کاربرد بدنسازی در فوتبال چگونه است

کاربرد بدنسازی در فوتبال چگونه است؟
فوتبال چیست 

فوتبال یک ورزشی است که تشکیل شده از افراد که گرد هم آمدند و تعداد آن ها مشخص می باشد . این ورزش نیز محبوب ترین بازی در بین عموم مردم شناخته شده است. این بازی فوتبال بر روی زمین های چمن طبیعی و مصنوعی برگزار می شود. بازیکنان این بازی فوتبال از دو تیم یازده نفره تشکیل شده و هر تیم شامل مهاجم ، هافبک ، مدافع و یک دروازبان شکل گرفته است. هر تیم دارنده یک سرمربی می باشد که مشخص می کند هر بازیکن در کجای زمین قرار بگیرد و مسئولیت هر کسی را مشخص می کند به این روش سیستم فوتبال می گویند. 
تشکیل فوتبال از دهه های میلادی از قبل وجود داشته و از چین نیز گرفته شده است و به ترتیب در یونان و روم نیز رواج پیدا کرد. فوتبال جدید امروزی نیز در سال 1866 در مراکز آموزشی انگلستان تشکیل شد و رفته رفته توسعه آن در همه جهان نیز نقش بست و تمامی جهان از این بازی نیز حمایت کردند. با تاسیس سازمان فیفا در سال 1904 این ورزش نیز بسیار پیشرفت کرد.

ثبت نام دوره بدنسازی فوتبال

گواهینامه بدنسازی فوتبال پس ازشرکت در دوره مربوطه از سوی طرف مرکز آموزش مجازی پارس اعطا می شود

زمین فوتبال 

اندازه زمین فوتبال نیز به طول 90 تا 120 متر و عرضی به 45 تا 90 متر دارد. فوتبال در دونیمه بین 45 دقیقه ای انجام می شود که وقت اضافه نیز به آن اضافه می شود . در بازی هایی که حذفی نیز علاوه بر وقت اضافه پنالتی هم در نظر گرفته می شود. فوتبال نیز شرایطی دارد که به عنوان قانون فوتبال در نظر گرفته می شود و می نامند و نمی توان بر خلاف آن ها بازی کرد. سازمان فیفا برعکس فوتبال ، سازمان هایی شامل فوتبال ساحلی و فوتسال را بر عهده می گیرد.

معرفی بازیکنان فوتبال 

مربی فوتبال : مربی فوتبال نیز شخصی است که وظیفه نقش تربیت و سازماندهای افراد تیم را بر عهده دارد و در جهت بهتر بازی کردن بازیکنان تلاش می کند. در فوتبال امروزی نیز فوتبال نیز دارای چند مربی است که وظایف هر یک به صورت جداگانه است و میان آن ها تقسیم بندی می شود.  سرپرست مربیان تیم را به عنوان سرمربی می نامند.
سیستم فوتبال یک سیستمی است که در آن بازیکنان به صورت منظم چیده شده اند . چیدمان هر یک از آن ها بر اساس کار دفاعی و تهاجمی آن تیم ، توانایی بازیکنان و عوامل دیگر می باشد.
کاپیتان هم یکی دیگر از بازیکنان است که عهده دار رهبری تیم را در زمین فوتبال دارد و برای جا به جایی با دیگر بازیگر در صورت اخراج گرفتن یا همان دریافت کارت قرمز از زمین با جا به جایی بازوبند از بازوی چپش به دیگر بازیکن مسئولیت خود را به دیگری می دهد.
دروازه بان : دروازه بان بازیکنی است که وظیفه دریافت توپ به هنگام وارد شدن به دروازه را دارد. پوشش دروازه بان ها از بقیه بازیکنان نیز جدا و متفاوت است و همچنین تنها بازیکنی است که اجازه گرفتن توپ را با دست بر عهده دارد.
مدافع : مدافع بازیکنی است که در چیدمان در زمین خودی قرار می گیرد و میان دروازه بان خودی و مهاجم مشخص می شود و وظیفه اصلی آن مقابله با تیم حریف می باشد. مدافعان به چند دسته از مدافع مرکزی – مدافع کناری – مدافع جلو و همچنین مدافع آزاد (لیبرو) و سوییپر تقسیم بندی می شوند.
هافبک :  هافبک بازیکنی است که اغلب در میانه زمین بازی می کند و زیر مجموعه هایی شامل هافبک هجومی، دفاعی، میانی، کناری تقسیم می شود.
مسئولیت بازیکن هافبک شامل رساندن توپ به بازیکن مهاجم است که برای گل زدن و یاری رساندن به مدافعان برای جلوگیری از گل خوردن می باشد.
مهاجم : مهاجم به بازیکنانی گفته می شود که در خط جلو بازی کرده و نزدیک ترین بازیکن هر تیم نیز دروازه حریف است. مسئولیت اصلی مهاجم گل زدن به طرف مقابل می باشد.
بازیکن ذخیره : بازیکن ذخیره بعنوان ذخیره بازیکن در زمین روی نیمکت می نشینند و در مسابقه های استاندارد تا 3 بازیکن ذخیره می توانند جایگزین بازیکنان اصلی می شوند. 

انواع تاکتیک ها 

به صورت کلی تاکتیک ها در فوتبال به چند دسته تقسیم می شود که شامل :
- تاکتیک فردی
- تاکتیک گروهی
- تاکتیک ایستگاهی
- تاکتیک تیمی

برنامه بدنسازی فوتبال 

یکی از اصلی ترین مواردی که بازیکنان فوتبال باید در نظر داشته باشند تا بهترین بازی را در زمین انجام دهند گرم کردن بدن خود قبل از بازی فوتبال در زمین است. داشتن آمادگی جسمانی خوب برای هر بازی نیز از داشتن تمرینات بدنسازی مناسب به دست خواهد آمد.
تنها تکنیکی که برای ورزشکاران مهم است آمادگی بدنی آن ها برای شروع بازی فوتبال می باشد. یکی دیگر از موارد مهم در ورزش فوتبال دویدن با سرعت بالا و همچنین داشتن عضلاتی مناسب برای نود 90 دقیقه بازی است.
برای آن که از تمرینات بدنسازی فوتبال سطح آگاهی خود را افزایش دهید لازم دارید تا دوره های آموزشی پیشرفته را سپری نمایید به همین دلیل توصیه کارشناسان بدنسازی استفاده از دوره های آموزشی بدنسازی فوتبال است.

دوره آموزشی بدنسازی فوتبال دارای تکنیک های آموزشی بدنسازی است

تمرینات بدنسازی :

سیستم های تمرینی متناسب با تمرینات بدنسازی فوتبال شامل :
- سیستم هوازی 
- سیستم بی هوازی
سیستم هوازی : 
سیستم بدنسازی به روش هوازی بر اساس دو روش انجام می گیرد :
-  وسعت سرعت واکنش  ورزشکاران و همچنین سرعت اولیه
- وسعت شتاب ثانوی ورزشکاران
- وسعت حد اسید لاکتیک در بازیکنان 
- اندازه توانایی و همچنین عضلانی
- وسعت انعطاف پذیری
- میزان فرزی یا همان زرنگی
- میزان قدرت عضلانی  
- میزان متمایزی عصب و عضله
تمرینات بدنسازی در رابطه با سیستم بی هوازی شامل :
1- تمرینات بدنسازی استارت همراه با تکنیک و مهارت مورد نیاز در مسافت و زمان خیلی کم
2- تمرینات بدنسازی با سرعت بالا همراه با تکنیک و مهارت لازم در طول زمانی کم
3- تمرینات بدنسازی افزوده شده با اسید لاکتیک با تکنیک همراه با توانایی های لازم در طول زمانی حدودا بسیار.
نکات مهم در بدنسازی فوتبال :
- استفاده از نمایشگر ضربان قلب برای پیگیری تمرینات 
- حفظ بدن در برابر تمرین هیدراته 
هیدراته به معنای رساندن آب کافی به بدن در زمان تمرین است . 
وزرشکاران در تمرینات بدنسازی به این نکته توجه داشته باشند که قبل از تشنگی ، نوشیدن آب ضروری است زیرا اندازه نوشیدن آب به میزان عرق و سایز بدن و شدت تمرینات وابسته است.
تمرینات بدنسازی سبک و سنگین را در طول همه روز هفته گنجانده شود.
مهم ترین تمرینات بدنسازی فوتبال، انجام حرکات ورزشی است که سبب سخت ترین تمرینات می گردد و کالری زیادتری را می سوزاند.
- در بدنسازی فوتبال توجه به پروتئین رژیم غذایی باعث تعادل بین وعده های غذایی و انرژی بدن می شود.
بازیکنانی که بدنسازی را به صورت مرتب انجام می دهند از استقامت بیشتری برای ورزش فوتبال برخوردار هستند و تاثیر آن بهتر بازی کردن در زمین است.

مدرک بدنسازی فوتبال بعد از آزمون مربوطه اعطا می گردد

ثبت نام دوره بدنسازی فوتبال

دوره آموزش بدنسازی فوتبال

مرکز آموزش مجازی پارس برای علاقمندان به فوتبال با استقامت بالا نیز دوره آموزش بدنسازی فوتبال را ارایه کرده است تا افراد بتوانند به محتویات دوره دست پیدا کنند و تمامی تمرینات و تکنیک های مورد لازم بدنسازی را فرا بگیرند از طرفی پارس علاوه بر آموزش به همه دانشپذیران مدرک بدنسازی فوتبال و گواهینامه بدنسازی فوتبال نیز اعطا می شود .
در پایان آن چه می توان برای بازیکنان فوتبال بیان کرد مربیان باید با توجه به وظیفه هر یک از بازیکنان در زمین نیز برنامه بدنسازی فوتبال متفاوتی برای هر یک در نظر بگیرند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس