تکنیک های بازاریابی و فروش

تکنیک های بازاریابی و فروش

بازاریابی ، به فروش و معاوضه انواع کالا و مدیریت روابط حاکم بر آنها ارتباط دارد.  غالبا، واژه بازاریابی، فرایند های تولید و مبادله انواع کالا ، جلب رضایت مشتری و البته کسب سود در کوتاه مدت را در بر میگیرد و در نهایت نیاز مشتری باید تامین شود. از جمله مزیت های بازازیابی این است که میتواند  با استفاده از آن، نیازهای بازار را شناسایی کرده و سپس، با توجه به امکانات، آن نیز را بر اساس خواست مشتری برطرف نمود. 
علاوه براین، هدف از بازاریابی، جستجوی مشتری هایی است که به کالا و یا خدمات ما علاقمند بوده ولی هنوز راه رسیدن به محصول را نیافته اند. بنابراین، تولید کنندگان باید ضمن معرفی محصول خود، اهداف بلند مدتی را دنبال کرده و سعی کنند که به نتایج کیفی و کمی قابل قبولی دست یابند. علاوه براین، گذراندن دوره های آموزش فروش و مدیریت فروش میتواند برای کارکنان و مدیران این عرصه مفید باشد. 
سر فصل های این مقاله شامل تعریف بازاریابی ، آموزش مدیریت بازاریابی و فروش ، دوره مدیریت بازاریابی و فروش ، گواهینامه مدیریت بازاریابی و فروش ، مدرک مدیریت بازاریابی و فروش ، اهداف بازاریابی، بازاریابی و مدیریت توزیع ، اصول بازاریابی و مراحل مختلف بازاریابی و فروش هستند. 

آموزش مدیریت بازاریابی و فروش

تکنیک های بازاریابی و فروش

با توجه به اینکه ، تعداد محصولات مشابه در بازار زیاد بوده و برخی از مشتری ها نیز قادر به تشخیص تفاوت آنها نیستند، بنابراین، شرکت های تولیدی باید بتوانند از تکنیک های بازاریابی و فروش منحصر به فردی برای معرفی و فروش محصولاشان استفاده کنند. تکنیک هایی که میتوانند درصد فروش شرکت های تولیدی را افزایش دهند ، شامل موارد زیر هستند:
بازاریاب ها باید سعی کنند محصول و یا خدماتشان را به صورت حضوری به مشتریان معرفی کنند زیرا تاثیر مشاهده مستقیم خدمات و یا  کالابیشتر است. 
بازاریاب ها باید ابتدا کمی در مورد محصول و خواص و مزیت های آن توضیح دهند تا مشتری فرصتی برای تصمیم گیری برای خرید داشته باشد. 
بازایاب ها نباید از معرفی پیاپی محصولا خسته شوند. 
بازاریاب ها نباید هنگام معرفی محصول، خودشان را بادیگر شرکت ها مقایسه کنند. 
بازاریاب ها باید سعی کنند ، پیش از دیگر بازاریاب ها و زودتر از آنها با مشتریان تماس گرفته و نظر آنها را جلب کنند. 
بازایاب ها باید نحوه صحیح قرارداد بستن را آموخته و از مفاد قرارداد  اطلاع کافی داشته باشند. 

آموزش مدیریت بازاریابی و فروش

بازاریابی و شیوه های آن، یکی از مفاهیمی که در دنیای تجارت امروزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از این نظر، افراد و یا مدیرانی که در این حیطه مسئولیتی بر عهده میگیرند باید، بر اصول و شیوه بازاریابی و آموزش بازاریابی و فروش تسلط کافی داشته و در این مورد اطلاعات آکادمیک کسب کرده باشند. علاوه براین، مدیران بازاریابی باید بتوانند تمام فاکتورهای موثر شناسایی کرده و به معضلات موجود را  صورت بهینه مدیریت و حل و فصل کنند. قابل ذکر است که مدیرانی در این عرصه موفق تر هستند ،که در زمینه مدیریت بازاریابی دید گاه تخصصی داشته و گواهینامه مدیریت بازاریابی و فروش دریافت کرده باشند. 
به منظور آموزش فنون بازاریابی به علاقمندان، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی مفید وکاربردی آموزش مدیریت بازاریابی و فروش را ارایه کرده است. دانش پذیران میتوانند با استفاده از سرفصل های مفید و کاربردی دوره مدیریت بازاریابی و فروش، مطالب ارزشمندی در مورد بازاریابی و مدیریت فروش آموخته و برای جایگاه شغلی آینده شان تجربه اندوزی کنند. علاوه بر این، دانش پذیرانی که بتوانند در آزمون آنلاین این دوره نمره حد نصاب کسب کند، موفق به دریافت مدرک مدیریت بازاریابی و فروش میشوند. 

دوره مدیریت بازاریابی و فروش

اصول بازاریابی 

یک کار و فعالیت خاص در صورتی موفق خواهد بود که، اصول موجود در آن به طور کامل رعایت شده و موارد استثنایی آن هم در نظر گرفته شود. بنابراین، بازاریابی نیز از این امر مستثنی نبوده و به کارگیری اصول لازم و منطقی آن میتواند به روند فروش کمک کرده و به آن حالت صعودی داده و صاحبان برند را به موفقیت های بزرگ و چشگیر نزدیک کند. اصول بازاریابی که بازاریاب ها میتوانند برای پیشبرد موفق کارشان استفاده کنند عبارتند از :
بازاریاب باید بتواند پیشنهادات منحصر به فرد خود را به شیوه ای به مشتری ارایه کند، که بلافاصله برا ی خرید ترغیب شود. 
بازایابی که از  تبلیغات موثر و شیوه های کارآمد بهره میکیرد، به موفقیت نزدیک تر است.
بازایاب ها باید در طی ارایه خدمات خود، مشتری های وفادار را به یاد داشته و پیش از همه، محصول را به آنها معرفی کنند. 
بازایابی که هدف درازمدت و مشخصی داشته باشد، میتوانند سریعتر به اهداف خود دست یافته و در زمینه فروش از دیگران سبقت بگیرد.
بازاریاب ها باید بتوانند، با هر مشتری خاص به صورت خاص ارتباط برقرار کرده و آن را از طریق ارایه خدمات جدید بسط و توسعه دهند. 

مراحل مختلف بازاریابی و فروش

هنگامی که بحث در مورد بازاریابی و فروش محصول باشد، نوع محصول و تولید کننده آن دیگر چندان اهمیت نداشته و این وظیفه بازایاب است که با استفاده از انواع شیوه ها و متدها راهکاری برای فروش محصول بیابد. علاوه براین، بازاریابی و فروش باید مرحله به مرحله انجا مئشده و نتایج هر مرحله را ارزیابی کرد. بنابراین، مراحا مختلف بازاریابی و فروش میتواند شامل :
شناسایی انواع سیستم های بازاریابی موجود و تجزیه و تحلیل نقش آن در موفقیت فروش
انتخاب شیوه هایی بازاریابی متنوع با توجه به نوع مشتری و اهداف بازاریابی
ازمایش کردن سیستم های بازاریابی و تعیین نقاط ضعف و قوت شان
تعیین واضح و شفاف اهداف بازاریابی با در نظر گرفتن نوع محصول یا خدمات 
تعیین معیارهایی برای ارزیابی عملکرد
استفاده از رویکردهای متفاوت بازاریابی

گواهینامه مدیریت تبلیفات و فروش

اهداف بازاریابی

بازاریاب ها نیز مانند دیگر افراد و مدیران صاحب مسئولیت ، باید اهداف بازاریابی را دنبال کرده و مجموعه ای از فاکتورهای مهم و دخیل در موفقیت بازاریابی را شناسایی کنند تا موفقیت کار تضمین شود. علاوه براین، در پایان مراحل بازاریابی باید بررسی کرد که ایا اهداف مورد نظر مان تامین شده اند یا نه. بنابراین، اهداف بازاریابی که هر بازاریاب میتواند شخصا برای خود انتخاب کند شامل: 
شناخت برند و میزان شهرت آن و  بررسی میزان تاثیر آن بر فروش و بازاریابی
استفاده مستمر و مشارکت برند در فعالیت های تجاری  مختلف
تجزیه و تحلیل کارایی فعالیت های بازاریابی و روند فروش

بازاریابی و مدیریت توزیع

یکی از مباحث مهمی که بعد از تولید کالا مطرح میشود، بازاریابی و مدیریت توزیع کالا است. غالبا، اکثر مدیران در مورد انتخاب شیوه های بازاریابی و مسیرها و کانال های توزیع انواع کالا نگران بوده و تلاش میکنند تا ساده ترین شیو را به این منظور برگزینند. علاوه براین، انتخاب هوشمندانه این کانال های توزیع میتواند به طور چشمگیری میزان استقبال از کالا و فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد. 
بنابراین، مدیران فروشی که آموزش بازاریابی و فروش را پشت سر گذاشتند باید با دقت بیشتری در این مورد تصمیم بگیرند تا در نهایت به سودی پیش بینی کرده بودند، دست پیدا کنند. علاوه بر این، این مدیران باید به این مساله نیز آگاه باشند که مستقر شدن واحدهای فروش و بازاریابی و سپس توزیع کالا کمی زمان بر بوده و امکان دارد که مرحله توزیع کالا کمی با تاخیر آغار شده و کالا و یا خدمات نیز به موقع به متریان و مخاطبا معرفی نشود.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس