ویژکی های آینه در هنر فنگ شویی

ويژگي هاي آينه در هنر فنگ شويي

اصطلاح فنگ شويي که به طور کلي با کلمه  هنر همنسين و همراه  مي شود به مفهوم مهارت داشتن در چيدمان دکوراسیون داخلی و ادوات مورد استفاده  در مکان هاي متفاوت است در روند چيدمان مي بايست به اصول ،  قواعد ، قوانين هنر فنگ شويي بسيار توجه کرد و جايگاه اشيا را بر اساس انرژي هاي موجود در آن ها با دقت زيادي انتخاب کرد. اساس و مبناي هنر فنگ شويي بر ايجاد هماهنگي بين انرژي هاي موجود دراشيا است . افرادي  که از هنرفنگ شويي پيروي مي کنند  معتقد هستند که تمامي جسام و اشياي موجود در محيط پيرامون ما  با توجه به ماهيت و جنسيت خود داراي انرژي هاي متفاوتي هستند و در صورتي که ما بتوانيم ميان  انرژي هاي موجود در اشيا  هماهنگي ايجاد نمائيم مي توانيم از  پيامد هاي مطلوب و مثبت  اين هماهنگي در راستاي ايجاد فضايي پر انرژي  استفاده کنيم  و ايجاد فضايي پر از انرژي مثبت در نهايت منجر به کسب موفقيت خواهد شد  کرد و بر عکس در صورتي که نتوانيم ميان اين انرژي ها به صورت ارتباط مناسب برقرار کنيم و اين انرژي ها به صورت نامتناسب ، متضاد و ناهماهنگ در کنار يکديگر قرار گيرند نتيجه اي جز اتلاف انرژِي وايجاد وقفه در انجام امور به دنبال نخواهد داشت .

فنگ شویی هنر چیدمان اشیا است .

تاريخچه هنرفنگ شويي 

خاستگاه  هنر فنگ شرق باستان و کشورهاي اين منطقه است .به همان صورتي که قبلا نيز اشاره کرديم هنر فنگ شويي به دنبال چيدمان اصولي و ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي موجود در کليه فضاها است . اين هنر در کليه فضاها اعم از فضاهاي مسکوني ، اداري ، و غيره و غيره  قابل اجرا و استفاده مي باشد. تاکيد و تمرکز اين هنر بر ايجاد هماهنگي ميان انرژي هاي مثبت موجود به منظور مقابله با انرژي هاي منفي و دستيابي به بهترين و بالاترين سطح انرژي در محيط به منظور درست يابي به موفقيت بيشتر در روند انجام امور است .

ویژگی های اشیا در هنر فنگ شویی


در هنر فنگ شويي هر دسته از اشيا بر اساس انرژي هاي موجود در آن ها براي با هدف خاصي مورد استفاده قرار مي گيرد . از جمله اشيايي که در اين هنر به واسطه انرژي مثبت و بالاي آن بسيار مورد استفاده قرار مي گيردند مي توان به آينه ، شمع ، آب ، فلزات براق و گران بها و غيره و غيره اشاره کرد . 
در اين مقاله به بررسي انرژي آينه بر مبناي هنر فنگ شويي خواهيم پرداخت .
در هنر فنگ شويي انرژي آينه به مصداق انرژي آب است . آينه ها در هنر فنگ شويي به سه دسته تقسيم بندي مي شوند . آينه هاي مسطح  با هر شکل هندسي منظم و غير منظم ، آينه هاي محدب و اينه هاي مقعر که در ادامه کاربردهاي هريک را به اختصار توضيح خواهيم داد . 
آينه هاي مسطح با هر شکل ظاهري براي جنوب شرقي خانه ها و در کل هر فضايي مناسب هستند و مي توانند به افزايش جريان مثبت در فضا کمک کنند . 
آينه هاي مقعر منجر به ايجاد انعکاس وارونه و فشرده مي شوند و غالبا براي فضاهاي بيروني مورد استفاده قرار مي گيرند . 
آينه هاي محدب در فنگ شويي حکم نگهبان و محافظ را بازي مي کنند . آينه هاي محدب نيز مانند آينه هاي مقعر براي فضاهاي بيروني مناسب هستند و مورد استفاده قرار مي گيرند اما استفاده از آن ها در فضاهاي داخلي نيز منع و ممنوعيت خاصي ندارد . 

انرژی آینه در فنگ شویی مانند انرژی آب است .

اصول استفاده از آينه در هنر فنگ شويي 

بر اساس هنر فنگ شويي قرار دادن آينه در ضلع جنوبي خانه منجر به رشد و رونق کسب و کار اهل منزل مي شود . قرار دادن آينه درضلع شرقي منجر به افزايش سلاميت جسم و رو ح ساکنان خانه مي شود و قرار دادن آينه در ضلع جنوب شرقي منجر به افزايش چشمگير دارايي هاي افراد خواهد شد . 
در هنر فنگ شويي مکرارا تاکيد شده از قرار دادن آينه ها در ضلع جنوبي خانه که محل قرار گرفتن انرَژي آتش است و با انرژي آينه که انرژي آب است بپرهيزيد . 

نکاتي در مورد آينه در هنر فنگ شويي 

يکي از نکاتي که در هنر فنگ شويي در مورد آينه به شدت در مورد آن توصيه شده است اين است که از براي مشاهده کرد ن خود در آينه نمي بايست خم شد و يا بر روي نوک انگشتان پا بلند شد در اين صورت آينه  مناسبي نخريده ايد و يا آن را درمکان و ارتفاع مناسبي قرار نداده اين، طول آينه و ارتفاع نصب  آينه بايد به صورتي باشد که شما را به طور کامل نشان دهد .

زادگاه هنر فنگ شویی قاره آسیا است .

دوره هاي آموزشي فنگ شويي 

هنر فنگ شويي که در قديم تنها به صورت تجربي و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شد امروزه به صورت آکادميک و در قالبت دوره هاي آموزشي برنامه ريزي شده به متقاضيان و علاقه مندان اين هنر ارائه مي شود و فراگيران مي توانند با شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي با اين هنر و تکنيک هاي منحصر به فرد آن آشنا شوند . 
دردروه هاي آموزشي فنگ شويي فراگيران با  انواع عناصر موجود در طبيعت اعم از باد ، خاک ، آب و آتش  ، انرژِي هاي موجود در اين عناصر ، نحوه  چيدمان و قرار داد ن اين عناصر در کنار يکديگر به منظور افزايش سطح انرژي هاي مثبت فضا آشناي خواهند شد  . در سال هاي اخير با راه افتادن موج  طرفدارن و علاقه مندان به استفاده از روش هاي انرژِ درماني و اعتقاد به تاثيرات انرژِی در روند انجام کارها هنر فنگ شويي بيش از پيش مورد توجه و استقبال عموم افراد قرار گرفت و همين امر منجر به استقبال چشمگير طيف وسيعي ازخانم هاي خانه دار از دوره هاي آموزش فنگ شويي شد .همچنين اين دوره هاي آموزشي فنگ شويي با استقبال قابل توجه علاقه مندان به طراحي دکوراسيون داخلي و معماران داخلي قرار گرفت . 
کارشناسان طراحي داخلي و متخصصان دکوراسيون داخلي با شرکت در دوره هاي آموزشي فنگ شويي مي توانند علاوه بر دانش و تجارب حرفه اي خود با سبک جديدي از چيدمان در دکوراسيون داخلي آشنا شوند . از سوي ديگر بسيار ي از متقاضيان به منظور آشنايي با اصول فنگ شويي براي چيدمان منازل شخصي خود اقدام به شرکت در دوره هاي آموزش فنگ شويي مي نمايند . 
در سال هاي اخير برخي از مراکز معتبر آموزشي با توجه به استقبال متقاضيان از دوره هاي آموزشي فنگ شويي در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و علاقه مندان اين هنربا کسب مجوزهاي لازم از سازمان ها و مراکز ذيصلاح  اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي فنگ شويي کرده اند . 
يکي ازمعتبرترين مراکز آموزشي که اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي فنگ شويي کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با همکاري با اساتيد برجسته و به نام هنر فنگ فنگ شويي موفق به برگزاري دوره هاي آموزشي فنگ شويي در بالاترين سطح شده است .  با توجه به اين که کليه دوره هاي اموزش مرکز آموزش مجازي پارس به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين ارائه مي شوند فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از آموزش هايي با کيفيت بسيار مطلوب برخوردار شوند .
لازم به ذکر است فراگيران با شرکت دردوره هاي آموزشي فنگ شويي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز موفق به ا خذ مدرک فنگ شويي معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد . از سوي ديگر با توجه به اين که کليه مدارک صادر شده از سوي مرکز آموزش مجازي پارس مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور مي باشد دريافت اين مدرک علاوه بر افزايش شانس افراد براي ورود به بازار کار در حوزه طراحي دکوراسيون مي تواند تاثير به سزايي در روند اخذ ويزا نيز داشته باشد .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس