سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در معماری

سبک هاي طراحي دکوراسيون داخلي در معماري

معماري تلفيقي از علم و هنر در راستاي طراحي و اجراي فضاها و بناهاي مورد نظر است . تعاريف بسيار متفاوتي براي رشته معماري ارائه شده که هر يک به نوعي بيانگر بخشي از فعاليتهاي مهندسين معماري و کارشناسان معماري است . همکاري و هماهنگي ميان معمار و دکوراتور داخلي مي تواند نتايج رضايت بخش به دنبال داشته باشد . 

 

در طراحی دکوراسیون داخلی نور پردازی اهمیت به سزایی دارد.

تعريف دکوراسيون داخلي 

دکوراسيون داخلي در برگيرنده کليه فاکتورهايي است که در چيدمان يک فضا از آن ها استفاده مي شود به انضمام رنگ و طرح هاي مورد استفاده در محيط . 
يک دکوراتيو داخلي در طراحي و چيدمان دکوراسيون داخلي يک محيط مي بايست کليه عوامل و فاکتورهاي دخيل در نتيجه کار را در نظر گرفته و از طرف ديگر بايد با نوع کاربري محيط ، ميزان فضاي مورد نياز ، سن و روحيه افرادي که قرار است از اين فضا استفاده کنند آشنا باشد .

دوره طراحی دکوراسیون داخلی در معماری

 

دوره های طراحی دکوراسیون داخلی در لیست پر مخاطب ترین دوره های آموزشی قرار دارند.

اهميت دکوراسيون داخلي 

دکوراسيون داخلي يک فضا مي تواند تاثير بسيار زيادي بر ميزان بازدهي و استفاده بهينه از محيط داشته باشد . در بسياري موارد به کارگيري دانش دکوراسيون داخلي منجر به استفاده بهينه از فضاي موجود و افزايش راندمان کاري افراد شده است . 
دکوراسيون داخلي در بسياري از موارد در صورتي که توسط يک کارشناس مجرب و يا تيم دکوراسيون داخلي حرفه اي انجام شود قابليت اصلاح اشکالات معماري بنا را نيز دارد . بسياري از عيوب و ناهماهنگي ها ظاهري بناها را مي توان به سادگي با استفاده از رنگ هاي مختلف و استفاده از مبلمان مناسب برطرف کرد . 
بنابراين استفاده از علم طراحي دکوراسيون داخلي به منظور استفاده بهينه از فضا و امکانات موجود و همچنين در راستاي افزايش راندمان کاري و به خصوص در سال هاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است . 

سبک هاي طراحي دکوراسيون داخلي 

در طراحي دکوراسيون داخلي سبک هاي بسياري وجود دارد که باتوجه به کاربري خاص فضا ، سليقه افراد ، ميزان بودجه مورد نظر و بسياري موارد ديگر مي توان از يکي از اين سبک ها پيروي کرد . پيروي از يک سبک خاص در روند طراحي دکوراسيون داخلي مي تواند منجر به ايجاد انسجام وهماهنگي بيشتر در نتيجه نهايي شود . 
سبک دکوراسيون مدرن
دکوراسيون به سبک مدرن به طور کلي به معناي استفاده از رنگ هاي روشن ، ساده و طراحي هاي ساده است . در طراحي دکوراسيون به سبک مدرن از موادي مانند شيشه و استيل بسيار استفاده مي شود که به رنگ ، درخشش و صيقلي بودن آن خا به محيط جلوه خاصي مي بخشد . استفاد از مبلمان ساده نيز از ويژگي هاي سبک طراحي مدرن است . 
سبک دکوراسيون امروزي 
در بسياري از موارد افراد غير متخصص سبک دکوراسيون مدرن و امروزي را با هم اشتباه مي گيرند در حاليکه اين ها دو سبک کاملا متفاوت هستند . سبک مدرن سبکي است که در اواسط قرن بيستم ظهور کرد داراي ويژگي ها ، قواعد و قوانين خاص خودش است در حاليکه سبک امروزي سبکي بسيار منعطف است . سبک امروزي به هماهنگي رنگ ها و مبلمان اهميت خاصي داده اما بر استفاده از مدل و فرم خاصي اصرار نميکند . 
سبک دکوراسيون مينيمال 
در اين سبک که درميان سبک هاي طراحي دکوراسيون داخلي از طرفداران زيادي برخوردار است مانند سبک مدرن طرفدار سادگي است و از زرق و برق و شلوغي در اين سبک اثري وجود ندارد . استفاده از رنگ هاي خنثي و ملايم از ويژگي هاي بارز اين سبک است . 

سبک دکوراسيون صنعتي 
اين سبک که در سال هاي اخير طرفداران خاص خود را پيدا کرده است برگرفته از فضاهاي صنعتي و شهري است و ردر بسيار موارد رد پايي از مصالح و متريال مورد استفاده در ساخت و ساز در آن ها به چشم مي خورد . از ويژگي هاي اين سبک القا حس نا تمام و نيمه کار بودن طرح است . 
سبک دکوراسيون قرون وسطايي 
اين سبک براي القا کردن حس نوستالژيک به افراد تلاش مي کند . برخي از فاکتورها و المان هاي سبک مينيماليسم در اين سبک به چشم مي خورد که در برخي موارد منجر گمراه شدن افراد غير متخصص مي شود . 
سبک دکوراسيون اسکانديناوي
اين سبک که برگرفته از سبک زندگي ساده مردم شمال اروپا است به استفاده از رنگ هاي روشن ، مبلمان ساده ، نورپردازي شهرت دارد . عدم استفاد ه از لوازم جانبي و دکوري نيز از ويژگي هاي بارز اين سبک دکوراسيون داخلي به شمار مي رود . 
سبک دکوراسيون سنتي
استفاده از مبلمان کلاسيک و فرش هايي با طرح هاي کلاسيک از بارزترين نشانه هاي سبک دکوراسيون سنتي است . استفاده از پارچه ها  مخمل تيره، پارچه هاي ابريشمي  و چوب هاي تيره رنگ از ويژگي هاي بارز سبک دکوراسيون سنتي به شمار مي رود . استفاده از هنرهاي دستي مانند گلدوزي نيز براي آراستن فضا در اين سبک دکوراسيون بسيار رايج است . 
 سبک دکوراسيون انتقالي يا ترنزيشنال
اين را مي توان تلفيقي از سبک دکوراسيون سنتي و سبک دکوراسيون مدرن به شمار آورد . استفاده ازسادگي  شيشه و استيل در کنار مبلمان با رنگ هاي نيره و پارچه هاي مجلل د رکنار اسستفاده از رنگ هاي خنثي در محيط نتيجه اي خاص به دنبال خواهد داشت که طرفداران خاص خود را دارد . 
سبک دکوراسيون فرانسوي
اين سبک دکوراسيون که برگزفته از سبک چيدمان مردمان اين کشور براي ساليان سال است به استفاده از رنگ هاي گرم اما ملايم شهرت دارد . استفاده از مصالح و متريالي مانند آجر و سنگ در ساخت نماي داخلي بناها از ويژگي هاي بارز سبک فرانسوي به شمار مي رود . 
سبک دکوراسيون بوهميان
اين سبک که به سبک کولي وار نيز شهرت دارد از هيچ قانون و قاعدع پيروي نمي کند . در اين سبک افراد مي توانند با سليقه مختص به  خود ازهر نوع و رنگ مبلماني که دوست دارند استفاده کرده و همچنين از همه رنگ ه در کنار هم استفاده کنند . 
سبک دکوراسيون هاليودي
اين سبک دکوراسيون داخلي که قدمت چندان طول و درازي نداشته . اين سبک که به استفاده از مبلمان لوکس ، عتيقه جات گران قيمت و رنگ هاي سنگين و با شکوه شهرت دارد را با انتخاب صحيح رنگ و فراهم کردن تعدادي اکسسوري لوکس قابل اجرا است . 

بازار کارطراحي دکوراسيون داخلي 

با توجه استقبال عامه مردم از هنر دکوراسيون داخلي و تمايل آن ها براي استفاده از تخصص کارشناسان طراحي دکوراسيون داخلي به منظور خلق محيطي آراسته و مطلوب  و همچنين تمايل بسياري از صاحبان صنايع و مشاغل به استفاده از خدمات دکوراتورهاي داخلي در قضاهاي اداري به منظور استفاده بهينه از فضا و افزايش راندمان کاري پرسنل ، رشته طراحي دکوراسيون داخلي در سال هاي اخير از بازار کاري پر رونقي برخوردار شده است . 
همچنين ميزان درآمد کارشناسان اين حرفه با توجه به ميزان مهارت و تخصص خود در اين زمينه و ساعات کاري خود بسيار قابل قبول است . 

رنگ یکی از فاکتورهای بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است.

دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلی

با توجه به بازار کار پر رونق رشته طراحي دکوراسيون داخلي در سال هاي اخير و استقبال چشمگير علاقه مندان از اين رشته مراکز آموزشي بسياري در راستاي پاسخگويي به نياز جامعه اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه موفق به اخذ مدرک طراحي دکوراسيون داخلي نيز خواهند شد . 
با توجه به بازار کار پر رونق رشته طراحي دکوراسيون داخلي گذراندن دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي مي تواند زمينه ساز ورود افراد به بازار کار باشد . 

دریافت مدرک آموزشی طراحی دکوراسیون داخلی در معماری

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس