پنج راهکار بازاریابی در فضای مجازی

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله پنج راهکار بازاریابی در فضای مجازی  را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

پنج راهکار بازاریابی در فضای مجازی
به گزارش دپارتمان بازاریابی مبنا مدیران و به نقل از وبسایت Mashables، پنج راهکار برتر برای آغاز فعالیت در رسانه های اجتماعی در راستای تلاش های بازاریابی استفاده از فیسبوک، توییتر، وبسایت، لینکدین و یوتیوب می باشد.

فیسبوک:
این رسانه فرصتهای بازاریابی ارزان قیمت برای کسب و کارهای کوچک را فراهم می سازد. با این که در حال حاضر فیسبوک بیش از 500 میلیون کاربر دارد و این تعداد سرسام آور، برای کسب و کارهای کوچک ممکن است وحشت زا باشد چرا که تصور می کنند جامعه ای بسیار وسیع برای هدف قراردادن دارند، اما حضور در این عرصه اهرم بسیار قوی ای برای کسب و کار شما بدل خواهد شد. اگر تا کنون برای کسب و کار خود صفحه فیس بوک راه اندازی نکرده اید سریعا اقدام کنید.

توییتر:
توییتر طی سالیان گذشته به سرعت توسعه پیدا کرده است. این رسانه برای کسب و کارهای کوچک سکویی خارق العاده می باشد. این رسانه به مراتب ساده تر از فیسبوک می باشد (به دلیل محدودیت در تعداد کاراکترهای هر پست، ویدئو با محدودیت چند ثانیه ای و …) و کنترل آن برای هر فرد بسیار ساده است. به علاوه با امکان هش تگ می توانید از رویدادهای مرتبط با شما نیز آگاه باشید و از قافله عقب نمانید.

وب سایت:
با این که دو راهکار اول (یعنی فیسبوک و توییتر) تمرکز اصلی شرکت ها را به خود اختصاص می دهند، بلاگ نیز همچنان مانند گذشته می تواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود. در مرحله اول بایستی دامینی با نام شرکت خود رزرو نمایید. گرچه ممکن است نام شرکت شما عینا از قبل رزرو شده باشد، ولی سعی نمایید نامی تا سرحد امکان نزدیک به نام کسب و کارتان بیابید. سپس اطلاعات لازم (از جمله تاریخچه شرکت، خدمات و محصولات، گواهینامه ها و افتخارات، پروموشن های فروش و …) را داخل سایت قرار دهید. البته بهتر است با مراجعه به کسب و کارهای مشابه خود، ببینید آنها چه مطالب و مواردی را داخل سایت قرار داده و شما نیز بهترین مواردی که در هر سایت می یابید در وبسایت خود قرار دهید. (مثلا اگر کسب و کار شما یک باشگاه مجازی است بهتر است تا یک تور مجازی از مجموعه خور در وبسایت قرار دهید.)

Linkedin:
این رسانه بر خلاف فیسبوک و توییتر، مختص افراد متخصص و کسب و کارهاست و در حال حاضر بیش از 50 میلیون کاربر از 200 کشور دارد. پس از ساختن اکانت با نام کسب و کار خود در این سایت و معرفی شرکت در آن، می توانید به سایر کسب و کارهای مرتبط نیز متصل شوید، با افراد متخصص در حوزه فعالیت خود آشنا شده و رزومهآنها را مطالعه نمایید و از آنها دعوت به همکاری نمایید و …

یوتیوب:
حضور چندرسانه ای در فضای مجازی مقداری پیچیده تر از موارد گذشته می باشد اما استفاده بهینه از این رسانه نتایج بسیار شگفت انگیزی برای شما می تواند در بر داشته باشد. ابتدا باید کانالی با نام کسب و کار خود در
یوتیوب ایجاد نمایید تا همه ویدئو های شما از یک مکان در دسترس باشند. شما با ایجاد ویدئو های جذاب و آپلود کردن آن ها می تواند برای کسب و کار خود اسم و رسمی به هم بزنید. به عنوان یک نمونه جالب، یک شرکت تولید کننده مخلوط کن با تولید منظم و هفتگی ویدئوهایی جذاب توانسته برند و محبوبیت بالایی برای خود رقم بزند. در این ویدئوها مواد مختلف از مویایل گرفته تا آیپد تا ماکت جمجمه انسان درون مخلوط کن ریخته شده و مجری نیز با اجرای کمدی خود نتیجه را نشان می دهد. نکته اینجاست که شرکت به جای ایجاد ویدئو که در آن صرفا کالای خود را به صورت مستقیم تبلیغ کند، به صورت عیر مستقیم و در عین جال پخش ویدئویی که برای کاربر جذاب است، قدرت کالای خود را نیز تبلیغ می کند.
مقاله پنج راهکار بازاریابی در فضای مجازی توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : مسیر ذهنی دات کام

ثبت نام در دوره مدیریت بازاریابی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس