مدیریت آموزشی کسب و کار چیست؟

مدیریت آموزشی کسب و کار چیست؟

هم وزن عبارت مدیریت کسب و کار Business Administration یا Business Management  است که در ادبیات رایج مدیریت و تئوری سازمان به مدیریت بازرگانی نقل شده است.  مدیریت می تواند به صورت یک روش سازمان دهی موثر  و در جهت دسترسی به اهداف تعیین شده است و می تواند به عنوان یک کسب و کار خانگی خرید و فروش باشد یا به تعریفی دیگر حالتی می باشد که به  طور خاص ، شامل فعالیت هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با نشانه فروش آن ها به منظور کسب سود یا درآمد بر می گیرد.

 

مدیریت آموزشی کسب و کار چیست؟

مدرک مدیریت کسب و کار

 

موفقیت هر تجارت خانگی رابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن امور کسب و کار دارد :

در حقیقت یک مدیریت صحیح موجب می شود که یک سازمان رشد  کند. اما معیارهای تعریف در تمام جهان فرق می کند. شرط های لازم یک مدیریت کسب و کار موارد زیر می باشد :

 1- تامین سرمایه از طریق یک فرد یا جمع محدودی از افراد

 2- انجام کار به صورت علمی

3- کوچک بودن در برابر بزرگترین هم رقیب خود


تعریف جدید از مدیریت چیست ؟

مدیریت توانایی کار یا انجام دادن یک فعالیت  به کمک دیگران است. مدیریت هنر رسیدن به اهداف  خاص موسسه یا سازمان می باشد.

وظایف مدیریت شامل موارد زیر می باشد :

1)  اصول برنامه ریزی  

2)  سازماندهی

3)  ارتباطات

4) هدایت و رهبری

5)  کنترل فعالیت های افراد

در حقیقت می توان گفت راهنمایی کردن افراد ، تاثیر گذاشتن  بر کار و تصمیم گیری به موقع از مهارت های یک مدیر  کسب کار می باشد  ،  به تعریفی دیگر مهارت های مدیریتی مانند سپرده گذاری در بانک نیز می باشد.

1)  اصول برنامه ریزی : یکی از وظایف مهم مدیریت ، برنامه ریزی می باشد که انجام دادن آن باید با در نظر گرفتن سایر وظایف دیگر از مدیریت انجام گردد.

2)  سازماندهی : شناسایی و گروه بندی فعالیت ها ، تعیین اختیارات ، تعیین کردن مسئولیت های افراد مشغول به کار، و ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیت هاست و برای اهدافی است که مدیر وظیفه مورد نظر را تشخیص داده ، افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد و ابزار مناسب را برای آن ها انتخاب می کند، که شامل بازاریابی سازمان ، توسعه دادن و یا تعریف شغل های جدید نیز می باشد. هدف ایجاد محیطی کاملا امن ، برای عملکرد تاثیر گذار و نتیجه بخش است.

3)   استخدام (تعیین کارمند) : استخدام کردن عضو مناسب جهت کارهای مختلف ،بسیار در کسب و کار ضروری است و بخش مهمی از کار مدیر ، تعاریف کارها و آماده سازی نیز می باشد، یک مدیرعالی تنوع و سیاست و اخلاق خوب را در کار خود به همراه دارد.

4)   هدایت  و رهبری: هدایت و رهبری سازمان از وظایف مدیریت است که از نظر حاضران شامل انگیزش و ارتباطات می باشد، که به مشکلات سریع می پردازند. یک مدیر خوب به کارکنان انرژی مثبت می دهد و آن ها را در جهت رسیدن به اهداف مشترک سازماندهی می کند.

5)   کنترل : بررسی کیفیت در تمام مراحل سازمانی  وجود دارد ،تحلیل هزینه ها ، مدیریت اطلاعات، اندازه گیری عملکرد و راندمان به موقع است که همه را شامل می شود.

طرح کسب و کار :

جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص می کند ، که ضمن توضیح موقعیت کنونی، نیازها و انتظارات و نتایج پیش بینی شده را توضیح می دهد و مجموعه آن را ارزیابی می کند.

اجزای طرح کسب و کار :

- اهداف کلی

- مشخصات طرح و همکاران

- توصیف کسب و کار

- تحلیل و تجزیه کردن راهبردی بازار

- تحلیل مالی

 

اجزای طرح کسب و کار

آموزش مدیریت آموزشی کسب و کار 

 

ایده های کسب و کار  (Idea to Business) :

هر فرد دارای عملکرد یا فعالیت خلاقی است ، که می تواند شروع کننده  یک کسب و کار موفق نیز باشد.

شروع کسب و کار Start up :

یک تجارت موفق و پیروز از سرمایه کافی نیز منشا می گیرد. هر کسب و کار نیازمند انواع گوناگون از امور مالی است. آشنایی با امور مالی یکی از رمزهای موفقیت یک کارآفرین است. یک کارآفرین علاوه بر اطلاعات مالی باید تمام اطلاعاتی را که در سایر اجزای تجارت نیز وجود دارد از قبیل  بازاریابی، توزیع ،تولید  و مدیریت را کنار هم گذاشته و اصل آن آموزش ببیند.

کسب و کار خانگی  یا Home Business  :

جز فعالیت های کوچک می باشد. کسب و کار خانگی یک نوع فعالیت  در محل سکونت شخصی است که با استفاده از وسایل خانه راه اندازی می گردد. به جای این که خرج زیادی برای خرید یک مکان از بازار را بدهد می تواند در خانه خود یا منزل فعالیت خود را راه اندازی کند.   این نوع شیوه ارزش محصولات و خدمات تولید شده نصیب صاحب خانه می شود.

اهمیت کسب و کارخانگی:

از بخش های مهم و ضروری کشورهای پیشرفته اقتصادی است، و از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب می شود که تنوع زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور باشد. راه اندازی این نوع کسب و کار خانگی نیز آسان است.

سابقه کسب و کارهای خانگی در ایران :

در ایران سابقه کهنی دارد . چون بسیار صنایع دستی در خانه ها ساخته می شود . این نوع کسب و کار خانگی روز به روز در حال افزایش می باشد.

مزایای کسب و کار خانگی :

  1. آزادی و استقلال بیشتر در کار
  2. ساعت کاری متنوع
  3. ایجاد تعامل بیشتر بین کار و زندگی
  4. پایین بودن راه انداز فعالیت
  5. کم بودن میزان ریسک
  6. امکان کار کردن نیمه وقت
  7. راحت تر بودن رسیدگی به امور خانه و فررزندان
  8. داشتن فرصت و زمان بیشتر
  9. موفقیت بیشتر در کار
  10. مناسب با افراد مختلف جامعه
  11. احساس راحتی بیشتر
  12. بدون نیاز به مجوز

بهترین گرایش های مدیریت کسب و کار :

-   مدیریت کسب و کار MBA گرایش عمومی :

هدف از این نوع مدیریت کسب و کار گرایش عمومی بالا بردن  مهارت های دانشپذیران در حجم بزرگی از موضوع های مربوط به کسب و کار است. بنابراین کاربران این رشته می توانند با توجه به علاقه خود در مشاوره یا مدیریت بخش های مختلف سازمان اعم از تولیدی و یا خدماتی مهارت لازم را کسب نمایند. همچنین  توانایی داشتن مهارت های کارآفرینی و ایجاد تحول در سازمان از آن را فرا بگیرند.

 مدیریت کسب و کار MBA  گرایش استراتژی :

هدف بیان کردن دانش مدیریت استراتژیک ، تفسیر دلایل کارکرد بهتر و موفقیت پایدار سازمان ها و راه رسیدن به آن هاست. علاقمندان این دوره می توانند به برخی از مزیت رقابتی پایدار و میزان کار برتر و بهتر دست پیدا کنند. از نظریه های پیشرفت مسلط بودن بر ابزارهای گوناگون از اهداف گرایش استراتزی نیز می باشد. بودجه بندی ، کنترل و تصمیم گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان در سازمان های چند کسب و کار و سازمان های دولتی و غیرانتقاعی از بحث هایی می باشد که در این گرایش جا داده شده است.

-  مدیریت کسب و کار MBA  گرایش بازاریابی :

مشخصات و پیچیدگی رفتار خریداران و بازار را حاصل می کنند. علاوه می توانند میزان سودآوری مناسب را بدست آورند. علاوه بر آن کسب سود به تامین نیازهای مشتریان پرداخته می شود. در بازاریابی قسمت های از بازار به عنوان مناسب ترین هدف شناسایی می شود ، که سازمان توانایی ارایه کالا را به آن ها داشته باشد.

-  مدیریت کسب و کار MBA گرایش خدمات :

به عنوان قسمتی معروف در اقتصاد و امورات تجاری محسوب می گردد و مناسب با معیار پیشرفته بودن اقتصاد یک کشور، و سهم صنایع خدماتی در اقتصاد بالا می رود یا افزایش می یابد.  به بحث هایی همانند بازاریابی خدمات، مدیریت درآمد، مدیریت استراتژیک خدمات می پردازند.

-   گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی :

عامل محیط هر سازمان می باشد. شناخت انسان ها و رفتار آن ها برای مدیریت اثر بخش و مهم است. این نوع گرایش برای استفاده موثر از نیرو در مسیر هدف های سازمان نیز متمرکز هستند.

-   گرایش کارآفرینی :

استفاده از فرصت ها، راه اندازی کسب و کار جدید و کارآفرینی است . فرد به منظور حقیقت پیدا کردن ایده اش عوامل مورد نیازرا نیز فراهم می کند و با استفاده از قدرت تصمیم گیری مهارت ها و استعداد های شخصی و تیمی در طراحی سازماندهی و اجرا ایده  خود را ،  به صورت یک کار جدید فراهم می کند.

هدف از برگزاری دوره کسب و کار:

شرکت کنندگان یا دانشپذیران در این دوره علاوه برآشنایی با مسایل نظری دانش مدیریت کسب و کار با زمینه های کاربردی و عرصه های عملیاتی این رشته و نیز مشکلات ، محدودیت ها و راهکارهای فراوان بر کسب و کار، آشنا می شوند. این دوره را می توان در مراکز آموزش مجازی پارس گذراند و گواهینامه معتبر از این مرکز نیز دریافت نمود.

 

هدف از برگزاری دوره کسب و کار

خرید دوره مدیریت کسب و کار

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس