بدنسازي چه تاثيري بر کيفيت بازي فوتباليست ها دارد ؟

بدنسازي چه تاثيري بر کيفيت بازي فوتباليست ها دارد ؟
معرفي ورزش فوتبال 

ورزش فوتبال يکي از پر طرفدار ترين رشته هاي ورزشي در سرتاسر محسوب مي شود .طرفداران اين ورزش را مي توان در زمره سرسخت ترين و پيگير ترين طرفدارن به شمار آورد .
ورزش فوتبال در زمين چمني به ابعاد 110 در 65 متر انجام مي شود . چمن اين زمين مي تواند به صورت طبيعي يا مصنوعي اجرا شده باشد . نقطه تمرکز همه بازيکنان فوتبال دروازه هايي است که در عرض زمين قرار دارند . ابعاد اين دروازه ها 34/7 در 44/2 است  و هدف همه اعضاي تيم وارد کردن توپ به درروازه رقيب با رعايت قوانين و مقررات مصوب است . 
آنچه در پايان بازي برنده ميدان را تعيين مي کند تعداد گل هايي است که وارد دروازه ها شده است . 
تعداد بازيکنان هر تيم در بازي فوتبال 11 نفر مي باشد که از هر تيم يک بازيکن به عنوان دروازه بان در چهار چوب دروازه مي ايستند و به عنوانم آخرين دفاع براي حفاظت از دروازه تلاس مس کند و مانع ورود توپ به دروازه مي شود . بقيه اعضاي تيم که در ادامه به صورت تخصصي تر به شرح وظايف و مسئوليت هاي آن ها در زمين بازي خواهيم پرداخت طي دو نيمه چهل و پنج دقيقه اي براي به صورت همزمان براي وارد کردن توپ به دروازه رقيب و محافظت از دروازه خود در مقابل آن ها تلاش و دوند گي مي کنند . در هر نيمه داور بازي با استفاده از کرنومتر به محاسبه دقيق زمان هايي که بازي به دلايل قانوني اعم از آسب ديدگي بازيکنان و مواردي شبيه به اين  متوقف شده است مي پردازد و در پايان هر نيمه اين زمان را به زمان قانوني چهل و پنج دقيقه اضافه خواهد کرد و در نهايت سوت پايان نيمه توسط داور مسابقه به صدا در خواهد آمد . 
در پايان دو نيمه در صورتي که تعداد گل هاي اصطلاحا سالم دو تيم برابر باشد نتيجه بازي در وقت اضاقه و پس از آن با ضربات پنالتي تعيين خواهد (ضرباتي که براي بازيکنان شانس گل زدن به صورت مستقيم به دروازه تيم مقابل را فراهم مي کند).

ثبت نام دوره آموزشی بدنسازی فوتبال

فوتبال یکی از پر طرفدارترین رشته های ورزشی در دنیا است .

تاريخچه فوتبال و قوانين آن 

قوانين حاکم بر ورزش فوتبال به امروزي و مدرن آن نخستين بار در کشور انگلستان وضع شد . در ادامه با برخي از اصطلاحات پر کاربرد  و قوانين کلي و مهم اين ورزش پر طرفدار اشاره مي کنيم  .  
خطا هاي رايج در ورزش فوتبال عبارتند از وارد کردن هر گونه ضربه و يا لگد زدن  به بازيکن حريف به صورت عمدي و بدون هدف قرار دادن توپ ، پشت پا زدن به بازيگن تيم رقيب و يا اقدام  براي انجام خطاي پشت پا زدن ، پريدن بر روي بازيکن تيم مقابل به منظور متوقف کردن او از ادامه فعاليت ، انجام هر نوع برخورد يا حرکتي که حالت حمله به باريکن تيم مقابل را داشته باشد  ، هل‌دادن و يا کشيدن بازيکن تيم مقابل و اجراي تکل بر روي با زيکنان تيم مقابل . 
انجام دادن هر کدام از خطاهاي ذکر شده مي تواند منجر به گرفتن اخطاراز داور مسابقه ، کارت زرد و در نهايت دريافت کارت قرمز که مساوي با اخراج  بازيکن خاطي  از سوي داور مسابقه و ترک زمين بازي خواهد شد . 

آشنايي با پست بازيکنان در تيم فوتبال 

در اين قسمت به اختصار هر يک از پست هاي بازيکنان فوتبال را به اختصار توصيف خواهيم کرد . 
بر اساس قوانين و تعاريف مصوب فيفا بازيکن فوتبال  فردي است که  در قالب تيم هاي 11 نفره در مسابقات مختلف شرکت مي کند . هر يک از اين بازيکنان با توجه به توانايي هاي خود و با تشخيص و صلاحديد مربي فوتبال تيم در يک پست مناسب مشغول به بازي مي شوند .  
 دروازه ‌بان: شخصي که به منظور محافظت از دروازه در چهارچوب دروازه تيم مي ايستد و از ورو د توپ به دروازه جلوگيري مي کند .دروازه بان تنها کسي است که مجاز به استفاده از دست در حين بازي مي باشد . 
هافبک|بازيکن ميانه: اين بازيکن در فضاي خالي بين مدافع و مهاجم قرار مي گيرد مهمترين وظيفه اين بازيکنان تلاش براي بي بهره ماندن بازيکنان تيم مقابل از دستيابي به توپ و ارسال توپ براي مهاجمان تيم خود است . 
مدافع: مدافعان بازيکناني هستند که در پشت بازيکنان ميانه قرار دارند و پروسه حمايت از دروازه دروازه بان را ياري مي کنند.
فوروارد|مهاجم: اين گروه بازيکناني هستند که وظيفه گل زدن ( وارد کردن توپ به دروازه حريف ) را بر عهده دارند .

انجام تمرینات بدنسازی تاثیر به سزایی در روند بازی فوتبالیست ها دارد.
بدنسازي فوتبال 

با توجه به اطلاعاتي  تا کنون در مورد ورزش فوتبال ارائه شد از قبيل ابعاد زمين فوتبال ،  مدت زمان مسابقه پر واضح است که بازيکنان اين رشته ورزشي علاوه اشنايي با اصول و قوانين ، تکنيک ها و تاکتيک هاي اين ورزش نيازمند برخورداري از نيروي جسماني بسيار عالي نيز مي باشند و اين مهم حاصل نخواهد شد مگر به واسطه انجام تمرينات بدنسازي و پيروي از برنامه بدنسازي فوتبال تحت نظارت مربيان متخصص و متبحر بدنسازي فوتبال . 
مربيان بدنسازي فوتبال مربياني هستند که پس از شرکت در دوره هاي آموزشي بدنسازي به صورت تخصصي در دوره هاي آموزشي بدنسازي فوتبال شرکت کرده اند و با کليه تکنيک هاي بدنسازي مورد نياز براي فوتباليست ها آشنا شده اند و مي توانند با ارائه مشاوره و راهنمايي فوتباليست ها به افزايش هر چه بيشتر آمادگي جسماني آن ها کمک کنند . 
فوتباليست ها به واسطه نوع ورزشي که انجام مي دهند و مدت زمان مسابقه علاوه بر آمادگس جسماني کلي نياز به عضلات قوي پا و استقامت بالا به منظور فعاليت بالا در طول زمان مسابقه خواهند داشت . از اين رو مربيان بدنسازي فوتبال علاوه بر تمرينات کلي تمرينات ويژه اي  به منظور افزايش قدرت عضلات پا و همچنين افزايش ميزان استقامت بدني فوتباليست هاي براي آن ها در نظر مي گيرند و به همين دلايل برنامه بدنسازي فوتباليست ها با برنامه هاي بدنسازي معمول متفاوت است و به صورتي طراحي شده است که نيازهاي بدنسازي فوتباليست ها را فراهم آورد . 
در ادامه به برخي تمرينات بدنسازي و تکنيک هاي بدنسازي فوتبال  که به صورت تخصصي براي بازيکنان فوتبال در نظر گرفته شده است اشاره خواهيم کرد .
پرس پا ماشين يکي از مهم ترين تمريناتي است که به منظور تقويت و قدرتمند کردن هر چه بيشتر عضلات ران پا فوتباليست ها مورد استفاده قرار مي گيرد .
اسکات با هالتريکي ديگر از تمريناتي است که به صورت تخصصي و به منظور افزايش قدرت عضلات پا براي بازيکنان فوتبال در نظر گرفته مي شود .

نکات حائز اهميت در بدنسازي فوتبال 

به برنامه بدنسازي خود تمرينات اينتروال با شدت بالا را اضافه کنيد به اين مفهوم که با استفاده از تمرينات سرعتي ضربان قلب خود را به مدت 20 ثانيه تا 2 دقيقه بالا ببريد و سپس با استفاده از تمرينات ريکاوري  تعداد ضربان قلب خود را به حالت عادي برگردانيد . براي انجام اين تمرينات از دستگاه نمايشگر ضربان قلب استفاده کنيد . بازگشت ضربان قلب به حالت اوليه در زمان کوتاه نشان دهنده آمادگي جسماني بسيار خوب و قدرت بدني بالاي مي باشد . 
بدن خود را در طول انجام تمرينات بدنسازي هيدراته کنيد . به اين مفهوم که قبل از از دست دادن آب بدن به با علامت تشنگي همراه است اب مصرف کنيد . ميزان اب مورد نياز بدن هر فرد به نوع تمرين هاي مورد نظر ، ميزان تعرق افراد و وزن آن ها بستگي دارد. 
برنامه خواب منظم و کافي داشته باشيد . از بي نظمي و کم خوابي به شدت دوري نمائيد که تاثيرات منفي بسيار زيادي بر روند ايجاد آمادگي جسماني در بدن شما خواهد داشت . 
سوخت رساني به عضلاتي که در حال انجام تمرينات مختلف هستند نيز يکي ديگر از نکات حائز اهميت در انجام تمرينات بدنسازي فوتبال است . در مدت زمان 30 تا 445 دقيقه پس از هر تمرين مي بايست با استفاده از مواد غذايي داراي قند طبيعي به عضلات بدن انرژي دورباره رسانيد . 
در بدنسازي فوتبال استفاده از ابزارهاي ورزشي مانند نردبان و ابزارهاي مخروطي در مقايسه با دستگاه هايي مانند تردميل و الپتيکال در اولويت قرار دارند . استفاده از اين قبيل تجهيزات به افزايش ميزان چابکي شما کمک مي کند و منجر به کالري سوزي بيشتري نيز خواهند شد . 
در برنامه هاي تمرينات گروهي شرکت کنيد . تمرينات گروهي با افزايش حس رقابت منجر به افزايش انگيزه در شما خواهد شد.
در صورت امکان تمرينات بدنسازي سبک و سنگين را در تمام روزهاي هفته بگنجانيد تا از نتايج استمرار در تمرين بهره مند شويد . 
در دوره هاي دو و چهار هفته اي تمرينات جديد به برنامه بدنسازي خود اضافه نمائيد . 

بدنسازی فوتبال دارای تکنیک های ویژه ای است

ثبت نام دوره آموزشی بدنسازی فوتبال

دوره هاي آموزش بدنسازي 

دوره هاي آموزش بدنسازي فوتبال دوره هايي است که با توجه به سرفصل هاي آموزشي آن مي تواند براي مربيان بدنسازي که قصد ادامه فعاليت در حوزه بدنسازي فوتبال دارند و همچنين براي بازيکنان فوتبال که قصد افزايش آمادگي جسماني خود را دارند بسيار مفيد و کاربردي باشد . 
با توجه به بازار پررونق و رو به رشد ورزش فوتبال و به تبع آن بدنسازي فوتبال حرفه مربي گري بدنسازي فوتبال در سال هاي اخير از بازار کار پر رونق و رو به رشدي برخوردار بوده است و همين امر منجر به استقبال متقاضيان از دوره هاي آموزش مربي گري بدنسازي فوتبال شده است . 
يکي از مراکز آموزش معتبري که با اخذ کليه مجوز هاي مورد نياز از مراکز و سازمان هاي ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي بدنسازي فوتبال و ارائه گواهينامه بدنسازي فوتبال کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با برگزاري دوره هاي آموزشي مربي بدنسازي فوتبال به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزش و آموزش هاي آنلاين شرايط شرکت در اين دوره را براي متقاضيان علاقه مند با هر ميزان مشغله فراهم آورده است . فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزش مربي گري بدنسازي فوتبال علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه در پاياين دوره موفق به دريافت مدرک بدنسازي فوتبال معتبر مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشور نيز خواهند شد .

  

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس