مدیریت مراکز خدمات درمانی

مدیریت کسب و کار در مراکز درمانی و بیمارستان ها 
تعریف مدیریت کسب و کار |MBA

دوره های آموزشی کارشناسی مدیریت کسب و کار | MBA دوره هایی هستند که در راستای پرورش مدیران کار آمد و با تجربه به منظور اداره کردن سازمان ها دولتی و خصوصی در کلیه عرصه های اقتصادی ، اجتماعی ، تولیدی و خدماتی فعالیت می کنند . دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار |MBA شامل گرایش های بسیار متفاوت در سطوح مختلف هستند . علیرغم ذهنیت عموم رشته مدیریت کسب و کار رشته ای بسیار گسترده با گرایش های بسیار متنوع است که می تواند افرادی متخصص و متبحر به منظور ورد به کلیه عرصه های کاری تربیت و به اجتماع تحویل دهد . 
هر حوزه از کسب و کار فراخور ویژگی ها و تخصص های خود نیازمند آموزش ها و تخصص های خاصی است که به طور حتم می تواند منجر به بهبود کیفیت امور و افزایش راندمان کاری سازمان و ارگان مربوطه شود . در ایت میان مراکز خدمات درمانی و بیمارستان ها به جهت تردد زیاد و شرایط خاص مراجعه کننده گان یکی از حساس ترین و پر اهمیت ترین ها مراکز به شمار می روند که رضایت مراجعه کننده گان در این مراکز بسیار حائز اهمیت است . 
اگرچه که برخی از مهارت های و قابلیت های مورد آموزش در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار عمومی بوده و قابلیت انتقال و کاربرد در سایر حوزه ها و عرصه های شغلی را دارد اما با این وجود رشته مدیریت کسب و کار با ارائه گرایش های مختلف به ارائه دوره های آموزشی تخصصی مختص بههر کسب و کار فراگیران را در زمینه های شغلی خاص خود آموزش می دهد . 
در ادامه به برخی از گرایش های تخصصی رشته مدیرت کسب و کار اشاره خواهیم کرد . 
از آنجا که آشنایی و تسلط بر روند مدیریت کلیه مراحل کسب و کار در هر حرفه و شغلی می تواند تاثیرات مثبت بسیار چشمگیر و قابل توجهی بر افزایش راندمان کاری آن حرفه و کسب موفقیت داشته باشد افراد با زمینه ای شغلی مختلف در راستای شرکت در دوره های آموزشی MBA اقدام کردند و همین امر منجر به پیدایش گرایش های تخصصی MBA در رشته های مختلف شد که در ادامه به برخی از این گرایش ها اشاره خواهیم کرد . 
دوره های آموزش مدیریت کسب و کار / MBA  به شاخه های زیر تقسیم بندی می شود 
۱- بازاریابی و مدیریت فروش  Marketing
2 - مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی Finance 
3 - مدیریت تولید و سیستم‌های تولید و پروژه Operation
4 - مدیریت منابع انسانی Human Resources
5- مدیریت مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی 

با توجه به حیطه وسیع نظارتی مدیران در حوزه کسب و کار ،دوره های آموزش MBA در شاخه های مختلف ارائه می شوند و علاقه مندان می توانند با توجه به نیاز شغلی خود در برخی این دوره های آموزشی شرکت نموده و یا در راستای دستیابی به تسلط کامل و همه جانبه بر مباحث MBA  کلیه دوره های آموزش MBA را گذرانده  و پس از کسب مدرک مدیریت MBA  از مزای آن بهره مند گردند . 
علاقه مندان به گذراندن دوره های آموزشMBA مراکز درمانی و بیمارستان ها می توانند پس از شرکت در دوره های آموزش MBA با گرایش عمومی خود را برای شرکت در دوره های آموزشی MBA تخصصی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرده و از مزایای این دوره آموزشی در راستای کسب جایگاه های شغلی مورد نظرو ارتقای پست سازمانی خود برخوردار گردند .

گواهینامه مدیریت مراکز خدمات درمانی به منزله شرکت در دوره های آموزشی HMB است.

دوره های آموزشی MBA مقدماتی فراگیران با مباحث آشنا خواهد کرد : 
آموزش کلیه تکنیک های مدیریتی برای سازمان های پیچیده  از دیدگاه استراتژیک
آموزش کلیه روش های تجزیه و تحلیل رفتاری در سازمان  و مدیریت منابع انسانی
آموزش کلیه مباحث مربوط به اصول و مبانی حسابداری مدیریت د ر سازمان ها و ارگان ها 
آموزش اصول و مبانی  مدیریت تکنولوژی و نوآوری درسازمان ها 
آموزش کلیه شیوه های مدیریتی در طرح های توسعه برنامه ریزی شده در سازمان ها 
آموزش کلیه تکنیک ها ، اصول و مبانی بازاریابی
آشنایی با کلیه سیستم های اطلاعات مدیریت
آشنایی با کلیه مهارت های عمومی مدیریت 
اشنایی با انواع برنامه ریزی استراتژیک در مدیریت سازمان ها
آشنایی با مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک
آشنایی با مدیریت بیمارستان 
مديريت خدمات بهداشتي و درماني  یا مدیریت بیمارستان| MBA مراکز خدمات درمانب و بیمارستانی یکی از زیر شاخه های رشته علوم انسانی است و عمده ترین  كاربرد آن در حوزه علوم پزشكي است كهدر راستای رهبری و هدايت کردن  کلیه منابع  انساني موجود ، اخذ تصميمات مناسب ، به کارگیری مؤثر منابع  مالي و انساني است . همچنین این علم  بوسیله برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و نظارت در راستای نیل  به اهداف مؤسسات و سازمان های  خدمات بهداشتي و درماني براساس نظام ارزشي موجود در جامعه به  ايفاي نقش می پردازد .  

مدرک مدیریت مراکز خدمات درمانی می تواند شانس ورو د افراد به بازار کار را افزایش دهد .

شرح وظایف مدیریت مراکز درمانی و بیمارستانی 

شرح وظایف مدیران در مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی و بیمارستان ها با توجه به حساسیت ویژه و بسیار بالای  پست مدیریت  در مراکز درمانی و بیمارستانی در زمره  مهمترین و پیچیده ترین حیطه های مدیریتی به شمار می آید . در ادامه به برخی ازعمده ترین  و مهمترین وظایف مدیران سازمان های خدمات درمانی و پزشکی  اشاره خواهیم کرد :
 نظارت كامل ودقیق بر عملکرد واحد های اداری و مالی و ایجاد هماهنگي بین این واحدها  کلیه واحد ها ی اشاره شده بر عهده مدیران مراکز خمات درمانی وبیمارستانی است . 
 اتنخاب مدیران سطوح میانی با تخصص های مربوطه ،  مجرب و با وجدان کاری در بخشهاي مختلف بيمارستان نیز بر عهده مدیریت مراکز خدمات درمانی و بهداشتی به شمار می رود . 
 هدايت بيمارستان در راستای اجراي برنامه هاي مصوب بيمارستان نیز در ردیف شرح فعالیت های مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی قرار دارد . 
بررسی و نظارت بر نحوه عملكرد و کیفیت ارائه خدمات واحدهاي مختلف سازمان از قبیل واحد تجهيزات پزشكي و تاسيسات بيمارستان، بخشهاي اداري، مالي، باليني، پزشكي و پيراپزشكي  برقراری همکاری و  هماهنگی بین این بخش ها نیز از وظایف و مسئولیت های بسیار مهم مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستان ها به شمار می رود .
حضور منظم و مستمردر کلیه جلسات هيات رئيسه بیمارستان ، به وجود آوردن تحولات  اداري به منظور به روز رسانی سیستم ها ، تهیه و تدوین کلیه برنامه های آموزشی مورد نیاز در راستای به روز رسانی اطلاعات پرسنل نیز از مسئولیت های خطیر مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی به شمار می رود . 
تعيين خط مشي های اصلی  بیمارستان  و نظارت بر حسن اجراي آن توسط کلیه واحد ها و پرسنل مربوطه نیز از وظایف این مدیران به شمار می رود .
تطبيق و ایجاد هماهنگي بین امور بيمارستان با توجه به استانداردهاي روز دنیا و با توجه به شرایط مرکز مورد نظر . 
تهيه ، تنظيم و ارائه گزارش های دوره ای  از روند کلیه فعاليت های انجام شده  و مشكلات مربوط به کلیه واحدهاي بيمارستان به همراه  ارائه پيشنهاد – راه کارهای معقول ، مناسب و مقرون به صرفه  جهت ارائه به هیت رئیسه بیمارستان نیز در حوزه وظایف این مدیران می باشد . 
یکی دیگر از وظایف بسیار مهم و خطیر مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی  نظارت كلي به روند چگونگي مصرف اعتبارات تخصیص داده شده به منظور حصول اطمينان از صحت اجراي برنامه ها مصوب می باشد . 
از دیگر وظایف این مدیران  ايجاد هماهنگي و هدايت فعاليتها و عمليات كليه واحدهاي تحت سرپرستي در راستای نیل به اهداف از پیش مصوب شده می باشد . 
تنظیم  لیستی از شرح وظایف  برای  کلیه پرسنل واحدهاي تحت سرپرستي و ارائه آموزش و راهنمايي آنان نیز در حوزه فعالیت های     مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی قرار می گیرد . 
ايجاد تدابير ضروری و مورد نیاز سازمان  و ارائه راهكارهاي اساسي در راستای افزايش انگيزه در کلیه پرسنل تحت امر و در نظر گرفتن پاداش و مزایا برای آن ها نیز در زمره مسئولیت های این مدیران است . 
 نظارت بر نحوه عملكرد كليه واحدهاي تحت سرپرستي و تنظیم گزارش ، مقایسه آن با گزارش های قبلی و ارائه آن به هیئت رئیسه بیمارستان نیز از وظایف این مدیران است . 
حضور پررنگ ، فعال و مستمر در جلسات مربوط به امور بيمارستان نیز از دیگر وظایف مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی به شمار می رود . 
انجام رسیدگی به  شكايات بيماران درخصوص نحوه ارائه خدمات پرسنل تحت سرپرستي، بررسی و  بازديد از بخشهاي متفاوت بيمارستان نیز به عهده مدیران مراکز خدمات درمانی و بیمارستان ها به شمار می رود . 
تهیه و تنظیم جداول و فرم های ارزشيابي ماهيانه و ساليانه به منظور ارزیابی راندمان کاری نيروهاي تحت پوشش نیز در حوزه وظایف و فعالیت های این مدیران قرارا دارد . 
هماهنگي و پيگيري کلیه امور مرتبط با  تعميرات دستگاهها و رفع نواقص دستگاههاي بخشهاي مختلف بیمارستان نیز در حوزه کاری این مدیرات قرار دارد . 
نظارت بر كيفيت و حسن اجراي بهداشت و نظافت بيمارستان درکلیه بخش ها و واحد ها . 
انجام و پيگيري کلیه امور رفاهي پرسنل تحت تحت سرپرستی . 
صدور دستورالعملها و ضوابط مربوطه و نظارت بر اجرای آن ها .
نظارت دررویه  تنظيم بودجه واحد مربوطه در سازمان . 
شركت فعال و مستمر در کلیه سمينارها، كميسيونها و تهيه گزارش های مربوطه . 
مطالعه ، بررسي و تحقیقات  در زمينه ساعات كار كاركنان و تهيه طرح تعيين ساعات كار براساس نوع و كميت فعاليت و نظارت بر اجراي طرحهاي تهيه شده و جاري در کلیه واحدهای مربوطه . 
جمع آوري اطلاعات مربوط به نيازهاي كلي بيمارستان از نظر ساختمان و تجهيزات و نياز به تعميرات اساسي و يا بازسازي و تهيه گزارشات مربوط پيرامون آن جهت مقام مافوق 
مطالعه و بررسي در مورد وسايل و لوازم مصرفي، غذايي و دارويي و تجهيزات مورد نياز بيمارستان و تهيه و تنظيم طرحهاي مربوط به خريد، توزيع، نگهداري و كنترل آنها به منظور استفاده صحيح از وسايل 
برنامه ريزي طرحهاي بيمارستاني كوتاه و درازمدت و فعاليتهاي مراكز درماني با توجه به امكانات هريك از آنها در مواقع 
ضروري به منظور ايجاد سهولت در پذيرش بيماران 
دوره  آموزش  مدیریت کسب و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی  / MBA  مراکز درمان و بیمارستانی چیست ؟
دوره مديريت کسب و کار مراکز خدمات درمانی  و بيمارستان ها و يا همان  MBA بيمارستاني، یک دوره كاملاً تخصصی  و کاربردی، بر پایه  کار در محیط ها و مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی می باشد .  در دوره مدیریت مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی  فراگیران با کاربرد و اجرای تخصصی  کلیه تکنیک های MBA  در مراکز درمانی و بیمارستانی آشنا خواهند شد . به زبانی دیگر دروه مدیریت کسب و کار بیمارستانی یا MBA  بیمارستانی دوره با کاربرد تخصصی در مدیریت مراکز درمانی و بیمارستانی به شمار می رود .

دوره مدیریت مراکز خدمات درمانی از دور های پر مخاطب آموزشی است.

مزایای دوره آموزش مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی

شرکت در  دوره های آموزش مدیریت کسب و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا  MBA  مراکزدرمانی و بیمارستانی   با افزایش قابلیت های مدیریتی فراگیران می تواند  تاثیرات به سزایی در روند صرفه جویی در زمان ، انرژی و هزینه های  این مراکز خواهد  داشت  و در نهایت منجر به رشد و پیشرفت اقتصادی این قبیل مراکز خواهد شد .  

مخاطبین دوره آموزش مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی
با توجه به اهمیت و کاربرد وسیع این دوره در مراکز درمانی و بیمارستانی کلیه پرسنلی که که در سطوح مدیریت ارشد و مدیریت میانی سازمان ها ی خدمات درمانی مشغول هستند ، کارمندان و پرسنل ای نمراکز و کلیه دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی می توانند با شرکت در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار مراکز خدمات درمانی و بیمارستانی زمینه تسریع روند کسب موفقیتها ی خود را فراهم آورند 
با توجه به اهمیت و کاربرد دوره مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی
علاقه مندان می توانند به منظور بهره مندی از فوایئد این دوره برای شرکت  دراین دوره آموزشی اقدام نمایند .
دوره های  مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی 
دوره های  مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی در بسیاری از مراکز آموزشی معتبر از جمله مرکز آموزش مجازی پارس به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با توجه به شرایط خود پس از گذراندن این دوره آموزشی و اخذ مدرک مدیریت کسب  و کار در مراکز درمانی و بیمارستانی یا MBA  مراکز درمانی و بیمارستانی قابلیت های شغلی خود را افزایش دهند و در نتیجه منجر به افزایش شانس ورود به ابزار کار و یا اتقای سطح شغلی خود شوند و  از مزایای این دوره آموزشی برخوردار گردند .

برچسب ها : انتشار دهنده: صفایی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس