آموزش زبان انگلیسی


تاریخچه زبان

یکی از کامل ترین راه های انتقال مفاهیم ذهنی در دنیای امروز استفاده از ارتباط گفتاری و نوشتاری است . امروزه توانایی برقراری ارتباط یکی از اصلی ترین کلید های موفقیت در همه عرصه ها ی زندگی به شمار می رود .در گذشته های دور مردم برای انتقال مفاهیم ذهنی ازتصاویر و علائم قراردادی استفاده می کردند . چه در زمان گذشته و چه زمان حال  تنها راه انتقال مفاهیم استفاده از علائم قراردادی مشترک بوده و هست . 

در گذر زمان و با پیشرفت و تکمیل فرایند قراردادی علائم مورد استفاده به منظور انتقال مفاهیم ذهنی زبان ها بوجود آمدند . بنابراین گوناگونی زبان ها حاصل قرارداد ها ی متفاوت در مناطق متفاوت است . با پیدایش زبان های مختلف مشکل انتفال محتوا در میان افراد قبایل جای خود را به مشکل انتقال محتوا و برقراری ارتباط با سایر اقوام و ملل داد ، زیرا با استفاده از علائم گفتاری مختلف نمی توان مفاهیم ذهنی را انتقال داد . 

با گذشت زمان و افزایش ارتباطات میان مردم در مناطق مختلف دنیا نیاز به برقراری ارتباط و استفاده از یک زبان گفتاری و نوشتاری مشترک بیش از پیش احساس شد . با توجه به پیشرفت علم ، تجارت ، فرهنگ و بسیاری مقوله های دیگر نیاز به استفاده از یک زبان مشترک در میان ملل مختلف بسیار امری ضروری و اجتناب ناپذیر است . در راستای رفع این نیاز زبان انگلیسی به صورت قراردادی به زبان مشترک بین ملل ( زبان بین المللی ) انتخاب شد .

دوره آموزشی زبان انگلیسی

 

تاریخچه زبان

 

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های هندواروپایی از شاخهٔ ژرمن است. شاخهٔ ژرمنی خود به دو بخش ژرمن شرقی و ژرمن غربی تقسیم می‌شود و زبان انگلیسی متعلق به  ژرمنی غربی است . این زبان در انگلستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل پیدا کرده است .

 

دلایل انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی

در حال حاضرزبان انگلیسی، زبان مادری بیش از ۳۴۰ میلیون شهروند بریتانیایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی است. علاوه برآن، به دلیل نفوذ نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی دولت انگلیس در سال های 1800 تا 2000 میلادی وهمچنین نفوذ فرهنگی و رسانه ای آمریکا درقرن های بیستم و بیست و یکم، تعداد ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا نیز زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود به مورد استفاده قرار می دهند . میلیونها نفر دیگر در سرتاسر جهان در حال یاد گیری این زبان می باشند تا از این طریق بخشی از نیازهای علمی-فرهنگی خود را در جوامع انسانی به شدت در هم تنیده امروزی رفع نمایند.

 

اهمیت آموزش زبان انگلیسی

دنیای امروز دنیای ارتباطات  است . در دنیای امروز برای برقراری ارتباط و استفاده از کلیه امکانات و تسهیلات دنیای مدرن آشنایی با  یک  زبان علمی مشترک یکی  از حیاتی ترین نیازهای انسان  به شمار می آید و امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک در تمام دنیا به عنوان زبان مشترک و به منظور برقراری ارتباط به کار می رود . اهمیت آموزش زبان انگلیسی بر رهبران سیاسی و مذهبی نیز عیان بوده و در همین راستا به بخشی از سخنان رهبر انقلاب اشاره می کنیم که می فرمایند :

پیشتر به زبان (خارجی) احتیاج نبود. امروز احتیاج است. باید زبان های زنده  دنیا جز برنامه تبلیغات مدارس باشد.... .امروز مثل دیروز نیست که صدای ما از ایران بیرون نمیرفت امروز مامیتوانیم در ایران باشیم و در همه جای دنیا با زبان دیگری تبلیغ کنیم.

درادامه به برخی از مهم ترین دلایل آموزش زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد :

-  زبان انگلیسی معمول ترین زبان گفتاری در جهان است. از هر 5 نفر در دنیا 1 نفر ، قادر است  به زبان انگلیسی صحبت کند.

-  زبان انگلیسی شانس شما را برای گرفتن یک شغل مناسب را به میزان بسیار زیادی  افزایش می دهد زیرا یکی از مهارت های مهم مد نظر کارفرمایان، تسلط بر  زبان انگلیسی است.

-  کاربرد ابزارهایی  نظیر کامپیوتر و انواع نرم افزارها مستلزم دانستن زبان انگلیسی است.

-  زبان اصلی اینترنت، انگلیسی است و بسیاری از وب سایت ها ( حدود 70%) به زبان انگلیسی طراحی شده اند .

-  دانستن زبان انگلیسی باعث افزایش مهارت های ارتباطی افراد  می شود.

-  یادگیری بسیاری از علوم و فنون و تجربیات، مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است.

-  یادگیری زبان انگلیسی در مقایسه با  سایر زبان ها آسان تر است.

-  تحصیل در بسیاری از کشورها مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است .

-  سمینارها و همایش های بین المللی  که فضای مناسبی برای تبادل نظرات تخصصی و آشنایی با متخصصان مختلف است به زبان انگلیسی برگزار می شوند .

-  یادگیری موفقیت آمیز زبان و گذراندن دوره های تربیت مدرس، می توان زمینه تدریس زبان انگلیسی و کسب درامد را برای فراگیران فراهم آورد .

-  دانستن زبان انگلیسی سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

-  محققان بر این باورند که یادگیری زبان، کمک بسیاری به تقویت نیمکره راست مغز می کند و قدرت خلاقیت و نوآوری را افزایش می دهد و همچنین سبب افزایش انعطاف پذیری ذهن و قدرت حافظه می شود.

-  یکی دیگر از دلایل مهم یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از آن در مسافرت هاست و دانستن زبان انگلیسی کمک به مدیریت زمان در سفر و بهبود کیفیت آن دارد.

آموزش زبان انگلیسی

 

اهمیت آموزش زبان انگلیسی

 

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین مباحث آموزشی در دنیای مدرن امروز به شمار می رود . آموزش زبان انگلیسی به دو صورت رخ می دهد .

  • آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم  (ESL)
  • آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی  (EFL ) 

 

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به صورت معمول در محیط و به صورت خود به خود اتفاق می افتد و نیازمند فراهم آوردن شرای خاص آموزشی و استفاده از امکانات و تسهیلات خاص نمی باشد . بدبین معنا که افراد با قرار گرفتن در محیطی که  نیاز به استفاده از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با سایرین و برطرف کردن نیازهای اولیه خود دارند به صورت غیر آکادمیک و تجربی با زبان انگلیسی آشنا خواهند شد . در این نوع یادگیری زبان انگلیسی ، مکالمه زبان انگلیسی مرکز توجه است و به نکات گرامری زبان انگلیسی توجه چندانی نمی شود ( اگرچه که کاربرد مستمر گرامر زبان انگلیسی به مرور زمان منجر به درک نکات گرامری آن خواهد شد ) . در این نوع یاد گیری با توجه به سن افراد دستیابی به سطوح مختلف تسلط برزبان انگلیسی اتفاق می افتد .

 

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL)

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی مقوله بسیار مهم ، پیچیده و زمان گیر است . این پروسه ( فرایند ) شامل قرار گرفتن در فضاهای آموزشی برنامه ریزی شده  و استفاده از متد های و روش های آموزشی مناسب، است .  با توجه به اهمیت مقوله آموزش زبان انگلیسی و کاربردهای فراوان آن ، آموزش زبان انگلیسی همیشه مورد توجه محققان این حیطه بوده است در این راستا  متد های آموزشی مختلف ارائه شده  مورد ارزیابی قرار گرفته اند .

 باتوجه به اهمیت و اضطرار موجود برای آموزش زبان انگلیسی در ادامه به ارائه هفت راهکار کلیدی و  کاربردی در راستای افزایش سرعت و کیفیت یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم :

 

هفت راهکار کلیدی در آموزش زبان انگلیسی
 

قانون اول و مهمترین قانون : اول گوش کنید

هر روز به زبان انگلیسی گوش کنید این کار را بعد از اتمام کلاس های آموزش زبان انگلیسی در منزل تمرین کنید . این روش نوعی تقویت شنیداری زبان انگلیسی است . در ابتدا فراتر از متون و محتوای کتاب های کلاس زبان خود را گوش نکنید  بلکه فقط به فایل های صوتی کتاب های آموزشی خود  با دقت گوش دهید تا این مفاهیم در ذهن شما نهادینه شوند .

قانون دوم : یادگیری اصطلاحات (عبارات) و نه لغات

 سعی کنید لغات زبان انگلیسی را به صورت مجزا حفظ نکنید . افراد  انگلیسی زبان, انگلیسی را بر اساس یادگیری لغات نیاموخته اند  . بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به وسیله  اصطلاحات ۴ تا ۵ برابر سریعتر از یادگیری زبان انگلیسی بر اساس تک لغات می باشد .

 قانون سوم: از یادگیری گرامر انگلیسی دست بردارید

اکثر افراد در پی یادگیری زبان انگلیسی به دنبال یادگیری قواعد دستوری و گرامرزبان انگلیسی برای صحیح صحبت کردن هستند . این شیوه ، روشی بسیار اشتبا ه است ،  چرا که گرامر به شما یاد می دهد که شما به زبان انگلیسی فکر کنید حال آن که هدف  شما صحبت کردن به زبان انگلیسی بدون فکر کردن به صورت خودکار است .

قانون چهارم : یادگیری آرام و عمیق

راز یادگیری راحت مکالمه انگلیسی در یادگیری دقیق کلمات و عبارات انگلیسی نهفته است  . یادگیری نباید به روشی باشد که فقط برای گذراندن یک آزمون ، لغات و اصطلاحات را در خاطر بسپاریم در غیر این صورت اطلاعات حفظ شده پس از گذشت مدتی کوتاه قابلیت استفاده خود را از دست می دهند .

قانون پنجم : یادگیری به روش غیر مستقیم 
گرامر را در قالب یک نوشته ، متن یا داستان در زمان های مختلف حال ،آینده و گذشته یاد بگیرید  و از شیوه های آموزشی مستقیم دوری نمایئد . شیوه های آموزش مستقیم به صورت مستقیم به نکات گرامری زبان انگلیسی اشاره می کنند و بر عکس شیوه های آموزشی غیرمستقیم عمدتا نتایج کوتاه مدتی دارند .

قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید.

به منظور تسلط بر مهارت های کاربردی زبان از منابه مختلف استفاده نمایئد .

قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش کنید و تکرارکنید

درست مانند آنچه در محیط واقعی اتفاق می افتد عمل کنید .

با توجه به اهمیت مقوله آموزشی زبان انگلیسی  و کاربرد آن در کلیه ابعاد زندگی افراد و همچنین استقبال علاقه مندان به گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی ، در سال های اخیرتاسیس مراکز آموزش زبان انگلیسی  و به خصوص مراکز آموزشی زبان کودکان روند رو به رشدی داشته است.

مراکزآموزشی معتبر زیادی از جمله مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به ارائه دوره ها و بسته های آموزش زبان انگلیسی کرده اند و علاقه مندان می توانند با استفاده از این خدمات به اموزشی زبان انگلیسی پرداخته و علاوه بر کسب مدرک زبان انگلیسی از مزایای عملی این دوره های برخوردار شوند .

با توجه به کاربرد زبان انگلیسی در کلیه شاخه های کسب و کار ، متقاضیان ورود به بازار کار نیز با کسب مدرک زبان انگلیسی می توانند شانس ورود خود به بازار کار را افزایش داده ، از این رو گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی به همه افارد جامعه به خصوص شاغلان در عرصه های بین المللی وافراد جویای کار توصیه می شود .

مدرک زبان انگلیسی

 

هفت راهکار کلیدی در آموزش زبان انگلیسی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس