آموزش فیگور


فیگور چیست ؟

فیگور ارایه توانمندانه و قدرتمندانه ماهیچه و عضله ها  به شمار می آید. هر اندازه عضلاتی بزرگ و جذاب تر داشته باشید در نمایش دادن فیگور موفق تر خواهید بود. پیروزی و موفق بودن یک پرورش اندام کار قسمت زیادی از فیگورهای او است. قهرمان بزرگ جهان رونی کولمن و مسترالمپیا در مورد فیگور اینگونه می گوید: پرورش اندام ها با عضلات و اندامی را که ساخته اند فیگور خود به نمایش بگذارند . حتما سعی شود فیگورها را به دقت آموخته و به طور کامل آن ها را اجرا نمایید.

در اغلب مسابقات داوران بر پایه فیگورهای اجباری و نمایشی قهرمانان و نفرات برتر را انتخاب می نمایند. در اصل موفقیت در نمایش فیگور ، خوشانسی پرورش اندام کار می باشد . به رونی کولمن اطمینان شود. پرورش اندام ها باید هنگامی که روی صحنه مسابقات هستند همه انرژی خود را به نمایش عضلات و فیگور اختصاص دهند و از این انرژی به درستی و به اندازه استفاده نمایند. گفته می شود پرورش اندام کاران زیادی هستند که به خاطر ضعف هایی که در گرفتن فیگور دارند نمی توانند روی صحنه توجه داوران را جلب نمایند .


خرید دوره فیگور
 

برای آن که پرورش اندام ها فیگورهای جذاب و موفقی داشته باشند باید روی هر یک از فیگورها به حد اندازه تمرین شود. در کنار تمرینات فیگوری  و فیگورهای بادی کلاستیک رعایت نکات مهمی نیز وجود دارد:

1- حرکت اضافه وجود نداشته باشد.

2- با توانایی کامل فیگور اجرا شود.

3- با قابلیت اطمینان کامل پرورش اندام ، هنگام نمایش، فیگور نشان داده شود .

زمان ارایه فیگور، مخاطب اگر ورزشکار پرورش اندام کار نباشد به طور ساده به نقاط ضعف و قوت فیگورکار پی می برد.

ورزشکاران پرورش اندام باید به گرفتن فیگور ، مانند تمرین اهمیت دهند. بیشتر پرورش اندام کاران بعد از تمرین روی هر گروه از عضلات فیگورهای مربوطه نیز تمرین می نمایند.

این روش کافی نیست.برای داشتن فیگورهای زیادتر و زیباتر باید در هفته یک یا دو جلسه روی آن ها کار شود. فیگورها در دو بخش فیگورهای آزاد یا نمایشی قرار دارند.
 

فیگور-چیست


فیگورهای اجباری :

فیگورهای اصلی یا اجباری که هر شخص پرورش اندام کاری با ارایه آن ها قدرت و توانایی هایش را نشان می دهد عبارتند از :

1- جفت بازو از جلو 2- زیر بغل از جلو 3- قفسه سینه 4- پشت بازو از بغل 5- جفت بازو از پشت 6- زیر بغل از پشت 7- شکم و پاها از مقابل


1-  آموزش فیگور جفت بازو از جلو :

برای نمایش فیگور جفت بازو از جلو  پرورش اندام کار روبروی داوران می ایستد پاها را کمی باز می کند. آرنج ها را خم و دست هایش را تا شانه بالا می برد. سپس دست ها را مشت می کند و به طرف پایین می چرخاند. در این صورت عضلات جلو بازو و ساعد به هم کشیده می شوند.

در فیگور  جفت بازو از جلو داوران عضلات جلو بازو و ساعد را مورد بررسی قرار می دهند و به دقت ارزیابی می کنند. بعد از آن بقیه عضلات جمع می شود و  مورد بحث قرار می گیرند.


2-  آموزش فیگور زیر بغل از جلو :

برای دریافت فیگور پرورش اندام کار روبروی داوران می ایستد پاهایش را کمی باز می کند. دست ها را روی بخش پایانی کمر قرار می دهد و یا با مشت نمودن آن ها عضلات پشت را جمع می کند.

در فیگور زیر بغل از جلو پرورش اندام کار باید تا آنجا که می تواند بخش هایی از عضلات جلوی بدن را منقبض کند . هر چه تعداد عضلات منقبض شده زیادتر باشد فیگور کامل تر و از نگاه داوران بهتر خواهد بود.

در فیگور زیر بغل از جلو داوران به عضلات پشت توجه می نمایند و به دقت سطح انبساط این عضلات را مورد ارزیابی قرار می دهند .


آموزش فیگور
 

فیگور-زیر-بغل-از-جلو


3-  آموزش فیگور قفسه سینه :

اغلب ورزشکاران برای فیگور  قفسه سینه به صورتی می ایستند که سمت چپ یا راست بدن آن ها در جلو دید داوران قرار داشته باشد .بعد بازوی جلویی را نود درجه خم و دست را مشت می کنند و با دست دیگر مچ این دست را می گیرند .

پای جلوتر از زانو خم است و تعادل آن روی پنجه پا حفظ می گردد . در این وضع پرورش اندام کار عضلات دو سر را تا جایی که می تواند جمع می نماید. در این فیگور عضلات ران نیزمنقبض شده و ساق نیز خود را تازه نشان می دهد .

حتی داوران به عضلات سینه ، دو سر ، ران و ساق توجه می نمایند و با یک نگاه کلی تناسب اندام و سایر عضلات بدن را زیر نظر می گیرند.


4-  آموزش فیگور پشت بازو از بغل :

برای گرفتن فیگور پشت بازو از بغل پرورش اندام کار به پهلو می ایستد تا بازو در جلوی دید داوران قرار داشته باشد. بازوها را به پشت می برد، انگشت ها را در هم قلاب می کند و یا با دست عقبی مچ دست جلویی را می گیرد.

در این روش از فیگور پای جلویی از ناحیه زانو خم و تعادل آن روی پنجه حفظ می شود. در این شرایط پرورش اندام کار با فشار آوردن به عضلات جلو بازو و عضلات سه سر را جمع می کند . بالا آوردن سینه به او اجازه می دهد عضلات شکمی ، ران و ساق را نیز منقبض کند . در فیگور داوران ابتدا عضلات پشت بازو را ارزیابی می کنند و بعدا با دید کلی تمام عضلات را زیر نظر می گیرند.


5-  آموزش فیگور جفت بازو از پشت :

برای گرفتن فیگور جفت بازو از پشت پرورش اندام کار ، پشت به داوران می ایستد . بازوها و مچ دستها را خم می نماید. یک پا را به عقب می برد و تعادل آن را روی پنجه حفظ می کند و عضلات بازو ، شانه و ساق را جمع می نماید .

در فیگور پرورش اندام کار بایستی عضلات زیادی را منقبض کند. عضلات گردن ، دوسر ، سه سر ، ساعد ، عضلات ران و ساق ، عضلات باسن و ... به این صورت داوران راحت تر در مورد کیفیت عضلات ، تناسب اندام و فیگور پرورش اندام کار تصمیم می گیرند .


6-  آموزش فیگور زیر بغل از پشت :

در آموزش فیگور زیر بغل از پشت، پرورش اندام کار پشت به داوران می ایستد . دست ها را روی کمر می گذارد ، آرنج ها را کاملا باز می نماید . یک پا را به عقب می برد و تعادلش را روی پنجه حفظ می کند . بعد  تا جایی که می تواند عضله بزرگ پشت را منقبض می کند . این فیگور وقتی کامل است که عضله ساق نیز منقبض شود. برای این بخش  فیگورکار باید پنجه پای عقبی را به طرف پایین فشار دهد .


7-  آموزش فیگور شکم و پاها از مقابل :

در فیلم فیگور بدنسازی برای نمایش پرورش اندام کار برای فیگو شکم و پاها از مقابل ، روبروی داوران می ایستد . بازوها را پشت سر قرار می دهد . یک پا را جلو می برد . بالا تنه را کمی به طرف جلو خم و عضلات شکمی را جمع می کند . در فیگور عضلات شکمی و پاها ، عضلات ران نیز باید منقبض شوند . داوران در این فیگور به عضلات شکم و ران توجه می کنند.

علاقمندان باید کم کم روی فیگورها نیز کار نمایند . دریافت پکیچ دوره آموزش فیگور از مرکز آموزش مجازی پارس به آنها در گرفتن فیگور کمک می کند به عضلات خود بیشتر اعتماد به نفس داشته باشند و در پرورش و بزرگ کردن عضلات سختی چندانی نداشته باشند .  فراموش نشود تنها با فیگور می شود قدرت و حجم و شکل و فرم عضلات خود را به نمایش گذاشت.


مدرک دوره فیگور
 

آموزش-فیگور-شکم-و-پاها

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس