همه چیز درباره عکاسی

تنظیمات اولیه دوربین عکاسی : 

برای عکس گرفتن از هر سوژه ای نیازمند یک سری تغییرات یا همان تنظیمات برای دوربین می باشید تا عکاسی راحت تر انجام گیرد این کار سبب می گردد تا مراحل جالب تری برای سوژه باشد، زیرا صبر زیادی مدل ها را خسته می کند و امکان دارد این عمل در رفتار و چهره مدل ها در عکس پیدا می گردد.  
برای داشتن عمق میدان درست کلید موفقیت عکس های پرتره در فضای بسته می باشد، بدین صورت که دوربین را بر مد تقدم دیافراگم قرار می گیرد.
با دیگر روش ها عمق میدان کم می شود و باعث می شود جزئیاتی از پس زمینه که معمولا در عکاسی داخل ساختمان هستند، مات گردد.
با وجود که دیافراگم ضروری ترین تنظیمات برای عکاسی پرتره می باشد، در این صورت یک عکاس باید سرعت شاتره را نیز به اندازه کافی سریع انتخاب کند تا از تار شدن عکس بر اثر لرزش دوربین و یا حرکت سوژه جلوگیری نماید.
برعکس اغلب بهتر می باشد برای یک عکاسی پرتره با نورپردازی پنجره، با یک ایزوی بالا انتخاب گردد ، البته نیاز می شود در شرایط کم نور آن افزایش پیدا نماید.
پس از اینکه دیافراگم از قبل تنظیم گردید ، حالا می توان تمرکز را روی فوکوس قرار داد. اغلب بعد ازعکاسی پرتره در محیط بسته دوربین بر مد S-AF قرار  داده می شود و بعد از آن مد فوکوس تک نقطه ای Single-point انتخاب می شود.
به این رو که با استفاده از کنترل های پشت دوربین نقطه فوکوس را به شکلی حرکت داده می شود که با چهره همراه با چشمان سوژه همپوشانی می شود.

دنیای عکاسی ، دنیای جذابی است.

تنظیمات دوربین در نور طبیعی یا در روز :

با وجود داشتن سیستم اتفوکوس دوربین می تواند در بیشتر فضاها، کارکرد با تسلط بالایی داشت، بر عکس اگر عمل عکاسی در اتاق تاریک انجام شود امکان دارد این سیستم برای فوکوس کردن اقدام به تلاش نماید.
که دوربین را می بایست بر روی فوکوس دستی تنظیم کرد و با دقت بر چشم یا چهره سوژه فوکوس انجام دهید.

تنظیمات ساده برای عکاسی پرتره با نورپردازی پنجره باید انجام گیرد تا عکس بهتری به چاپ رساند شامل موارد ذیل می باشد :

- فرمت فایل 
Raw
- نوردهی
- قدم دیافراگم
-    تنظیم دیافراگم
-    ایزو
-    سرعت شاتر
-    مد فوکوس
-    تک عکس (Single shot)
-    تراز سفیدی
-    خودکار
-    رفلکتورها
اگر نوری مثل نور پنجره در پشت سوژه قرار گیرد، امکان دارد چهره سوژه در سایه قرار داده شود در این صورت است که رفلکتوری برای بازتاب نور به جهت سوژه استفاده می نماید. این راه بسیار آسان می باشد و عکس های جالب تری با استفاده از فلش را به وجود می آورد.

تکنیک های عکاسی : 

برای آن که کامل کار با عکاسی را یاد بگیرید مدت زمانی زیادی طول می کشد. بنابراین هر سوژه ای را می بینید سریع تکنیک های را نیز تست نمایید.
هر عکاسی باید به عکس گرفتن نیز تسلط داشته باشد به این معنا که اول طریقه به دست گرفتن کنترل فوکوس را فرا بگیرد و بعد به دنبال ویژگی های همانند تنظیم نوردهی، تراز سفیدی روید.
با یادگیری تنظیمات اولیه نکته هایی نیز یاد خواهید گرفت این می باشد که چگونه روی نقطه مورد نظر در تصویری که درخواست آن را دارید شارپ باشد، فوکوس نمایید.
دوربین ابتدا تعداد زیادی نقطه فوکوس را به جای فوکوس چند نقطه ای یا انتخاب اتوماتیک، بر روی فوکوس یک نقطه ای تنظیم می شود.

با گذراندن دوره های عکاسی می توانید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید

توجه به نقطه فوکوس :

طریقه مشاهده کردن نقطه فوکوس دوربین و همچنین انتخاب تعداد نقاط، بستگی به نوع دوربین نیز متفاوت می باشد، اما به صورت کلی در دوربین های کنون نیز نیاز می باشد تا دکمه انتخاب فشرده گردد و از آن طریق چرخاندن دکمه چرخشی یا دیگر دکمه های چهار جهتی پشت دوربین نقطه فوکوس انتخاب شود.
با نگاهی به چشمی یا ویزور دوربین، می شود نقطه فوکوس فعال و به رنگ قرمز دیده شود.
از معایب مهم استفاده از نقطه خارجی فوکوس در بیشتر دوربین ها این می باشد که حساسیت این نقاط کمتر از نقاط مرکزی کادر تصویر است به این صورت که نقطه حساس فوکوس ، مشکلی در نور کم، کنتراست های کم برای استفاده از لنزهایی با بیشینه دیافراگم یا بسته ، به وجود می آورد.
همچنین گاهی وقت ها در نقطه ای که فوکوس بر آن انجام می گیرد ، نقطه فوکوس دوربین موجود نباشد.

رنگ های متناسب برای عکاسی  : 

تنظیمات خودکار تراز سفیدی به صورت کلی در بسیاری از مواقع در جاهایی که نور باشد به خوبی کار می کند ولی باید توجه داشت که بدون مشکل نخواهد بود.
یکی از شرایط استفاده از تنظیم دستی تراز سفیدی دوربین نتیجه های بهتری خواهد داشت به این صورت که سوژه با استفاده از یک رنگ عکاسی می نماید.
تراز سفید واقعی نور در زمان طلوع و غروب، نزدیک به تنگسین یا نور مصنوعی می باشد. اگر این تنظیم به صورت پیشفرض به کار گرفته شود مقدار زیادی از گرما که در عکس لازم است نیاز می باشد، از بین خواهد رفت.

انتخاب لنز مناسب برای عکاسی :

در عکس گرفتن با عوض کردن لنز میدان دید از یک سوژه که می خواهید از آن عکسبرداری نمایید  تغییر داده می شود. با انتخاب مناسب لنز بهترین عکس گرفته شود.
-  ابتدا سوژه مورد نظر برای عکاسی انتخاب گردد.
- اگر قرار است تصویر پهن تر به دست آید باید از یک لنز به نام واید (Wide-Angele) استفاده شود. لنزی واید فاصله کنونی آن کمتر از 40 میلی متر می باشد.
اگر قرار است از یک لنز استفاده نمایید پیشنهاد ما استفاده از لنز زوم دوبین می باشد زیرا این گونه لنزها انعطاف پذیری بالایی دارد و هزینه آن هم کم می باشد در این موقع است که حالت فاصله کانونی به مقدار بزرگنمایی که انتخاب می شود وابسته است.

انواع لنز :

لنز انواع و کاربردهایی نیز دارند که تفاوت آن ها در فاصله کنونی آن ها می باشد که این نظر می توان لنز به چند دسته بخش بندی شوند.
لنز نرمال لنزی است که تفاوت آن در فاصله کنونی 35 تا 55 میلیمتر است و قطر آن به اندازه فیلم می باشد. تصویری که لنز دوربین ایجاد می نماید تقریبا به چشم دیده می شود.
لنز واید به لنزهایی می گویند که فاصله کنونی آن از قطر سطح حساس عکاسی کوتاه تر می باشد. این لنز زاویه دید بازی را در اختیار عکاس قرار می دهد و عکاسان زیادی از آن استفاده می نمایند.
لنز واید برای عکاسی معماری و منظره مورد استفاده است. اگر امکان عقب رفتن عکاس برای عکس گرفتن کل سوژه مورد نظر موجود نباشد  استفاده از لنز واید پیشنهاد می گردد. بر این اساس فضای بیشتری در آن مقدار کادر جای داده می شود.
لنز تله : استفاده از لنزهای تله اینگونه است که فاصله کنونی آن از فاصله کنونی لنز دوربین بلندتر می باشد.
توجه داشته باشید این محتوا قسمت کمی از دوره آموزش عکاسی می باشد برای آموزش های بیشتر شرکت در دوره های آموزشی نیز الزامی است تا از تمام دوره عکاسی مطالب کامل تری را نیز فرا گرفته شود .

با گذراندن دوره آموزش عکاسی ، دانشپذیران با تکنیک های عکاسی آشنا می شوند

دوره آموزش عکاسی : 

از آنجا که عکاسی هنر به تصویر نگه داشتن مناظر طبیعی ، اشیا، حتی موجودات زنده است. برای ورود به این دنیای یادگیری استفاده از دوربین و نحوه استفاده از تکنیک های عکاسی ، باید دوره آموزش عکاسی انتخاب شود بعلاوه باید نرم افزارهای فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای ویرایش عکاسی را نیز یاد گرفت در این اقدام منحصر به فرد مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به برگزاری دوره های آموزشی عکاسی نموده است علاوه بر آموزش عکاسی اقدام دیگر ارایه مدرک عکاسی معتبر و گواهینامه عکاسی نموده است.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس