مقاله نرم افزار فلش چیست؟

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله نرم افزار فلش را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است .

نرم افزار فلش چیست؟
یکی از پر طرفدارترین برنامه های نرم افزاری برای ایجاد و تولید مالتی مدیاها، برنامه فلش می باشد. فلش ماکرومدیا برای ایجاد حرکت و صدا در طراحی سایت های اینترنتی و نیز تولید نرم افزارهای چند رسانه ای و گاهی تولید تبلیغات رایانه ای ، استفاده می گردد.
یکی از مزایای برنامه فلش تولید تصاویر برداری است که در مبحث گرافیک رایانه، به مزیت های تصاویر برداری که مهمترین آنها، عدم تغییر کیفیت نمایش با تغییر سایز تصویر می باشد، مفصل پرداخته ایم. در صورت ایجاد یک فایل فلش، تنها زمانی قادر به دیدن این فایل خواهید بود که برنامه Flash Player در سیستم شما نصب باشد. یعنی برای دیدن فایل های مالتی مدیا این برنامه ضروری است که البته یکی از نقصان های این برنامه محسوب می شود زیرا بازدید کنندگان آن را محدود به داشتن این برنامه می کند و نیز در صورت نبود player فلش، دیدن این فایل امکان پذیر نخواهد بود.

مقاله نرم افزار فلش چیست؟

گاهی برای طراحی صفحات وب سایت ها، از این برنامه به طور کامل استفاده می نمایند و تمام محتوا و صفحات وب سایت ها را داخل برنامه فلش طراحی می کنند که در بحث سئو و نیز اشکالات طراحی سایت های اینترنتی به ایرادات این نوع طراحی سایت پرداخته ایم. اما خلاصه می گوییم طراحی سایت ها به صورت فول فلش یا تمام فلش باعث می شود تا صفحات و محتویات مفید سایت شما در موتورهای جستجو به خوبی ایندکس نگردد و همچنین اگر کاربری ، برنامه فلش را در اختیار نداشته باشد ، قادر نخواهد بود تا صفحات وب شما را در سیستم خود مشاهده نماید. به این ترتیب ممکن است شما بخشی از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست بدهید.
بنابراین بهتر است استفاده از فلش در صفحات وب محدود باشد و از استفاده آنها، در قسمت های مهم سایت مانند هدر یا عنوان و یا منوهای سایت، اجتناب نمایید. خوب است از فلش برای تعاملی کردن وب سایت خود بهره جویید. مثلا با زدن کلیکی روی گزینه ای اتفاقی افتد و یا چیزی شبیه آن که بر جذابیت صفحه وب شما می افزاید.
فلش عمل متحرک سازی را با شروع یک حرکت و خاتمه آن و به اصطلاح، با عمل tweeining انجام میدهد و دستورعمل های آن به نسبت برخی برنامه های مالتی مدیا سازی مانند swishmax و … بسیار سخت تر است وکار و یادگیری آن نیز به همین ترتیب. اما قابلیت های بسیار پیشرفته تری نسبت به برنامه های هم عرض خود دارد و شهرت و محبوب آن در متحرک سازی بیشتر و قویتر می باشد.
مقاله نرم افزار فلش توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است .
منبع : ویکی پدیا

ثبت نام در دوره نرم افزار فلش

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس