شیوه پذیرش میهمان

شیوه پذیرش میهمان

تعریف مدیریت هتلداری

مدیریت هتلداری، به مباحثی مانند بررسی شیوه ها و اصول استاندارد پذیرایی از میهمان و ارایه راهکار های مدیریتی برای انجام دادن امور هتل می پردازد. مدیریت هتل ها بر عهده مدیر هتل بوده و او وظیفه دارد تا با همکاری کارکنان بخش های مختلف هتل مانند رستوران ها، موزه ها و مراکز تفریحی هتل را همزمان هماهنگ و سازماندهی کرده و البته، مجموعه ای از وظایف جانبی را نیز تحت کنترل داشته باشد. اما، وظایف اصلی او شامل:  
بررسی رضایت مشتری ها از هر بخش
بررسی و رسیدگی کردن به شکایات مشتری  و تلاش برای پیگیری و رفع آنها
ساماندهی بخش ها و نظارت بر نحوه انجام کار انها
تعیین بودجه برای تمام بخش ها 
هماهنگ کردن و مدیریت همه کارکنان و ایجاد ارتباط موثر و مستمر بین آنها
پیشنهاد راهکارهای جدید برای بازاریابی
سر فصل هایی که در این مقاله بررسی خواهند شد شامل تعریف مدیریت هتلداری، اصول و روابط در هتل ها، آموزش مدیریت هتلداری ، مدرک مدیریت هتلداری ، دوره مدیریت هتلداری ، گواهینامه مدیریت هتلداری ، مدیریت بر درآمد هتل ها ،شیوه پذیرش میهمان و درآمد رشته هتلداری میشوند. 

آموزش مدیریت هتلداری

اصول و روابط در هتل ها

هر مکانی دارای مجموعه ای قوانین است که توسط مدیران رده بالای آن تعیین شده است. هتل ها نیز از این قانون مستثنی نبوده و اصول و روابط در هتل ها جدی گرفته شده و به طورقطع رعایت شوند. این اصول و قوانین غالبا برای هر بخش از هتل به طور جداگانه تعریف شده و حدود آن نیز برای همه کارکنان ثابت مشخص شده است. 
علاوه براین، مدیران اصلی هر هتل میتوانند در فواصل زمانی معین این اصول را خوانده و بررسی کنند و با توجه به میزان رضایت مشتریان و یا شکایات موجود برای هر بخش، در مود اصلاح و تغییر آن تصمیم بگیرند. همچنین، مدیران این اختیار را دارند که از پیشنهادات و نظرات کارکنان برای بهبود اصول و روابط موجود در هتل ها بهره گرفته و آنها را بعد از آزمایش کارایی، به اجرا درآورند. 

آموزش مدیریت هتلداری

هتلداری، وظیفه و شغل بسیار سنگینی بوده و افرادی که این مسئولیت را برعهده میگیرند باید دوره مدیریت هتلداری را گذرانده و یا به صورت آکادمیک در این حیطه تحصیل کرده باشند. علاوه براین، یک مدیر موفق هنگامی میتواند یک مجموعه مانند هتل را سازماندهی کند که گواهینامه مدیریت هتلداری داشته و به شیوه های مدیریتی آگاه باشد و بتواند با شناخت بخش ها و مسئولیت های هتل، آنها را به هم مرتبط کرده و عمیقا بر انها نظارت داشته باشد. 
یکی از شیوه هایی که میتوان با استفاده از آن نسبت به  وظایف مدیر هتل و ارکان هتل اشراف پیدا کرد، استفاده از بسته های آموزشی دوره آموزش مدیریت هتلداری است که مرکز آموزش مجازی پارس ارایه کرده است. دوره مدیریت هتلداری، با کمک گرفتن از سرفصل های جامع و کامل خود ، فرصتی در اختیار دانش پذیران میگذارد تا با مفاهیم مدیریت و هتلداری و شیوه های توسعه کار آشنا شده و در این زمینه تجربه کافی کسب کنند. همچنین، در پایان دوره ، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب به دست آورند، مدرک مدیریت هتلداری اعطا میشود. 

دوره مدیریت هتلداری

مدیریت بر درآمد هتل ها | hotel revenue management

مدیریت بردرآمد هتل ها، جز مفاهیم جدید در امر هتلداری است که آنچنان بین مدیران این حیطه مرسوم نبوده و اندک مدیرانی با آن اشنایی کافی دارند. در واقع، این مفهوم بر تخمین و ارزیابی میزان تقاضا از سوی مشتری ها و مراجعه کنندگان و تعداد اتاق برای مسافران و کاهش قیمت در موقعیت های خاص و کسب سود بیشتر اشاره دارد. بنابراین، تنها مدیرانی میتوانند از این نوع درآمد بهره مند شوند که آموزش هتلداری را گذرانده و با مفاهیم سود آور این حیطه آشنایی داشته باشند. 
اینکار، نیاز به انجام عملیات های حسابداری دارد که باید توسط واحدهای فروش مستقر در خود هتل انجام شوند. قابل ذکر است که کسب این سود به عوامل مختلفی وابسته بوده که یکی از مهمترین آنها کشش قیمتی تقاضا در بازار است. بر اساس این قانون، هنگامی که قیمت کالا و یا خدماتی کاهش پیدا میکند، میزان تقاضای آن افزایش یافته و به این افزایش تقاضا، تقاضای پر کشش گفته میشود. از طرف دیگر، اگر در شرایط مشابه ، آن کالا و خدمات مورد استقبال قرار نگرفته و تقاضای چندانی برای آن نباشد، حالت تقاضای کم کشش پیش می آید. 
علاوه بر این، عوامل دیگری نیز میتوانند بر میزان درآمد هتلها تاثیر بگذارند که قیمت تمام شده اجاره یک اتاق و ارزیابی میزان فروش با توجه به سالهای گذشته نیز جز آنها هستند. 

شیوه پذیرش میهمان

با توجه به اینکه، گاهی صنعت هتلداری به صورت فصلی است و امکان دارد که هر فصل فقط تعداد محدودی میهمان به یک هتل معمولی مراجعه کنند، بنابراین شیوه رفتاری کارکنان و مدیران هتل با میهمانان باید به گونه ای باشد که حیات هتل را تضمین کرده و البته میهمانان را دعوت و تشویق کند تا در سفرهای بعدی نیز با این هتل همراه شوند. بنابراین، مدیر هتل موظف است کارکنان با تجربه ای که آموزش هتلداری را گذرانده اند، استخدام کرده و به آنها شیوه پذیرش میهمان را بیاموزد تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.  
میزبان ها و متصدی پذیرش هتل جز اولین افرادی هستند که میهمان ها را ملاقات میکنند بنابراین، باید رفتارشان به شیوه ای باشد که میهمان را جذب کرده و آنها از ورود به آن هتل احساس خوبی داشته باشند. علاوه براین، آنها باید خدمات هتل را طبق دلخواه میهمان ها ارایه کرده و هنگام ترک هتل نیز نظر شان را در مورد خدمات هتل جویا شوند تا در صورت لزوم تغییراتی در آنها به وجود آورده و یا آنها را طبق استانداردهای موجود برای هتلداری اصلاح کنند. 

گواهینامه مدیریت هتلداری

درآمد رشته هتلداری

غالبا، دانشجویان رشته هتلداری در طول تحصیل خود چند مهارت  را به طور همزمان آموخته و از این جهت قادر هستند در همه بخش های هتل انجام وظیفه کنند. این افراد معمولا به یک زبان خارجه مسلز بوده و براحتی میتوانند با میهمان های خارجی ارتباط برقرار کنند. علاو ه بر این، آنها آنچنان توانمند هستند که میتوانند در بخش های حمل و نقل، آژانس، تشریفات ، آشپزی و تهیه انواع غذا یا مهماندار فعالیت مفید و مستمر داشته باشند.  

بنابراین، فارغ التحصیلان این رشته با وجود مهارت ها و فنونی که آموخته اند،  با مشکل بیکاری مواجه نبوده و به دلیل مهارت های مدیریتی و اجرایی کاربردی که دارند، درآمد رشته هتلداری برایشان قابل قبول و چشمگیر است. البته ، شاید این مقدار درآمد با در آمد هتلداری در دیگر کشورها مانند کشور آمریکا قابل مقایسه نباشد اما این امکان وجود دارد که با تلاش و کسب تجربه های مفید افزایش پیدا کند. علاوه بر این، کسب دانش در حوزه های مشابه نیز میتواند عامل مهمی در پیشرفت  و موفقیت این فارغ التحصیلان باشد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس