CSS , JavaScript  را مدیریت می کند که  این نرم افزار به وسیله Adobe  پیاده سازی شده و با  مجوز MTI به اشتراک گذاشته شده  است . 


قیمت طراحی سایت 

طراحی سایت نیز همانند دیگر خدمات و یا کالاها قیمت ثابتی ندارد ، قیمت طراحی یک سات به شاخص های متفاوتی مربوط است که به سه شاخص اصلی اشاره خواهیم کرد :

•   قدرت و پهنای باند سرور

•   جذابیت و کیفت گرافیک وب سایت 

•   نوع طراحی و برنامه نویسی سایت 


آیا مهم ترین نکات طراحی یک وب سایت باخبر هستید ؟ از مهم ترین نکات در این زمینه می توان انتخاب یک دامین مناسب ( آدرس وب سایت ) ، سرعت بارگذاری سایت ، محتوا و رنگ بندی سایت ، دستیابی آسان تنها با یک لینک ، بهینه سازی و سئو سایت ، را نام برد . 

مدرک طراحی صفحات وب مقدماتی

 

قیمت-طراحی-سایت 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس