کاربردهای نرم افزار اتوکد

کاربردهاي نرم افزار اتوکد 
نرم افزار اتوکد چيست ؟

نرم افزارها و برنامه هاي تخصصي طراحي سه بعدي ازآن قبيل برنامه هايي هستند که با قابليت هاي و امکانات منحصر به فردي که در اختيار کاربران قرار مي دهند  توانسته اند دنياي طراحي را دگرگون و متحول نمايند . اين نرم افزار ها امکان اجراي طرح هاي سه بعدي را که در گذشته ميسر نبود را براي کارشناسان طراحان در تمامي شاخه ها و گرايش هاي طراحي فراهم کرده اند . نرم افزار اتوکد | Auto Cadيکي از پرکاربردترين ، به نام ترين و پرطرفدارترين نرم افزار هاي  در حوزه طراحي سه بعدي است . در اين مقاله نرم افزار اتوکد را معرفي کرده  و سپس به تاريخچه پيدايش اين نرم افزار ، کاربرد ها ، مزايا و قابليت هاي آن اشاره خواهيم کرد . 
 نرم افزاز اتوکد |AutoCAD از محصولات شرکت به نام اتودسک |Auto desk است  و در زمره مشهورترين و پرکاربردترين  محصولات شرکت اتودسک | Autodesk قرار گرفته است  . شرکت اتودسک يک شرکت بسيار معتبر آمريکايي در حوزه طراحي و توليد نرم افزار مي باشد .نرم افزار اتوکد  ، نرم افزاري است که  قابليت طراحي و نقشه کشي سه بعدي  در شاخه هاي مختلف صنعتي و  مهندسي را براي طراحان فراهم آورده است . پسوند اين نرم افزار     CAD  است . CAD مخفف عبارت computer Aided Drafting به مفهوم ترسيم فني به کمک نرم افزار مي باشد. 
ورژن ها ي  همان نسخ هاي مختلف نرم افزار اتوکد به وسعت کاربرد و  استفاده وسيع و گسترده  آن در بسياري ازرشته ها و شاخه هاي بسيار متنوع طراحي در بعضي موارد با توجه به کاربرد ويژه و خاص آن ها با توجه به آن رشته يا شاخه مورد نظر نامگذاري شده اند که در ادامه به آن ها اشاره خواهيم کرد . اگرچه که شايد ار رويه نامگذاري روندي کاملا تخصصي نباشد اما امروزه بسياري از کاربرن نرم افزار اتوکد در سراسر دنيا نسخه هاي مختلف اين نرم افزار را با نام هاي مرتبط با کاربرد آن بمي شناسند و به کار مي برند .     اين نسخ نامگذاري شده بر اساس کاربرد و حوزه استفاده نرم افزار اتوکد عبارتند از :
AutoCAD Architecture     ورژن اتو کد مورد استفاده در رشته معماري
AutoCAD Electrical    ورژن اتو کد مورد استفاده در رشته برق
AutoCAD Mechanical    ورژن اتو کد مورد استفاده در رشته مکانيک
AutoCAD Civil 3D    ورژن اتو کد مورد استفاده در عمران و راهسازي
AutoCAD Map 3D    ورژن اتو کد مورد استفاده در جغرافيا و شهرسازي
AutoCAD Plant 3D    ورژن اتو کد مورد استفاده در طراحي صنعتي و کارخانجات
AutoCAD MEP                ورژن اتو کد مورد استفاده در تاسيسات ولوله کشي
AutoCAD P&ID                ورژن اتو کد مورد استفاده در طراحي ابزار آلات و نقشه هاي تاسيساتي
همانطور که در بخش قبل نيز اشاره کرديم  برخي از کارشناسان  با اين روش نامگذاري مخالفند و براين باوردن که  هر يک از اين ورژن ها دارا ي گزينه هايي هستند که استفاده در ساير شاخه هاي طراحي نيز براي کاربران ميسر ودقيقا  به همين دليل برخي از کارشناسان علوم نرم افزاري در اين حوزه معتقدند نام گزاري يک رشته براي اتوکد روشي کاملا اشتباه است . 

ثبت نام دوره آموزش اتوکد

آموزش اتوکد می تواند منجر به افزایش فرصت های شغلی شود.

تاريخچه پيدايش اتوکد 

نرم افزار اتوکد |Autodesk نخستين بار توسط يک به نام کامپيوتري به نام اتودسک|Autodesk  روانه بازارهاي جهاني شد . نسخه ابتدايي اين نرم افزار اولين باردر سال 1982 ميلادي توسط يکي ازسهامداران  شرکت اتودسک به نام جان واکر به بازار معرفي شد. آپشن ها و قابليت هاي بسيار زياد و مختلف نرم افزاراتوکد |Auto Cad   در زمينه طراحي و به خصوص در حوزه طراحي سه بعدي منجر شد تا نرم افزار اتوکد|Auto cad  در زمان کوتاهي معادل 4 سال به يکي از پر قدرت ترين ، مفيدترين ، کاربردي ترين و پر طرفدار ترين نرم افزار هاي طراحي سه بعدي درسرتاسر دنيا تبديل شود . 
امروزه قريب به 35 سال از معرفي  نسخه اوليه نرم افزار طراحي سه بعدي اتوکد مي گذرد و عليرغم طراحي و ارائه برنامه ها و نرم افزار هاي طراحي سه بعدي ديگر که در جايگاه خود برنامه هاي موفقي هم بوده اند ،  نرم افزاراتوکد هر روز با نسخ به روز تر  با امکانات و قابليت هاي جديدتر و پيشرفته تر همچنان در صدر جدول قرار دارد و در عرصه نرم افزارهاي طراحي سه بعدي يکي از موفق ترين و قدرتمندترين هاي بازار به شمار مي رود .
با گذشت 35 سال از ورود اولين نسخه از نرم افزار اتوکد به بازار در حال حاضر 31 ورژن متفاوت از اين نرم افزار در بازارو در دسترس کاربران قرار دارد و کاربران مي توانند با در نظر گرفتن نيازهاي خود ورژن متناسب با فيلد کاري خود  را انتخاب کرده و از طريق حضور در دوره هاي آموزشي اتوکد|Auto Cad  و آشنايي با  قابليت هاي اين نرم افزار در راستاي اجراي پروژه هاي خود از آن استفاده کنند . 

دوره اتوکد یکی از دوره های بسیار پر مخاطب است.

کاربرد هاي نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد| Auto Cad به دليل به قابليت هاي کاربردي بسيار زياد  که در برگيرنده  مواردي مانند قابليت ترسيم با دقت بالا ، قابليت ترسيم با سرعت بالا ، قابليت ترسيم اشکال و حجم هاي مختلف هندسي ، قابليت ترسيم حجم هاي سه بعدي و غيره طيف وسيعي از کاربران با گرايش هاي تخصصي مختلف را به خود جذب کرده است . از مهم ترين اين کاربران برنامه اتوکد مي توان به کارشناسان و متخصصان رشته هاي عمران ، معماري ، طراحي دکوراسيون داخلي و غيره نام برد .
کاربرد نرم افزار اتوکد|Auto Cad در بسياري از رشته ها مختلف منجر به محبوبيت خاص اين نرم افزار در ميان کاربران شده است . 
بازار کار اتوکد
 با توجه به اين  که نرم افزارطراحي سه بعدي اتوکد به دليل قابليت هاي بسيار بالايي که در طراحي و به خصوص طراحي هاي سه بعدي دارد کاربرد هاي بسيار زيادي دارد از اين رو  بازار کاراين نرم افزار بسيار پر رونق و رو به رشدي است . 
افرادي که در حوزه کار با نرم افزار طراحي سه بعدي اتوکد از تخصص و تبحر کافي برخوردار باشند مي توانند در بسياري از حوزه ها از قبيلاز طراحي دکوراسيون داخلي ، معماري ، عمران ، طراحي صنعتي و غيره و غيره به فعاليت مشغول شوند.
همچنين متخصصان اتوکد يا همان اتوکد کاران حرفه اي مي توانند با قبول پروژه هاي مختلف به صورت مستقل به کسب درآمد بپردازند و از مزاياي دوره هاي آموزشي اتوکد برخوردار شوند . 
اهميت اتوکد 
همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم پيدايش و ظهورنرم افزار هاي  طراحي سه بعدي و به خصوص نرم افزار اتوکد دنيا طراحي را متحول کرد . پيش از وجود نرم افزارهاي طراحي سه بعدي از قبيل اتوکد ، روند طراحي روندي بسيار ساده ، وقت گير و با محدوديت هاي بسيار زياد بود .  در اين روش هاي سنتي طراحان با صرف ساعت ها وقت و با استفاده از ابزار هاي ساده اوليه مانند انواع کاغذ ، مداد هاي مختص طراحي و ابزارهاي ساده اي از قبيل خط کش T ، گونيا و نقاله به اجراي طرح هاي خود به صورت دو بعدي مي پرداختند . 
نرم افزار اتوکد علاوه بر صرفه جويي چشمگير در زمان ، انرژي و هزينه منجر به افزايش قابل توجه کيفيت نهايي نتيجه کار خواهد شد . زيرا همانطور که برهمه واضح و مبرهن است يک طرح سه بعدي علاوه نمايش دادن جزئيات بيشتر و دقيق تر از جذابيت و گيرايي بيشتري برخوردار است . 
با ورود نرم افزارهاي تخصصي طراحي سه بعدي مانند  اتوکد روند طراحي در سراسر دنيا دگرگون و متحول شد . 

کسب مدرک اتوکد به منزله کسب مهارت در کاربرد این نرم افزار می باشد.

ثبت نام دوره آموزش اتوکد

 

دوره هاي آموزشي اتوکد 

با توجه به قابليت هاي بسيار گسترده نرم افزار اتوکد و کاربردهاي بسيار گسترده اين نرم افزار در رشته ها و شاخه هاي مختلف طراحي اعم از معماري ، عمران ، طراحي صنعتي ، طراحي دکوراسيون داخلي و غيره و غيره اين نرم افزار در ليست پر کاربردترين نرم افزارهاي دنيا قرار دارد . 
مشخص است که هرکاربردهاي يک نرم افزار بيشتر باشد ، دوره هاي آموزشي آن با تعداد متقاضي بيشتري مواجه خواهد شد و دوره هاي آموزشي اتوکد نيز از اين قاعده مستثني نيستند و در سال هاي اخير با  استقبال بسيار قابل توجه و چشمگير علاقه مندان مواجه شده اند . 
رنج متقاضيان شرکت در کلاس هاي  آموزشي اتوکد بسيار متنوع است . بخش عمده متقاضيان شرکت در دوره هاي آموزشي اتوکد  را کارشناسان رشته معماري ، کارشناسان رشته عمران ، کارشناسان رشته طراحي صنعتي ، کارشناسان دکوراسيون داخلي و برخي علاقه مندان به حوزه طراحي با پيش زمينه هاي متفاوت  تشکيل مي دهند . 
با توجه به استقبال بسيار زياد متقاضيان از دوره هاي آموزشي اتوکد در سال هاي اخير برخي از مراکز معتبر اموزشي در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان  اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي اتوکد و ارائه گواهينامه اتوکد کرده اند . 
يکي از معتبرترين مراکز آموزشي  که به منظور پاسخگويي به نيازهاي متقاضيان وبا اخذ کليه مجوزهاي مورد نياز از مراکز و سازمان هاي ذيصلاح  اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي اتوکد کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . مرکز آموزش مجازي پارس با ارائه دوره هاي مجازي و غير حضوري آموزش اتوکد در قالب بسته هاي آموزشي و آموزش هاي آنلاين  فراگيران از حضور فيزيکي در کلاس بي نياز کرده و فراگيران مي توانند با صرف کمترين زمان ، انرژي و هزينه از مزاياي دوره هاي آموزشي اتوکد |Auto Cad  برخوردار شوند .
فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي اتوکد مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز براي کار با نرم افزار طراحي سه بعدي اتوکد موفق به اخذ مدرک اتوکد از مرکز آموزش مجازي پارس خواهد شد . 
کسب مدرک اتوکد مي تواند زمينه اشتغال افراد در بازار کارو در شاخه هاي مختلف را براي ان ها  فراهم آورد .  
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس