کارآفرین کیست

کارآفرینی چیست 

به گوشمان خورده است و یا دیده ایم که شخصی یک کاری را برای اولین بار نیز به وجود آورده است به این افراد کارآفرین نیز می گویند. شاید برایتان جالب باشد که این افراد چگونه کار جدیدی را به وجود آوردند و صاحب کسب و کار شده اند. در ادامه مقاله به شما آموزش داده می شود که یک کارآفرین چگونه کاری را پدید می آورد.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

کارآفرین کیست ؟

کارآفرین فردی است که از توانایی و مهارت بالایی و همچنین خلاقیت زیادی بهرمند است و دارای روحیه خطر پذیری است و امروز می تواند برای حل کردن مشکلات از کارهای خلاقانه ای نیز کمک بگیرد. یک شخص کار آفرین کارهای جدیدی را تولید می کند که با توجه به فرصت پیدا کردن برای رشد، نیروی تازه ای را به عکری که برای ایجاد کار کرده اند برای همیشه خشنود باشند.
کارآفرین یک کسب و کار جدیدی را پیاده سازی می نماید که در ابتدا به آن استارتاپ (Startup) گفته می شود. در سال های جدید تا به الان کارآفرینی از زمینه کسب و کار ارتقا پیدا کرده است و به بعد اجتماعی نیز وارد گردیده است.
کارآفرینی شامل یک سری کارها می شود که با توجه به نوع کسب و کار فرق دارند. از فعالیت های کارافرینی که به صورت نیمه وقت کار می شوند حساب شده و تا به پروژه های حجیم تریکه باعث به وجود امدن شغل بیشتر می گردد نیز می شود. این ها همگی از نوع کارآفرینی نیز محسوب می گردد.
تعداد زیادی از کارآفرین ها با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارند نیز شروع به کسب و کار تازه خود می کنند و یا به سرمایه گذاران خطر پذیر خود مراجعه می کنند. این گونه سرمایه گذاران کارهای جدید را برطرف می سازد و مهم ترین آن ها تهیه سرمایه کارآفرینی به حساب می آید. اما فراموش نگردد که سرمایه گذاران فقط از کارهای جدید نیز پیروی خواهند کرد تا کسب سود نیز از این روش دریافت کنند.
علاقمندان بعد از دوره آموزش می توانندکارآفرینی ها را دسته بندی کنند و هر کدام را به صورت جداگانه با مشخصات در ذهن خود بگنجانند. 

مدرک آموزش گواهینامه دوره

سبک های مختلف از کارآفرینان :

- کارافرینی به روش سنتی
- کارآفرین در حال رشد
- کارآفرین پروژه محور
- کارآفرین سبک زندگی
و حال به تعریف هریک از آن ها پرداخته می شود.
- کسب و کار به روش سنتی نیز همانند کارهایی است که سال ها درحال تجارت هستند مثل شغل های آرایشگری، مکانیکی، رستوران ها و حتی کسب و کارهای شرکتی که به اجتماع کمک زیادی کرده است.
- کسب و کارهای تجارتی نیز در تدوین نرم افزار و برنامه سیستمی و موبایلی کارایی دارند . تجارت در این سطح قابل پیشرفت و درآمد است.

  
انواع کارآفرینی :

ویژگی های کارآفرین را از مهارت و توانایی بالای آن ها است که می توان شناخت ولی ویژگی های برتر دیگری هم را نیز دارا هستند، این خصوصیات و یا ویژگی ها شامل خلاقیت و توانایی است و حتی می توان گفت که آن ها در برابر مشکلات خم به ابرو نمی آورند و هراسی در رابطه با مشکلات در اجتماع ندارند و همواره به موفقیت خود در جامعه نیز ادامه می دهند.
ما به شما می اموز که چگونه یک کسب و کار جدید نیز راه اندازی کنید و توانایی های خاص خود را برای کار جدید استفاده کنید. 
تعریف دقیق تر از کارآفرین می توان ارایه نمود این است که کار آفرین نیز کسانی هستند که می دانند خطر در پیش روی آن ها است ولی بازهم دست از تلاش برنمی دارند و بعضی دیگر از آن ها کسانی هستند که کسب و کار موفق راه اندازی می کنند.
ولی توجه داشته باشید که همه کار افرین ها لزوما اینگونه نیستند که برای خود فقط کار کنند پیدا می شود کسانی که در شرکت و یا سازمانی نیز به عنوان کار آفرین نیز شناخته می شود.
ولی برای آن که یک کار آفرین موفق شوید باید تلاش های زیادی را نیز کنید اینگونه نیست که به یک کار آفرین نیز تبدیل شوید.
برای ان که کارآفرینان بیشتر شناخته شوند و شما با خصوصیات آن ها اشنا شوید در ادامه مقاله به خصوصیات آن ها نیز پی می بریم .

خصوصیات کار آفرین ها:

- صفات شخصی 
- مهارت های بین فردی
- مهارت و توانایی های تفکر انتقادی و خلاقانه
- مهارت های عملی
حال به هریک از صفات آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم تا بیشتر به اصل مطلب پی ببریم.
- ویژگی شخصی : 
دید مثبت : دیدگاه مثبت یک دارایی هر ذهن مثبت فرد است که در مسیرهای سختی نیز تعداد زیادی از کارآفرین ها را برای کسب و کار جدید آماده می کند و آن ها را در مسیر رشد قرار می دهد.
- چشم انداز 
- ابداع شروع به کار
- انگیزه و پشتکاری
- کسب خطر 
- انعطاف پذیر
بعضی از افراد که در حوزه ای دیگر با بقیه متفاوت هستند نیز می توانند مهارت زیادتری را فرا بگیرند و آن ها تقویت نمایند. 
یک کارآفرین موفق باید مشارکت کاری با دیگران داشته باشد زیرا این روش بسیار مهم است زیرا بعدها لازم است تا با افرادی همانند مشتریان، سهامداران، و سرمایه گذاران و دیگر افراد نیز در ارتباط باشد.
در بعضی دیگر از زمینه ها افرادی هستند که با استعداد تر می باشند . برای آن که مهارت های فردی را بیاموزید به موراد زیر توجه کنید :
- مدیریت و انگیزه :  افراد کار آفرین باید بتوانند آنچه در کسب و کارشان مهم است را به دست آورند زیرا بیشتر کارها به عهده خود کارآفرین است. 
مهارت ارتباطی : هر کارآفرینی باید مهارت خود ارتباط برقرار کردن با دیگرا را دشته باشد.
راهنمایی های لازمه برای راه اندازی کسب و کار برای هر شخص :
زمانی که شخصی می خواهد تبدیل به یک کارافرین شود می تواند در دوره های آموزشی کارآفرینی شرکت کند ، زیرا هر چقدر اطلاعات خود را ارتقا دهد در کار خود نیز موفق تر است.
بسیاری از صاحبان کسب و کار با اطلاعات ناکافی وارد کار می شوند و در برخورد با  افراد دچار مشکل می شوند به همین جهت است قبل از آن گذراندن دوره مهم می باشد.
مطمئن باشید فردی که یک کار جدید قرار است راه اندازی کند فرد توانمندی است زیرا از عهده هرکسی بر نمی آید تا کار جدید نیز راه اندازی کند.
برای آن که افراد به شما اعتماد کنند لازم است تا بعد از گذراندن دوره بتوانید مدرک مدیریت کارآفرینی و گواهینامه مدیریت کارآفرینی را بدست آورید.

مدرک گواهینامه آموزش دوره

دوره آموزش مدیریت کارآفرینی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمامی علاقمندان در حوزه کارآفرینی، دوره آموزش مدیریت کارآفرینی را برگزار نموده است تا با گذراندن دوره بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را افزایش دهند و از طرفی دیگر پارس علاوه بر دوره آموزش به افراد علاقمندان مدرک کارآفرینی و گواهینامه کارآفرینی اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس