مدیریت مهارتهای زندگی

مدیریت مهارتهای زندگی

مهارت های زندگی، مهارت هایی هستند که باید به طور موثر درچالش های زندگی روزمره، چه در مدرسه، محل کار و چه در زندگی شخصی با آنها  مواجه شویم و شامل فهرست قطعی است که مربیان، دولت ها و کارفرمایان در موردش بحث و گفتگو میکنند. و  افرادی که قادر به درک و استفاده از این مهارت ها باشند، بهتر میتوانند از فرصت های تحصیلی و اشتغال بهره مند شوند. علاوه بر این، در یک محیط دائمی در حال تغییر،  مدیریت مهارت های زندگی بخش مهمی از توانایی ها برای رفع چالش های زندگی روزمره است.

دوره مدیریت مهارت های زندگی شامل تفکر انتقادی و خلاق، تصمیم گیری، ارتباط موثر، و همچنین مهارت هایی برای ایجاد روابط سالم و مفاهیم مثبت است. مدیریت مهارت های زندگی به مردم کمک می کند تا انتخاب های مسئولانه و آگاهانه ای  انجام داده و بتوانند سبک زندگی سالم و همچنین مهارت های حرفه ای را ارتقا دهند. با توجه به WHO، مدیریت مهارت های زندگی ، توانایی های رفتار انطباقی و مثبت است که به افراد امکان میدهد تا به طور موثر با خواسته ها و چالش های زندگی روزمره رو به رو شوند.

مهارتهای زندگی با اصول درست

برنامه آموزش مدیریت مهارتهای زندگی به منظور کمک به افراد برای افزایش عزت نفس ،مواجهه شدن افراد با اضطراب و افزایش مهارت شناختی و رفتاری برای کاهش و جلوگیری از انواع رفتارهای ریسک سلامتی طراحی شده است. مهارت های زندگی مجموعه ای از مهارت های شناختی، شخصی و بین فردی برای عملکرد بالا بوده و کمک می کنند تا افراد تصمیمات درست بگیرند، منطقی به حل مشکل بپردازند و بتوانند با شرایط نامطلوب مقابله کنند. اهداف یادگیری که این برنامه دارد شامل افزایش توسعه علمی با تشویق مشارکت فعال در فرآیند یادگیری، توسعه سلامت فکری از طریق تفکر خلاق و انتقادی و تشویق توسعه بهینه شخصی میشود.

مدیریت مهارتهای زندگی ، تمرین درک، توسعه و استقرار افراد و مهارت های آنها ست. در صورتی مدیریت مهارت های زندگی مفید خواهد بود که به صورت فرایندی پیوسته و مداوم بوده و افراد به طور مرتب مهارت های ثبت شده خود را ارزیابی و به روزرسانی کنند. مهارت های زندگی توانایی های رفتار انطباقی و مثبت است که انسان ها را قادر می سازد تا به طور موثر با خواسته ها و چالش های زندگی مقابله کند. این موضوع به شدت به هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه وابسته است و مهارت هایی که برای رفاه و کمک به افراد و در جهت ارتقا  به سمت بهبود کلی مهارتهاست ،  به عنوان مهارت های زندگی در نظر گرفته می شود.

 

دوره های مدیریت مهارتهای زندگی، این فرصت را به وجود می آمورند تا در مورد خودتان و تغییراتی که باید در زندگی ایجاد کنید مطالبی بیاموزید. علاوه بر این، این دوره کمک کند تا نظرات خود را ابراز کرده، اعتماد به نفس و آرامش داشته  و کارآمد باشید. این دوره برای هر کسی است که می خواهد بینش بیشتری نسبت به نحوه رفتار افراد در جامعه داشته باشد و رفتارهای عجیب و غریب را شناسایی و تحت تاثیر قرار دهد مفید خواهد بود. همچنین، افرادی که نیاز به نفوذ به دیگران دارند ،برای مثال رهبران، اعضای تیم، تسهیل کننده، متخصصان منابع انسانی و حرفه فروش دارند، نیز میتوانند از این دوره بهره مند شوند. در پایان دوره، شرکت کنندگان مواردی مانند ایجاد آگاهی از طریق شناختن الگوهای مغز، توسعه شخصیت و مهارتها، درک زبان قدرت و بهبود نقاط قوت را یاد میگیرند.

آموزش مدیریت مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و بین فردی را می آموزد که به واسطه آنها میتوان به مقابله با خواسته های زندگی روزمره رفت. اهداف این آموزش عبارتند از ایجاد اعتماد به نفس، تشویق تفکر انتقادی، ایجاد استقلال و کمک به افراد برای برقراری ارتباط موثرتر.

                                                                                             ثبت نام دردوره مدیریت مهارتهای زندگی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس