انواع مختلف تجهیزات کافی شاپ

انواع تجهیزات کافی شاپ

تعریف کافی شاپ

کافی شاپ مکانی است که در آن علاوه بر غذای سرد و گرم، انواع قهوه و نوشیدنی نیز سرو میشود. غالبا، دکوراسیونی که برای کافی شاپ های ایران در نظر گرفته میشود برای انواع دور همی ها و مراسم های کتاب و شعر خوانی کارایی دارد.  غالبا، یک کافی شاپ حرفه ای پرسنل زیادی داشته و معمولا برای گرفتن سفارش از میهمانان به سر میز مراجعه میکنند .
علاوه براین، کافی شاپ ها به دو گروه کافی شاپ سنتی و تجاری تقسیم بندی میشوند. ساختمان و محیط کافی شاپ های سنتی، قدیمی بوده اما تجهیزاتی که در ان استفاده میشوند، جدید تر هستند. با این حال، فضای کافی شاپ های تجاری بسیار ساده بوده و معمولا در انواع فروشگاه ها و مجتمع های تجاری قابل مشاهده بوده و دکوراسیون خاصی هم ندارد. 
سرفصل های این مقاله شامل تعریف کافی شاپ، انواع تجهیزات کافی شاپ، آموزش اشنایی با متصدی کافی شاپ ، مدرک اشنایی با متصدی کافی شاپ ، دوره اشنایی با متصدی کافی شاپ ، گواهینامه اشنایی با متصدی کافی شاپ ، طعم دهنده های قهوه، اهمیت و جایگاه مشتری  و رفتار با مشتری شاکی هستند. 

در کافی شاپ ها علاوه بر قهوه، غذای سرد و گرم نیز سرو میشود.

انواع تجهیزات کافی شاپ

غالبا، شروع و انجام هر کاری مستلزم داشتن مجموعه ای از تجهیزات و وسایلی است که گاها فقط برای آن کار کارایی داشته و از طرف دیگر، نبود آن به کیفیت کار لطمه وارد کنند. بنابراین، این تجهیزات باید به دقت انتخاب شده و افرادی که قرار است با آنها کار کنند، در این خصوص آموزش های لازم را پشت سر گذاشت باشند.
انواع تجهیزات کافی شاپ شامل فر و وسایل پخت، انواع میز و صندلی، میکسر، یخچال، دستگاه اسپرسو، دکوراسیون خاص ، سیستم ها صوتی و انواع ظروف است. البته، افرادی که مسئول خرید این تجهیزات میشوند باید بتوانند نوع با کیفیت آن را از بی کیفت تشخیص داده و وسایلی را خریداری کنند که بیشترین کاربرد را برای انها داشته باشد. 

آموزش اشنایی با متصدی کافی شاپ

غلی رغم اینکه به نظر میرسد، مدیریت یک کافی شاپ و کسب رضایت مشتریان یک کافی شاپ کار ساده ای باشد،  اما این کار نیز مانند دیگر مشاغل ظرافت ها و حساسیت های خاص خود را داشته و قطعا مسئولین و مدیران آن باید توانمندی های خاصی داشته باشند. علاوه براین،  افرادی که دوره های کافی شاپ را گذرانده و گواهینامه اشنایی با متصدی کافی شاپ دریافت کرده باشند، با تجربه تر به نظر رسیده و میتوانند نظر مشتریان را بهتر و بیشتر جلب کنند. 
در راستای آشنایی به وظایف و کار متصدی کافی شاپ، مرکز آموزش مجازی پارس دوره  آموزشی آموزش اشنایی با متصدی کافی شاپ را برای دانش پذیران علاقمند ارایه کرده است. دوره اشنایی با متصدی کافی شاپ، به دانش پذیران خوش ذوق فرصت میدهد تا با انواع دستورات تهیه قهوه و مواد غذایی آشنا شده و با به کارگیری سلیقه شخصی خود، نظر مشتریات طرفدار تنوع را جالب کنند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که در آزمون پایان دوره نمره حد نصاب کسب کرده بانشد، مدرک اشنایی با متصدی کافی شاپ اعطا میشود. 

کافی من ها باید با تجهیزات کافی شاپ آشنا باشند.

طعم دهنده های قهوه

پیش از این ، برای همه قهوه ها از طعم های مختلفی استفاده شده و کاملا مورد قبول همه بوده و از آن استقبال میکردند.  اما در حال حاضر، برای انواع قهوه، از طعم دهنده های متفاوت و متنوعی استفاده میشوند که با توجه به نوع قهوه و طعم آن متفاوت هستند. علاوه بر این، فقط برخی از طعم دهنده ها برای قهوه مناسب بوده و گاهی میتوان آن را با توجه به خواست مشتری تغییر داد. 
از جمله طعم دهنده های قهوه میتوان به شکر، شیر، شکلات و خامه اشاره کرد که مقدار و نوع مصرفی هر کدام با توجه به نوع قهوه، اندازه دانه و حتی طعم آن متفاوت به نظر میرسد. برای طعم دادن به انواع قهوه میتوان از انواع سفید و قهوه ای (خام)، شیر کم و یا پرچرب، انواع شکلات های طعم دار یا تلخ و شیرین و انواع خامه هایی با درصد چربی کم و یا زیاد و یا زده شده استفاده کرد. 
علاوه براین، گاهی نوع اب و هوا و فضا نیز میتواند انواع طعم دهنده را تغییر داده و آنها را کم یا زیاد کرده و یا کلا تغییر دهد. همچنین، امکان دارد که هنگام سرو قهوه کمی پودر دارچین و یا وانیل پودری به آن اضافه شود. لازم به ذکر است که برای تهیه قهوه های طعم دار باید از تجهیزات و وسایل خاص استفاده کرده و رعایت بهداشت در آنها الزمی است. متصدی های کافی شاپ باید دوره های کافی شاپ را بگذارنند تا با نحوه تهیه قهوه های طعم دار خوشمزه آشنایی پیدا کنند.  

اهمیت و جایگاه مشتری 

یکی از مواردی که موجب رونق کاف شاپ ها شده و کمک میکند تا تعداد مشتریان با گذشت زمان افزایش پیدا کند، توجه به خواست و نیاز مشتری است بنابراین، متصد های کافی شاپ میتوانند لیستی از مشتریان و قهوه و یا غذای مورد علاقه شان تهیه کرده و هر دفعه همان مورد را با تزئینات متفاوت ارایه داده و یا قهوه روز را به آنها پیشنهاد دهند. 
بنابراین، اهمیت و جایگاه مشتری برای متصدی های کافی شاپ مشخص بوده و با توجه به این موضوع میتوانند برای نوع برخورد وپذیرایی از مشتریان تصمیم گرفته و راهکارهای خوبی و کارآمدی را در نظر بگیرند. علاوه بر این، رضایت مشتریان موجب میشود تا این متصدیان برای انجام و ارایه خدمات متفاوت انگیزه پیدا کرده و حتی از شیوه های متفاوتی برای تهیه و سرو قهوه و غذا استفاده کنند. 

کافی من ها باید نوع قهوه مورد علاقه مشتریان را بدانند.

رفتار با مشتری شاکی

به طور معمول، احتمال دارد که در میان انبوه مشتریان راضی، تعدادی افراد ناراضی هم وجود داشته باشد و این موضوع طبیعی بوده و فقط باید با حفظ خونسردی، شیوه های رفتار با مشتری شاکی را یاد بگیریم. این شیوه ها میتوانند شامل : 
به خاطر اشتباهات انجام شده غذرخواهی کرده و آنها را بپذیرید.
راه کارهای عملی برای حل مشکل ارایه دهید. 
با مشتری بحث بیحاصل نکرده و توجه او را به واقعیت جلب کنید. 
به مشتریان اطمینان دهید که حامی و پشتیبان او هستید و همه تلاش خود را در جهت حل مساله میکنید. 
ارتباط صمیمی تری با مشتری داشته باشید و از علاقمندی های  او بپرسید. 
به دقت به حرف ها و شکایات مشتری ها گوش دهید. 
برای حل انواع مشکلات با مدیر مشورت کرده و نظر او را جویا شوید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس