آشنایی با میکس و مسترینگ

دوره میکس و مسترینگ


دوره آشنایی با میکس و مسترینگ چه دوره ای است؟ دوره ای کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه. درباره دوره: میکس به فرایندی گفته می‌شود که چندین صدا و آوای ضبط ‌شده‌ی گوناگون؛ در یک یا چند کانال ادغام می‌شود. آمیختن آواها معمولاً در استودیوهای ضبط به عنوان بخشی از ساخت یک آلبوم انجام می‌شود.این کار را مهندس آمیختن صدا انجام می‌دهد؛گرچه هر هنرمندی که قادر به آمیختن صداها باشد می‌تو...

توضیحات بیشتر...

توضیحات

دوره آشنایی با میکس و مسترینگ چه دوره ای است؟

دوره ای کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.

درباره دوره:

میکس به فرایندی گفته می‌شود که چندین صدا و آوای ضبط ‌شده‌ی گوناگون؛ در یک یا چند کانال ادغام می‌شود. آمیختن آواها معمولاً در استودیوهای ضبط به عنوان بخشی از ساخت یک آلبوم انجام می‌شود.این کار را مهندس آمیختن صدا انجام می‌دهد؛گرچه هر هنرمندی که قادر به آمیختن صداها باشد می‌تواند انجامش دهد 

آموزش: مطالب این دوره در 100 ساعت به صورت  بسته آموزشی ارائه می گردد.

برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس
ثبت نام و افزودن گواهینامه ها

سرفصل بسته ی آموزشی

به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.

فصل اول

  • آشنایی با صوت و صدا
  • صوت چیست ؟
  • دگر آهنگش (Modulated)
  • صوت با صدا
  • ساختمان تارهای صوتی
  • وظیفه تارهای صوتی
  • شبکه آکوستیکی
  • صوتهای تنفسی
  • صوت بی صدا
  • مشخصات فیزیکی صوت
  • شدت صوت
  • مشخصات دستگاه شنوایی انسان و حیوانات
  • محدوده شنوایی
  • محدوده صدای تولیدی  
  • محدوده شنوایی انسان از نظر شدتی
  • صدا چیست
  • چگونه صوت شنیده می‌شود؟
  • فرکانس‌هایی که صدا محسوب می‌شوند
  • اختلالات مربوط به صدا
  • دلایل معمول ایجاد تغییر در صدا
  • 6 نکته برای تشخیص مشکلات صوتی
  • گام های اساسی د ر جهت بهرمندی از صدایی سالم
  • آشنايي اوليه با كارتهاي صدا و نحوه عملكرد آن
  • مبانی کارت صدا
  • توليد صوت
  • شنيدن صوت
  • افکت های صوتی

فصل دوم

  • مبانی اولیه دوبلاژ
  • تاریخچه پیدایش سینما در ایران
  • تاریخچه دوبله در ایران
  • معرفی مدیران برتر دوبلاژ
  • مبانی فیزیک صوت و اکوستیک
  • اکوستیک
  • نحوه صحیح تولید صدا
  • اصول بهداشت صوتي
  • ساختمان گوش و مکانیزم شنوایی
  • مکانیسم شنوایی
  • آناتومی گوش
  • مبانی اولیه دوبلاژ
  • انواع دوبله

فصل سوم

  • آشنایی با مسترینگ
  • میکس و مسترینگ چیست؟
  • تعریف کوتاه از میکس  
  • تعریف کوتاه از مسترینگ 
  • معرفی مسترینگ
  • مسترینگ به زبان ساده SPEAKER COLOCTION
  • منحنی Fletcher-Munson
  • ابزارهای مورد نیاز در مسترینگ 
  • مونیتور 
  • تبدیل گر (Converter) 
  • اکوالایزر 
  • کمپرسور، لیمیتر و ماکسیمایزر 
  • میتِرینگ یا مترینگ (Metering) 
  • تبدیل‍گرِ سمپل ریت (Sample Rate Converter) 
  • دی-اِسِر (De-Esser) 
  • انواع نویزها و کاهش نویز 
  • نُرمالایز کردن (Normalize) 
  • کمپرسیون در مسترینگ 
  • آموزش میکس و مسترینگ
  • مسترینگ چکار می کند؟
  • چرا مستر می کنیم؟
  • تفاوت بین میکس و مسترینگ
  • میکس و مستر در موسیقی
  • شیوه میکس و مسترینگ در خانه مسترینگ
  • شرایط فنی لازم جهت میکس
  • شرایط فنی لازم جهت مسترینگ

فصل چهارم

  • تفاوت میکسر آنالوگ و میکسر دیجیتال
  • آشنایی با  میکسر آنالوگ و میکسر دیجیتال
  • نماي كلي ميكسر ديجيتال در مقايسه با ميكسر آنالوگ  
  • ابعاد و قيمت
  • افكتور هاي ديجيتال داخلي
  • امكان فراخواني تمام تنظيمات
  • اتصال مستقيم ضبط صوت هاي ديجيتال يا   DATS
  • معرفي يك ميكسر و باس هاي آن
  • انواع باس ها و مصارف آن
  • باس اصلي استريو
  • باس هاي مونيتور كردن صدا
  • باس هاي گروه يا ضبط
  • باس هاي خروجي اضافه يا  AUX
  • انعطاف پذيري باس هاي ميكسر هاي ديجيتال
  • ورودي ها و منابع آن
  • خروجي ها و مقصد آنها
  • انواع بلندگو و آمپلي فايرهاي آنها
  • تفاوت هاي ديجيتال
  • ارتباط با دنياي ديجيتال از طريق خروجي هاي ديجيتال
  • افكتور ديجيتال داخلي  
  • اطلاعات به موقع و دسترسي سريع  
  • آرشيو
  • حافظه نگهداري پارامتر ها  
  • تغيير ساختار ميز
  • بوم صدا

فصل پنجم

  • صدابرداری در میکس و مسترینگ
  • صدابرداری
  • وظایف صدابرداری
  • مهارت و دانش مورد نیاز برای صدابرداری
  • بازار کار و آینده شغلی صدابردار
  • میزان درآمد صدابردار
  • آنچه که باید درباره صدا و ابزارهای صدابرداری بدانید
  • الگوی دریافت امواج
  • الگوی کاردیود 
  • الگوی omnidirectional
  • الگوی bi directional 
  • انواع میکروفن  
  • میکروفن ریبون
  • میکروفن تفنگی
  • میکروفن داینامیک
  • میکروفن یقه‌ای
  • میکروفن‌های خبرنگاری
  • ابزارها، لوازم جانبی و تجهیزات ضبط صدا 
  • میکروفن بی‌سیم
  • بوم
  • پوشش‌های میکروفن
  • هدفون
  • ضبط کننده صدا
  • میکسر
  • آشنایی با اصطلاحات صدابرداری

فصل ششم

  • آشنایی میکس
  • انواع کمپرسورها
  • کمپرسورهای VCA یا Voltage Controlled Amplifier  
  • کمپرسورهای FET یا Field Effect Transistor  
  • کمپرسورهای Opto 
  • کمپرسورهای Valve 
  • ترکیب کمپرسورها 
  • اکسپندر (Expander)
  • دستکاری سازها در موسیقی پاپ
  • باس درام:
  • نقش کمپرسور مورد باس درام
  • (اِ)سنیر (Snare) 
  • های-هت ها (Hi Hats) 
  • تام‍ها (Toms) 
  • گیتار باس 
  • گیتارِ باس و کُر (Chorus) 
  • گیتار الکتریک 
  • گیتار آکوستیک 
  • صدای خواننده یا Vocals 
  • سازهای بادی 
  • پیانو 
  • روشِ هاس (Haas Trick)
  • ریورب (Reverb)
  • میکس و ابزار آن
  • کنسول میکس یا میز میکس (Desk )
  • باس (Bus ) در میکسر
  • پردازشگرها (Processors )
  • لیست پردازشگرها 
  • افکت‍ها (Effects)
  • لیست افکت ها 
  • هدف از میکس 
  • چیدمان سازها در میکس
  • خروجی مونو از سیگنال استریو 
  • سازگاری میکس با مونو یا mono compatibility
  • تقسیم فرکانس ها در میکس 
  • تفکیک صداها
  • باندهای فرکانس یا Frequency Bands
  • فیلترها 
  • نخست تعدیل، سپس تقویت 
  • تعیین بلندی صداها (Level) در میکس
  • اکوالایزر و فاز (Phase )

فصل هفتم

  • آشنایی با ضبط
  • ضبط BIAS چیست؟
  • چرا به Bias نیاز است؟
  • حل مشکل DC Offset
  • اتصال یک پری-آمپلی فایر به کارت صوتی
  • ورودی میکروفن (Mic Input ) و ورودی لاین (Line Input )
  • قانون کلی در مورد اتصالات
  • اتصالات و بالانس سیگنال ها
  • امواج و ارتعاشات
  • رابطه یِ طول موج با فرکانس
  • مدولاسیونِ ارتعاشات 
  • فاز (Phase)
  • مبدل (Converter)
۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس