اهمیت اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی

اهميت  چيدمان در دکوراسيون داخلي

رشته دکوراسيون داخلي | Interior design  يکي از رشته هاي به نسبت جديد در حوزه دکوراسيون کردن محيط هاي داخلي مختلف با اهداف مختلف است که در ادامه بحث بيشتر به آن ها اشاره  خواهيم کرد . 
رشته دکوراسيون داخلي آموزش آکادميک  هنر طراحي و ايجاد فضاهاي داخلي با در نظر گرفتن دو فاکتور مهم کاربري و زيبايي است .
مقوله زيبايي از  گذشته اي بسيار دور براي انسان ها بسيارحائز اهميت بوده است و در سال هاي اخير توجه به نوع کاربري فضاها نيز به يکي از فاکتورهاي بسيار مهم و حائز اهميت در حوزه دکوراسيون داخلي مبدل گشته است  . در پروسه طراحي دکوراسيون داخلي فضاهاي مختلف  طراحان مي بايست  به نکات بسيار زيادي توجه کنند که در ادامه به برخي از آن ها اشاره خواهيم کرد :
 اولين فاکتور مهم که طراحان در پروسه طراحي دکوراسيون داخلي  مي بايست به آن توجه کنند نقشه داخلي است .
 نور محيط يکي ديگر از فاکتورهاي بسيار مهم و حائز اهميت در روند طراحي براي دکوراسيون داخلي محيط ها و فضاهاي مختلف با کاربري هاي مختلف است . 
 تفکيک پلان ها نيز يکي ديگر از مباحثي است که طراحان دکوراسيون داخلي مي بايست در پروسه طراحي به آن توجه نمايند . 
 از ديگر مباحثي که در روند طراحي دکوراسيون داخلي براي فضاهاي مختلف مي بايست به آن ها توجه کرد پوشش ديوارها،  سقف ، کف ، مبلمان و وسائل تزئيني و دکوري هستند . 
در روند طراحي دکوراسيون داخلي ، دکوراتيو ها با استفادهئ انتخاب صحيح ، اصولي و متناسب فاکتور هايي از قبيل سبک ، رنگ و چيدمان به تغيير حال و هواي فضاهاي داخلي ساختمان ها مي پردازند و همان طور که قبلا نيز به آن اشاره کرديم در اين پروسه مي بايست به کاربري و جنبه هاي زيباسازي آن بسيار توجه داشته باشند . در ادامه برخي از اين فاکتورها و تاثيرات آن ها را به اختصار توضيح خواهيم .

تعيين سبک 

در طراحي دکوراسيون داخلي تعيين سبک يکي از مهم ترين مراحل کار محسوب مي شود . زيرا تعيين سبک مي تواند يه بقيه روند کار سمت و سو داده و انتخاب هاي بعدي را بر اساس سبک مورد نظر محدود و دسته بندي نمايد . در مرحله تعيين سبک طراح دکوراسيون داخلي با هماهنگي صاحب پروژه ، با ارائه مشاوره ، معرفي سبک هاي مختلف و توجه به سلايق و علايق شخصي کارفرما و همچنين با توجه به نوع کاربري فضا به تعيين سبک خواهند پرداخت و پس از آن همه چيز در راستاي رعايت اصول و قواعد سبک انتخاب شده انجام خواهد شد .  در ادامه اين بخش به معرفي تعدادي از معروف ترين سبک ها در حوزه طراحي دکوراسيون داخلي خواهيم پرداخت . 
سبک ژاپني در طراحي دکوراسيون داخلي
سبک چيني در طراحي معماري داخلي
سبک مصري در طراحي داخلي
سبک فرانسوي در طراحي معماري داخلي
سبک هندي در طراحي دکوراسيون داخلي
سبک مراکشي در طراحي دکوراسيون داخلي
سبک سوئدي در طراحي داخلي
سبک اسپانيايي در طراحي دکوراسيون داخلي منزل
سبک انگليسي در طراحي داخلي

آموزش چیدمان در طراحی داخلی می تواند تاثیر به سزایی در چیدمان فضا داشته باشد .

 تعيين رنگ 

در طراحي دکوراسيون داخلي انتخاب رنگ مناسب يکي از مهم ترين و تاثيرگذارترين عوامل به شمار مي رود ، که تاثير ات رو حي و رواني زيادي براي محيط و کاربران آن  به دنبال خواهد داشت . در انتخاب رنگ براي طراحي داخلي محيط مي بايست به فاکتورهاي بسياري از قبيل ابعاد محيط ، مقدار نور طبيعي محيط و در نهايت کاربري فضاي مورد نظر بسيار توجه کرد . در ادامه به تقسيم بندي رنگ ها و برخي از ويژگي ها و خصوصيات آن ها اشاره خواهيم کرد .  
به صورت کلي رنگ‌ها به دو گروه رنگ هاي گرم و رنگ هاي سرد تقسيم بندي مي‌شوند. در اين تقسيم بندي رنگ هاي گرم که در برگيرنده  رنگ هايي از قبيل قرمز ، زرد و نارنجي هستند  منجر به افزايش آدرنالين در خون انسان مي شوند  که در نتيجه منجر به  بالا رفتن فشار خون مي شوند . استفاده از رنگ هاي گرم همچنين مي تواند منجر به افزايش درجه حرارت بذن افراد  و ايجاد حس گرما در آن ها ‌شود. بنابراين استفاده از طيف رنگ هاي گرم از قبيل قرمز، زرد و نارنجي عواقب اشاره شده را به دنبال خواهد داشت . از طرف ديگر استفاده از رنگ هاي سرداز قبيل سبز و آبي ، بنفش منجر به کاهش ضربان قلب افراد خواهد شد  ، استفاده از اين رنگ ها ماهيچه‌ها را به حالت ريلکس خواهد برد و  دماي بدن را پايين کاهش خواهد داد  و در نهايت حس سرما را به افراد منتقل خواهد کرد  . 
به طور مثال انتخاب رنگ هاي روشن براي فضاهاي کوچک مي تواند کمک بزرگي به بزرگتر نشان دادن فضاها و دلباز نمودن آن ها بکند و استفاده از رنگ هاي تيره اصولا به منظور گرم نشان دادن محيط هاب بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرند . 

دوره چیدمان در دکوراسیون داخلی از دوره های آموزشی پر مخاطب است.

چيدمان 

در طراحي دکوراسيون داخلي يکي ديگر از فاکتورهاي بسيار مهم  و اساسي که پس از تعيين سبک مي بايست به آن بپردازيم  مبحث  چيدمان است . در پروسه طراحي چيدمان فضا نيز مي بايست به فاکتور هاي بسيار مختلفي توجه کرد . پروسه چيدمان يکي از  آخرين مراحل در طراحي واجراي دکوراسيون داخلي يک فضا به شمار مي رود  و دقيقا به همين دليل از اهميت بسيار زيادي برخوردار است . بسياري از طراحان خبره و متبحر مي توانند با استفاده از فاکتور چيدمان  به صورت تخصصي و حرفه اي برخي از کم و کاستي هاو حتي خطاها و اشکالات  موجودر در مراحل قبل را نيز رفع و رجوع نمايند . در چيدمان فضاها يکي از مهمترين فاکتورهايي که مي بايست مورد توجه قراربگيرند نوع کاربري فضا مورد نظر است . 

بودجه بندي 

يکي ديگر از فاکتورهايي که يک طراح دکوراسيون داخلي حرفه اي مي بايست در روند طراحي دکوراسيون داخلي مد نظر قرار دهد ميزان سرمايه و ميزان بودجه تخصيص گرفته توسط کارفرما است . بودجه بندي يکي از مبحث بسيار حائز اهميت در اين روند است . آشنايي با انواع متريال قابل استفاده و هزينه مورد نياز براي هر يک از اين موارد وآشنايي با مراکز توليد و توزيع کننده انواع متريال مورد نياز از موارد مورد نياز به منظور ورود و ادامه فعاليت در اين حوزه کاري است . از اين رو به کليه فراگيران دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي توصيه مي شود  پس از شرکت در دوره هاي آموزشي طراحي داخلي و کسب گواهينامه طراحي دکوراسيون داخلي مدتي را به همکاري با افراد با تجربه تر در اين حوزه بپردازند تا علاوه بر دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز که بواسطه شرکت در دوره هاي آموزشي به دست آورده اند تجربيات مورد نياز براي ورود به اين حرفهخ را نيز به صورت عملي کسب نمايند . 

مدرک چیدمان در دکوراسیون داخلی در پایان دوره به فراگیران ارائه می شود.

دوره هاي آموزشي دکوراسيون داخلي  و چيدمان حرفه اي 

با توجه به اهميت مقوله هاي دکوراسيون داخلي و اصول چيدمان منزل و تاثير به سزاي آن بر کيفيت زندگي هاي امروزي ، اثبات تاثيرا روانشناسي دکوراسيون داخلي بر روحيه افراد  وتاثيرات آن بر افزايش ميزان  راندمان کاري افراد ، دوره هاي آموزشي دکوراسيون داخلي و اصول چيدمان منزل در سال هاي اخير با استقبال چشمگير متقاضيان مواجه شده است و به يکي از پر طرفدارترين و کاربردي ترين دور هاي آموزشي مبدل شده است . در اين  راستا مراکز آموزشي معتبر زيادي اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي دکوراسيون داخلي و اصول چيدمان منزل نموده اند ، يکي از اين مراکز آموزشي معتبر که با اخذ کليه مجوز هاي لازم از سوي سازمان ها و مراکز ذيصلاح و با همکاري اساتيد برجسته فن در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي در سطح مطلوب کرده است ، مرکز آموزش 
مجازي پارس است . اين مرکز که با ارائه بسته هاي آموزشي  و آموزش هاي آنلاين دکوراسيون داخلي شرايط شرکت در دوره هاي آموزش دکوراسيون داخلي را براي همه علاقه مندان و با هر ميزان مشغله فراهم آورده است  مي توان راهي به سوي کسب موفقيت در اين حرفه براي علاقه مندان باشد . 
متقاضيان و علاقه مندان به دوره هاي آموزش طراحي دکوراسيون داخلي مي توانند با شرکت کردن در دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي اين مرکز آموزشي شرايط ورود خود به بازار کار را فراهم نمايند . فراگيران با گذراند ن اين دوره ها ي آموزشي پس از کسب دانش ، توانايي ، مهارت و  قابليت  هاي مورد نياز و اخذ مدرک طراحي دکوراسيون داخلي موفق به اخذ مدرک طراحي دکوراسيون داخلي معتبر از اين مرکز نيز خواهند شد و در  نهايت مي توانند براي  اشتغال در شرکت هاي طراحي اقدام کنند و يا با سرمايه گذاري اقدام به افتتاح فروشگاه هاي دکوراسيون داخلي( فروشگاه هايي که محصولاتي مانند پارکت ، کاغذ ديواري و غيره را به مشتريان ارائه مي نمايند ) نمايند . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس