مربی خصوصی تناسب اندام

مربي خصوصي تناسب اندام 
تعريف تناسب اندام ، چاقي و لاغري 

در ابتدا به منظور درک بهترو اشراف کامل بر مباحث چاقي ، لاغري و تناسب اندام هر يک از اين مفاهيم را به صورت مختصر توصيف خواهيم کرد و سپس به روش هاي کاهش و افزايش وزن و رسيدن به تناسب اندام خواهيم پرداخت . 

تناسب اندام 

تناسب اندام که معادل فارسي اصطلاح فيتنس است به معناي تناسب ميان سايز اندام هاي مختلف بدن در مقايسه با هم و همچنين به نسبت قد افراد مي باشد . تناسب اندام يکي از فاکتورهاي بسيار مهم در حوزه زيبايي و زيبايي شناسي به شمار مي رود و دست يابي به تناسب اندام از آرزوهاي ديرينه انسان ها به شمار مي رود . گذشته از مقوله زيبايي شناسي حفظ تناسب اندام يکي از فاکتورهاي بسيار مهم در حفظ سلامتي افراد به شمار مي رود . از اين رو انسان هميشه با استفاده از راه هاي مختلف در حال تلاش براي حفظ تناسب اندام خود بود ه و اين خواسته در سال هاي اخير بواسطه اثبات تاثيرات تناسب اندام بر و سلامت جسمي و روحي افراد و همچنين با توجه به رشد چشمگير صنعت مد که ارتباط مستقيم با تناسب اندام و زيبايي ظاهري افراد دارد به صورت چشمگيري در ميان افراد و به خصوص نسل هاي جوان تشديد شده است . 

 

ثبت نام دوره آموزش تغذیه

تناسب اندام حاصل رژیم غذایی صحیح است .

لاغري

تعداد کثيري ازافراد از  مشکل لاغري رنج مي‌برند و به همين دليل در پي راه‌ حل مناسبي  براي اين مشکل هستند. اما به منظور درک صحيح مفهوم لاغري مي بايست به دو نکته توجه کرد ول اين که  لاغر شدن ولاغر بودن دو مفهوم کاملا متفاوت است و در حقيقت اکثر بيماراني که ازمشکل لاغري شاکي هستند از دوران کودکي و نوجواني لاغر بوده‌اند ، به اين معنا که اين گروه ازافراد عليرغم دسترسي  به غذاي کافي و استفاده به  مقدار متعادلي از آن دچار مشکل لاغري هستند که در اين صورت  به احتمال بسيار زياد اين افراد  از دسته افرادي هستند که از نظر سرشتي و ژنتيکي استعداد چاقي ندارند . 
بنابراين لاغري عبارتست از عدم تناسب حجم و توده بدني افراد به دليل کم بودن حجم و عدد توده بدني در مقايسه با قد افراد . يکي از مشکلاتي که امروزه بر اثر همه گير شدن مشکل اضافه وزن و چاقي به وجود آمده است لاغر انگاشتن افراد متناسب است ، به اين مفهوم که به دليل مقايسه افراد متناسب با افراد چاق اين گروه از افراد لاغر انگاشته مي شوند و بعضا با مراجعه با مشاوران تغذيه و مربي خصوصي لاغري و چاقي براي افزايش وزن اقدام مي کنند . 
در ادامه به منظور ارائه معياري براي تشخيص لاغري واقعي استفاده از فرمول زيربراي به دست آورن شاخص توده بدني را به افراد توصيه مي کنيم . 
به منظور محاسبه دقيق شاخص توده بدني عدد وزن به کيلوگرم را بر مجذور عدد قد به متر تقسيم مي کنيم .در افراد بالغ در صورتي که عدد حاصل از محاسبات کمتر از 19 باشد فرد لاغر به شمار مي آيد . 

تناسب اندام به معنای تناسب میان قد و وزن افراد با توجه به سن و توده بدنی آن ها است .

چاقي 

اضافه وزن يا چاقي يکي از معضلات بسيار بزرگ افراد در سراسر دنيا به شمار مي رود . اين معضل که عمدتا بواسطه عدم تحرک کافي به دليل استفاده از تکنولوژي هاي مدرن و مصرف انواع فست فود و تنقلات پر کالري و عمدتا باارزش غذايي کم به وجود مي آيد نه تنها به خودي خود مشکب بزرگي محسوب مي شود که منجر به بروز انواع بيماري ومشکلات ثانويه نيز خواهد شد به طوري که اضافه وزن يا چاقي را علت اصلي بسياري از بيماري هاي شايع از قبيل ديابت ، فشار بالا ، نوسان فشار ، انواع سکته هاي قلبي و آرتروز و غيره و غيره دانسته اند . همچنين نتايج تحقيقات انجام شده بر روي تعدادي از بيماران مبتلا به بيماري هاي مختلف به اثبات رسانده کاهش وزن در روند بهبود بسيار از بيماري هاي تاثيرا ت مثبت به سزايي دارد . 

روش هاي کاهش وزن 

روش هاي مختلف بسيار زيادي براي کاهش وزن وجود دارد، از متدامل ترين روش هاي کاهش وزن مي توان به استفاد ه از رژيم هاي غذايي مناسب ، انجام تمرينات ورزشي مناسب و مستمر و استفاده از برخي روش هاي نوين مانند ليزر ، انواع جراحي ، استفاد ه از بالن معده و همچنين استفاد ار برخي داروها اشاره کرد . آنچه در اين ميان از اهميت زيادي برخوردار است استفاده از روش هاي صحيح اصولي ، ماندگار و بدون عوارض جانبي است . 
بسياري از افراد با استفاده خودسرانه از رژيم هاي غذايي مختلف براي کاهش وزن اقدام مي کنند که مي تواند عوارض نامطلوب و اثرات ناخوشايندي براي سلامتي آن ها به دنبال داشته باشد . از عوارض استفاد هاز رژيم هاي غذايي نامناسب و خودسرانه مي توان به مواردي از قبيل ريزش مو ، خشکي و کم آب شدن پوست ، انواع مشکلات و بيمارهاي دستگاه گوارش ( معده و روده ) اشاره کرد .همچنين برخي از رژيم هاي خودسرانه مي تواند منجر به ايجاد نوسان فشار و نوسان ميزان قند خون خواهد شد . 

رژیم غذایی صحیح در کنار برنامه ورزشی اصولی راز تناسب اندام است .
از طرف ديگر استفاده از داروهايي که تحت عنوان داروهاي لاغري در بازار موجود هستند و توسط افراد غير متخصص توصيه مي شوند نيز مانند هر داروي ديگري مي تواند منجر به بروز عوارض جانبي زيادي شود . اقدام با استفاده از روش هاي ذرماني جديد تر از قبيل انواع ليزر ، جراحي و بالن معده نيز علاوه بر ريسک عمل جراحي عمدتا روش هايي کوتاه مدت و ناپايدار هستند . 
بنابراين با توجه به خطرات روش هاي غير اصولي به کليه افرادي که مي خواهند براي کاهش وزن اقدام نمايند توصيه مي شود از روش هاي منطقي ، معقول ، پايدار و با استفاده از افراد متخصص استفاد ه نمايند .بهترين روش هاي مورد تائيد پزشکان و متخصصان استفاده ار رژيم غذايي مناسب زير نظر متخصصان تغذيه و استفاده از تمرينات ورزشي متناسب زير نظر مربيان تناسب اندام مي باشد و در صورتي که افراد نياز به مراقبت بيشتري داشته باشند مراجعه به مربي خصوصي تناسب اندام يا مربي خصوصي لاغري توصيه مي شود . 
از ميان روش هاي اصولي اشاره شده مراجعه به مشاوران تغذيه براي افرادي مناسب است که بواسطه شرايط سني ، وزن بسيار بالا ، ناتوانايي هاي جسمي و يا برخي بيماري هاي خاص قادر به انجام تمرينات ورزشي نيستند ومجبورند تنها با استفاده از رژيم غذايي مناسب براي کاهش وزن اقدام نمايند . اما در مورد افرادي که مي توانند در کنار رژِيم غذايي از مزاياي فعاليت هاي جسمي اصولي زير نظر مربيان لاغري يا همان مربيان تناسب اندام نيز بهره مند شوند مراجعه به مربيان تناسب اندام يا مربيان خصوصي لاغري توصيه مي شود . زيرا بسياري از اين مربيان تناسب اندام يا مربيان لاغري بواسطه حوزه فعاليت هاي حرفه اي خود با اصول تغذيه مناسب آشنا و به خواص و ويژگي هاي گروه هاي مختلف غذايي اشراف دارند و بااستفاده از راهنمايي هاي آن ها مي توان به صورت هم زمان هم از رژيم غذايي مناسب و هم از تمرينات مورد نظر بهره برد علاوه بر اين که مي توان با دريافت يک رژِيم غذايي مناسب از کارشناسان تغذيه زير نظر مربيان تناسب اندام يا همان مربيان لاغري براي کاهش وزن خود اقدام نمايند . 
در صورتي که افراد براي رسيدن به وزن مورد نظر زمان محدودي دارند ويا احساس مي کنند نياز به نظارت و همراهي بيشتري دارند مي توانند به مربي خصوصي تناسب اندام و يا مربي خصوصي لاغري مراجعه نمايند . 

 

ثبت نام دوره آموزش تغذیه

دوره هاي آموزشي مربي تناسب اندام 

دوره هاي آموزشي مربي تناسب اندام يا مربي لاغري دوره هايي هستند به آموزش روش هاي اصولي و منطقي براي کمک به کاهش وزن افراد داراي اضافه وزن و چاق مي پردازد .  
با توجه به اين که در دنياي امروز بسياري از افراد خواهان دست يابي به تناسب اندام به منظور حفظ و بهبود  سلامت جسمي و روحي خود و در راستاي حفظ و افزايش زيبايي ظاهري خود هستند بازار کار مربيان تناسب اندام يا مربيان لاغري بسيار پر رونق و رو به رشد است .از اين رو شرکت در دوره هاي آموزشي مربي تناسب اندام يا مربي لاغري مي تواند شرايط کاري مناسبي براي افراد به جود آورد . مربيان تناسب اندام و لاغري مي توانند پس از شرکت در دوره هاي آموزشي مربي تناسب اندام يا مربي لاغري به عنوان مربي در سالن ها ي ورزشي و باشگاه ها مشغول به فعاليت شوند و در کسوت مربي تناسب اندام يا مربي خصوصي لاغري به کسب درآمد بپردازند . مربيان تناسب اندام يا مربيان خصوصي لاغري با توجه ميزان تخصص و تبحر خود و همچنين با توجه به ساعات کاري خود مي توانند از درآمد به نسبت مطلوبي برخوردار شوند . لازم به ذکر است مربي خصوصي لاغري بواسطه نرخ بيشتر هزينه مربي خصوصي از ميزان درآمد بالاتري برخوردار خواهند بود . 
يکي از مراکز معتبر آموزشي که در راستاي آموزش مربيان تناسب اندام اقدام با اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مربي خصوصي تناسب اندام کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . فراگيران با شرکت در دورهاي آموزشي اين مرکز در پايان دوره موفق به اخذ مدرک مربي تناسب انئام خصوصي نيز خواهند شد . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس