مربی نقاشی کودک

مربي نقاشي کودک

 

نقاشي هنر ابراز عواطف و احساسات بوسيله انواع رنگ و بر اروي انواع سطح است .انواع رنگ مي تواند شامل مداد رنگي ، آبرنگ ، رنگ هاي روغني ، رنگ هاي آکروليک ، انواع پاستل گچي و پاستل خشک ، انواع مداد پاستل و غيره باشد و انواع سطح مي تواند بسته به نوع رنگ انتخابي شامل انواع بوم نقاشي ، انواع کاغذ ، مقوا و حتي چوب و شيشه باشد . 

 

آموزش  نقاشی به  کودک می تواند رد روند توسعه خلاقیت او موثر باشد.

تاريخچه هنر نقاشي 

هنر نقاشي قطعا نه به صورت امروزي اما در رديف اولين هنرهاي دست بشر قرار دارد . قدمت نقاشي در دنيا شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاري است وشايد بتوان ادعا کرد که يکي از دلايل پيدايش اين هنر به منظور انتقال مفاهيم ميان افراد بوده است . آثار به جاي مانده بر ديواره غارها و بدنه درختان از جمله قديمي ترين نقاشي ها به جاي مانده از هنر دست انسان به شمار مي رود . اين آثار اغلب به وسيله رنگ هاي گياهي و بعضا با استفاده از خون حيوانات بر ديواره غارها ، بدنه درختان و برخي ظروف نقش بسته شده اند . 
قديمي ترين آثار نقاشي شناخته شده در دنيا متعلق  به 32000 سال قبل است ، اين اثر در کشور فرانسه و در گروته شاوه کشف شده است . اين آثار هنري اوليه  که با به کار بردن گياه افراي قرمز و رنگ دانه سياه ترسيم و رنگ شده اند، اشکالي شبيه به  اسب ها ، کرگدن ها، شيرها، بوفالوها و ماموت ها را به تصوير کشيده اند اما در حدود پنجاه سال پيش آثار نقاشي با قدمتي حدود 40000 سال در کشور مالزي و در غاري در سوالسي کشف شده که با توجه به شواهد و مدارک از نقاشي هاي قبلي قدمت بيشتري داشتند و در نهايت در حدود 6 سالي پيش آثار نقاشي کشف شده در غار آلکستيلو واقع درکشور اسپانيا به قدمتي در حدور 40800  عنوان قديمي ترين نقاشي دنيا را به خود اختصاص داد . 
کارشناسان بر اين باورند که  نقاشي در زمان ها بسيار دور کاربردهاي بسيار مهم و گسترده اي ازجمله انتقال مفاهيم ، انتقال اطلاعات ، به تصويرکشيدن وقايع تاريخي، بيان داستان ها و غيره را عهده دار بوده است که اين نقش پر رنگ در واخر قرن 19 ميلادي و پس از اختراع دوربين عکاسي در گذر زمانکم رنگ شد . و پس از آن  نقاشان زمان  بيشتري براي ابراز احساسات و عواطف شخصي خود صرف کردند و به ابراز  انتقال پيام هاي فرهنگي و انسان  دوستانه بوسيله  هنر نقاشي پرداختند . 

ثبت نام دوره مربی نقاشی کودک

تاريخچه هنر نقاشي در ايران 

اولين آثار هنر نقاشي در کشور ايران نيز مانند بسياري ديگر از اقصي نقاط جهان به دوران غارنشيني باز مي گردد.آثار نقاشي به جاي مانده در غارهاي اطراف استان لرستان ، تصاوير نقش بسته شده  بر روي ظروف سفالي در منطقه تپه سيالک* و بسياري آثار به جا مانده ديگر حاکي از قدمت اين هنر در کشورايران دارد . 

آموزش هنر نقاشي 

هنر نقاشي شاخه هاي بسيارزياد و متفاوتي دارد اما آنچه در همه اين تکنيک ها مشترک است نقطه  آغاز آموزش يعني آموزش طراحي است . آموزش طراحي را مي توان از هر سني شروع کرده و پس از گذراندن اين دوره با توجه به علايق و سلايق افراد يکي از تکنيک هاي نقاشي را انتخاب کرده و ادامه دهند . شروع کردن آموزش نقاشي نيز مانند بسياري ديگر از هنرها و علوم در سنين کودکي مي تواند مقدمه کسب موفقيت هاي زياد در آينده باشد . در ادامه به تکنيک هاي نقاشي اشاره خواهيم کرد .
نقاشي با تکنيک سياه  قلم 
نقاشي با تکنيک مداد رنگ 
نقاشي با تکنيک آبرنگ 
نقاشي با تکنيک رنگ و روغن 
نقاشي با تکنيک اکريليک
نقاشي با تکنيک پاستل
نقاشي با تکنيک مدادرنگي
نقاشي با تکنيک مدادشمعي | پاستل روغني
نقاشي با تکنيک کلاژ| تکه چسباني
نقاشي با تکنيک تمپرا*
تکنيک ويتراي | نقاشي پشت شيشه

مربي نقاش کودک 

 

 مربی نقاشی کودک می بایست صبر و حوصله زیادی داشته باشد.

مربيان نقاشي کودک در اولين مرحله بايد دوره هاي آموزشي نقاشي را گذرانده باشند و علاوه برآشنايي با اصول و مباني نقاشي مدارک و گواهينامه هاي مربوطه رانيز دريافت کرده باشند ، همچنين يک مربي نقاشي کودک به دليل ارتباط با کودکان و همچنين حساسيت بالاي روحيه کودکان بايد با روش هاي آموزشي مختص به اين گروه سني و همچنين مباحث روانشناسي کودک  و روانشناسي آموزشي نيز آشنايي داشته باشد .
دوره هاي آموزشي مربي نقاشي کودک براي افرادي که به هنر نقاشي علاقه مند هستند و همچنين توانايي خوبي در برقراري ارتباط با کودکان دارند بسيار مناسب است . اين افراد مي توانند با گذراندن دوره هاي آموزشي مربي نقاشي کودک در مراکز آموزشي معتبر پس از کسب توانايي ها و مهارتهاي مورد نياز در اين زمينه و اخذ مدرک معتبر براي ورود به بازار کار اقدام نمايند . 
يکي از مراکز معتبر آموزشي که در راستاي رفع نيازهاي مخاطبان اقدام به برگزاري دورهاي آموزشي مربي نقاشي کودک کرده است ، مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با ارائه دوره هاي معتبر آموزشي مربي نقاشي کودک علاقه مندان را در راستاي نيل به اهداف خود ياري مي نمايد .

فراگيران پس از گذرندن دوره هاي آموزشي مربي نقاشي کودک در مرکز آموزش مجازي پارس موفق به اخذ مدرک معتبر مربي نقاشي کودک خواهند شد . در ادامه به برخي از سرفصل هاي دوره هاي اموزشي مربي نقاشي کودک اشاره خواهيم کرد : 
آشنايي با روش هاي تطبيق شيوه هاي آموزشي با مراحل رشد در کودکان 
آشنايي با مراحل رشد کودکان شامل مراحل زير : 
مراحل رشد کودک از 1ماهگي تا 4ماهگي    
مراحل رشد کودک از 4 ماهگي تا يک سالگي
مراحل رشد کودکان از 2 تا 5 سالگي
مراحل رشد کودکان از 5 الي 7 سالگي
آشنايي با نظريه هاي شخصيت
آشنايي با نظريه ويژگي هاي شخصيت
آشنايي با انواع شيوه هاي نقاشي کودکان
آشنايي با موضوع نقاشي و شخصيت کودک
ارزيابي بهترين سن آموزش نقاشي به کودکان 
آشنايي با روش هاي پرورش خلاقيت کودکان
آشنايي با مفهوم خلاقيت
آشنايي با انواع هوش :هوش کلي ، هوش اجتماعي ، هوش هنري
آشنايي با مفهوم ضريب هوشي و شيوه هاي ارزيابي آن
آشنايي با تفاوت ذهن خلاق و هوش
آشنايي با روش هاي پرورش خلاقيت در کودکان
آشنايي با رنگ سازي  منطبق با سن کودک
آشنايي با چرخه رنگ
آشنايي با رنگهاي گرم و سرد
آشنايي با ميان رنگ‌ها و هماهنگي
آشنايي با فيزيک رنگ
آشنايي با تکنيک هاي نقاشي شامل 
رنگ روغن
آبرنگ
پاستل
مداد رنگ
گواش
رنگ اکريليک
تکنيک مداد شمعي و آکريليک در نقاشي
تکنيک نقاشي برجسته با چسب چوب
تکنيک ايربراش
تکنيک اسکراچ برد
تکنيک رنگ روغن
قلم مو
کاردک    
نقاشي با اکولين    
آشنايي با کلاژ 
آشنايي با ابزارهاي  مورد نياز کولاژ
پاستل روغني و خراش
آموزش نقاشي به کودکان بر مبناي سن
آشنايي با نقاشي روي پارچه
آشنايي با سبک هاي نقاشي 
آشنايي با سبک کوبيسم
اشنايي با سبک  سبک رئال
آموزش الفبا با تصاوير

مدرک دوره مربی نقاشی کودک

بازار کار مربي نقاشي کودک 

گواهینامه مربی نقاشی کودک به افرادی ارائه می شود که در دوره های آموزشی آن شرکت کرده باشند .

با توجه به رشد ميزان توجه خانواده ها در راستاي کشف استعدادهاي ذاتي کودکان خود در همان سنين کم در سال هاي اخير کليه دوره هاي آموزشي علمي ، هنري ، خلاقيت و غيره با استقبال چشمگير و قابل توجه علاقه مندان مواجه شده است و در اين ميان هنر نقاشي نيز از اين قاعدهمستثني نبوده و با استقبال چشمگير مخاطبان مواجه شده است و اين استقبال به معناي وجود فرصت هاي شغلي زياد و  بازار کار پررونق براي مخاطبان است . 
از جمله مراکزي که مربيان نقاشي کودک مي توانند در آن مراکز مشغول به کار شوند آموزشگاههاي آزاد هنري ، مهد هاي کودک و دبستان ها مي باشند . اين مراکر به دليل محيط هاي آموزشي شاد و ارتباط با کودکان د رزمره بهترين محيط هاي کاري به شمار مي روند . 
از مزايا و دستمزد مربي نقاشي کودک آمار دقيقي در دست نيست اما در صورت کسب موفقيت ، افراد مي توانند متناسب با ساعات کاري خورد در روز مبلغ قابل قبولي دريافت کنند .

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس