آشنایی با اصول بازاریابی

آشنايي با اصول بازاريابي
تعريف بازاريابي 

ساده ترين تعريف قابل ارائه براي مبحث بازاريابي عبارت است از پيدا کردن مشتري براي محصولات و خدمات مورد نظر فروشنده . با کمي توجه در همين تعريف به ظاهر ساده مي توان دريافت که بر خلاف آنچه برخي از افراد تصور مي کنند بازاريابي به منزله ارائه ايئده ، محصول و خدمات جديد به بازار نيست بلکه مقوله اي است که در آن به جاي هر گونه کالا و خدمات مشتريان ، نيازها ، سلايق و توانايي مالي آن ها است که مورد بررسي و توجه قرار مي گيرد . 

 

ثبت نام دوره آموزش بازاریابی

تاريخچه بازاريابي در جهان 

بشر در تمام دوران زندگي خود تلاش کرده تا توليدات و مصنوعات دست خود را در قبال دريافت بخش ديگري از نيازهاي خود به ساير هم نوعان عرضه نمايند و در اين را به روش ها و ترفندهاي مختلفي متوسل شده که شايد بتوان آن ها را اولين جرقه هاي پيدايش بازرايابي در دنيا به شمار آورد ، از اين رو بسياري از محققان و صاحب نظران بر اين باورند که قدمت علم بازار يابي با قدمت مبادلات پاياپاي در در جهان برابري مي کند . اما بازاريابي مدرن که به صورت آکادميک مورد بررسي و استفاده قرار مي گيرد را مي توان دانشي به نسبت نوين به شمار آورد . در بازار امروز توليد و توزيع کنندهگان مي کوشند با استفاده از اصول بازاريابي سهم بيشتري از بازار هاي هدف را از آن خود نمايند و از اين طريق ميزان سود بيشتري را به خود اختصاص دهند . 

بازاریابی جز لاینفک کسب و کار و تجارت در دنیای امروز است .

اهميت بازار يابي 

با در نظر گرفتن سرعت بالاي رشد صنايع  توليدي مختلف و افزايش ميزان ارتباطات ميان کشورهاي مختلف و رونق بيش از پيش صادرات و واردات علم بازاريابي از اهميتي دو چنداني برخوردار شد . 
آشنايي با علم بازاريابي منجر به بازبيني در در پروسه طراحي و توليد محصولات با در نظر گرفتن نيازها ، سلايق و توان مالي مشتريان  و همچنين نحوه ارائه خدمات به مشتريان خواهد شد که به معناي ايجاد تغييرو تحولات اساسي در روند توليد و ارائه خدمات به مشتريان به منظور کسب بخش بزرگتري از بازار هدف است .  زيرا با توجه به اصل اوليه علم بازاريابي که مشتري را به عنوان محور همه اين فعاليت ها مي شناسد همه چيز در پروسه توليد و ارائه محصولات وخدمات بايد منطبق بر سلايق ، علايق ، نيازها و شرايط مشتريان بازار هدف باشد . 
پيروي اين اصول منجر به کسب موفقيت در بازار شده و عدم توجه به علم بازار يابي و مباحث آن در اين بازار پر از رقابت جهاني مي تواند منجر به شکست و از دست دادن سرمايه اوليه صاحبان صنايع ، توليد کننده گان ، سرمايه گذاران و کار آفرينان شود .  از اين رو علم  بازار يابي در سال هاي اخير بسيار پر اهميت تر و پر رنگ تر شده است . 
در ادامه به برخي از روش هايي که مي تواند درپروسه بازاريابي وجذب مشتري تاثيرگذار باشد اشاره خواهيم کرد . 

علم بازاریابی به صورت آکادمیک در زمره علوم جدید است .

ترفند هاي جذب مشتري 

خوشحال کردن مشتري :  بسياري از فروشنده گان دليل عدم موفقيت خود را فضاي نامطلوب حاکم بر جو کسب . کارهاي مجازي مي دانند حال آنکه ارائه سابقه بد برخ از فروشنده گان در ارائه خدمات و پيشنهاد خريد در اولين برخورد را مي توان دليل بسياري از اين بي اعتمادي ها در ميان مشتريان به شمار آورد .به منظور رفع اين مشکل مي بايست در کسب و کارهاي اينترنتي قبل ارائه پيشنهاد خريد به مخاطبان به نحوي با آن ها ارتباط برقرار کرد و در ادامه به شکلي خوشايند پيشنهاد خريد خود را ارائه کنيد . با استفاده از اين روش قبل ازارائه پيشنهاد خريد مشتريان بواسطه دريافت يک پيام غير تبليغاتي وخوشحال خواهند شد . 
ارائه سرويس رايگان : ارائه سرويس رايگان بهمنظور ارائه خدماتي است که در زمان کسادي بازار مخاطبان را در موضع ارزيابي قرار مي دهد به اين صورت که براي کالا و خدمات مورد نظر پيک رايگان ، بازه زماني تست و ارزيابي در نظر بگبريد . اين ترفند يکي از بهترين و کارآمدترين تکنيک هاي بازاريابي در جهان به شمار مي رود . 
اگر اوضاع به گونه اي نيست که بازديدکنندگان بخواهند با آغوش باز سرويس شما را بپذيرند، قدري به عقب بياييد و به آنها اجازه دهيد اندکي کالاي ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند.
اعلام کردن قيمت : بسياري از مشتريان پس از ارزيابي قيمت محصول و حصول اطمينان از اين مهم که از نظر اقتصادي توان خريد محصول مورد نظر را دارند به بررسي ساير جوانب کار مي پردازند و در صورت هر گونه ابهام در خصوص قيمت کالا يا خدمات موردنظر از صرف وقت براي بررسي آن خودداري خواهند کرد . 
با مشتريان ارتباط طولاني مدت برقرار نمائيد : ارتباط هاي بلند مدت غالبا منجر به وابستگي وتعلق خاطر در افراد خواهد شد که در نهايت آن ها را به مشتريان وفادار و متعصب شما تبديل خواهد کرد . 
از مخاطبان سوال بپرسيد : سوال پرسيدن يکي از بهترين روش ها براي کسب اطلاعات در مورد نيازهاي مخاطبان است . پس از ازريابي نيازهاي مشتريان شما به  عنوان فروشنده مي توانيد به ويژگي هاي خاص محصولات و خدمات خود که بيشتر مورد نياز مشتري است اشاره نمائيد و به اين وسيله احتمال تبديل مخاطب به مشتري را افزايش خواهيد داد . 
از شيوه پرداخت مبتني بر عملکرد استفاده نمائيد : شيوه پرداخت بر مبناي عملکرد به معناي پرداخت هزينه پس از تست محصول و رضايت از کيفيت محصول است . به اين مفهوم که خريدار در صورت رضايت از کالا يا خدمات دريافتي ملزم به پرداخت بهاي مورد نظر است و در غير اينصورت مي تواند از خريد کالا و خدمات مورد نظر انصراف بدهد . اين روش يکي از موثرترين و کارآمدترين روش هاي در حوزه بازاريابي و فروش به شمار مي رود . 
قيمت ها متفاوت ارائه دهيد : ارائه قيمتهاي متفاوت به مفهوم ارائه کالا و خدمات مورد نظر با چند سطح کيفيت است و قيمت هاي متناسب با کيفيت مورد نظر است ، هدف از اجراي اين روش پاسخ گويي به نياز تمام مشتريان با هر گونه توان مالي است.
به مشتريان زمان بدهيد : شايد اين لحظه به هر دليل زمان خوبي براي ارائه و معرفي کالا و خدمات به مخاطبان نباشد هر چند که اين مخاطب در آينده به يکي از مشتريان وفادار شما تبديل شود . بنابراين اگر در اين لحظه به هر دليلي زمان خوبي براي ارائه و معرفي کالا و خدمات شما نيست مي توانيد باارائه کاتالوگ ها و بورشورهاي محصولات و خدمات خود و يا ارائه آدرس سايت مربوط به محصولات و خدمات خود دز آينده زماني را براي معرفي کالا و خدمات خود اختصاص دهيد . 
ميزان ريسک خريد را کاهش دهيد : يکي از دلايل ترديد افراد در تصميم گيري براي خريد کالا و خدمات پيشنهادي ترس از انتخاب اشتباه و به هدر رفتن هزينه پرداختي است .به مشتريان اطمينان دهيد که در اين معامله نتضرر نخواهند شد و مکالا يا خدمات شما از پشتيباني و حمايت شرکت توليد يا توزيع کننده بخوردار خواهد بود .
روي بازار هدف تمرکز نمائيد : قبل از اقدام به ارائه و معرفي کالا و خدمات خود اطمينان حاصل نمائيد که کالا و خدمات مورد نظر مورد نياز مخاطب شما هست و مخاطب مورد نظر در زمره مصرف کننده گان و يا به عبارتي بازار هدف شما قرار دارد يا خير . به اين وسيله از اتلاف زمان ، انرژي و هزينه بي مورد جلوگيري به عمل خواهيد آورد . 

کسب مدرک بازاریابی به معنای کسب تسلط در این حوزه است.

ثبت نام دوره آموزش بازاریابی

دوره هاي آموزشي بازاريابي

دروه هاي آموزشي بازاريابي دور هايي بسيار کاربردي و پر منفعت هستند که بدون نياز به گذاراندن پيش نياز خاصي به همه متقاضيان و علاقه مندان ارائه خواهد شد . اين دوره هاي براي تمامي کساني که به هر عنوان قصد ورود به بازار توليد و توزيع را دارند مفيد فايده خواهد بود .همچنين شرکت  در دوره هاي آموزشي بازاريابي و کيب مدرک بازاريابي مي تواند شانس ورود افراد به بازار کا را به ميزان چشمگيري افزايش دهد . 
با توجه به افزايش تعداد متقاضيان شرکت در دوره هاي آموزشي بازاريابي برخي از مراکز آموزشي معتبر در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و علاقه مندان با اخذ کليه مجوز هاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراجع ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش بازاريابي و ارائه گواهینامه بازاریابی  کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان  و با همکاري اساتيد برتر اين فن اقدام به برگزار ي دوره هاي آموزشي بازاريابي کرده است مرکز اموزش مجازي پارس مي باشد .مرکز آموزش مجازي پارس با برگزاري دوره هاي آموزشي بازاريابي به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين شرايط استفاده از اين دوره هاي آموزشي را براي همه علاقه مندان با هر شرايط کاري و هرنوع مشغله فراهم کرده است . بنابريان فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از مزاياي اين دوره هاي آموزشي برخوردار شوند .
فراگيران باشرکت در دوره هاي آموزش بازاريابي  مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود در اين حوزه در پايان دوره موفق به اخذ مدرک بازاريابي معتبر از سوي اين سازمان نيز خواهند شد . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس