اصول و اهمیت بازاریابی مستقیم

اصول واهمیت بازاریابی مستقیم

مفهوم بازاریابی | marketing

مفهوم بازاریابی، اولین مرتبه در کشور آمریکا مطرح و توضیح داده شد و به عنوان مولفه جدایی ناپذیر بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، این مفهوم دارای سه مرحله تولید، فروش و مشتری بوده و چیزی فراتر از مبادلات ساده بین کارخانجات تولیدی و مشتری ها است. در ابتدا، بازاریابی فقط سود و منافع تولید کننده را در نظر گرفته و به نظر میرسد که فقط تولید کننده میتواند بر بازار کنترل داشته باشد. در حالی، نقش و خواست و نیاز مشتری نیز باید در نظر گرفته میشد. 
در کل ، بازاریابی روندی است مدیریتی که از طریق آن، تولید کننده و مشتری به منظور تامین نیازهایشان با یکدیگر ارتبا برقرار کرده و کالاها و خدمات مورد نیازشان را با هم مبادله میکنند. در این روند، فرایندهای مهم دیگری مانند نحوه بازاریابی و معاملات نیز دخیل هستند که میتوانند تاثیر شگرفی بر میزان فروش و رشد و ارتقا کیفیت کالا و یا خدمات داشته باشند. 
سرفصل های که در این مقاله بررسی میکنیم شامل مفهوم بازاریابی، تکنیک های بازاریابی و فروش، آموزش مدیریت بازاریابی و فروش، دوره مدیریت بازاریابی و فروش ، مدرک مدیریت بازاریابی و فروش ، گواهینامه مدیریت بازاریابی و فروش، تفاوت بازاریابی و فروش، سیستم و مدیریت توزیع، اصول واهمیت بازاریابی مستقیم وبازاریابی بین المللی هستند. 

برای محصولات مختلف باید از شیوه های باززاربی مختلف استفاده کرد.

تکنیک های بازاریابی و فروش

غالبا، افرادی که برای بازاریابی و یا فروش محصولات و خدمات انتخاب میشوند باید این توانایی را داشته باشند که مشتری را به بهترین نحو برای خرید آن محصول قانع کنند. علاوه بر این، آنها میتوانند از  تکنیک های بازاریابی و فروش که از قبل تعیین و تعریف شده اند نیز بهره بگیرند:
همیشه چند مورد کالا از را به مشتری معرفی کرده و به او زمان بدهید تا بتواند برای انتخاب انها تصمیم بگیرد. 
هنگامی که از تصمیم مشتری برای خرید کالا اطمینان دارید، در مورد موضوعات فرعی با او صحبت کرده و هر چه بیشتر نظر او را جلب کنید.
در صورتی که مشتری تمایلی به خرید نداشته و یا انصراف داد، گزینه خرد قسطی را به او پیشنهاد دهید. 
به مشتری اطمینان بدهید که برای انتخاب بهترین گزینه به او کمک کرده و راهنمای او هستید. 
در صورت ارایه چند کالا به مشتری، نظر او را در مورد بهترین کالا پرسیده و در صورت ارایه یک کالا، به او تخفیف بدهید. 

 آموزش مدیریت بازاریابی و فروش

غالبا، همه شرکت های تولیدی باید هزینه های گزافی بپردازند تا به مرحله بازاریابی و فروش برسند بنابراین ، این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است. از این جهت، افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید به اهمیت آن واقف بود و تمهیدات و اقداماتی را به کار بگیرند که در نهایت به سود کارخانجات تولیدی منتهی شود. علاوه بر این، داشتن گواهینامه مدیریت بازاریابی و فروش میتواند به موفقیت و ارتقا شیوه های بازاریابی کمک کند. 
به منظور آموزش و توضیح مفاهیم بازاریابی، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزشی آموزش مدیریت بازاریابی و فروش را برای همه بازاریاب ها و مدیران ارایه کرده است. دوره مدیریت بازاریابی و فروش به دانش پذیران امکان میدهد تا با شیوه ها و تکنیک های بازاریابی تسلط پیدا کرده و برای وارد شده به بازار واقعی، تجربه عملی و مفید کسب کنند. علاوه بر این، در پایان دوره به دانش پذیران مدرک مدیریت بازاریابی و فروش اعطا شده و دوره هایی مانند اصول و استراتژی بازاریابی، فروشندگی حرفه ای و تکنیک های فروش در ایران نیز به آنها معرفی می شود. 

باید کارآمدی شیوه های بازاریابی را ارزیابی کرد.

تفاوت بازاریابی و فروش

در ابتدا، به نظر میرسید که تفاوت فروش و بازاریابی چندان مهم نباشد در حالی که، این دو لازم و ملزوم هستند؛ به این صورت که ، در ابتدا بازاریاب ها باید با استفاده از شیوه های نوین بازاریابی، محصول و یا خدمات تولیدی را معرفی کرده و مزیت های ان را برشمارند و برای همه مشتری ها توضیح دهند تا برای خرید آن ترغیب شوند. 
در مرحله بعد، بازاریابها باید سعی کنند که محصول را به روش های بهینه به مشتری بفروشند. برای فروش محصول نیز الگوهای از قبل تعیین شده ای وجود دارد که آنها باید به نحوی هوشمندانه از آنها استفاه کنند تا مشتری مجددا برای خرید محصولات و خدمات بازگشته و خرید این محصولات را به دیگران نیز توصیه کند. بنابراین، این دو مفهوم، در تعریف و اجرا با هم تفاوت دارند. 

 سیستم و مدیریت توزیع

مهمترین مساله در ارایه خدمات به مشتریان، توزیع کالا و یا خدمات  در زمان و مکان مورد توافق طرفین است. بنابراین در سیستم و مدیریت توزیع باید مواردی مانند روش توزیع و کانال های توزیع را نیز در نظر گرفت زیرا نقش مهمی در رسیدن به اهداف فروش دارند. 
علاوه براین، یک سری روش توزیع رایج وجود دارد که نسبت به دیگر روش ها موفقیت بیشتری به دست آورده اند. این روش ها عبارتند از:
توزیع کالا و یا خدمات از طریق شبکه ها پراکنده فروش
توزیع کالا و یا خدمات از طریق سیستم های عمده فروشی 
توزیع کالا و یا خدمات به شیوه مویرگی
توزیع کالا و یا خدمات از طریق شیوه های توزیع مستقل

باید بر کار بازاریاب ها نظارت و کنترل داشت.

اصول و اهمیت بازاریابی مستقیم

بازاریابی برای برخی از محصولات خاص، از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید هر تبلیغی را به صورت ایمیل یا نامه برای همه اشخاص فرستاد مگر اینکه موضوع تبلیغ به صورت واضح مشخص شده و دریافت کننده هدف از آن تبلیغ را متوجه شود. علاوه بر این، تاثیر بازاریابی مستقیم نسبت به غیر مستقیم بیشتر و چشمگیرتر بوده و مشتری بهتر میمتواند برای انتخاب محصول و یا خدمات تصمیم بگیرد. 
بنابراین، با توجه به اصول و اهمیت بازاریابی مستقیم، باید هنگام بازاریابی به این نکات توجه داشت که: 
تبلیغات مستقیم باید به گونه ای باشد که مشتری را به پاسخگویی ترغیب کند. 
در تبلیغات مستقیم، برندسازی جایی نداشته  وفقط باید به فروش محصولات اندیشید. 
تنها ابزاری که با استفاده از آن میتوان موفقیت تبلیغات مستقیم را ارزیابی کرد، نتایج به دست آمده است. 
متن تبلیغی که برای بازاریابی مستقیم انتخاب میکنید باید منحصر به فرد و حرفه ای بوده و جلب توجه کند. 
در تبلیغات مستقیم، میتوان با توجه به پاسخ مشتری، تصمیم برای خرید آن را ارزیابی کرد.  
یکی از شیوه های موفقیت در تبلیغات مستقیم، برآورد کردن نیاز مشتری های علاقمندان است. 
 در تبلیغات مستقیم، مراحا انجام کار را باید مرحله به مرحله برای مشتری توضیح داد. 

بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی، نوعی از بازاریابی است که در آن، شرکت های تولیدی باید برای فروش محصولات خود در فراسوی مرزها تصمیم گرفته و استراتژی های فروش و بازاریابی خودشان را با استراتژی های جهانی تطبیق دهند. در این نوع بازاریابی، شرکت های تولیدی به منظور کسب سود بیشتر محصولات شان را به مشتری های متفاوت با نیازهای مختلف ارایه می کنند. 
علاوه بر این، اصول و استانداردهای این نوع بازاریابی بین همه کشورها مشترک بوده و فقط زمینه های فعالیت شان با هم تفاوت دارد. بنابراین، کشورهایی که در این زمینه فعالیت دارند باید بتوانند استراتژی هایی را به کار گیرند که به فروش موثر ختم شده و در عین حال، حداقل ریسک را نیز به همراه داشته و صاحبان صنایع و تولیدی نیز بتوانند از فرو ش محصولاتشان اطمینان حاصل کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس