آموزش مدیریت بازاریابی | MBA بازاریابی

مديريت بازاريابي | Marketing MBA

تعريف بازاريابي 

بازاريابي در ساده ترين تعريف عبارت است از پيدار کردن مشتري براي محصولات و خدمات مورد نظر . بااستفاده از همين تعريف ساده مي توان فهميد که مرکز توجه در علم بازاريابي مشتريان هستند اگرچه شايد برخي به اشتباه بازاريابي را شامل ارائه ايده و محصول جديد بدانند . 
آنچه در علم بازاريابي از اهميت بسياري برخوردار است توجه به نيازها ، سلايق ، علايق و شرايط اقتصادي مشتريان در بازار هدف است . يک محصول بسيار زيبا و جذاب اگر داراي ويژگي هاي مد نظر مشتريان نباشد و قادر به برطرف کردن نيازهاي آن ها نباشد نمي تواند آن ها را براي پرداخت هزينه متقاعد نمايد ، يک محصول هر چقدر در زمينه برطرف کردن نيازهاي مشتريان قوي و توانا باشد در صورتي که مشتريان از نظر اقتصادي توان پرداخت هزينه آن را نداشته باشند نمي تواند در حجم و تعداد بالا به فروش برسد ، اين مثال ها به اهميت مشتري در مبحث بازاريابي اشاره مي کنند به اين معنا که در پروسه بازار يابي بايد تمام ابعاد و جوانب نيازهاي مشتريان بررسي شود . 

 

بازاریابی ار ملزومات هر کسب وکار است .

تاريخچه بازاريابي در جهان 

بازاريابي در دنيا قدمتي بسيار ديرينه دارد ، انسان هاي نخستين با تلاش براي تهيه ، توليد و ارائه محصولات مورد نياز ديگر همنوعان خود تلاش مي کردند در مبادلات کالا به کالا سهم بيشتري از بازار را به دست آورده و در رقابت براي کسب سهم عمده بازار از روش هاي مختلفي استفاده مي کردند . 
بازاريابي به صورت آکادميک اولين بار در آمريکا و در نيمه اول قرن بيستم ظهور کرد و پس از آن با سرعتي چشمگير رشد کرده و به ساير نقاط دنيا نيز منتقل شد . 

اهميت بازار يابي 

با توجه به سرعت بالاي رشد صنايع و افزايش ميزان ارتباطات ميان کشورهاي مختلف و رونق بيش از پيش صادرات و واردات بازاريابي از اهميتي دو چندان برخوردار شد . 
آشنايي با علم بازاريابي منجر به بازبيني در در پروسه طراحي و توليد محصولات و همچنين نحوه ارائه خدمات به مشتريان خواهد شد که به معناي ايجاد تغييرات اساسي در روند توليد و ارائه خدمات در راستاي صاحب شدن بخش بزرگتري از بازار هدف است .  زيرا با توجه به اصل اوليه علم بازاريابي که مشتري را به عنوان محور همه اين فعاليت ها مي شناسد همه چيز در پروسه توليد و ارائه محصولات وخدمات بايد منطبق بر سلايق ، علايق ، نيازها و شرايط مشتريان بازار هدف باشد . 
پيروي اين اصول منجر به کسب موفقيت در بازار شده و عدم توجه به علم بازار يابي و مباحث آن در اين بازار پر از ذقابت جهاني مي تواند منجر به شکست و از دست دادن سرمايه اوليه صاحبان صنايع ، توليد کننده گان ، سرمايه گذاران و کار آفرينان شود .  از اين رو  بازار يابي و مديريت بازاريابي | Marketing  MBA در سال هاي اخير بسيار پر اهميت تر و بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است . 

 

کسب مدرک بازاریابی می تواند منجر به افزایش شانس ورود به بازار شود.

مديريت بازاريابي | Marketing MBA

مديريت بازاريابي |Marketing MBA يکي از رشته اي به نسبت جديد در دنياي کسب و کار و تجارت است و به ارائه راهکارها ، روش ها و متدهايي مفيد درراستاي کسب سم بيشتري از بازارهاي هدف برا يمحصولات و خدمات م.رد نظر مي پردازد . 

اهداف بازاريابي

بازاريابي همانطور که ذکر شد شامل کليه فعاليت هاي منتهي به جذب مشتري و تبديل مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل است  براي محصولات و خدمات مورد نظر است . در اين رويه  به منظور نيل به هدف نهايي برخي اهداف کوچکتر توسط تيم بازار يابي و به سرپرستي مديري بازاريابي دنبال مي شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهيم کرد .
اولين هدف شامل بررسي ،  شناسايي جلب و  جذب مشتريان در بازار هدف است 
دومين هدف در پروسه بازايابي برنامه ريزي تبليغاتي و اجراي آن در راستاي معرفي کالا و خدمات مورد نظر به جامعه مخاطبان مورد نظر است 
سومين هدف در پروسه بازار يابي قيمت گذاري محصولات به روشي منطقي و معقول و با توجه به سطح اقتصادي جامعه مخاطبان است . 
چهارمين هدف در پروسه بازار يابي حفظ و نگهداري  مشتريان قديمي و فعلي است . 
تجزيه و تحليل داده ، سامان دهي ، هدايت و جهت دهي به کليه فعاليت هاي در اين حوزه از ديگر اهداف بازاريابي است . 

انواع بازار يابي 

بازاريابي در طول سال هاي اخير به روش ها و شيوه هاي مختلفي به جذب و جلب مشتريان پرداخته است . در اين ميان برخي روش ها به دليل عدم موفقيت از بين رفته و برخي ديگر به دليل کسب موفقيت هاي بسيار توسط سايرين نيز مورد استفاده قرار گرفته و تبديل به روش هايي موثر و شناخته شده شدند . درادامه به برخي از مشهورترين و کارآمدترين روش هاي بازار يابي اشاره خواهيم کرد .

روش بازاريابي دهان به دهان | بازار يابي ويروسي

در اين روش  بازاريابي با استفاده از مشترياني که از خريد خود راضي بوده اند انجام مي شود به اين صورت که مشترريان تجربه موفق و مطلوب خود را بستگان ، دوستان ، همکلاسي ها ، همکاران و همسايگان خود به اشتراک مي گذارند . اين روش با توجه به اين که افراد عمدتا بي طرف بوده و تنها درباره تجربيات خود صحبت مي کنند يکي از موثرترين و مورد اعتمادترين و مقرون به صرفه ترين روش هاي بازاريابي به شمار ميرود .
بازاريابي دهان به دهان در سيستم بازاريابي الکترونيکب به سيستم بازاريابي ويروسي شناخته مي شود . در اين روش مشتريان تجربيات خود را روي سايت هاي اينترنتي به اشتراک گذاشته و سايرين با مطالعه اين تجربيات براي خريد کالا و خدمات مورد نظر اقدام مي کنند . 

بازاريابي زنجيره اي

اين روش از روش هاي بسيار تاثير گذار اينترنتي به شما مي آيد . اين روش شامل ايجاد لينک هاي پي در پي و تو در تو است که مخاطبان را صفحه مورد نظر هدايت مي کند . از بزرگترين مزاياي اين روش بازاريابي پرداخت هدفمند هزينه ها است ، به اين مفهوم که شما تنها زماني ملزم به پرداخت هزينه هستيد که به هدف مورد نظر خودتان يعني بازديد مخاطبان از سايت شما دست يافته باشيد و در غير اينصورت هزينه اي براي شما نخواهد داشت . بنابراين اين روش يکي از مقرون به صرفه ترين روش هاي بازاريابي به شمار مي رود .

بازاريابي الکترونيکي

تبادل نامه هاي الکترونيکي يکي از متداولترين روش هاي انتقال اطلاعات در بين مخاطبان است . در اين ميان رد و بدل کردن نامه هاي تبليغاتي روشي بسيار متداول براي معرفي و بازاريابي محصولات و خدمات مورد نظر است .  

بازاريابي هدفمند

بازاريابي هدفمند روشي از بازاريابي است که به منظور کاهش هزينه ها و افزايش ميزان تاثيرگذاري مورد استفاده قرار مي گيرد . به اين صورت که با شناسايي دقيق بازار هدف و تمرکز بر روي اين بازار هدف بخشي از هزينه و انرژي را صرف بخشي از مخاطبان که در حيطه مشتريان ما قرار نمي گيرند به هدر نخواهيم داد . 

بازاريابي صنعتي

در اين روش توليد کننده گان اقدام  به شناسايي گروه مصرف کننده گان کالا و خدمات مورد نظر کرده و سپس کالا و خدمات مورد نظر خود را به اين گروه ارائه کرده و به مزايا ، منافع و برتري هاي کالا و خدمات خود نسبت هب نمونه هاي مشابه اشاره خواهند کرد . اين روش يکي از موثرترين روش ها براي توليد کننده گان مي باشد . 

بازاريابي چند سطحي

در اين روش با پرداخت درصدي از سود حاصل از فروش به مشتريان آن ها را در پروسه بازاريابي و فروش شريک مي کنند.

بازاريابي پارتيزاني

بازاريابي پارتيزاني يا بازاريابي پر هيايهو يکي از روش هايي است که به دليل کمبود بودجه به صورت نامنظم ناگهاني و پر سرو صدا انجام مي شود و عمدتا به دنبال کسب نتايج کوتاه مدت است . 

بازاريابي سنتي 

اين روش که در سال هاي اخير رد شده است فروش پايان پروسه بازاريابي به شمار مي رود .

دوره هاي آموزشي مديريت بازاريابي |Marketing MBA

با توجه به اهميت زياد بازاريابي و مديريت آن و تمايل صاحبان صنايع و مشاغل به استفاده از روش هاي نوين بازاريابي در سال هاي اخير اين رشته مورد توجه و استقبال چشمگير مخاطبن قرار گرفته است . از اين رو مراکز آموزشي معتبر زيادي اقدام در راستاي برطرف کردن نياز مخاطبان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مديريت بازاريابي | Marketing MBA کرده اند . 
يکي از مراکز معتبر آموزشي که اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش مديريت بازاريابي | Marketing MBA و ارائه مدرک مديريت بازاريابي Marketing MBA|  کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . فراگيران پس از گذراندن دوره هاي آموزشي مديريت بازاريابي Marketing MBA| علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه موفق به اخذ مدرک مديريت بازاريابي Marketing MBA| نيز خواهند شد

دوره آموزشی بازاریابی در لیست دور های آموزشی پر مخاطب قرار دارد.


با توجه به بازار کار پر رونق اين حرفه علاقه مندان پس از گذراندن دوره مديريت بازاريابي Marketing MBA|
و اخذ مدرک معتبر مديريت بازاريابي Marketing MBA| مي توانند براي ورود به بازار کار اقدام کرده . 


 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس