کارایی pdms

کارایی pdms

معرفی نرم افزار pdms | نرم افزار سیستم مدیریت طراحی دستگاه ها 

نرم افزار pdms، یک نرم افزار چند کاره و قابل تنظیم مهندسی است که برای ساخت، طراحی و بسته بندی تجهیزات پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرد.  از این نرم افزار برای طراحی با کمک کامپیوتر استفاده شده و غالبا، شرکت های مهندسی برای مدلسازی و طراحی مجموعه های صنعتی از آن بهره میبرند. قابل ذکر است که این علی غم مزیت های این نرم افزار، اما نرم افزار های دیگری نیز مانند PDS, AutoPlant, SmartPlant, CADWorx وجود دارند که رقیب آن محسوب میشوند.
از جمله مزیت های این نرم افزار میتوان به قابلیت طراحی همزمان قطعات مهندسی و مشخص شدن ایراد ها و اشکالات با روی هم انداختن طرح ها اشاره کرد. جالب است که بدانید از این نرم افزار برای مدلسازی قطعات موتورخانه های انواع ساختمان ها نیز استفاده شده و البته کارایی مورد تایید مهندسین این حوزه بوده است. 
سرفصل هایی که در این مقاله شرح میدهیم شامل معرفی نرم افزار pdms، مدلسازی پایپینگ، آموزش pdms، دوره pdms ، مدرک pdms ، گواهینامه pdms ، طراحی استراکچر، طراحی تجهیزات و کارایی pdms هستند. 

آموزش pdms و مدلسازی پایپینگ و مدیریت کیفیت آن

مدلسازی پایپینگ

غالبا، پایپ هایی که برای اهداف مختلف استفاده میشوند باید از جنس های مختلفی بوده و سایز و شکل ظاهریشان نیز متفاوت باشد. به منظور ایجاد و ساخت چنین پایپ هایی ، از سیستم مدلسازی پایپینگ که با عنوان pdms شناخته شده است، استفاده میشود که در ان،  ویژگی های پایپ تعیین شده و سپس طراحی میشوند. 
قابل ذکر است که این مدلسازی باید سه بعدی بوده تا مهندسین این حیطه بتوانند ویژگی های مورد نظر را روی آن اعمال کرده و آن را برای عبور انواع سیالات متناسب کنند. علاوه براین، شرایط و مختصات هر پایپ باید با توجه به کارایی آن انتخاب شده و قطعا همه آنها به یک شکل نیستند. 

آموزش pdms

یکی از کارایی های نرم افزار pdms در طراحی، ساخت و تولید پایپ هایی است که برای انتقال انواع سیالات به کار میرود. علاوه براین، فقط مهندسینی که آموزش pdms را گذرانده و در این زمینه تجربه تجربه کافی داشته باشند میتوانند به این حیطه وارد شده و این محصولات را برای استفاده عملی و کاربردی طراحی کنند. همچنین، حیطه طراحی پایپینگ بسیار حساس و مهم بوده و فقط طراحانی که از موسسات و مراکز آکادمیک  گواهینامه pdms دریافت کرده باشند، مورد تایید قرار میگیرند. 
به منظور آموزش و آشنایی با نرم افزار pdms، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی دوره آموزش pdms را برای علاقمندان معرفی و ارایه کرده است. دوره pdms، به دانش پذیران امکان میدهد تا با گزینه های آن اشنا شده و آنها را برای طراحی انواع تجهیزات تنطیم کرده و بتوانند کیفیت محصولات طراحی و ایجاد شده را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.  علاوه براین، این مرکز با افتخار، به دانش پذیرانی که بتوانند در آزمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک pdms  اعطا میکند. 

دوره آوزش pdms و مدلسازی پایپینگ و مدیریت کیفیت آن

طراحی استراکچر

منظور از استراکچر، ساختارهای فلزی و صنعتی است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. ساخت و طراحی استراکچر، یکی از بخش های مهم و تعیین کننده اجرای عملیات های صنعتی محسوب شده و حتما باید نهایت دقت در آنها به کار گرفته شود. از این جهت، صرفا افرادی میتوانند این طراحی را انجام دهد که آموزش PDMS را پشت سر گذاشته و در این زمینه تجربه کافی داشته باشند. 
علاوه بر این، مهندسینی که مسئولیت اینکار را بر عهده میگیرند باید دقت داشته باشند که، روند این طراحی با طراحی انواع لوله های انتقال، دیگ های بخار و توربین ها، کوره های صنعتی ، تجهیزات نفتی و دیگر دستگاه های صنعتی مشابه است. همچنین، این طراحی در طی چند مرحله انجام شده و در حین کار، باید تمام اصول طراحی را با توجه به محصول نهایی در نظر گرفت. 

طراحی تجهیزات

طراحی تجهیزات، یک کار تخصصی و حرفه ای بوده و فقط از عهده یک تیم تحصیل کرده که آموزش pdm  را پشت سر گذاشته اند بر می آید. علاوه براین ، این طراحی باید طبق یک فرایند مشخص و در چند مرحله انجام شود.  با توجه به اینکه این نوع از طراحی هم برای تجهیزات نفت و گار کاربرد دارد، بنابراین باید پیش از آن به موارد زیادی مانند مبدل های حرارتی، محسبات پمپ ها، استانداردهای طراحی، انواع خطوط لوله، طراحی شیرهای کنترل و شیوه های شبیه سازی آنها و به کارگیری تجهیزات داخلی توجه خاص داشت. 
طراحی تجهیزات ، فرایندی مهندسی است که با استفاده از آن میتوان، سازه ها را توسعه و ارتقا داد. علاو براین، این نوع از طراحی بر اساس توانایی ها و استعدادهای مهندسین است و در صورتی که به بهترین نحو انجام شود، میتواند موجب شکوفایی و پویایی اقتصادی شده برای کشور شده و البته به طور همزمان،  به پیشرفت صنایه ما نیز کمک شایانی بکند. 
علاوه براین ، در صورتی که مهندسینی که در این مسیر حرکت میکنند، کارآزموده و با تجربه تر بوده و دوره های آموزش pdms  را گذراده باشند، میتوانند در این عرصه موفق تر بدرخشند و حتی زمینه همکاری با دیگر شرکت های خارجی را نیز فراهم کنند. 

گواهینامه pdms و مدلسازی پایپینگ و مدیریت کیفیت آن

کارایی pdms

Pdms ، یکی از مفید ترین و کارآمدترین نرم افزارهای طراحی و مدلسازی است که بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. از جمله کارایی pdms  این است که قابلیت زیادی در طراحی و مدلسازی داشته و دارای پایگاه داده های کامل و بی نقصی است که به واسطه آن میتوان انواع پایپ ها را بدون از دست دادن اطلاعات طراحی و تولید کرد. علاوه براین، میتوان فایل های مدلسازی شده با این نرم افزار را هماهنگ و متناسب کرد.
همچنین، میتوان این گزارش ها را با فرمت های اکسل و ورد تهیه کرده و نقشه های خروجی را با فرمت PLT, DXF و DWG به اتوکد منتقل کرده و نقص های آنها را تا جایی که امکان دارد برطرف کرد. قابل ذکر است که این نرم افزار میتواند موقعیت و جهت پایپ ها را تغییر داده و مواردی را به طرح پایپ ها اضافه کرد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس