آشنایی با مربی خصوصی لاغری

آشنايي با حرفه مربي خصوصي  لاغري
تعريف تناسب اندام 

تناسب اندام حاصل ايجاد تناسب ميان عدد وزن با قد افراد مي باشد  و آنچه به اشتباه افراد به عنوان لاغري از آن نام مي برند تناسب اندام است . به مفهوم که بسياري از افرادي که دارادي اضافه وزن هستند به جاي استفاده از واژه تناسب اندام واژه لاغري رابه کار مي برند در صورتي که از نظر علمي و حرفه اي اضافه وزن يا همان چاقي و کمبود وزن يا همان لاغري هر دو مورد به اصلاح نياز داشته و آنچه در واقع مورد نظر و مطلوب افراد است دستيابي به تناسب اندام است .

ثبت نام دوره آموزشی تغذیه و مکمل های غذایی

یکی از راه های  لاغری پیروی از رژیم غذایی مناسب است .

فرمول تناسب اندام

 تناسب اندام همان طور که قبلا نيز به آن اشاره کرديم حاصل تعادل و بالانس ميان عدد قد و عدد وزن افراد مي باشد و فرمولهاي  بسياري نيز براي محاسبه اين عدد ارائه شده . لازم به ذکر است در تعيين وزن ايده آل

راي افراد فاکتورهاي مختلفي دخيل هستند که مهم ترين آن ها عبارت اند از قد ، سن و جنسيت . در ادامه به يکي از معروف ترين فرمول هاي محاسبه تناسب اندام اشاره خواهيم کرد .
براي محاسبه ميزان تناسب اندام خود و ارزيابي ميزان اضافه وزن و يا کمبود وزن خود با وزن ايده آل مي توانيد از فرمول زير استفاده نمائيد . 
ابتدا عدد قد را بر مبناي متر به دست آورده . سپس عدد قد بر مبناي متر را به توان دو رسانده . حاصل ضرب عدد به دست آمده در عدد ثابت 5/18 نشان دهنده حداقل وزن ايده آل براي شما و حاصل ضرب عدد به دست آمده در عدد ثابت 25 نشان دهنده حداکثر وزن ايده آل براي شما مي باشد . 
به عنوان مثال به محاسبه ميزان حداقل و حداکثر وزن ايده آل براي فردي با قد 175 سانتي متر خواهيم پرداخت .
مرحله اول :
0625/3=75/1 *75/1
مرحله دوم : محاسبه حداقل وزن ايده آل
65/56=5/18*0625/3

مرحله سوم : محاسبه حداکثر وزن ايده آل
56/76=25*0625/3

بنابراين فردي با قد175 سانتي متر يا 75/1 بر اساس استاندارد اين فرمول مي بايست حداقل وزني برابر با 65/56 کيلو گرم و حداکثر وزني براير با 56/76 کيلوگرم داشته باشد و هرچه وزن فعلي شخص از حداقل وزن ايده آل کمتر باشد به نشانه کمبود وزن و هر چه از حداکثر وزن ايده آل بيشتر باشد به نشانه اضافه وزن خواهد بود . 

یکی از راه های حفظ تناسب اندام پیروی از یک رژِیم غذایی اصولی است .

روش هاي رسيدن به تناسب اندام 

در نهايت آنچه موجب تناسب اندام مي شود برقراري تعادل ميان ميزان کالري ورودي و ميزان مصرف آن به صورت ارژي مي باشد . در روش هاي دست يابي به تناسب اندام کارشناسان تغذيه با استفاده از

روش کنترل ميزان کالري ورودي  و مربيان بدنسازي با استفاده از کنترل ميزان انرژي مصرفي در نهايت کاهش و يا افزايش وزن مورد نظر را برنامه ريزي مي کنند . 
بهترين روش براي رسيدن به تناسب اندام استفاده توامان از هر دو روش مي باشد به اين مفهوم که با مراجعه به کارشناسان و متخصصان تغذيه ميزان کالري مورد نياز بدن را ارزيابي و سجش کرده و به طور هم زمان تحت نظر مربيان بدنسازي ميزان انرژي مصرفي را کاهش يا افزايش داده. 

عواقب عدم تناسب اندام 

عدم تناسب اندام همان طور که قبلا نيز توضيح داديم شامل کمبود وزن و اضافه وزن مي شود اما آنچه در اين ميان منجر به برداشت اکثريت قريب به اتفاق مردم از عدم تناسب اندام به چاقي شود عواقب نامطلوب بسيار زياد اضافه وزن يا همان چاقي است. 
بنابراين تعداد قابل توجهي از افرادي که متخصصان تغذيه و يا مربي خصوصي لاغري مراجعه مي کنند در راستاي از دست دادن اضافه وزن خود اقدام کرده اند .در مقايسه با افرادي که براي جبران کمبود وزن خود به کارشناسان تغذيه و مربيان ورزشي مراجعه مي کنند مراجعه افراد داراي اضافه وزن جنبه درماني بيشتري دارد.
برخي از بيماري هايي که به دليل اضافه وزن يا همان چاقي افراد به آن مبتلا مي شوند عبارتند از ديابت ( قند خون بالا ) ، فشار خون بالا ، چربي ، انواع بيماري هاي قلبي و عروقي ، انواع بيماري ها و مشکلات مربوط به مفاصل و بسياري بيماري هاي ديگر . 

حفظ تناسب اندام کمک به حفظ سلامتی است .

مربي لاغري خصوصي

همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم علاوه بر مراجعه به متخصصان تغذيه مراجعه به مربيان لاغري خصوصي نيز يکي از راه هايي است که مي تواند در روند کاهش وزن تا دست يابي به وزن ايده آل به افراد داراي اضافه وزن کمک کند. 
مربيان خصوصي لاغري با اشراف بر مباحثي از قبيل آناتومي بدن ، روش هاي چربي سوزي ، انواع ورزش هاي هوازي ، ميزان کالري مورد نياز بدن ، تکنيک هاي ماساژ و غيره و غيره  مي توانند با يک برنامه ريزي صحيح ، اصولي و علمي افراد را در راستاي رسيدن به وزن ايده آل خود همراهي نمايند .
بسياري از افراد با اقدامات خودسرانه و يا پيروي از رژيم هاي غذايي اشتباه و برنامه هاي ورزشي غير اصولي براي کاهش وزن و لاغري اقدام مي کنند که در اکثريت قريب به اتفاق موارد نه تنها به هدف مورد نظر دست پيدا نخواهند کرد بلکه با مشکلات جديدي نيز مواجه خواهند شد .  مربي خصوصي لاغري به دليل آشنايي با مباحثي که به آن ها اشاره کرديم با ارائه يک برنامه اصولي به افراد کمک مي کند بدون بروز هيچ گونه عوارض نا خوشايند و نامطلوب به وزن ايده آل خود برسند ، از اين رو بهترين روش براي از کاهش وزن و رسيدن به وزن ايده آل مراجعه به متخصصان تغذيه و انجام تمرينات ورزشي مناسب زير نظر مربي لاغري خصوصي مي باشد . 

ثبت نام دوره آموزشی تغذیه و مکمل های غذایی

 

دوره آموزش مربي لاغري خصوصي

مربيان لاغري عمدتا افرادي هستند که با شرکت در دوره هاي آموزشي ورزشي و به خصوص ورزش هايي که به کاهش وزن کمک مي کند در اين حوزه داراي تخصص و تبحر ويژه اي شده اند . اين افراد به منظور ورود تخصصي به حوزه لاغري و کاهش وزن با شرکت در دوره هاي تخصصي مربي لاغري با مباحث حائز اهميت و کاربردي از قبيل انواع رژيم هاي غذايي ، ارزش غذايي انواع مواد غذايي ، برنامه هاي رژيم غذايي مناسب براي افراد با شرايط و ويژگي هاي خاص و بسياري موارد ديگر آشنا خواند شد . 
اين افراد پس از شرکت در دوره هاي آموزشي ويژه اين حرفه مي توانند به عنوان مربي لاغري خصوصي و يا به صورت گروهي در سالن ها و باشگاههاي ورزشي مشغول به کار شوند . با توجه به اين که در سال هاي اخير تناسب اندام  به واسطه توجه بيشتر افراد با زيبايي هاي ظاهري خود در مقايسه با گذشته بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و همچنين به واسطه تبليغات وسيع و گسترده درماني در راستاي حفظ تناسب اندام به منظور پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري هاي مختلف با منشا چاقي و اضافه وزن بسيار مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اين که در سال هاي اخير تناسب اندام و لاغري به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته است و بسياري از افرا حتي با اندکي اضافه وزن در راستاي رسيدن به تناسب اندام و رسيدن به وزن ايده آل به مراکز تغذيه و باشگاه ها و سالن هاي ورزشي مراجعه مي کنند حرفه مربي لاغري از بازار کار بسيار پر رونق و رو به رشدي برخوردار شده است . برخي از افراد به دليل محدوديت زماني با بهره مندي از راهنمايي و نظارت هاي مستقيم مربي لاغري خصوصي براي کاهش وزن اقدام مي کنند.
بازار پر رونق و رو به رشد حرفه مربي لاغري و سطح درآمد به نسبت مطلوب آن و به خصوص درآمد بالاي مربيان لاغري خصوصي منجر به تشويق و ترغيب بسياري از افراد را براي ورود به اين حرفه شده است  و همين امر منجر به استقبال قابل توجه متقاضيان و علاقه مندان از دوره  هاي آموزشي مربي لاغري خصوصي شده است .
دوره هاي آموزشي مربي لاغري دوره هايي هستند تخصصي که علاوه بر آموزش مباحث ورزشي و تمرين هاي مورد نياز براي کاهش وزن به آموزش روش هاي ارزيابي ويژگي هاي فردي افراد و چگونگي تنظيم رژِم هاي غذايي متناسب براي افراد نيز مي پردازد.
با توجه به استقبال قابل توجه و چشمگير متقاضيان از دوره هاي آموزشي مربر لاغري خصوصي برخي از مراکز معتبر آموزشي با اخذ مجوزهاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراکز ذيصلاح در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مربي لاغري کرده اند . 
يکي از مراکز آموزشي معتبري که در راستاي پاسخ گويي به نيازهاي متقاضيان و با همکاري اساتيد برجسته و متبحر اين حوزه اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي مربي لاغري و ارائه گواهينامه مربي لاغري کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . 
مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه دوره هاي آموزش مربي لاغري به صورت کاملا غير حضوري و در قالب آموزش هاي آنلاين و بسته هاي آموزش مربي لاغري امکان آموزش از را ه دور را براي متقاضيان و علاقه مندان پر مشغله نيز فراهم کرده است ، از اين رو علاقه مندان مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه در اين دور هاي آموزش شرکت کرده و از مزاياي آن برخوردار شوند .
فراگيران با شرکت در دوره مربي لاغري خصوصي مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارتو قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرف در پايان دوره نيز موفق به کسب مدرک مربي لاغري خصوصي نيز خواهند شد . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس