تکنیک های بدنسازی فوتبال

اصطلاحات بدنسازی :

هماهنگی : 
یک زمینه برای انجام دادن یک توانایی روش های خوب است. نیرومندی متناسب به شخص اجازه کنترل، تنظیم و توان را در اجرای دقیق حرکات می دهد. 
سرعت : این عنصر را در بازی امروزه می توان به اسم سبک خصوصیت بسیار ضروری نام برد. سرعت عنصری است که در آخر راه های فعالیت های دستگاه عصبی، عضلانی و قدرت، به شخص اجازه حرکت تندتر را تا موقعی که ممکن است می دهد.
قدرت عضلانی : قدرت عضلانی ، مهارتی را به فرد امکان می دهد تا کشش هایی را در عضلات تولید نماید. این روش توسط یک عضله یا بخشی از عضلات به وجود می آید. کشش های ایجاد شده به روش حرکات پی در پی سبب زیاد شدن توان عضلانی می شود (نوعی حرکت قدرتی می باشد که به وسیله حرکات انجام می شود. نیرو با توانایی داشتن جسمی، حالت و چگونگی و اعتماد به نفس همراه است.)
انعطاف : قابلیت خم و راست شدن به هر سو قدرت انجام دادن حرکات در یک یا چند طولانی به آسانی و به دامنه حرکتی بسیار است. قابلیت خم و راست شدن به هر سو یا همان انعطاف پذیری به دو روش بستگی دارد. فعالیت های طولانی و کشش ها طولانی. 
ایستادگی هوازی با توجه به توانایی بدن برای توان هر چه مدت زمان بیشتر دوره هایی از تمرین می گویند که بدون آن سعی از بین می رود. میزان متناسب اکسیژن برای سوخت و ساز برای این گونه پایداری مورد لازم است. این روش به حالت دوباره بدن از نوع کمک می نماید.
استقامت هوازی : استقامت بی هوازی به گنجایش بدن برای شکیبایی نوبت های بعدی از حرکات بدون مصرف اکسیژن می گویند. با روش استقامت هوازی حرکات بسیار تند می گردد و فرآیندهای بی هوازی سبب ایجاد اسید لاتیک می گردد. بعد عضلات مملو از اسید می شود که می تواند اغلب سبب کم شدن بسیاری حرکات با متوقف کردن به صورت کامل و حرکات مخصوص در بازی می گردد.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

بدنسازی در فوتبال : 

- اسید لاکتیک : تشکلات یا تصورات مهیا گردیده که عنصرهای هیدروژن زیادی دارند. زیاد شدن میزان جزیی از اجزای سازنده یک جسم جامد از اسید باعث تنبلی یا بی حالی پی در پی است.
- توان بی هوازی بدون لاکتیک : انرژی که در نشان تمرین بدون وجود اکسیژن و بدون تجمع زیاد اندازه اسید لاکتیک.
- ظرفیت بی هوازی بدون لاکتیک : اندازه تولید انرژی بدون وجود اکسیژن و بدون جمع شدن زیاد اندازه اسید لاکتیک
- توان بی هوازی لاکتیک : انرژی که به وسیله نبودن اکسیژن و با جمع شدن زیاد اندازه اسید لاکتیک تولید می گردد.
- توان هوازی : پذیرش کسب ، حمل و مصرف اکسیژن به وسیله عضلات.
- پایداری هوازی : مهارت پیاده سازی حرکات ورزشی هوازی و نگه داشتن آن در زمان زیاد.
- پیشگاه غیرهوازی :  جهتی در قدرت زیاد تمرین که پس از آن میزان تولید اسید لاکتیک توسط عضلات در بدن از مقدار تحمل به وسیله کبد زیاد می گردد.
- زیاد شدن اکسیژن مصرف شده :  زیاد شدن اکسیژن به سوی خود کشیدن در هر زمان متناسب به هر کیلو گرم از وزن بدن در ضربان قلب بیش از حد.
- ریکاوری (RECOVERY) : برگشتن بدن به زمان قبل
- قدرت حداکثر : توانایی زیادی که برای یک دفعه  به وسیله جمعی از عضلات تولید می شود.
- قدرت نسبی : کارهای نیروی خواسته شده در یک بخشی زمانی 
- سرعت : میزان مسافت جابه جا شده در یک طولی زمانی
- آرامش : بخشی است که به روش علوم روانشناختی یا فیزیولوژیکی تنش ماهیچه ها را کم می کند.
- مجسم نمودن : حرکاتی برای تکرار نمودن حرکات و تصویر سازی ذهنی.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

قدرت در فوتبال :

اهداف تمرین قدرتی : 

با تندروی در زمان حرکات عضله (نوسان قدرت) و توان بازیکن سبب افزایش بخش راندمان زیاد در بازیکنان می گردد. وسعت درون عضلانی و هماهنگی داخل پایه و اساس عملیاتی این روش را به وجود آوردند. توسعه درون عضلانی و هماهنگ شدن داخل عضلانی به وسیله سازوکارهای حتمی دیگر در رشته های ورزشی به عنوان پلی متریک یا قدرت کارایی قابل ساختن است.
پیشرفت و آموزش قدرت برای یک فوتبالیست باید از هر طرفی و کیفیتی و همچنین در بخش های به خصوص اگر توانایی پیشرفت در حالت های مشخص شده در فوتبال باید مشخص گردد.
- سرعت بازیکن 
- قدرت شروع بازیکن
- قدرت پریدن و توان بازیکن
- توانایی تن به تن
- اعتماد به نفس بازیکن
- پیشگیری از آسیب دیدیگی در لیگامنت، مفاصل و عضلات

عادتهای خطرناک بدن سازی : 

بر اساس تحقیقات انجام شده به دلیل یک سر تغییرات ادروفین به شکل بدی ایجاد شده بودند. مصرف اندورفین بخشی از این اتفاقات بود. افرادی که همیشه ورزش می کنند و تناسب اندامی مناسب دارند و حرکات قبل از انجام بازی فوتبال انجام می دهند قسمتی از حرکات پیشرفته را به کار می گیرند و می دانند که بهترین نتیجه را می گیرند ولی اشتباه انجام دادن بعضی از حرکات باعث از بین رفتن سلامت فرد می گردد و در بعضی دیگر از موردها سبب مرگ فرد می شود.

نبود حرکات کششی : 

انجام دادن حرکات کششی اشتباه باعث از بین رفتن یک سری عضوهای بدن می گردد و صدمات جبران ناپذیری را مثل خراشیدگی و از بین رفتن بافت ماهیچه ای را به همراه دارد. به این صورت که تمام این افراد در کمال ناباوری همچنان بدنساز باقی مانده اند در صورتی که حرکات اشتباه را انجام می دهند. ویژگی هایی که می توان در زمان فعالیت حرکات کششی بدست آورد زیاد هستند از خطرات پشگیری به عمل می آورند. میزان حرکات بالا رفته ، قابلیت اجرا و وضع اندام بدنساز را ارتقا می دهد ، مقدار شدت وارده را کم می کند، بدن را نرم و آمادگی برای سازگاری با شرایط محیط می سازد. 
در صورتی که حرکات کششی را بیش و پس از حرکات اصلی به مدت چند دقیقه انجام می شود. 
همچنین در انجام تمرینات وزن های بیشتری ورداشته شود ، این ورزش ها پیشنهاد شده است.

ژست فرم نادرست : 

ژست فرم  نا صحیح به عنوان هایی گوناگونی به بدن لطمه می رساند. یکی از بخش های آن انجام دادن حرکات تند می باشد. در مواقعی که بدنسازی حرکت پرس سینه انجام دهد و از طرفی به نادرستی انجام دهد تعداد زیادی  لطمه به خود وارد می کند. زیرا بیشترین میزان فشار بر روی این نقاط می باشد.
این نکات برای تمام بدنسازان فوتبال نیز الزامی است تا از خطرات و نکات مفید بدنسازی فوتیال آشنا شوند.

فیتنس چیست :

بسیار از حرکات که شخص برای نگهداشتن سلامتی خود به کار می گیرند. امروزه بسیاری از بازی ها در این قسمت قرار گرفته است.
فیتینس عملکرد یا کارایی که آقایون و خانم ها برای داشتن یک زندگی انجام می دهند. در بین بدنسازان فیتینس یک سرگرمی به حساب می آید.
بدست گرفتن یک برنامه متناسب و انجام دادن کلیات برنامه ورزشی از یک نرمش خوب به شمار می آید.

مدرک گواهینامه دوره آموزش

دوره آموزش مجازی بدنسازی فوتبال : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان به دوره بدنسازی ، دوره آموزش بدنسازی فوتبال را نیز برگزار نموده اند تا دستبابی علاقمندان به دوره راحت تر نیز انجام گیرد به همین منظور پارس بعد از اتمام دوره به تمام دانشپذیران نیز گواهینامه بدنسازی فوتبال و یا مدرک بدنسازی فوتبال نیز اعطا می نمایند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس