کارشناس بورس

آشنايي با بورس

تعريف بازار

بورس يک کلمه با ريشه فرانسوي است . معني کلمه بورس در زبان فرانسه کيف پول است . براي تعريف بازار بورس ابتدا لازم است تعريف کاملي از کلمه بازار و مفهوم آن ارائه نمائيم . بازار محلي براي انجام انواع داد ستد و فعاليت هاي تجاري است به اين صورت که هر مکاني که در آن هر گونه فعاليت هاي خريد و فروش بين فروشنده و خريدار ايجاد شود  را بازار مي نامند به عبارت ديگر بازار مکاني است که فروشنده گان مي توانند کالا و خدمات خود را براي فروش عرضه و ارائه نميند و خريداران نيزمي توانند کالا و خدمات مورد نياز خود را در اين مکان پيدا کنند به زبان ساده تر بازار مکاني است که به فروشنده و خريدار کمک مي کند مخاطبان مورد نظر خود را در زمان کوتاه تري پيدا کنند و به روند انجام معاملات و فعاليت هاي اقتصادي سرعت مي بخشد .

بازار بورس در سراسر دنیا یک بازار پر رونق و رو به رشد است .

تعريف بورس

بورس مکاني است که انواع مختلف کالا در ان به فروش مي رسد .

انواع کالا 

کالاها به طور کلي به دو دسته تقسيم بندي مي شوند ، کالاهاي واقعي و کالاهاي کاغذي . کالاهاي واقعي کالاهايي هستند که به چشم قابل رويت اند و موجوديت فيزيکي دارند ، از اين قبيل کالا ها مي توان به زمين ، ساختمان ، ماشين و انواع ديگر کالاهاي قابل رويت اشاره کرد . کالاهاي کاغذي اما شامل اوراق و اسناد بهادار از قبيل سهام و اوراق مشارکت هستند .تاريخچه بورس
اولين بازار بورس اولين با در اواخر قرن 14 ميلادي و در کشور هلند برگزار شد ، اما اولين بازار بورس رسمي دنيا نزديک به دو قرن پيش برپاشد و امروزه با گذشت زمان بازارهاي بورس پيشرفت هاي چشمگيري کرده اند و همراه با روند پيشرفت همه جانبه دنيا اين بازار ها نيز در راستاي رونق هر چه بيشتر خود از انواع تجهيزات و امکانات روز نيز استفاده مي کنند .

کسب مدرک کارشناس بورس نیازمند شرکت در دوره های آموزشی است .

انواع بورس

بازارهاي بورس جهاني به طور کلي به دسته تقسيم بندي مي شوند که در ادامه به اين تقسيم بندي ها اشاره خواهيم کرد .
بازار بورس کالا
بازار بورس ارز
بازار بورس اوراق بهادار
بازار بورس کالا :
بازار بورس کالا بازاري است که در آن کالا هايي مشخص و با ارزش به صورت دائمي و منظو در حال خريد و فروش هستند، کالاهايي که در بازار بورس به معرض خريد و فروش قرار م يگيرن مي تواند شامل هر نوع کالايي باشد اما به طور عمده شامل حال کالاهايي است که به عنووان مواد اوليه مورد استفاده و بهره برداري قرار مي گيرند مانند نفت ، طلا، گندم و غيره .
دربازار بورس بازار بورس هر کالا را به نام خود آن کالا نامگذاري مي کنند ، به طور مثال بازار بورس نفت ، بازار بورس طلا ، بازار بورس گندم و غيره و غيره .
بازار بورس ارز :
در بازار بورس ارز همانطور که از نام آن نيز مشخص است خريد و فروش پول انواع کشورهاي دنيا انجام مي گيرد ، اين شاخه از بورس که در ساير کشور هاي دنيا به شدت پر رونق و پر منفعت است در ايران وجود ندارد .
بازار بورس اوراق بهادار :
بورس اوراق بهادار مکاني براي خريد و فروش انواع دارايي هاي مالي از قبيل اوراق مشارکت ، اوراق و اسناد سهام  و غيره است .

مدرک بورس به منزله تخصص و تبحر در این حوزه است .


تعريف شاخص بورس

يکي از مهمترين و پرکاربردترين اصطلاحات متداول و رايج در بازار بورس شاخص بورس است . اصطلاح شاخص معادل اصطلاح انگليسي index است.کلمه شاخص به طور کلي به مفهوم نشانگر است . کلمه شاخص در حوزه بورس به منزله نشانگر تغييرات وضعيت بهاي يک کالا در بازه هاي زماني مختلف است .

تعريف شاخص قيمت

شاخص قيمت نيز يکي ديگر از اصطلاحات بسيار رايج و متداول در بازار بورس است . اين عدد نشان دهنده ميزان افزايش و کاهش ارز بورس کليه شرکت ها و سازمان هايي است که سهام آن هار در بورس اوراق بهادار پذيرفته شده است .
به منظور درک و تفهيم هر چه بهتر اين اصطلاح با ارئه يک مثال آن را توضيح خواهيم داد .
اگر شاخص قيميت بورس يک شرکت در يک سال 20 باشذد به اين مفهوم است سطح قيمت هاي کلي سهام اين شرکت در يک سال معادل 20 درصد بوده است .

مزاياي بازار بورس

با توجه به اين که ورود به بازار بورس در صورت دارا بودن دانش ، تخصص و تجربه هاي مورد نياز در اين عرصه مي تواند منجر به سرمايه گذاري هاي بسيار پر منفعتي براي افراد و سرمايه گذاران باشد مي توان از آن به عنوان يک کسب و کار پر منفعت نام برد ، از اين رو بسياري از سرمايه گذاراني که داراي دانش ، تخصص و تجربه کافي در اين عرصه نيتند اما تمايل به استفاده از مزاياي بازار بورس دارند با استفاده از مشاوران بازار بورس و متخصصان بازار بورس براي سرمايه گذاري در اين زمينه اقدام مي کنند .

دوره هاي آموزشي بورس

با توجه به اين که يکي از خصوصيات بازار بورس رخ داد ن اتفاقات غير قابل پيش بيني و عجيب است  ورود به اين بازا ر علاوه بر دانش ، مهارت و تخصص به قدرت ريسک بالا و روحيه ريسک پذير نياز دارد اما بخش از تصميم گيري ها و رسکايه گذاري هاي منطقي که بر اساس دانش و تجربه اخذ شده باشند مي تواند منجر به کسب موفقيت هاي بسيار بزرگ در اين بازار شود .
تنها را ه کسب دانش ، تخصص و مهارت در زمينه بورس شرکت در دوره هاي آموزشي بورس و کارشناس بورس است ، زيرا اين عرصه براي تجربه اندوزي عرصه اي بسيار پر خطر محسوب مي شود .
از اين رو به علاقه مندان سرمايه گذاري در بازار بورس به صورت اکيد توصيه مي شود که در اولين مرحله اقدام به شرکت دردوره هاي آموزشي بورش نمايند و پس از کسب دانش و تخصص مورد نياز براي ورود به بازار بورس و سرمايه گذاري دز اين عرصه اقدام نمايند و در غير اين صورت از راهنمايي و مشاوره کارشناسان بورس و متخصصان بورس استفاده نمايند .
با توجه به استقبال نسبتا مطلوب افراد براي سرمايه گذاري در بازار بورس در سال هاي اخير ، دوره هاي آموزشي بورس با استقبال خوبي از سمت متقاضيان و علاقه مندان مواجه شده است . در همين راستا برخي از مراکز معتبر آموزشي در راستاي برطرف نمودن نياز مخاطبان اقدام به برگزراي دوره هاي آموزشي بورس کرده اند .
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي مرکز آموزش مجازي پارس است . اين مرکز با ارائه دوره هاي آموزشي بورس علاقه مندان را در مسير کسب موفقيت همراهي مي کند . با توجه به اين که اين مرکز دوره هاي آموزشي بورس را به صورت مجازي نيز ارائه مي نمايد علاقه مندان مي توانند با صرف کمترين زمان ، هزينه و انرژي با اصول ، مباني و تکنيک هاي مورد نياز براي ورود به اين عرصه آشنا شده و از مزاياي  آن بهره مند گردند .
لازم به ذکر اسن فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزشي مجازي مرکز آموزشي پارس علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به بازار بورس و سرمايه گذاري موفق به اخذ مدرک بورس از اين مرکز نيز خواهند شد .

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس