راه های جذب مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری چیست ؟

همانطور که از اسم مدیریت ارتباط با مشتری پیداست یعنی نحوه هم کلامی با مشتری است که به چه صورت به برقراری این ارتباط به طور درست استفاده می نمایند که این بحث مدیریت ارتباط با مشتری را در پی دارد.

هدف مهم ارتباط با مشتری ، ایجاد یک رابطه پا برجا برای خریدار به مشتری دایمی است. به این صورت که مدیریت ارتباط با مشتری ارزش بالایی دارد و به صورت همیشگی است. بازاریابی یک روش رضایت بخش است. بنابراین مدیریت ارتباط با مشتری برای ایجاد روابط بین مشتری به صورت بلند مدت است.
برنامه ریزی ها یک کسب و کار اولیه برای ایجاد محصولات و خدمات، حفظ و توسعه محصولات، خدمات و تجربیات ارایه شده به مشتریان است، اینا همه مدیریت ارتباط با مشتری است.

 crm سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای جذب مشتری و رضایت مشتری کارایی بالایی دارد.

CRM چیست ؟

مدیریت ارتباط با مشتری (Customer relationship management) به فرآیندهای ترفندی گفته می شود که شرکت ها برای مدیریت و تجزیه رفتار میان آن ها و مشتریان با هدف پیشرفت این ارتباط جهت افزایش فروش و افزایش توسعه استفاده می کنند.
نرم افزار CRM کمک می کند تا مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار قابل اجرا و پیاده سازی می گردد.

مدیریت ارتباط با مشتری در سه دیدگاه قابل بررسی است :

- از نظر فناوری اطلاعات (IT)
- از نظر عمر مشتری
- از نظر کسب و کار ، راهبردی، برنامه ریزی ها

مدیریت ارتباط با مشتری از نگاه فناوری اطلاعات (IT) : 

زمانی که حرف از مدیریت ارتباط با مشتری CRM می شود، همه به یاد نرم افزار CRM یا بحث IT می شود. از نگاه اول مدیریت ارتباط با مشتری شاید یک بحث کاملی نباشد و از نظر شرکت ها مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیزی بیشتر از یک نرم افزار می دانند.
با استفاده از فناوری اطلاعات، مشتریان می توانند مسایل و مشکلات خود را در ارتباط با محصولات و خدمات شرکت در جریان بزارند و آماده جواب خود در کوتاه ترین زمان باشند. این مسئله بر رضایت مشتری و وفاداری مشتری تاثیر گذاشته و باعث بهبود روابط آن ها با سازمان می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری از نظر کسب و کار : 

استراتژی برای این دید عبارتند از : 
- جذب مشتری 
- حفظ مشتری
- توسعه مشتری
در برنامه ریزی های به دست آوردن مشتری ، شرکت با تبلیغات زیاد سعی دارد تا مشتریان زیادی کسب نماید. این زمانی اتفاق می افتد که کار خود را وارد بازار نموده اند. با توجه به محصولات و محصولات قبلی مشتریان در حال تغییر هستند ، پس شرکت ها سعی می کنند تا مشتریان بیشتری جذب نمایند.
در حفظ برنامه ریزی برای مشتری ، هدف حفظ و نگهداری مشتریان فعلی شرکت است.
حفظ مشتری از طریق روش هایی مانند تخفیف ها، ارایه محصولات مکمل، ایجاد وفاداری در مشتری و ... صورت می گیرد.

اهداف یک سیستم ارتباط با مشتری :

هدف اصلی CRM از اجرا ، رشد مشتریان و افزایش رضایتمندی مشتری و همکاران و رشد سود و درآمد است.
امروزه شرکت ها انتظار زیادی که از کارکنان خود دارد این است که ارتباط قوی از ارتباط خود در سطح سازمانی داشته باشند.

مدیریت ارتباطات crm به تمام فرآیندها و فناوری ها گفته می شود

سیستم ارتباط با مشتری  شامل:

- به دست آوردن سود از فروش
- افزایش میزان موفقیت در روابط مشتریان
- رشد سود
- ایجاد رضایت مندی مشتریان 
- توسعه روش های ارتباط با مشتریان حقیقی
- ارایه محصولات متناسب با مشتریان
- ارایه محصولات از طرف کانال ها به هر مشتری
- ارایه محصولات در هر زمان به دست مشتری
- سفارش گرفتن
- خدمات پس از فروش
- شناخت فرصت های جدید تجاری
- کاهش فرصت های از دست رفته
- ایجاد وفاداری مشتریان
- بهبود خدمات به مشتریان
- ذخیره اطلاعات سازمان

وظایف نرم افزار CRM :

* یک بانک اطلاعاتی برای مشتریان و ارتباط آن ها با شرکت ها
* به روش خودکار برخی راه های بازاریابی و فروش انجام می شود
* نظم دادن ، دقت و سرعت بخشیدن به روش های پیگیری
* ارزیابی و بررسی اثر بخشی تبلیغات 
*بهبود مهارت های فروش در کارمندان فروش
* برای تدوین گروه بندی هوشمند روی اطلاعات و مشتریان با توجه به فاصله آن ها

کاربرد نرم افزار CRM : 

سیستم ارتباط با مشتری CRM در کاهش هزینه ها و افزایش سود از طریق سازماندهی فرآیند کسب و کار کمک می کند، و باعث افزایش رضایت مندی مشتری در زمینه فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش می شود.
یکی از نرم افزارهای مهم در دنیا در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان نرم افزار (CRM) می باشد. 

پرکاربردترین استفاده از نرم افزار CRM : 

- مدیریت فروش : همه سازمان ها سعی می کنند تا برای بهتر بودن از دیگر رقبای خود، تمرکز خود را فقط روی فروش بگذارند و بر امور اصلی و داشتن اطلاعات به روز باشند.
مسئله مهم به کارگیری استفاده درست و انتخاب ابزار مناسب مدیریت ارتباط با مشتری است. استفاده از نرم افزار CRM کمک می کند تا راه های فروش زودتر انجام گیرد و تجربه ای متفاوت تری برای مشتریان می سازند.
-    مدیریت بازاریابی : 
تمام کسب و کارها برای رشد خود در ارتباط با مشتری، هدف اصلی قرار دادند. اغلب برای اینکه مشتریان جدید جذب کنید باید مشتریان قدیمی خود را حفظ نمایید و کار خود را افزایش دهید. نرم افزار CRM امکان درک بهتر مشتریان را فراهم می سازد. اطلاعات بازاریابی، به آسانی تقسیم بندی و هدف گذاری مشتریان ایجاد می شود. 
- مدیریت خدمات پس از فروش : ارایه خدمات به مشتریان در حالت اول باید با رضایت مشتری شروع گردد، که در ابتدا با رضایت مشتری آغاز می شود. بعد از آن کارمندان خدمات پس از فروش باید جوری رفتار نمایند تا مشتری علاقمند به ارتباط پایدار با شما شود.
- بانک اطلاعات مشتریان : در نرم افزار CRM مشتریان حقیقی و حقوقی وجود دارد. این امکان در سیستم وجود دارد تا بخش های مورد نظر به سیستم اضافه شود. این روش برای ایجاد یک بانک جامع از بدست آوردن اطلاعات مشتریان در اختیار می گذارد تا اهداف مختلف از آن استفاده نمایند.
راه های جذب مشتری : 
اهمیت بالای نگه داشتن مشتری و جذب مشتری بسیار مهم است، در این بحث چند روش ساده برای جذب مشتری پیشنهاد می گردد :
- تبلیغات : 
در همه جای دنیا شناخته شده است که تبلیغات اولین گام برای معروف شدن کار و موفق شدن در کسب و کار است. در تبلیغات باید متن ها و پیغام هایی نوشته و طراحی گردد که مشتری را جذب نماید. 
تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد تبلیغ بر روی وب سایت ها بهترین تبلیغات شناخته شده است و افراد را جذب می نماید. پیشنهاد می گردد برای این کار تجربیات لازم کسب شود.
- ایجاد تیم های جذب مشتری : 
راه دیگری برای جذب مشتری استفاده از منافع میزبانی است. در این روش یک کسب و کار دیگری که مخاطبان هدفی شبیه به هم دارند. منافع خود را در اختیار قرار می دهند تا برای تبلیغات دیگر اهداف تجاری از آن استفاده کنند.

مدرک مدیریت ارتباطات crm برای جذب مشتری اثر گذار است

دوره آموزش مدیریت ارتباط با مشتری CRM : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای کارمندان و پرسنل شرکت ها و تمامی علاقمندان دوره آموزش مدیریت ارتباط با مشتری CRM را ارایه نموده است تا با شناخت کافی برای کار فروش و جذب مشتری اعلام آمادگی نمایید علاوه بر دوره که پشت سر قرار می دهید  ، در پایان آموزش پارس، مدرک معتبر و گواهینامه مدیریت ارتباط با مشتری CRM اعطا می نماید این نیز یک موفقیت برای استخدام شدن در همه جا به شمار می رود.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس