پنجره واحد؛ میز خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حجم بسیار بالای خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد به گروه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: شاید بتوان گفت بیشترین خدمات بین دستگاه‌های اجرایی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهد و از این بابت نیازمند بازنگری بنیادین نسبت به خدمات، مجوزها و دستورالعمل‌هایی که برای آن‌ها وضع شده بودیم.

لادن حیدری افزود: بر این اساس و متناسب با ارائه خدمات نوین و به ویژه خدمات الکترونیکی این دستورالعمل‌ها بازبینی شد، به تایید مقام عالی وزارت رسید و پس از اطلاع‌رسانی اولیه به صورت غیررسمی در روند کارها مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از حصول اطمینان از کارآیی و مفید بودن طرح پنجره واحد خدمت در استفاده غیررسمی آن برای کاربران، به طور رسمی ابلاغ شد.

حیدری با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص این وظایف مرکز ملی فضای مجازی از ما مطالبه‌گر بود و مردم نیز انتظار ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی را از ما داشتند که این همه با استقرار پنجره واحد کلید خورد.

وی در خصوص بستر فعالیت پنجره واحد خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش کردیم در قالب این پروژه موارد مهمی چون شناسنامه خدمت، پیش‌نیازهای خدمات، شرایط و مدارک برای اخذ خدمت، مراحل اخذ خدمت و مبانی قانونی آن، اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمات و موارد دیگر را پیش‌بینی کنیم و راه‌های موثر پاسخ به نیازها و مشکلات ارباب رجوع را در قالب میز خدمت الکترنیکی اجرایی کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: در حدود یکسال که از فعالیت طرح میز خدمت الکترونیک وزارت ارشاد می‌گذرد موفق شدیم تا روند صدور مجوزهای وزارتخانه را در این قالب ساماندهی و بخش بسیار زیادی از دیگر خدمات‌مان را نیز در پنجره واحد خدمت مستقر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک آغاز استفاده از هر سامانه‌ای برای استفاده‌کنندگان با موانع و پرسش‌های بسیار همراه است گفت: همکاران ما در واحدهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند و لذا از مردم میخواهیم به محض برخورد با هر مشکلی در این سامانه و دیگر سامانه‌های وزارت ارشاد آن را به ما گزارش دهند تا خدمات مطلوب‌تری به آن‌ها داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای 46 رتبه‌ای وزارتخانه مطبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یکسال اخیر و با اجرای طرح‌های متنوع خدمات الکترونیک، وزارت ارشاد از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه 22 ارتقا پیدا کرده و توسط شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از آن تقدیر شده است. 

وی اظهار امیدواری کرد با عنایت به خدمات گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بستر فضای مجازی رتبه این وزارتخانه در راستای اهداف دولت الکترونیک ارتقاء محسوسی پیدا کرده و به جایگاه بهتری دست یابد و  با تغییر آتی دولت این پروژه به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد نیاز در کشور توسط مدیران دیگر بیشتر و بهتر دنبال شود.



منبع :
https://saramad.farhang.gov.ir/fa/news/595224/%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس