میکس و مسترینگ حرفه ا ی

میکس و مسترینگ حرفه ای 

تعریف میکس و مسترینگ 

میکس به این معنای ترکیب و ادغام کردن چند آوا و صدا در چند کانال مختلف است. غالبا، این مراحل توسط فردی که در ساخت و ایجاد این آوا تخصص دارد و در استودیو های صدا و به منظور ایجاد یک آلبوم جدید صورت میگیرد. از این جهت، فرد متخصص باید بداند که چگونه کانال های مختلف را از نظر فرکانس و زیر رو بمی تنظیم کند تا محصول کار شنیدینی و گوش نواز شود.
مسترینگ، به نوعی آخرین مرحله ایجاد تغییرات در موسیقی بوده که در طی آن، کیفیت آهنگ به حداکثر رسانده شده و اشکالات شنیداری آن برطرف میشود. غالبا، موسیقی کشورهایی که این مرحله را به صورت حرفه ای انجام میدهند، طرفداران و شنوندگان بیشتری داشته و در ین دیگر موسیقی ها مطرح تر است. همچنین،  افرادی که آموزش میکس و مسترینگ را گذرانده باشند، میتوانند این دو مرحله را بهتر و حرفه ای تر انجام دهند. 
سرفصل های این مقاله عبارتند از :تعریف میکس و مسترینگ ، تفاوت میکس و مسترینگ ، آموزش میکس و مسترینگ، دوره میکس و مسترینگ ، مدرک میکس و مسترینگ ، گواهینامه میکس و مسترینگ ، میکس و مسترینگ حرفه ای ، مراحل مسترینگ و نرم افزار میکس و مسترینگ .

آموزش میکس و مسترینگ

تفاوت میکس و مسترینگ 

تفاوت میکس و مسترینگ در این است که، در میکس تمام قطعات و آواهای ایجاد شده ، با هم ترکیب و ادغام شده و کارهای تخصصی مانند افکت گذاری، تنظیمات لاین و EG روی آنها انجام میگیرد و در مرحله آخر به هم متصل و مرتبط میشوند. این مراحل باید به دقت انجام شود تا محصول نهایی قابل شنیدن و آرام بخش باشد. 
در مسترینگ، یک پروسه علمی بوده که  در ان، سطح و شدت صداها به گونه ای با هم متعادل میشوند که، آهنگ بسیار گیرا و جذاب شده و البته انجام اینکار به دستگاه های خاص و حرفه ای نیاز دارد. میکس و مسترینگ، جز روندهای حرفه ای مسیر تدوین و تنظیم موسیقی بوده و بعد از انجام این مرحله، تمایز و تفاوت موسیقی ها مشخص میشود.  

آموزش میکس و مسترینگ

یکی از مراحل اصلی و عمده ای که غالبا برای بهبود کیفیت شنیداری انواع موسیقی انجام میشود، میکس و مسترینگ است که هر کدام طی مراحلی جداگانه و مفصل و حرفه ای انجام شده و محصول کار یک پدیده فوق العاده هنری خواهد بود. بنابراین، صرفا افرادی که در این حیطه تحصیلات آکادمیک داشته و یا از پیش تجربه علمی یا عملی داشته باشند میتوانند، موسیقی های بینطیر بسازند. علاوه بر این، در صورتی که این افراد گواهینامه میکس و مسترینگ، دریافت کرده باشند، شانس دریافت موسیقی و تغییر و تبدیل آنها به شاهکارهای هنری برایشان بیشتر خواهد بود. 
 در راستای آموزش و اشنایی با میکس و مسترینگ، مرکز آموزش مجازی پارس،  دوره آموزشی آموزش میکس و مسترینگ را برای علاقمندان به این نوع هنر ارایه و معرفی کرده است. علی رغم اینکه دوره میکس و مسترینگ کوتاه است اما به دانش پذیران آن فرصت میدهد تا به اصول و جزئیات میکس و مسترینگ و نحوه جایگزینی و تغییر قطعات موسیقی اشنایی پیدا کرده و بتوانند ان را برای ایجاد مویسیقی های بینظیر به کار گیرند. علاوه بر این، این مرکز، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون پایان دوره نمره حد نصاب کسب کرده باند، مدرک میکس و مسترینگ  اعطا میکند.

دوره میکس و مسترینگ

میکس و مسترینگ حرفه ای 

در میکس و مسترینگ، بخش های اضافی موسیقی حذف شده و بخش های نامناسب آنها تعدیل شده و محصول نهایی ، در انواع کانال های موسیقی یک دست میشود. در این روندها، باید نهایت دقت و توجه را به تطابق فرکانس ها و زیر و بم آنها داشت و سپس، موسیقی را مونتاژ نهایی کرد زیرا این مراحل برای ساخت و ایجاد آلبوم های موسیقی به کار رفته و میتواند روی نتیجه کار تاثیر بسزایی داشته باشد. 
غالبا، برای آلبوم های موسیقی از ، میکس و مسترینگ حرفه ای استفاده میشود بنابراین، کیفیت موسیقی ها باید به گونه ای با انطباق پیدا کند تا خروجی کار برای همه افراد از افراد متخصص تا مبتدی شنیدنی باشد. علاوه براین، اینکار برای پروژه های فوق حرفه ای باید در سطح حرفه ای انجام شده و همه انواع تکنیک ها شامل حالت ها ی مختلف استریو و تغییر بالانس سازه ها باید در نظر گرفته شده و در بخش های مختلف آن موسیقی ها اعمال و اجرا شود. قابل ذکر است که موسیقیدان هایی که آموزش میکس و مسترینگ را گذرانده باشند، نسبت به  حساسیت های کار آگاهی بیشتری داشته و میتوانند انواع تکنیک های را در جای مناسب به کار گیرند. 

مراحل مسترینگ

هنگامی که قرار باشد از یک خاص برای اهداف خاص استفاده شود، باید تغییراتی روی آن انجام شود تا برای شنوندگان آن دلنشین شود. این تغییرات میتواند در قالب مراحل مسترینگ انجام شود. این مراحل عبارتند از : 
ابتدا باید صدا و یا آوای مورد نظر را بدون اعمال هیچ تغییری، روی flat ثبت و ضبط کنید.
باید همه فرکانس هایی که چندان مناسب نبوده و به نوعی غیر مفید هستند( فرکانس های زیر 90 هرتز و بالای 15000 هرتز) را از صدا ها حذف کنید. 
برخی از فرکانس های مناسب را تقویت و قویتر کنید. 
سعس کنید که برخی از صداهایی که بیش از حد بلند هستند را تضعیف و صداهایی که ضعیف هستند را تقویت و بلندتر کنید.
در مرحله آخر، از ریورب استفاده کرده و سعی کنید، برای هر مرحله افکت خاصی را به کار گرفته و به این شیوه،  هر مرحله را از دیگری متمایز کنید. 

مدرک میکس و مسترینگ

نرم افزار میکس و مسترینگ 

غالبا، برای میکس و مسترینگ از انواع نرم افزارها استفاده میشود که هر کدام کارایی  وویژگی های خاص خود را داشته و کمک میکنند تا آهنگ های حرفه ای ایجاد کنید. علاوه بر این، این نرم افزارها بسیار کاربردی و حرفه ای بوده و امکان دارد که هر آهنگساز با توجه به سلیقه و نیاز موسیقی ، از نوع خاصی از این نرم افزار ها کمک بگیرد. همچنین، با استفاده از این نرم افزارها میتوان انواع ویرایش ها را حتی برای موسیقی های زنده انجام داد. از جمله نرم افزارهای میکس و مسترینگ میتوان به imager, equalizer, dynamics, dither, maximizer و.... اشاره کرد. 
از جمله ویژگی های این نرم افزار ها این است که:
روند ویرایش را به سرعت و دقت انجام میدهند
سیگنال های صدا را تنظیم میکنند
قادر هستند انواع موسیقی ها را ویرایش کنند
به موسیقی های ویرایشی، حالت پویا میدهند
برای موسیقی ها صدای آنالوگ ایجاد میکنند
کار ویرایش را همزمان با ضبط صدا انجام میدهند

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس