فروشندگی به کمک تعامل با مشتری!

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله فروشندگی به کمک تعامل با مشتری! را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است.
فروشندگی به کمک تعامل با مشتری!
فروشندگی بیشتر در دنیای رقابتی امروز امری کاملا تخصصی است. امروزه کمپانی ها به دنبال ارایه کالا یا خدمات نیستند آن ها برای پیشی گرفتن به دنبال حل نیاز های مشتری و مشکل گشا بودن هستند. شرکتها می خواهند در ارتقای کیفیت زندگی، سطح فرهنگ و ارایه راه حل ها برای بهبود کسب و کارهای مشتریان از هم سبقت گیرند. به عبارتی شرکتها در پی آنند که خشنودی بیشتری برای مشتریان خود فراهم کنند و در زمینه  فروشندگی  گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند.
شرکت ها  و بنگاه ها دریافته اند که باید خرید را برای مردم و مشتری تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی کنند چرا که ارایه خدمات بیشتر در عصر حاضر نه تنها ارزش افزوده محسوب نمی شود بلکه ضرورتی انکار ناپذیر است. آن ها می دانند که اگر مشتری ناراضی باشد به راحتی به سراغ دیگر رقبا رفته و قطعا چیزی را که می خواهد می یابد. و اینجا نقطه پایانی برای فروشندگی آن هاست پس چه کنیم که مشتری ما را انتخاب کند؟!
چه کسب و کارتان یک بنگاه چند میلیاردی باشد و چه انفرادی در یک فروشگاه کوچک فروشندگی می کنید باید بدانید که مشتری ها به نحوه برخوردی که با آن ها می شود توجه ویژه ای دارند. مشتری ها همواره حاضرند پول بیشتری بپردازند، مسافت بیشتری رانندگی کنند و خودشان را به زحمت بیشتری بیندازند تا با فردی معامله کنند که به آن ها ارج ، قدر ، منزلت و ارزش می نهد!

فروشندگی به کمک تعامل با مشتری!


مشتری ها تنها دفعه اول به دلیل محصولاتی که ارایه می دهید به سراغتان می آیند ولی تصمیم گیری درباره مراجعات بعدی بر پایه نوع برخوردی است که با آن ها شده است. اگر برخورد مناسبی نبینند به راحتی شما را ترک کرده و حتی از شما بدگویی نیز می کنند!
کلیه عوامل فروش باید یاد بگیرند که چگونه مشتری ها را به یک ابزار بازاریابی برای کسب و کار و فروشندگی خود تبدیل کنند همواره به این نکته توجه کنید که مشتری ها رفتارهای معمولی و متوسط را به آسانی فراموش می کنند آن ها رفتارهای  بسیار خوب و بسیار بد را به خاطر می سپارند. چه با آن ها خوش رفتار باشید چه بد رفتار کنید آن ها به دیگران خواهند گفت که چه برخوردی با آن ها صورت گرفته است.
این اصل را هیچ گاه فراموش نکنید که مشتریان احساسی تصمیم می گیرند و با منطق این تصمیم را توجیه می کنند پس باید یاد بگیرید که چگونه بر احساسات و عواطف مشتریانتان تاثیر بگذارید. مردم همیشه بنا به دلایل خود از شما خرید می کنند نه به دلایل شما. پس باید یاد بگیرید که چگونه موقع فروشندگی دلایل خود را به مشتری تحمیل نکنید.
مشتری ها بسیار باهوش تر از آنند که فکر می کنید ، آن ها زمانی خرید می کنند که بدانند دوست آن ها هستید و منافعشان را رعایت می کنید پس درباره اینکه چگونه به مشتری بفهمانید که دلسوز آن ها هستید باید آموزش ببینید. باید هدف خود را همواره این قرار دهید که مشتری پس از انجام معامله احساس فوق العاده خوبی داشته باشد از این روست که می گوییم کارشناسان فروش باید آموزش ببینند تا برخوردی درست و حرفه ای با مشتریان داشته باشند چرا که تبدیل معامله به یک خاطره شیرین و ایجاد انگیزه برای مراجعات بعدی در مشتری به هیچ وجه تصادفی نیست و بدون آموزش و تمرین امکان ندارد.
شاگردان و عوامل فروش توسط آموزش دیدن با مسئولیت بیشتر و رضایت شغلی بیشتر انجام وظیفه کرده ، آن ها می آموزند که به چه نحو برخورد کنند تا هم رضایت مشتری و هم رضایت بنگاه فراهم شود و با فروشندگی موفق دیگر لازم نیست که وقت ارزشمند خود را صرف حل و فصل مشکلات و شکایات مشتری ها نمایید.
مقاله فروشندگی به کمک تعامل با مشتری! توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : مسیرذهنی

ثبت نام در دوره فروشندگی حرفه ای

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس