فنگ شویی چیست


طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر می باشد که می توانید با استفاده از یک محیط و ابعاد مشخص، سطوح مختلف امنیت و آرامش را به دست آورید.

 

خرید دوره فنگ شویی

 

طراحی-دکوراسیون-داخلی-بر-اساس-اصول-فنگ-شویی

 

تعریف فنگ شویی :

فنگ شویی هنر بررسی محیط از لحاظ زیبایی و کیفیت و ارتباط آن با زندگی می باشد. فنگ شویی (Feng shui) کلمه چینی به نام باد و آب هستند . چینی ها از این بحث در طراحی داخلی و طراحی محیط زندگی  استفاده می کنند تا انرژی هایی که بشر بدست آورده است، با هماهنگی بهتری به زندگی راه پیدا کنند.

 

فنگ شویی چیست ؟

فنگ شویی دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون می باشد که شروع پیدایش  آن به اندیشه های قدیمی شرقی با قدمت چند هزار ساله بر می گردد.

فنگ شویی یاد می دهد با تحلیل انرژی های فضای داخل و بیرون محل زندگی و کار، کیفیت انرژی مثبت و کاهش حذف انرژی های منفی، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و فضای زندگی یا کار را مکانی برای خوشبختی فراهم می سازد.

 

آموزشی برای طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب بر اساس اصول فنگ شویی 

-  تلویزیون ، کامپیوتر و هرگونه وسایلی که برای استراحت ناسازگاری دارد را از اتاق خواب حذف کنید. زیرا وجود هر یک باعث از بین رفتن انرژی مثبت و آرامش می شود.

-  اتاق ها را مرتب کنید و هر وسیله ای که خوشتان نمی آید در اتاق خواب باشد آن دور بریزید و راحت شوید. جمع آوری ریخت و پاش ممکن است خسته کننده باشد ولی احساس خاص آرامشی می دهد که بتوانید تغییرات را بر اساس علاقه خود اجرا نمایید، این بخش مهمترین قسمت هماهنگ کردن انرژی و مرتب بودن است.

-  گیاهان خانگی در اتاق نیز می توانند هوا را تصفیه کنند، در صورتی که اتاق بزرگ و گیاهان دور از تخت خواب گذاشته شوند. علاوه بر آن باید نور کافی به اتاق وارد شود.

-  از لامپ هایی که  دارای سوییچ های تنظیم شدت نور هستند و یا از شمع هایی که دارای کیفیت بالا و بدون مواد سمی می باشند، استفاده کنید. روشن کردن شمع پانزده دقیقه قبل از خوا ب باعث جذب انرژی و داشتن خواب راحت می شود.

-  فنگ شویی مهمترین سطح دکوراسیون است. رنگ های مناسب برای دکوراسیون، طیف رنگی بین رنگ پوستی و شکلاتی می باشد. رنگ های سرد به تنهایی استفاده نشود زیرا باعث می شود خواب راحتی نداشته باشید.

-  بهتر است رنگ های سرد و گرم در کنار هم در دکوراسیون استفاده گردد.

-  دکوراسیون جالب اتاق خواب، می تواند انرژی موجود در اتاق خواب  را متعادل نگاه دارد.

-  تصاویر تابلوهای اتاق خواب را متناسب اتاق خواب انتخاب کنید، مثلا تصاویر با رنگ های تند مناسب اتاق خواب و استراحت نیستند.

امروزه فنگ شویی بیشتر برای طراحی دکوراسیون از محل قرار گیری اشیا تا نور محیط ، رنگ دیوارها و نظم اتاق خواب به منظور زیبایی و سادگی بیشتر در مکان های مختلف منزل و محل کار به کار گرفته می شود.

نکته جالب : رنگ ها اثر قوی و قابل توجهی روی طرز عملکرد مغزی افراد دارند.  مانند رنگ قرمز که برای خوش شانسی استفاده می شود. زیرا بهترین گزینه برای ورودی منزل می باشد. رنگ زرد و بنفش ، رنگ های سودمندی برای روحیات انسان  هستند و رنگ سبز برای تازگی و رشد استفاده می شود.

 

آموزش فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه

ترکیب رنگ جذاب، هیجان و شادی را به محیط آشپزخانه منتقل می کند، ترکیب رنگل های مکمل  مانند بنفش بادمجانی  و یا سبز پسته ای از جمله رنگ هایی می باشد که بر اساس اصول فنگ شویی در دکوراسیون آشپرخانه هیجان را وارد فضای آشپزخانه می کند.

 

ترکیب رنگ زرد در فنگ شویی آشپزخانه :

رنگ زرد به عنوان یکی از زشت ترین رنگ ها در اصول فنگ شویی آشپزخانه می باشد چون فرد احساس اضطراب پیدا می کند. برای برطرف کردن این حس، می توانید  رنگ های قرمز روشن را به دکور آشپزخانه اضافه کنید تا ظاهر را هماهنگ کنید.

آموزش فنگ شویی

 

ترکیب-رنگ-زرد-در-فنگ-شویی-آشپزخانه

 

عناصر اصلی فنگ شویی در چیدمان :

1-    چرخه سازنده :

چرخه سازنده عنصر ، نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را خلق می کند. به عنوان مثال : چوب برای به وجود آوردن، بیشتر سوخت آتش می باشد.

2-    چرخه تخریب کننده :

عنصری که اگر درست استفاده نشود نتیجه خطرناکی را به وجود می آورد. مثال ، آب می تواند آتش را خاموش کند و آتش فلز را ذوب می کند.

هدف اصلی فنگ شویی ، هماهنگ سازی زندگی خانوادگی و کسب موفقیت در کار از طریق افزایش و  انتشار درست انرژی در فضای اطراف خانه و محل است.

 
سادگی اصل مهم در فنگ شویی :

سادگی اصل مهم در فنگ شویی می باشد. هر آنچه ساده است زیبا به نظر می رسد. در حال حاضر، در معماری و ساختمان سازی، در واقع آنچه به چشم نمی آید سادگی است.

 در بسیاری از طراحی ها و معماری داخلی هزینه های زیادی به قصد زیبا کردن بناها صرف می شوند در واقع نه فقط زیبایی حاصل نمی شود بلکه ساختارهای بدی به وجود می آورند و هدفشان تبدیل کردن یک چیزی به چیز دیگری است که باعث از دست دادن ظاهر ساختمان می گردد.

 انعطاف پذیری فنگ شویی باعث می شود که این هنر با همه سبک های دکوراسیون داخلی تناسب داشته باشد.

 

توصیه های فنگ شویی در دکوراسیون ناهار خوری

محل ناهار خوری باید از فضای کافی نیز برخوردار باشد تا بتوان در حین غذا خوردن به راحتی و بدون برخورد با دیوار از پشت آن برخاست.

امروزه سراسر دنیا بسیاری از مردم برای طراحی و ساخت خانه و محل کار خود از فنگ شویی استفاده می نمایند.

 

دوره آموزش فنگ شویی :

علاقمندان در طراحی دکوراسیون باید اصول فنگ شویی را نیز یاد بگیرند . مرکز آموزش مجازی پارس موفق شده است دوره آموزش فنگ شویی را برگزار کند تا دانشپذیران بتوانند علاوه بر  یادگیری آن و دریافت مدرک معتبر فنگ شویی،  در بازار کار طراحی دکوراسیون (فنگ شویی) مشغول به کار شوند.

فنگ شویی علم ارتباط و انتقال جریان انرژی میان جانداران است.

فنگ شویی به شما آموزش می دهد که کلیه مظاهر زندگی ازجمله : سلامت، خانواده، ثروت، سفر و شغل و .... همه در ارتباط با کلیه وسایلی هستند که در محیط اطراف تان قرار گرفته است.

 

بطور کلی فنگ شویی به ما می آموزد :

-    به عمق وجود خود نگاه کنید ، چرا که تغییرات اصلی از فضا سرچشمه می گیرد.

-    در پی بالا بردن بهبود کیفیت زندگی خود باشیم.

 

اشتباهاتی که نباید در فنگ شویی انجام شود

-  فنگ شویی بسیار جالب  و سرگرم کننده است و انجام آن ساده به نظر می رسد همین موضوع باعث می شود زیاده روی در آن منجر به تخریب دکوراسیون گردد.

-  تغییراتی که در فنگ شویی محیط باید انجام داد بسیار سریع انجام می شود و جزیی دیگر وقت گیر هستند. ضروری است که بدانید در کجای محیط باید زمان بیشتری برای دکور صرف کرد.

-  قرار گرفتن در مسیر اصلی از مهم ترین نکاتی می باشد که برای نتیجه در فنگ شویی باید رعایت کرد.

-  یکی از مشکلات اصلی فنگ شویی بی نظمی محیط است. اولین گام برای انجام فنگ شویی این است که از قبل مکان را ساماندهی کرده و نقطه  های مهم بی هم ریختگی را حذف کنید.

-  برای آماده ساختن دکوراسیون بر اساس فنگ شویی باید هدفمند شروع کنید و روی نقطه مورد نظر تمرکز داشته باشید و پس از تعیین  هدف بتوانید به صورت صحیح ، انرژی مورد نیاز را برای رسیدن به هدفی که دارید ، تامین کنید.

مدرک فنگ شویی

 

اشتباهاتی-که-نباید-در-فنگ-شویی-انجام-شود

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس