چه رنگ هایی برای نقاشی روی بوم مناسب هستند؟

چه رنگ هایی برای نقاشی روی بوم مناسب هستند؟

بوم نقاشی 

نظر دکتر میثم شکری ساز راجع به بوم نقاشی چنین است: بوم نقاشی، یک چهارچوب از جنس چوب است که پارچه ای از جنس کرباس، کتان و یا الیاف مصنوعی روی آن کشیده و سطح آن با چسب چوب پوشانده شده است.  طبق نظر نقاشان ، بوم نقاشی مطلوب ترین سطح برای نقاشی بوده و مناسب ترین رنگ ها برای نقاشی روی بوم، رنگ روغن و رنگ اکریلیک هستند و شاهد این موضوع، تابلوهای رنگ روغن به جا مانده از قرون قبل است که همچنان سالم باقی مانده اند. 
علاوه بر این، نقاشی، یکی از زمینه های هنرهای تجسمی است که هنرمند آن برای خلق اثار متمایز و حرفه ای از انواع زمینه ها، کاغذها و بوم و مقوا و . .....، و رنگها، رنگ روغن، مدا رنگی ، آبرنگ و...، بهره میبرند. غالبا، هنرمندان این عرصه یا به صورت حرفه ای و تخصصی یا آماتور در سبک های متنوع کارکرده و اثارشان را به در معرض دید همگان قرار میدهند. غالبا، هنرمندانی که دوره نقاشی روی بوم را گذرانده باشند، با انواع سبک های نقاشی و تفاوت آنها اشنایی دارند. 
موضوعات این مقاله شامل بوم نقاشی ، نقاشی روی بوم، نقاشی رنگ روغن، طرح نقاشی رنگ روغن، آموزش نقاشی روی بوم، دوره نقاشی روی بوم ، مدرک نقاشی روی بوم، گواهینامه نقاشی روی بوم ،  نقاشی رنگ روغن مدرن، نقاشی برجسته روی بوم و نقاشی روی بوم با گواش هستند. 

دوره آموزشی نقاشی روی بوم

رنگ روغنی برای نقاشی روی بوم مناسب است.

نقاشی رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن، یک نمونه نقاشی است که در آن از رنگ روغنی و زمینه ای مانند بوم و یا مقوا برای ایجاد طرح ها و نقش های  متنوع استفاده میشود. غالبا، روغنی که در این نوع از رنگ ها به کار میرود، مانند چسب رنگدانه های رنگ را به هم چسبانده و با توجه به نوع روغن به کار رفته، میتواند درخشندگی خاصی ایجاد کند. علاوه بر این، امکان دارد که هنرمندان با توجه به نیاز خود به نوع رنگدانه  از انوع روغن برزک، روغن گردو و  روغن دانه خشخاش در رنگ ها استفاده کنند. 
در نقاشی رنگ روغن، از انواع طرح های اماده استفاده شده و یا طرح را ابتدا بر روی بوم کشیده و سپس آن را رنگ میکنند. با این حال، میتوان تغییراتی در طرح نقاشی رنگ روغن به وجود آورده و به صورت دلخواه بخش هایی به آن اضافه کرد. غالبا، نقاش هایی که اثار هنری خارق العاده خلق میکنند، دوره نقاشی روی بوم را گذرانده و در این زمینه تجربیات ارزشمندی دارند. 
با این حال ، هنرمندان نقاشی که از رنگ روغن برای نقاشی استفاده میکنند و آموزش نقاشی روی بوم را گذرانده اند، باید هنگام نقاشی این نکات را به یاد داشته باشند که : 
حجم زیادی از رنگ را روی پالت نگذارند. 
برای رقیق کردن رنگ و شستن قلم ها از حلال های جداگانه استفاده کنید. 
برای نقاشی پس زمینه در نظر گرفته و نقاشی را روی آن بکشید. 
رنگ ها را بیش از حد با هم مخلوط نکنید.

آموزش نقاشی روی بوم

نقاشی روی بوم، یکی از شیوه های حرفه ای نقاشی است و نقاش هایی که با استفاده از این روش ، اثار خارق العاده ایجاد میکنند، به همه اصول و تکنیک های  نقاشی روی بوم و استفاده از رنگ های مختلف تسلط داشته و میتوانند از تکنیک های ترکیبی نیز بهره بگیرند. علاوه براین، لزوما اکثر نقاش هایی که با این روش نقاشی اشنایی دارند ، دوره نقاشی روی بوم را گذرانده و در این زمینه تجربه عملی کسب کرده اند. همچنین، نقاش ها و هنرمندانی که گواهینامه نقاشی روی بوم دریافت کرده باشند، میتوانند هنر خود را به صورت کامل به دیگران بیاموزند.  
در راستای آموزش هنر زیبای نقاشی به علاقمندان و دانش پذیران هنر دوست، مرکز آموزش مجازی پارس دوره آموزش نقاشی روی بوم  را معرفی و ارایه کرده است. دوره نقاشی روی بوم ، برای دانش پذیران علاقمند به هنر نقاشی بسیار دلچسب بوده و فرصتی در اختیارشان میگذارد تا با انواع شیوه های نقاشی آشنایی پیدا کرده و آنها را برای یادگیری سایر سبک ها تمرین کنند. علاوه بر این، در پایان دوره به دانش پذیرانی که در ازمون آنلاین دوره نمره حد نصاب کسب کنند، مدرک نقاشی روی بوم اعطا میشود. 

برای نقاشی روی بوم باید از پس زمینه رنگ استفاده کرد.

نقاشی رنگ روغن مدرن

نقاشی رنگ روغن مدرن، سبکی از نقاشی است که در آن خلاقیت و نوآوری و به کارگیری سبک و تکنیک های جدید موج میزند. غالبا، در این نوع از نقاشی ها، نقاش به استفاده از  از رنگ ها و خطوط متنوع به بیان خود پرداخته و امکان دارد تصاویری خلق کند که کمتر در دنیای واقعی وجود دارند.  
در سبک نقاشی های مدن، نقاش به نوعی سبک های قبلی را با سبک های آزاد تلفیق کرده و با استفاده از آنها روح و جان تازه ای به نقاشی خود می بخشد. گاهی، این سبک ها و تلفیق ها آنچنان موثر هستند که به عنوان یک سبک خاص پذیرفته شده و توسط نقاشان تاره کار دنبال میشوند. علاوه بر این، امکان دارد که این سبک ها و تکنیک های جدید سرآغاز موفقیت یک نقاش مبتدی و یا حتی حرفه ای باشد. غالبا، این نقاش های به صورت حرفه ی کار کرده و گواهینامه نقاشی روی بوم دریافت کرده اند.  

نقاشی برجسته روی بوم 

نقاشی برجسته روی بوم ، یکی از انواع نقاشی است که میتوان آن را با استفاده از رنگ روغن و یا رنگ اکریلیک اجرا کرد. در این نوع از نقاشی، معمولا لایه ضخیمی از رنگ روی بوم گذاشته شده و با استفاده از کاردک به آن شکل میدهند. علاوه بر این، میتون این شکل ها را از قبل روی بوم رسم کرده و روی آنها رنگ گذاشت . در هر حال، اینکار طبق نظر و سلیقه نقاش انجام میشود. 
علاوه بر این، میتوان در این نوع از نقاشی هم تنوع به وجود آورده و با استفاده از طرح ها و رنگ های جدید، تابلوها و اثار هنری جدید و خلاقانه ای خلق کرد. غالبا، نقاش هایی که دوره نقاشی روی بوم را گذرانده باشند، در این نوع از نقاشی تخصص داشته و میتوانند با استفاده از این آثار نمایشگاه ها یی برگزار کرده و آنها را در معرض دید عموم قرار دهند. 

لایه رنگی که روی بوم گذاشته میشود باید نازک باشد.

دوره آموزشی نقاشی روی بوم

نقاشی روی بوم با گواش 

گواش، یکی از انواع رنگ هایی است که با استفاده از آن میتوان اثار منحصر به فرد خلق کرد. مزیت و تفاوت دیگر نقاشی ها با نقاشی روی بوم با گواش این است که، این نقاشی ها به سرعت خشک شده ، رنگ آن تثبیت شده و به سهولت پاک نمیشود  و به راحتی میتون آن را روی بوم کنترل کرد. 
علاوه بر این، میتوان از این رنگ در کنار کلاژ استفاده کرد اما در صورتی که تعداد لایه های رنگ افزایش پیدا کند، امکان ترک خوردن رنگ وجود دارد بنابراین، باید هر بار لایه ای از رنگ را روی بوم گذاشته و آن را طبق دلخواه نازک کرده و یا به صورت برجسته باقی گذاشت.  

با گذراندن دوره آموزشی نقاشی روی بوم می توان به عنوان یک کارآفرین در زمینه نقاشی فعال شد. برای کارآفرین شدن نیاز به استفاده از تجربیات افراد کارآفرین می باشد. یکی از این افراد موفق ماکان آریا پارسا است که می توان از مشاوره های ایشان در زمینه راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی بهره برد.
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس