۷ نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله ۷ نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است .

۷ نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی
اگر شما در حوزه بازاریابی تلفنی فعالیت می کنید ،احتمالا با منشی ها و مدیران دفاتر زیاد صحبت کرده اید.آن ها عموما بین شما و تصمیم گیرنده اصلی قرار دارند و تصمیم می گیرند که آیا شما را به فرد مورد نظرتان وصل کنند و یا خیر.در مطلب به ۷ نکته مهم جهت عبور از سد منشی های و مدیران دفاتر و دست یافتن به تصمیم گیرنده اصلی در بازاریابی تلفنی اشاره می کنم.

نکته شماره ۱) منشی ها و مدیران دفاتر دشمن شما نیستند.
منشی ها و مدیران دفاتر دشمن شما نیستند ،آن ها فقط کارشان را انجام می دهند.با آن ها به مانند یک ماشین  اتوماتیک پاسخ گویی تلفن نگاه نکنید ،بلکه به جای آن بر ایجاد روابط خوب با آن ها متمرکز شوید.در اولین مکالمه فامیل آن ها را بپرسید و در مکالمات بعدی از آن استفاده کنید.منشی ها جایگاه طلایی در سازمان دارند و چشم انسان های استراتژیک به آن ها نگاه کنید.اگر به آن ها به چشم دشمن نگاه کنید این باعث یک ایجاد یک سد و مانع روانشناختی می شود و برای شما مشکل ایجاد می کند.

نکته شماره ۲) بزرگ به نظر بیایید.
مدیران هرگز مانند افراد عادی رفتار نمی کنند.اگر شخص مقابل شما اعتقاد داشته باشد که شما مهم هستید آن گاه با شما به گونه ایی دیگر رفتار می کند.یک صدای آرام و راحت و با اعتماد به نفس داشته باشید.اگر در لحظات ابتدایی مکالمه تلفنی با منشی ها و مدیران دفاتر عصبی باشید و یا دستپاچه شده باشید ،این احساسات را با صدا ،رفتار و کلمات خود انتقال می دهید.تمام این ها بر روی ادراک منشی ها نسبت به شما اثر می گذارد.اگر احساس عصبیت می کنید قبل مکالمه چند نفس عمیق از بینی خود بکشید و آن را از دهان خود بیرون دهید و خودتان را در حالت آرامش قرار دهید.زمانی که منشی گوشی تلفن را برداشت لبخند بزنید و با او با اطمینان و آسودگی احوال پرسی کنید.

نکته شماره ۳) سوال نپرسید.
اگر فامیل تصمیم گیرنده اصلی را می دانید از منشی یا مدیر دفتر نپرسید که شخص مورد نظر هستند یا نیستند! شما حضور و غیاب نمی کنید! زمانی که منشی گوشی را برداشت مودبانه از او بخواهید شما را به فرد مورد نظرتان وصل کند.زمانی که سوال می پرسید خودتان را بیشتر در معرض شنیدن پاسخ منفی قرار می دهید.
۷ نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی

نکته شماره ۴) بر روی منفعت کالا و خدمات خود تکیه کنید.
اگر منشی دلیل تماس شما را پرسید بر روی منفعت کالا و محصول خود تکیه کنید.

نکته شماره ۵) توضیح دهید که با چه کسی کار دارید.
در بازاریابی تلفنی بسیاری از فروشندگان زمانی که فامیل تصمیم گیرنده را نمی دانند ،هنگامی که منشی گوشی را برداشت به او می گویند: لطفا وصل کنید به مدیر تان یا لطفا به مدیر عامل وصل کنید.این طرز مکالمه عموما با این جواب روبرو می شود : ایشان نیستند و یا ایشان جلسه هستند.به جای دنبال مدیر گشتن، با منشی رو راست باشید و دلیل مکالمه تان را بگویید و از او کمک بخواهید.

نکته شماره ۶) منشی ها یک منبع عظیم دانش هستند.
منشی ها و مدیران دفاتر یک منبع عظیم اطلاعات در رابطه با تصمیم گیرنده اصلی و همچنین شرکت هستند.شما می توانید اطلاعات خود را با آن ها چک کنید و احتمالا بر آن ها بیافزایید.هر چه اطلاعات بالاتری داشته باشید در حوزه بازاریابی و فروش تصمیمات بهتری می توانید بگیرید.

نکته شماره ۷) از یک راه غیر معمول استفاده کنید.
اکثر فروشندگان تلفنی از منشی ها و مدیران دفاتر می خواهند آن ها را به تصمیم گیرندگان اصلی وصل کنند و در این فرآیند بسیاری ار فروشندگان حذف می شوند.شما می توانید از یک روش غیر معمول استفاده کنید و از آن ها بخواهید شما را به واحد فروش وصل کنند.به احتمال خیلی زیاد شما می توانید تماس خود را برقرار سازید.برای کسی که در واحد فروش هست دلیل تماس خود را بیان کنید.او به احتمال زیاد به شما کمک می کند به هر صورت شما یکدیگر را درک می کنید.
مقاله ۷ نکته برای عبور از سد منشی ها و مدیران دفاتر در بازاریابی تلفنی توسط کارشناسان واحد تحقیق و توسعه مرکز آموزش مجازی پارس تدوین گردیده است.
منبع : مقالات منتخب مدیریت و بازاریابی

ثبت نام در دوره مدیریت بازاریابی

برچسب ها : انتشار دهنده: احمدی

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس