چه برنامه غذایی برای بدنسازی در فوتبال مناسب است ؟

چه برنامه غذایی برای بدنسازی در فوتبال مناسب است؟

بدنسازی، نوعی ورزش قدرتی است که در آن ، ورزشکاران برای رشد و حجیم کردن عضلات خود از حرکات ورزشی سنگین و گاه مواد غذایی خاص استفاده میکنند. به طور معمول، مربی ها ابتدا باید شرایط بدنی بدنسازها و یا پرورش دهندگان اندام را در نظر گرفته و سپس اقدام به نوشتن وتعیین حرکات کششی و قدرتی کنند زیرا میزان آمادگی و قدرت هر یک از آنها با دیگری متفاوت است. 
علاوه بر این، برنامه غذایی برای فوتبالیست های بدنسازها با توجه به اینکه میخواهند وزن کم کنند و یا عضلاتشان حجیم شود،  متفاوت است . غالبا، در این برنامه ها ی غذایی از انواع نان، تخم مرغ، کربوهیدرات، زیتون، آجیل، شیر و خشکبار و.... استفاده شده و البته تعداد میان وعده ها نیز افزایش یافته و مواد مغذی هم برای ساعات قبل و یا بعد از تمرین در نظر گرفته میشود. علاوه بر این، امکان دارد که نوع تغذیه بدنسازها با توجه به نوع رشته ورزش کمی تفاوت داشته باشد. با این حال، مربی که آموزش بدنسازی فوتبال را گذرانده باشد، به این تنوع مواد مغذی برای فوتبالیست های ورزشکار و بدنساز تسلط دارد. 
موضوعاتی که در این مقاله به شرح و توضیح آنها می پردازیم شامل تعریف بدنسازی، برنامه بدنسازی ، برنامه تمرین بدنسازی ، برنامه بدنسازی فیتنس، آموزش بدنسازی فوتبال ، دوره بدنسازی فوتبال ، گواهینامه بدنسازی فوتبال ، مدرک بدنسازی فوتبال ، برنامه بدنسازی حرفه ای ، برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای و برنامه غذایی بدنسازی هستند. 

ثبت نام دوره بدنسازی فوتبال

فوتبالیست ها باید برای داشتن ضربات قوی تر ، حرکات قدرتی انجام دهند.

برنامه تمرین بدنسازی 

برنامه بدنسازی، باید الزاما توسط فردی که در این زمینه تخصصص و تحصیلات آکادمیک دارد نوشته شود. این برنامه تمرین بدنسازی، برای انواع رشته های ورزشی مختلف بوده و تمرینات آن با توجه به حرکات و فعالیت هایی  که ورزشکار انجام دهد، مشخص میشود. همچنین، هدف از انجام برخی از تمرینات درگیر کردن عضلات بالاتنه و پایین تنه بوده و این تمرین برای ورزشی مانند فوتبال آیده آل است. 
مهمترین موضوع در این تمرینات این است که، مبتدی ها نباید پیش از کسب امادگی های لازم ، تمرینات سنگین انجام دهند. مربی های بدنسازی که دوره بدنسازی فوتبال را گذرانده و گواهینامه بدنسازی فوتبال دریافت کرده باشند میتوانند در انتخاب صحیح تمرینات به ورزشکاران کمک کنند. علاوه براین، برنامه بدنسازی به صورت یکماهه برای ورزشکاران معمولی تنظیم میشوند تا مربی و خود ورزشکار تاثیر آنها را مشاهده کنند البته امکان دارد که مدت این برنامه برای ورزشکاران مبتدی کمتر باشد.

آموزش بدنسازی فوتبال 

مربی بدنسازی، با تمام حرکات ورزشی و مزیت و معایب آنها اشنایی داشته و در مورد تناسب هر ورزش با ورزشکار، اطلاعات ارزنده ای دارد. علاوه بر این، ، همه مربی های بدنساز باید تحصیلات آکادمیک داشته و به آناتومی بدن احاطه داشته باشند تا بتوانند حرکات موثر برای هر ورزشکار را انتخاب کنند. علاوه بر این، مربی هایی که دوره را بدنسازی فوتبال گذرانده و گواهینامه بدنسازی فوتبال دریافت کرده باشند، میتوانند تیم موفقی تشکیل داده و اعضا آن  را تا دستیابی به موفقیت های انفرادی و تیمی همراهی کنند.
با توجه به اهمیت بدنسازی برای ورزش های مختلف و مخصوصا فوتبال ، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش بدنسازی فوتبال ، را برای دانش پذیران علاقمند به ورزش ارایه کرده است. دوره بدنسازی فوتبال  برای دانش پذیران علاقمند به حرکات ورزشی و فوتبال کاملا جذاب و مفید بوده و میتواند اطلاعات جامع و کاربردی را در زمینه خود فوتبال و ورزش های مفید برای ان، در اختیار همه آنها قرار دهد. علاوه بر این، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره موفقیتی کسب کرده و نمره حد نصاب به دست آورند ، مدرک بدنسازی فوتبال  اعطا میشود.  

بدنسازها باید تغذیه متفاوتی داشته باشند.

برنامه بدنسازی فیتنس

در برنامه بدنسازی فیتنس، فوتبالیست های ورزشکار الزاما از تغذیه و حرکات ورزشی هوازی و سبک استفاده میکنند تا بتوانند بدن شان در حالت تعادل و سلامت نگه دارند. غالبا، مدت زمان هر جلسه فیتنس برابر 45 دقیقه است و ورزشکاران ، زنان و مردان، میتوانند برای کنترل و رها شدن از استرس حاصل فعالیت های روزانه این ورزش را انجام دهند. علاوه بر این، افرادی که دوره مربی بدن بدنسازی را پشت سر گذاشته و مدرک بدنسازی فوتبال دریافت کرده باشند، میتوانند در انتخاب تمرین مناسب به فوتبالیست های ورزشکار نیز کمک کنند. 
فیتنس، در واقع، ورزش تناسب اندام بوده که در آن بیشتر به کاهش چربی ها تاکید میشود و لازمه آن مصرف انواع سبزیجات، میوه و سالاد است اما افراد میتوانند با توجه به نیاز بدن خود از انواع پروتئین ها نیز استفاده کنند. علاوه براین، اندام افرادی که به این ورزش می پردازند، از طریق کشش عضلات متناسب میشود و این تناسب اندام تا مدت طولانی برقرار است. 

برنامه بدنسازی حرفه ای 

ورزشکاران و یا پرورش دهندگان اندامی که از برنامه بدنسازی حرفه ای استفاده میکنند، در صدد افزایش قدرت و حجم عضلات هستند و به این منظور همه عضلات شان را درگیر میکنند. آنها به این منظور، مدت زمان طولانی را به ورزش پرداخته و حتما باید از انواع مکمل ها استفاده کنند تا عضلاتشان حجم پیدا کرده و برای بلند کردن وزنه های سنگین انرژی و قدرت کافی داشته باشند.
 مربی هایی که آموزش بدنسازی فوتبال را گذرانده و گواهینامه بدنسازی فوتبال دریافت کرده باشند، برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای را برای همه ورزشکاران علاقمند و خصوصا فوتبالیست ها به کار گرفته و آنها را هر چه بیشتر برای حرکات قدرتی آماده کنند. علاوه بر این، مربی ها میتوانند انواع مکمل های سالمی که به رشد عضلات و تقویت نیروی بدنی ورزشکارها کمک کند را نیز به آنها پیشنهاد دهند. 

بدنسازها باید با توجه به قدر بدنی خود، حرکات ورزشی را انتخاب کنند.

ثبت نام دوره بدنسازی فوتبال

برنامه غذایی بدنسازی

با توجه به اینکه، فوتبالیست های بدنسازها برای داشتن عضلات حجیم و پر قدرت باید حرکات سنگین و مدوامی را انجام دهند ، بنابراین برنامه غذایی آنها باید به گونه ای باشد تا انرژی لازم را برای آنها فراهم آورده و به نیروی عضلانی آنها بیفزاید. از این نظر، برنامه غذایی بدنسازی باید بسیار متنوع و مغذی بوده و با توجه به سنگین شدن تمرین ها ، کمیت و کیفیت آن تغییر کند. 
این برنامه غذایی باید شامل صبحانه، میان وعده، ناهار و عصرانه و میان وعده های قبل و بعد تمرین باشد. علاوه بر این، این ورزشکارها باید از خوردن آب در 30 دقیقه قبل و بعد تمرین و نوشیدن الکل خودداری کرده و به انداره کافی آب میوه بنوشند تا مشکل کلیوی پیدا نکنند. همچنین،  این ورزشکارها ملزم هستند تا در حین تمرین و در فواصل 15 دقیقه ای، مقدار مشخصی آب بنوشند. 
ورزشکاران و فوتبالیست های علاقمند به بدنسازی که امکانات و فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند میتوانند، از روش بدنسازی در خانه استفاده کرده و با انجام تعداد محدودی از حرکات خاص به تناسب اندام رسیده و به عضلات خود حجم دهند. علاوه بر این، آنها میتوانند به مربی هایی که دوره بدنسازی فوتبال را گذرانده اند مراجعه کرده و با ذکر شرایط بدنی خود، برنامه تغذیه ای دریافت کنند که تا به واسطه آن، در حین بازی در زمین انرژی کافی داشته باشند. 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس