سبک موسیقی کلاسیک

سبک موسیقی کلاسیک

تاریخچه پیانو

تاریخچه پیانو، به سال 1079 شمسی در ایتالیا برمیگردد. پیانو، یکی از ابزارهای موسیقی رشته ای پیچیده است که توسط فردی به نام "بارتولومئو کریستوفوری" اختراع شد. این ابزار، در ابتدا ساده بوده و صدایی که از آن شنیده میشد نیز ساده بوده است. اما درست، یک قرن بعد، تحت تاثیر موسیقی رمانتیک قرار گرفته و قطعاتی به آن اضافه شد که صدای آنرا بهتر و قویتر کرد.  
قابل ذکر است که ، پیش از این افراد برای شنیدن قطعات جدید موسیقی از اعضای خانواده خود که در زمینه نواختن پیانو مهارت داشتند، دعوت به نواختن میکردند. علاوه بر این ، از پیانو برای نواختن موسیقی جاز، کلاسیک و موسیقی سنتی و... استفاده میشود. غالبا، تمرین های پیانو باید به طور مستمر انجام شده و برای شرکت کردن در گروه های هنری و نوازندگی باید ، در دوره پیانو شرکت نموده و مدرک پیانو دریافت کرد. 
سرفصل هایی که در این مقاله شرح میدهیم شامل تاریخچه پیانو، تعریف پیانو، انواع پیانو، آموزش پیانو ، دوره پیانو، مدرک پیانو، گواهینامه پیانو، تفاوت تصنیف و ترانه و سبک موسیقی کلاسیک هستند. 

ثبت نام دوره آموزش نوازندگی پیانو

 

آموزش اشنایی با نوازندگی پیانو دوره ای بسیار پر مخاطب است.

تعریف پیانو

پیانو، یکی از ابزارهای نواختن موسیقی است که، دارای کیبورد بوده و توسط انگشتان دست نواخته میشود. علاوه بر این، به نظر میرسد که شکل و ظاهر و ساختار پیانوهای قدیمی با مدرن به طور چشمگیری تفاوت داشته باشد. اما در حال حاضر، پیانوهای مدرن دارای 88 کلید سیاه و 52 کلید سفید است است که هر کدام دارای نت مشخصی هستند. 
غالبا، پیانوها به دو نوع اصلی پیانوهای بزرگ و پیانوهای دیواری تقسیم بندی میشوند. پیانوهای بزرگ، بیشتر برای نواختن موسیقی های سالن، انواع موسیقی های هنری و کلاسک کاربرد داشته و برای نواختن موسیقی پاپ و جاز کارایی زیادی دارد. از طرف دیگر، پیانوهای دیواری از نظر اندازه به پیانوی بزرگ تفاوت داشته و بیشتر برای نواختن آهنگ در خانه و تمرین موسیقی های شخصی کاربرد دارد. داشتن گواهینامه پیانو به این معنی است که فرد با پیانو آشنایی کامل داشته و میتواند انواع قطعات را بنوازد. 

آموزش پیانو

پیانو، یکی از ابزارهای موسیقی است که، یادگیری آن کمی زمان بر بوده و نواختن آن مستلزم فراگرفتن انواع نت ها و دستگاه ها و تمرین بسیار است. از این جهت افرادی که به صورت حرفه ای پیانو مینوازند، قطعا وقت زیادی را برای اینکار صرف کرده و به همه قطعات و نت ها تسلط کافی دارند. علاوه بر این، در صورتی که این افراد در دوره آموزش پیانو شرکت کرده و گواهینامه پیانو دریافت کرده باشند، میتوانند به عنوان نوازنده پیانو در گرو ه های کر مشغول شوند. 
با توجه به استقبال جوانان و هنرمندان از آموزش های پیانو، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش پیانو را برای دانش پذیران ارایه کرده است. دوره پیانو، برای دانش پذیران هنرمند و علاقمند بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود و به آنها کمک میکند تا با نواختن عملی پیانو، با تکنیک ها و شیو های نواختن آشنا شده و اشکالات احتمالی را برطرف کنند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کرده باشند، مدرک پیانو اعطا میشود. 

دوره اشنایی با نوارندگی پیانو در زمره دوره های پر مخاطب آموزشی قرار دارد.

انواع پیانو

با توجه به پیشرفت های دنیای دیجیتال، شرکت های ساخت پیانو نیز از این سیر عقب نمانده و علاوه بر انواع کلاسیک قدیمی، اقدام به ساخت و تولید انواع متفاوت و مدرن نیز کرده اند. انواع پیانو شامل : 
پیانو کنسول : این نوع، ارزان ترین و کوچکترین نوع پیانو بوده و بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است. این پیانو در ایران کمتر یافت شده اما در عین کوچک بودن بسیار محکم بوده و در استودیوها مورد استفاده قرارمیگیرد. 
پیانوی دیواری حرفه ای : غالبا، ارتفاع پیانوها حرفه ای 110 سانتی متر به بالاست. این پیانوها در ابعاد مختلف ساخته شده و تفاوت انواع آنها در طول پیانو است. علاوه براین، این پیانو دارا سه اندازه متفاوت پیانوهای برزگ، بچه و متوسط در بازار موجود هستند. علاوه براین، طول سیم های این سازبلند بوده که موجب صداهای بلند  و قوی میشود . افرادی که دوره پیانو را گذرانده و مدرک پیانو در یافت کرده باشند، میتوانند با تمرین این دوره ها با انواع پیانو آشنایی پیدا کنند. 
پیانو دیواری : این پیانو از چوب ساخته شده و ارتفاع آن قابل تنظیم است. در صورتی که ارتفاع این پیانو زیاد باشد، حجم صوت آن بیشتر بوده و صدا بهتر و با کیفیت تر به گوش میرسد. علاوه براین، سیم هایی این پیانو بلندتر بوده و صدا قوی تری هم ایجاد میکند.  

تفاوت تصنیف و ترانه

تفاوت تصنیف و ترانه در این است که ، تصنیف، به معنای دسته دسته کردن و در کل، تصنیف شعری است که، با یک موسیقی خاص خوانده شده و دارای قافیه بوده و وزن عروضی دارد. این واژه، سابقا برای آهنگسازی مورد استفاده قرار میگرفت اما به مرور زمان، برای اشعاری که با موسیقی همراه بودند مورد استفاده قرار گرفت. نکته جالب اینجاست این قالب تصنیف سرایی در عصر قجر شروع شده و بعد از عصر پهلوی، به دوران امروز رسیده و  ارتقا پیدا کرد. 
در حالی که، موسیقی ترانه از نظر علمی متعادل و متوازن نبوده و ساختار آن بسیار ساده بوده و با توجه به میل و خواست خوانند ، خوانده میشود. علاوه براین، برای ساخت ترانه از تلفیقی از موسیقی و کلام استفاده شده و با اینکه به اندازه

تصنیف  ریتم ندارد.

 

 گواهینامه اشنایی با نوازندگی پیانو در پایان دوره به فراگیران ارائه می شود .

ثبت نام دوره آموزش نوازندگی پیانو

سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک، نوعی موسیقی هنری است که ریشه در سنت ها و فرهنگ غربی داشته و شامل موسیقی مذهبی و سکولار میشود. پیدایش و تاریخچه سبک موسیقی کلاسیک به سالهای 1130 تا 1200 شمسی برمیگردد که در آن زمان هنوز، آنچنان انواع موسیقی از هم جدا و متمایز نبودند. اما در کل، با تلاش موسیقدان ها و علاقمندان به این حوزه،  دوره موسیقی کلاسیک به چند دوره تقسیم بندی شد که در هر کدام، نوعی از موسیقی شکوفا شده است: 
دوره قرون وسطا: در این دوره در اروپا و در بازه زمانی امپراطوری رم شکل گرفت. 
دوره رنسانس : در محدوده زمانی 780 تا 980 شمسی شکل گرفته و قطعات آوازی در این دوره سروده شدند. 
دوره باروک : طی سال های 980 تا حدود 1140 شمسی تشکیل شده و ویژگی ان، استادانه سرودن انواع آواز و یکپارچگی موسیقی بوده است. در این دوره، از موسیقی کلیسا نیز به منظور دلنشین کردن دعا استفاده میکردند. 
دوره کلاسیک: این دوره شامل سالهای 1110 تا 1210 شمسی شده و در آن، جریان های فکری آزادانه به وجود آمد. هنر موسیقی در این دوره، ساده و بی الایش بوده اما بافت موسیقی تغییر کرد. علاوه براین، علت وجود موسیقی نیز، خود هنر موسیقی گزارش شده است. 
دوره رمانتیک : اوج این دوره در سالهای 1210 تا 1300 شمسی بوده و در طی آن، احساسات نوازنده نقش مهمی در موسیقی داشت. 
دوره مدرن : این دوره، دوره نوگرایی در موسیقی بوده و موسیقیدان ها تمام تلاش خود را برای ساخت و ایجاد اثار متمایز کردند. 
دوره معاصر : از سال 1350 شمسی شروع شده و تا امروزه ادامه پیدا کرده و ویژ گی آن، موسیقی های مینیمال است. 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس