برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای

برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای 

تاریخچه بدنسازی در ایران

تا پیش از ایجاد و بنیان گذاری رسمی ورزش بدنسازی در ایران، این ورزش فقط توسط افراد خاص و در زورخانه ها انجام شده و شامل مجموعه ای از حرکات و ورزش های محدود بود و البته جوانان نیز به آن توجه خاصی نداشتند. با این حال، طرفداران این ورزش تمام سعی خود را به کار گرفته و در نهایت در سال 1322 شمسی، باشگاه بدنسازی و پرورزش اندامی را به طور رسمی در تهران تاسیس نمودند.
از آن به بعد، این ورزش به طور جدی دنبال شده و سازمان تربین بدنی کشور، در سال 1384 برای آن یک فدراسیون مستقل ایجاد کرده و البته به عنوان زیر مجموعه رشته وزنه برداری در نظر گرفته شد. با این که، تاریخچه بدنسازی در ایران چندان طولانی نیست اما، این ورزش برای رشته های مختلف تعدیل شده و حرکات آن به نوعی برای برخی از ورزش ها مانند فوتبال تغییر پیدا کرده است. علاوه براین، افرادی که آموزش بدنسازی فوتبال را پشت سر گذاشته باشند، میتوانند به ورزشکاران بدنساز بهتر کمک کنند.
سرفصل هایی که در امن مقاله شرح میدهیم شامل تاریخچه بدنسازی در ایران، تمرین های بی هوازی فوتبال، چربی سوزی در بدنسازی فوتبال، آموزش بدنسازی فوتبال ، دوره بدنسازی فوتبال ، مدرک بدنسازی فوتبال ، گواهینامه بدنسازی فوتبال ، برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای و اصطلاحات بدنسازی فوتبال هستند. 

غالبا ، ورزشکارها تمریناتشان  را با توجه به نوع رشته ورزشی انتخاب میکند.

تمرین های بی هوازی فوتبال

واژه بی هوازی، به معنای بدون اکسیژن است و تمرین های بی هوازی شامل ، تمرین های شدیدی هستند که در حین انجام آنها، اکسیژن کافی به عضلات نمیرسد و به سرعت هم انجام میشوند. قابل ذکر است که، همه عضلات ما برای عملکرد خوب و بهینه خود به اکسيژن کافی نیاز داشته و بنابراین، این تمرینات نباید زیاد از حد طول بکشند زیرا موجب خستگی عضلات و کاهی وارد شدن صدمه به آنها میشود. 
از این جهت، تمرین های بی هوازی فوتبال غالبا، توسط مربی ها مشخص شده و مدت زمان و شدت و تعداد تکرارشان نیز توسط آنها برنامه ریزی میشود. این تمرین ها برای فوتبالیست ها میتواند شامل دویدن ضربدری از یک گوشه زمین فوتبال به گوشه دیگر، حرکت سریع و یا دویدن به طرف توپ هایی که در وسط زمینه هستند و یا دویدن به شکل 8 انگلیسی و یا تمرین هایی مشابه اینها باشد. 
نکته ای که باید در حین این تمرینات و دیگر انواع در نظر داشت این است که باید این تمرینات را طبق توانایی ورزشکار طراحی کرده و سلامتی فوتبالیست در اولویت قرار دارد.  

چربی سوزی در بدنسازی فوتبال

علی رغم اینکه، فوتبالیست ها و دیگر ورزشکارها باید تمرینات منظم بدنسازی را انجام داده و مراقب وعده های غذایی خود باشند، اما گاهی دیده میشود که به دلایلی مانند اهمال در انجام تمرینات، دچار افت و یا افزایش حجم شده و برای انجام برخی از حرکات با مشکل مواجه میشوند. بنابراین، مربی ها باید برنامه منسجم و موثری برای آنها نوشته و آنها را ملزم به انجام آنها بکنند تا بتوانند از عهده مسابقاتی که در پیش دارند برآیند. 
به منظور چربی سوزی در بدنسازی فوتبال باید، اقداماتی مانند دو برابر کردن میزان مصرف کربوهیدرات در برنامه روزانه، افزایش وعده های غذایی و کاهش حجم آنها، انجام تمرینات زیاد و مستمر با شدت کم، استفاده از مقدار چربی کمتر و مواردی مانند اینها را انجام داد. علاوه براین، باید مقدار پروتئین و ویتامین ها را در حد متعادل نگه داشته تا سرعت چربی سازی کم نشود و از طرف دیگر، از خوردن نوشیدنی هایی مانند قهوه که به روند چربی سوزی کمک میکنند نیز نباید غافل شد. 

فوتبالیست ها باید عضلات قوی داشته باشند.

آموزش بدنسازی فوتبال

بدنساری فوتبال، یک از ملزومات رشته فوتبال بوده و بیشتر افراد و مربی هایی که دوره بدنسازی فوتبال را گذرانده باشند و یا خود در این زمینه ورزشکار حرفه ای باشند، میتوانند به فوتبالیست ها کمک کنند . علاوه بر این، مربی هایی که گواهینامه بدنسازی فوتبال دریافت کرده باشند، به جزیئات و فواید این رشته ورزشی برای انواع ورزش آشنایی بیشتری داشته و بهتر میتوانند به پیشرفت ورزشکارها کمک کنند. همچنین، مربی ها باید بتوانند برای هر ورزشکار یک برنامه اختصاصی ارایه داده و در صورت لزوم تغییراتی در آن اعمال کنند. 
به منظور آماده کردن بدن ورزشکارها و فوتبالیست ها برای مسابقات، مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزشی آموزش بدنسازی فوتبال را برای مربی ها  و دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره بدنسازی فوتبال، به دانش پذیران و مربی ها امکان میدهد تا ابتدا با جزئیات و اصطلاحات این حیطه آشنا شده و بتوانند تجارب ارزنده ای در این زمینه کسب کرده و از آنها برای طراحی برنامه بدنسازی استفاده کنند. علاوه براین، این مرکز متفاوت از دیگر موسسه ها عمل کرده و در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک بدنسازی فوتبال اعطا میکند. 

برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای 

فوتبال، یکی از ورزش های سرعتی است که نیاز به استقلال و قدرت زیادی دارد بنابراین، این موضوع باید در برنامه هایی که برای تمرین آنها در نظر گرفته میشود اعمال شود. این ورزشکارها باید بالاتنه و پاهای قوی داشته و از تمرینات هوازی بهره گرفته و در تمرینات بدنسازی شان نیز از وزنه استفاده کنند. در کل، برنامه بدنسازی فوتبال حرفه ای باید پیوسته و مستمر بوده و به افزایش قدرت بازیکنان فوتبال کمک کند. 
برنامه ای که برای این ورزشکارها طراحی میشود، برای دو هفته بوده و باید سه روز در هفته انجام شوند. قابل ذکر است که هنگام وزنه زدن ، باید آنرا را طوری انتخاب کنید که ابتدا قادر به بلند کردن آن بوده و سپس بتواند مکررا از آن استفاه کنید. علاوه بر این، این ورزشکارها باید رژیم غذایی خاصی نیز داشته و میزان کالری دریافتی شان نیز به اندازه کافی بوده تا نتایج دلخواه به دست آید. 

قوتبالیست ها جز ورزشکاران سرعتی هستند.

اصطلاحات بدنسازی فوتبال

در بدنسازی فوتبال، اصطلاحاتی وجود دارد که درک و شناخت آنها به ورزشکاران کمک میکند تا از عملکرد خود آگاهی پیدا کرده و بدانند باید چه حرکات بیشتر و یا اضافی انجام دهند.  اصطلاحات بدنسازی فوتبال عبارتند از :
استقامت هوازی: به معنای میزان توانایی بدن ورزشکار برای تحمل دوره های طولانی تمرین و نیاز بدنش به اکسیژن است. 
هماهنگی: در صورتی که ورزشکار قدرت هماهنگی داشته باشد، میتواند شدت و میزان تمرین ها را با قدرت خودش متناسب سازی کند. 
قدرت عضلانی: در واقع، میزان کشش عضلانی و توان ورزشکار با استفاده از فاکتور قدرت عضلانی سنجیده میشود و به ورزشکار اجازه میدهد تا تمرینات را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهد. 
استقامت بی هوازی : به این معنی است که بدن ورزشکار تا چه اندازه میتواند بدون اکسیژن دوام بیاورد که در این حالت، اسد لاکتیک زیادی تولید میشود. 
سرعت: یکی از فاکتورهایی است که به ورزشکار امکان میدهد تا عملکرد دستگاه عصبی اش را بهبود بخشیده و حرکات را با سرعت بیشتری انجام دهد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس