ویژگی های کافی شاپ خوب

ويژگي هاي کافي شاپ خوب
تعريف کافي شاپ 

کافي شاپ ها مکان هاي عمدتا دنجي هستند که افراد به منظور صرف انواع نوشيدني ، ميان وعده ، گپ و گفت هاي دوستانه ، گذراندن زمان هاي کوتاه استراحت ، قرارهاي کوتاه و نيمه رسمي به آن ها مراجعه مي کنند . 
قهوه خانه هاي قديمي را مي توان اولين جرقه پيدايش کافي شاپ هاي امروزي محسوب کرد . در سال 1650 ميلادي با ورود قهوه با کشور انگليس در شهرهاي بزرگي مانند اکسفورد و لندن مکان هايي با نام قهوه خانه راه اندازي شد که در مدت زمان کمي به محلي براي گرد هم آيي آشوب گران و گاها عناصر انقلابي ضد دولت تبديل شد.  
ريشه کافي شاپ در ايران نيز همان قهوه خانه اهي قديمي که که عمدتا به سرو چايي و قليان مشغول بودند بر مي گردد. اين قهوه خانه ها در گذر زمان دست خوش تغييرو تحولاتي زيادي شده اند تا به شکل وشمايل امروزي در آمده اند .
کافي شاپ ها با توجه به مکان و موقعيت خود داراي طيف مختلفي از مشتريان هستند . به طور مثال مشتريان کافي شاپ هاي مستقر دردانشگاه ها دانشجوياني هستند که به ممنظور گذراندن ساعات بين کلاس هاس خود و گپ و گفت هاي دوستانه در صرف نوشيدمي و گاها يک ميان و عده مختصر به کافي شاپ مراجعه کرده اند و از آنجا که رفتن به کافي شاپ در برنامه روزانه آن ها قرار دارد به طبع قيمت هاي موجود در منوي کافي شاپ نيز براي آن ها از اهميت ويژه اي برخوردار است . 
يا به طور مثال کافي شاپ هاي محلي که عمدتا مشتريان ثابت داشته غالبا پذيراي افرادي هستند که براي صرف نوشيدني هاي مناسب فصل و گپ و گفت هاي دوستانه ساده و صميمي به ان جا مراجعه کرده اند هستند از اين رو منوي اين کافي شاپ ها بايد متناسب با فصول مختلف سال جذابيت هاي ويژه اي براي مشتريان داشته باشد ، اضافه کردن نوشيدني هاي خنک در فصل هاي گرم سال و افزودن نوشيدني هاي گرم در فصل هاي سرد سال مي تواند ايده مناسبي براي جذب بيشتر مشتريان باشد اين دست کافي شاپ ها با توجه به طيف تقريبا ثابت مشتريان محلي خود مي توانند برخي از گزينه هاي منوي خود را مورد استقبال مشتريان واقع نشده است را حذف کرده و در عوض ايتم هاي مورد استقبال مشتريان را به گزينه هثابت منوي خود تبديل نمايند  . برخي ديگر از کافي شاپ ها که در مراکز خريد و مکان هاي پر رفت و آمد قرار دارند با طيف بسيار مختلف مشتريان و به خصوص مشتريان گذري مواجه هستند از اين رو برخورداري از يک منوي کامل که بتواند سليقه همه افراد را در بربگيرد مي تواند براي اين قبيل کافي شاپ ها امتياز بزرگي محسوب  شود . در ادامه به برخي از مهم ترين ويژگي هاي يک کافي شاپ اشاره خواهيم کرد . 

 

ثبت نام دوره آموزش کافی شاپ

کافی شاپ مکانی دنج برای صرف انواع نوشیدنی ها است .

ويژگي هاي کافي شاپ خوب

کافي شاپ ها و ويژگي هاي آن ها نيز مانند همه مکان ها ديگر در گذر زمان دستخوش تغييرات بسياري شده اند و ويژگي هايي که امروزه براي يک کافي شاپ خوب مورد نظر مشتريان است با آنچه که در گذشته حتي نه چندان دور مورد انتظار مشتريان بود به شدت متفاوت است . در ادامه به برخي از مهم ترين ويژگي هاي يک کافي شاپ خوب اشاره خواهيم کرد . 
کيفيت نوشدني هاي و غذاها 
کيفيت مطلوب نوشيدني ها و غذاهايي که در يک کافي شاپ شاپ سرو مي شوند بدون شک يکي از مهم ترين و تاثير گذار ترين عوامل بر ارتقاي سطح کافي شاپ  ها خواهد بود .کيفيت نوشيدني ها و غذايي هايي که در يک کافي شاپ شاپ سرو مي شوند به چند عامل کليدي بستگي دارد . اين عوامل کليدي عبارتند از کيفيت مواد اوليه مورد استفاده ، تجهيزات و امکانات مورد نياز براي نگهداري و تهيه اين نوشيدني ها و غذاها و در نهايت تخصص و تبحر کافي من يا باريستا . 
دکوراسيون داخلي و مبلمان 
دکوراسيون داخلي ، چيدمان و مبلمان مورد استفاده در کافي شاپ ها نيز يکي ديگر از عوامل تاثير گذار بر ارتقاي سطح کيفي کافي شاپ ها محسوب مي شود .استفاده از يک سبک دکوراسيون منسجم و مشخص ، استفده از رنگ هاي مناسب ، نورپردازي ملايم و آرام بخش ، رعايت حداقل فاصله مناسب ميان ميز ها و در نهايت استفاده از مبلمان استاندارد و راحت همه و همه از جمله عواملي هستند که محيط کافي شاپ را براي مشتريان مطلوب ، لذت بخش و به ياد ماندني مي نمايد . يکي از مهم ترين فاکتورها در مورد يک کافي شاپ خوب کمک به خلق حس آرامش و راحتي در مشتريان است . در صورتي که مشتري شما در کافي شاپ احساس راحتي داشته باشد اين حس در آينده او را به اين مکان باز خواهد گردانيد . يکي از عواملي که مي تواند به حس ارامش در يک محيط کمک کند استفاده از يک موسيقي ملايم و آرام بخش است . 
قابليت دسترسي به اينترنت با سرعت بالا و بدون محدوديت 
قابليت دسترسي به اينترنت پر سرعت و بدون محدوديت يکي از ويژگي هاي است که اخيرا به ليست ويژگي هاي يک کافي شاپ خوب اضافه شده است . يکي از تجهيزات بسيار مدرني که امروزه اکثريت قريب به اتفاق افرادي که به کافي شاپ مي روند همراه دارند تلفن همراه يا همان موبايل است و امروزه از ملزومات استفاده از اين ابزار مدرن اينترنت است ، بسياري از افاراد به دليل عدم دسترسي به اينترنت از رفتن به بسياري از مکان ها دوري مي کنند و اين دقيقا به اين معناست که رفتن به مکان هايي که داراي اينترنت هستند براي آن ها بسيار خوش آيند و مطلوب است . 

منوی کافی شاپ نقش تعیین کننده در رونق کافی شاپ دارد.

قيمت هاي موجود در منوي کافي شاپ 
کافي شاپ يکي از معدود مکان هايي است که بسياري از افراد براي فرار از ازدحام محيط کار ، براي خلوت کردن با دوستان ، براي فرار از دلتنگي روزهاي تعطيل و بي برنامه بدون هماهنگي و برنامه ريزي قبلي به آنجا پناه مي برند بنابراين قيمت هاي موجود در منوي کافي شاپ بايد به صورتي تنظيم شده باشد که افراد براي رفتن به آنجا و پرداخت هزينه هاي آن نياز به برنامه ريزي قبلي و صرفه جويي چشم گير در هزينه هاي جاري خود نداشته باشند . تنظيم يک منوي هوشمندانه با رنج قيمت هاي متنوع که براي همه مراجعان قابل پرداخت باشد مي تواند براي يک کافي شاپ يک فاکتور تعيين کننده باشد. لازم به ذکر است حفظ تعادل ميان کيفيت و قيمت يک هنر بسيار کارآمد است و توصيه براي حفظ قيمت ها ابدا و اصلا به منزله کاهش کيفيت نيست . 
از ديگر فاکتورهايي که ميتواند به حضور هر چه بيشتر مشتريان در کافي شاپ کمک کند وجود يک کتاب خانه کوچک  با کتاب هاي مفيد و کوتاه و قرار دادن روزنامه هاي روز است . 

کافی شاپ ها محلی می توانند با توجه به سلیقه مشتریان ثابت منوی خود را تنظیم کنند .

ثبت نام دوره آموزش کافی شاپ

دوره هاي آموزشي کافي شاپ 

همانطور در مطالب قبل نيز اشاره کرديم عومل بسيار در ارتقاي سطح کيفيت يک کافي شاپ دخيل هستند و يکي از مهم ترين اين عوامل تخصص و تبحر کافي من در حوزه کسب کار خود مي باشد و اين مهم مقدور نخواهد شد مگر به واسطه شرکت کردن در دوره هاي آموزش کافي شاپ و آشنايي با متصدي کافي شاپ يا همان باريستا .
با رونق گرفتن کسب وکار کافي شاپ ها در سال هاي و افرايش متقاضيان ورود به اين حرفه به واسطه بازار پر رونق و سطح در آمد مطلوب آن  اخير دوره هاي آموزشي کافي شاپ نيز با استقبال بي نظير متقاضيان و علاقه مندان مواجه شده است و به همين دليل برخي مراکز آموزشي معتبر و به روز در راستاي پاسخ گويي به نياز متقاضيان و با اخد کليه مجوزهاي مورد نياز از سوي سازمان ها و مراکز ذيصلاح اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي کافي شاپ و ارائه گواهينامه کافي شاپ يا گواهينامه باريستا  کرده اند . 
يکي از اين مراکز معتبر آموزشي که با همکاري اساتيد به نام و برتر اين حوزه  اقدام به برگزار ي دوره هاي آموزش کافي شاپ در سطح بسيار عالي کرده است  مرکز آموزش مجازي پارس است . فراگيران با شرکت در دوره هاي آموزش کافي شاپ اين مرکز علاوه بر کسب دانش ، تخصص ، توانايي ، مهارت و قابليت هاي مورد نياز براي ورود به اين حرفه در پايان دوره موفق به اخذ مدرک کافي شاپ معتبر مورد تائيد سازمان فني و حرفه اي کشورنيز خواهند شد . در صورتي که افراد تمايل به را ه اندازي يک کافي شاپ شخصي داشته با شند کسب مدرک کافي شاپ معتبر مي تواند مراحل اخذ جواز کسب  از صنف مورد نظررا تسهيل و تسريع کرده و در غير اين صورت فراگيران مي توانند پس از اتمام دوره آموزشي و کسب مدرک کافي شاپ يا مدرک باريستا براي اشتغال در کافي شاپ هاي موجود اقدام نمايند . 
لازم ذکر مرکز آموزش مجازي پارس با برگزاري دوره هاي آموزش کافي شاپ به صورت کاملا غير حضوري و در قالب بسته هاي اموزشي واموزش هاي آنلاين شرايط شرکت در اين دوره آموزشي را براي کليه علاقه مندان و متقاضيان با هر شرايطي فراهم آورده است . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس