کنترل پروژه با msp

کنترل پروژه با msp

تعریف مدیریت پروژه

مدیریت پروژه، شامل تعیین منابع و تجهیزات خاص در یک بازه زمانی مشخص برای انجام یک پروژه است. غالب، مدیرانی که مسئولیت یک پروژه را بر عهده میگیرند باید علاوه بر داشتن دانش و مهارت های خاص این حیطه، بتوانند میزان نیروی انسانی، انواع تجهیزات و البته زمان مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه را تخمین زده و برآورد کنند و در صوورت لزوم تغییراتی در برنامه کاری ایجاد کنند. 
علاوه بر این، این مدیران باید در پایان پروژه دقت کنند که ایا اهدافی که از قبل در نظر داشتند تامین شده، به اقدامات اصلاحی نیاز دارد و از چه شیوه هایی میتوان کار و پروژه را به صورت بهینه تر پیش برد. از این نظر، مدیرانی که دوره آموزش ms project  را گذرانده باشند، دقت بیشتری در این موارد داشته و بهتر میتوانند تجهیزات لازم برای ساخت و تکمیل پروژه را برآورد کنند. 
این مقاله شامل سرفصل های تعریف مدیریت پروژه، کنترل پروژه، آموزش ms project  ، دوره ms project  ، مدرک ms project  ، گواهینامه ms project  ، کنترل پروژه با msp، نرم افزاهای کنترل پروژه و نرم افزار msp است. 

ثبت نام دوره آموزشی MSP

نرم افزار مدیریت پروژه کنترل بر روی پروژه دارد

کنترل پروژه

هر پروژه ای نیازمند بازرسی و کنترل بوده و مدیران و بازرسان موظف هستند تا در صورت نیاز و مشاهده هر گونه اختلاف ، اقدامی انجام دهند تا مراحل آغاز تا پایان پروژه به درست ترین حالت پیش رفته و مشکلی بروز نکند. مراحل کنترل پروژه در چهار طیف از فعالیت ها خلاصه میشوند که عبارتند از : 
آغاز و برنامه ریزی : این مرحل دارای دو بخش جداگانه آغاز و برنامه ریزی است. مرحل آغاز شامل فعالیت های مانند بودجه بندی، زمان بندی و تعیین اهداف کلی پروژه است در حالی که ، در مرحله برنامه ریزی به جزئیات و اقدامات مورد نیاز برای پروژه پرداخته میشود.  
اجرا : پروژه، در این مرحله به طور رسمی آغاز شده و مدیران تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا با همه کارکنان ارتباط برقرار کرده و از مشکلات موجود در حین اجرای پروژه اطلاع پیدا میکنند. علاوه بر این، آنها صاحبان پروژه را نیز از پیشرفت و توسعه پروژه مطلع می سازند.   
کنترل و نظارت : در این مرحله، مدیران از طی شدن زمان تعیین شده برای همه وظایف و هزینه کردن بودجه و تناسب و هماهنگی پروژه با طرح آن، اطمینان حاصل میکنند.  
پایان دادن به پروژه : این مرحله دارای دو بخش است ؛ در بخش اول، که در مورد نحوه به پایان رساندن پروژه گزارشی تهیه شده و در ان اهداف پروژه توضیح داده میشود. در بخش دوم، در مورد جلسات تیم پروژه و وظایف و کارکرد اعضای تیم پروژه توضیحاتی ارایه میشود. 
مدیران علاقمندی که دوره آموزش ms project را گذرانده باشند، در مورد مراحل کنترل پروژه اطلاعات دقیق تری داشته و میتوانند آن را به صورت بهینه انجام دهند. 

آموزش ms project 

کنترا و نظارت و به پایان رساندن همه انواع پروژه ها کار چالش برانگیزی بوده و صرفا مدیرانی میتوانند در این زمینه موفق باشند که علاوه بر دان آکادمیک و عملی و کسب تجربه، آموزش ms project را گذرانده و گواهینامه ms project   دریافت کرده باشند. علاوه بر این، این مدیران لزوما با انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه شامل ms اشنایی داشته و در مورد کارایی و تاثیر استفاده از آنها برای مدیریت پروژه آگاهی کامل دارند. 
با توجه به اهمیت مدیریت پروژه و استفاده از نرم افزارهای خاص برای آن، مرکز آموزش مجازی پارس، دوره آموزش ms project را برای دانش پذیران علاقمند به فعالیت های مدیریتی ارایه کرده است. دوره ms project برای مدیرانی که به پیشبرد علمی و به موقع پروژه ها علاقمند هستند، کارآمد و مفید بوده و به آنها کمک میکند تا کمترین اشتباه را در اجرای پروژه ها داشته باشند. علاوه بر این، در پایان دوره، به دانش پذیرانی که آزمون آنلاین را با موفقیت پشت سر بگذراند، مدرک ms project اعطا میشود. 

 

هدف از دوره آموزش نرم افزار مدیریت پروژه msp کار بر روی پروژه است

کنترل پروژه با msp

با توجه به اینکه شروع، انجام و پایان دان به هر پروژه ای حساسیت های خاص خودش را دارد، بنابراین باید برای کنترل آن نهایت دقت را داشته و در این مسیر از انواع نرم افزارها کمک گرفت. علاوه بر این، کنترل پروژه با mspمزیت های خاص خود را داشته و به دلیل ویژ گی های آن، روند پیشرفت پروژه را بهینه میکند. 
مدیران ،با استفاده از این نرم افزار میتوانند زمان دقیق شروع و پایان پروژه را تخمین زده، برای برنامه سازی از آن کمک گرفته، با استفاده از آن نمودار رسم کنند، پروژه های قبلی انجام شده را بازیابی کرده، هزینه های احتمالی را محاسبه کرده و آن را آپدیت کنند. مدیرانی که، دورهms project   را گذرانده و گواهینامه ms project  دریافت کرده باشند، در مورد این نرم افزار و کارایی اش اطلاعات دقیق تری داشته و میتوانند آن را به صورت کارآمد در پروژه ها یشان به کار گیرند. 

نرم افزاهای کنترل پروژه

غالبا، مدیران برای پیشبرد انواع پروژه ها از نرم افزارهای کنترل پروژه متفاوتی استفاده کرده و البته کارایی و قابلیت های آنها را نیز مد نظر دارند. از جمله نرم افزارهای کنترل پروژه میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 
نرم افزار SPM: با ین نرم افزار دارای تاریخ تقویمی دقیقی بوده، میتوان پروژه را چاپ کرده، با استفاده از آن نمودار رسم کرد و گزرش تهیه کرد. 
نرم افزار TL : این نرم افزارتاریخ داشته، با استفاده از ان میتوان گزارش تهیه کرد، به تخصیص منابع کمک میکند، قابلیت پیگیری داشته و میتواند پروژه ها را نیز بازیابی کند.  
نرم افزار HMP: این نرم افزار امکان چاپ نداشته، دو نمونه نمودار رسم میکند، تاریخ تقویمی داشته و با استفاده از میتوان منابع را تخصیص داد.  
نرم افزار CA-SP : این نرم افزار تاریخ تقویمی داشته ، میتوان با استفاده از آن نمودار رسم کرد، قابلیت آپدیت و پیگیری و برنامه سازی دارد و میتوان با استفاده ار اکسل آن را پشتیبانی کرد. 
غالبا، اکثر مدیرانی که دوره آموزشی ms project  را گذرانده اند، با همه این نرم افزارها آشنایی دارند. 

مدیریت پروژه برای دستیابی به منظور خاص انجام می گیرد

ثبت نام دوره آموزشی MSP

نرم افزار msp

نرم افزار msp، یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه است که میتوان از آن برای انجام و مدیریت انواع پروژه های کوچک و بزرگ و حتی برخی از کارهای روزانه استفاده کرد. از جمله مزیت های این نرم افزار که موجب میشود تا مدیران به استفاه از این نرم افزار ترغیب شوند، توانایی نرم افزار در ارایه تصویری بزرگ از پروژه است. این ویژگی نرم افزار موجب میشود تا مدیران و افرادی که مسئول پروژه هستند، بتوانند جزئیات پروژه را بهتر مشاهده کرده و موارد ضروری را شناسایی و سازماندهی کنند. 
علاوه بر این، این نرم افزار، یکی از زیر مجموعه های نرم افزار آفیس بوده و با توجه به اصول مدیریت پروژه ساخته و طراحی شده است. غالبا، اکثر مدیرانی که در حیطه ایجاد و تکمیل پروژه فعالیت دارند، آموزش ms project را گذرانده و مدرک ms project را دریافت کرده اند و برای مدیریت پروژه و منابع انسانی تجربه کافی به دست آورده اند. 

 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس