وظایف مدیریت بازاریابی

وظایف مدیریت بازاریابی 

مدیریت بازاریابی چیست ؟

بازاریابی روشی است با کمک از نیروی انسانی و به وسیله ارتباطات می توان نیازهای مشتریان را فهمید و در فراهم سازی آن ها تلاش کرد از این طریق می توان حرفه بازاریابی خود را به درستی انجام داد.
در کتاب معروف بازاریابی این چنین آمده است که بازاریابی روشی است برای جذب مشتری و حفظ آن ها و همچنین افزایش به وسیله معاملات و ارتباطات است.
پس می توان به صورت پیشرفته تر گفت که بازاریابی یک روش پیچیده است که از طریق تحقیقات فرآیندهای بازاریابی، می توان نیاز مصرف کننده خدمات را شناسایی و برآورده کرده و بعد آن را با توجه به درخواست مشتریان محصول را تولید کرد. 
مدیریت بازاریابی شیوه ای است که می تواند به صورت گروهی انجام گیرد و یکی دیگر از نیازهای موفقیت سازمان در دنیای کسب و کار به حساب می آید.

ثبت نام دوره آموزشی مدیریت بازاریابی

مدرک بازاریابی به کارفرما اطمینان خاطر می دهد که دوره آموزش بازاریابی را گذرانده اید

ارزیابی : 
ارزیابی شامل کلیه از تلاش هایی است که در یک سازمان بزرگ شکل می گیرد که هدف از آن تولید کالا و با به انجام رسانی خدمات با به کارگیری مشخصات و کیفیت قابل قبول برای مشتریان است. این مراحل از ابتدای شروع تحقیقات بازاریابی شروع گردیده و تا مرحله فروش ادامه دار می شود.
مشاوره بازاریابی |Consultant Marketing  :
مدیریت بازاریابی یکی از گرایش های مدیریت می باشد که کار اصلی آن ها آگاهی از نیازهای انسانی و برطرف سازی آن ها از روش های معاوضه منابع است. یکی از بخش های مهم مدیریت بازاریابی باید به موارد ذیل دقت کرد که شامل :
- شناخت و ارزیابی عامل های فضای بازارایابی
- آشنا شدن و بررسی و ارزیابی بخش های بازار
- تقسیم بندی بازار 
- انتخاب هدف درست از بازار
- شناسایی جایگاه در بازار
- طراحی و پیشرفت در طراحی بازار
- کمک از مشاوره های برندها و آموزش مدیریت برند در مقابله با ارتقا دیگر برندها

دوره آموزش بازاریابی برای افراد علاقمند به فروش مناسب است

وظیفه مشاوره بازاریابی :

وظیفه مشاور بازاریابی، برای دریافت نیازهای مشتری و برآورده سازی محصول و خدمات  و همچنین کمک به مشتریان است. ولی در نظر داشته باشید مدیر تبلیغات نمی تواند کار یک بازاریابی را انجام دهد زیرا انجام تبلیغات قسمتی از مدیریت بازاریابی است که با در نظر گرفتن آمیزه بازاریابی و آمیخته بازاریابی انجام می گیرد.
فعالیت اصلی مشاوره بازاریابی مربوط به ارایه خدمات مشاوره در رابطه با بهترین برنامه ریزی ها برای فروش خدمات و محصولات است.  فهمیدن رفتار مشتری از این که از چه چیزی از خرید کالا خوشحالش می کند زیرا یک توانایی برای مشاوره مدیریت به حساب می آید.
مدیران بازاریابی تیمی قوی باید باشند تا بتوانند مخاطب را شناسایی کرده و محصول خود را از طریق راه های ارتباطی اثر گذار مشتری را جذب کنند و بفروشند.  هر روزه بازاریاب باید به روز باشد یعنی آموزش های جدیدی را یاد بگیرد، همچنین باید بتواند با فکر و ایده های متفاوت مهارت خود را ارتقا دهند.

اصول مدیریت بازاریابی :

- یک نظر در رابطه با پیدا کردن مشتریان برای محصولات داشته شرکت است که نسبت به مدیریت بازاریابی دارند.
- مسئولیت مدیریت بازاریابی تنها برای پیدا کردن درخواست و افزایش نیست، در واقع چگونگی تغییر و یا کاهش نیز می تواند بر دوش بازاریاب باشد.
پس برای رسیدن به اهداف شرکت ، مدیریت باید سخت تلاش کند تا بتواند سطح ، زمان بندی، تقاضا را تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای ساده تر ، مدیریت بازاریابی را می توان مدیریت سطح تقاضا نامید.
مدیریت بازاریابی به کلیه پرسنل سازمان بعلاوه مدیر مدیریت تبلیغات، مدیریت فروش و همچین فروشندگان گفته می شود که با فروش محصول و خدمات پایانی در ارتباط است.
مدیریت بازاریابی کار اصلی در سود آوری کسب و کار را بر دوش دارد.

وظایف مدیریت بازاریابی : 

- گردآوری و ارزیابی اطلاعات :
برای آن که از مشتریان با خبر گردید و احتیاجات آن ها زیر نظر داشته باشید نیاز به تحقیقات و بررسی اطلاعات دارید. با استفاده از این روش مدیران بازاریابی بازار را به بخش های مختلف تقسیم می کنند تا مشتریان را سریع تر شناسایی کنند و با در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان ، کالاهای مورد نیازشان را تهیه کنند.
مدیران بازاریابی با بررسی داده ها تعیین می کند چه خدماتی را به چه هزینه ای در کدام از قسمت بازار به فروش رسانند. مشخص کردن هدف های بازاریابی با توجه به اطلاعات به دست آمده  و منابع شرکت می باشد از همین رو اهداف برتر سازمان مدیرات بازاریابی نیز باید هدف های کوتاه مدت را به صورتی ارایه دهند که در جهت اهداف سازمانی باشد. مدیران بازاریابی با استفاده از تجهیزات در دست داشته همانند امکانات مختلف قیمت ها، محصولات ، تبلیغات و همچنین فضای بازاریابی می توانند سازمان را در مسیر اهداف از قبل مشخص شده هدایت نماید.
سازماندهی :
به خاطر آن که مدیریت بازاریابی به هدف های خود برسد باید کارهای بازاریابی خود را بهبود ببخشد و نیروی انسانی و همچنین اطلاعات لازم را تهیه کند و همچنین در مسیر پیشرفت کارها سازگاری لازم را داشته باشد.
ارزیابی :
مدیران بازاریابی بعد از آن که نیازهای مصرف کنندگان را برآورد کردند از آن ها درباره خدمات نظر سنجی می کنند تا اگر کمبودی در کار از نظر مشتریان احساس کردند ارزیابی نمایند و در برنامه ریزی های بعدی خود تصمیم جدیدی بگیرند و از آن ها استفاده کنند.
ارایه خدمات پس از فروش :
سازمان ها باید با فراهم سازی امکانات اولیه نیازهای خریداران را جوابگو باشند زیرا در بازارهای رقابتی رضایت مشتریان مد نظر است و سبب می گردد تا مشتریان محصولات بیشتری را درخواست و خریداری کنند زیرا در پی آن سهم بازار نیز ارتقا پیدا می کند و زودتر سازمان به اهداف خودش می رسد.
در ادامه مطالب می توان گفت استفاده از سیستم ارتباط با مشتری راه حلی خوب و سریع تری برای رسیدگی به بازار و مشتریان است زیرا این سیستم به مدیریت بازاریابی محصولات کمک زیادی می نماید.
برایان تریستی می گوید : " به جای آن که یک فروشنده باشید، باید یک مشاور دلسوز باشید آن گاه نتیجه از کارتان را می بینید که فروش خودش اتفاق می افتد " 

بازاریابی برای افرادی که توانایی فروش محصول خود را دارند مناسب است

 

ثبت نام دوره آموزشی مدیریت بازاریابی

دوره آموزش مدیریت بازاریابی :

مرکز آموزش مجازی پارس در نظر دارد برای افراد علاقمند به بازاریابی و یا افرادی که می خواهند تبدیل به یک بازاریاب حرفه ای شوند دوره آموزش مدیریت بازاریابی را برگزار نماید تا افراد بتوانند در کمترین زمان اصول بازاریابی را فرا بگیرند از طرفی پارس علاوه بر دوره آموزش به همه دانشپذیران بعد از آزمون دوره ، مدرک مدیریت بازاریابی و گواهینامه مدیریت بازاریابی اعطا نماید زیرا می داند افراد برای ورود به بازارکار خود در زمینه بازاریابی، مدرک مدیریت بازاریابی برایشان مناسب است.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس